AnonymBruker Skrevet 9. april 2014 #1 Skrevet 9. april 2014 Æsj, dette var ikke gøy for en med helseangst. Våknet i natt at høyre benet var numment og litt stort, men det var ikke rødt eller vondt. Rista i det så det gikk til normal størrelse og sovnet igjen (fordi jeg var så usigelig trøtt, ellers hadde jeg blitt livredd). Våknet av det nok en gang, og på nytt gikk det tilbake når jeg ristet og klemte i det. Er helt borte nå men har en litt irriterende følelse i benet, vet ikke om det er psykisk. Kan det ha vært en blodpropp, eller enda verre er det en blodpropp nå selv om det ikke er noe unormalt med det? Anonymous poster hash: 84836...78b
AnonymBruker Skrevet 9. april 2014 #2 Skrevet 9. april 2014 Æsj, dette var ikke gøy for en med helseangst. Våknet i natt at høyre benet var numment og litt stort, men det var ikke rødt eller vondt. Rista i det så det gikk til normal størrelse og sovnet igjen (fordi jeg var så usigelig trøtt, ellers hadde jeg blitt livredd). Våknet av det nok en gang, og på nytt gikk det tilbake når jeg ristet og klemte i det. Er helt borte nå men har en litt irriterende følelse i benet, vet ikke om det er psykisk. Kan det ha vært en blodpropp, eller enda verre er det en blodpropp nå selv om det ikke er noe unormalt med det? Anonymous poster hash: 84836...78b Hei. Mener du at benet er hovent? Hva mener du med at du "ristet til det gikk til normal størrelse"? Kan du ha ligget på benet? Eller lagt det oppå noe? Og kan du beskrive "irriterende følelse"? Når man har blodpropp, kan benet hovne opp. Det vil da ikke bli normalt igjen hvis man rister på det. Du kan kunne kjenne en følelse av at du har en småstein inni der, og det vil stadig bli vondere og vondere, med mindre leger eller din egen kropp løser opp proppen. Etterhvert blir det så vondt at du ikke helt vet hvor du skal gjøre v deg,og det vil være vondere når benet henger ned, og ikke er hevet. Hvis du har hovent ben, burde du dra til legen og fortelle om dine mistanker, og kreve ordentlige udersøkelser. Hvis du er veldig inaktiv, drikker lite vann (eller spiser mye salt), har en genmutasjon, røyker, er eldre eller gravid, kn sjansen for blodpropp øke. Anonymous poster hash: f5aef...7c7
vaniljeglasur Skrevet 9. april 2014 #3 Skrevet 9. april 2014 Ved blodpropp blir benet hovent, varmt, og rødt på området hvor blodproppen er. Smertene vil heller ikke gå over før proppen er løst. Så tror ikke det er noe fare for blodpropp.. Tenker at nummenhet kan komme av at du har fått sovet "oppå benet" slik at det har sovnet litt..
AnonymBruker Skrevet 9. april 2014 #4 Skrevet 9. april 2014 Ved blodpropp blir benet hovent, varmt, og rødt på området hvor blodproppen er. Smertene vil heller ikke gå over før proppen er løst. Så tror ikke det er noe fare for blodpropp.. Tenker at nummenhet kan komme av at du har fått sovet "oppå benet" slik at det har sovnet litt.. Nei. Benet blir ikke nødvendigvis hovent, varmt og rødt.Anonymous poster hash: f5aef...7c7
AnonymBruker Skrevet 9. april 2014 #5 Skrevet 9. april 2014 Nei. Benet blir ikke nødvendigvis hovent, varmt og rødt.Anonymous poster hash: f5aef...7c7 Takker for svar. Dette unntaket over her jeg er engstelig for. Er ikke vondt, hovnet eller rødt nå, kun litt stramt, men ikke noe jeg hadde tenk på om det ikke hadde vært for nummenheten i natt. Er så dumt med alle disse unntakene som gjør at man ikke kan være sikker Anonymous poster hash: f96d8...59d
AnonymBruker Skrevet 9. april 2014 #6 Skrevet 9. april 2014 Takker for svar. Dette unntaket over her jeg er engstelig for. Er ikke vondt, hovnet eller rødt nå, kun litt stramt, men ikke noe jeg hadde tenk på om det ikke hadde vært for nummenheten i natt. Er så dumt med alle disse unntakene som gjør at man ikke kan være sikker Anonymous poster hash: f96d8...59d Disse "unntakene" har jeg opplevd fem ganger Det var blodpropp, men jeg hadde så vondt at jeg ikke klarte å gå. Dog ingen hevelse eller rødhet, før jeg var innlagt på sykehuset med store smerter. Så hvis du får veldg vondt, må du haste avgårde. Men følg med du, prøv å se om bena er like tykke (ikke så lett..) og bare hk at dersom du får smerter eller mer ubehag, dra til legen. Heller en legetur for mye! Og tro meg, du ønsker ikke å oppleve lungeemboli (kommer av/fra propp i benet). Men dersom alt virker normalt, er det mest sannsynlig det.Anonymous poster hash: f5aef...7c7
AnonymBruker Skrevet 9. april 2014 #7 Skrevet 9. april 2014 Disse "unntakene" har jeg opplevd fem ganger Det var blodpropp, men jeg hadde så vondt at jeg ikke klarte å gå. Dog ingen hevelse eller rødhet, før jeg var innlagt på sykehuset med store smerter. Så hvis du får veldg vondt, må du haste avgårde. Men følg med du, prøv å se om bena er like tykke (ikke så lett..) og bare hk at dersom du får smerter eller mer ubehag, dra til legen. Heller en legetur for mye! Og tro meg, du ønsker ikke å oppleve lungeemboli (kommer av/fra propp i benet). Men dersom alt virker normalt, er det mest sannsynlig det.Anonymous poster hash: f5aef...7c7 Da er det est sannsynlig normalt altså.. Anonymous poster hash: f5aef...7c7
AnonymBruker Skrevet 9. april 2014 #8 Skrevet 9. april 2014 helseangst her også, helt forferdelig til tider. For tiden har jeg "blodpropp" i beinet nesten hver dag. Anonymous poster hash: 22472...cfd
AnonymBruker Skrevet 9. april 2014 #9 Skrevet 9. april 2014 Disse "unntakene" har jeg opplevd fem ganger Det var blodpropp, men jeg hadde så vondt at jeg ikke klarte å gå. Dog ingen hevelse eller rødhet, før jeg var innlagt på sykehuset med store smerter. Så hvis du får veldg vondt, må du haste avgårde. Men følg med du, prøv å se om bena er like tykke (ikke så lett..) og bare hk at dersom du får smerter eller mer ubehag, dra til legen. Heller en legetur for mye! Og tro meg, du ønsker ikke å oppleve lungeemboli (kommer av/fra propp i benet). Men dersom alt virker normalt, er det mest sannsynlig det.Anonymous poster hash: f5aef...7c7 Har ikke noe vondt i det hele tatt, er bare bittelitt stramt. Heller ikke brystsmerter. Men om den hadde løsnet hadde jeg vel kjent det nå? Til deg med helseangst, jeg vet, er forferdelig å ha det sånn! Anonymous poster hash: f96d8...59d
AnonymBruker Skrevet 9. april 2014 #10 Skrevet 9. april 2014 Uff nå føler jeg selvsagt at det er noe i brystet/lungene.. Anonymous poster hash: f96d8...59d
AnonymBruker Skrevet 9. april 2014 #11 Skrevet 9. april 2014 Uff nå føler jeg selvsagt at det er noe i brystet/lungene.. Anonymous poster hash: f96d8...59d Det går gjennom hjertet, og inn i de mindre blodårene i lungene. Det kan ikke sette seg i hjernen. Dersom du får store pusteproblemer, kan du kontakte legen, men ellers så finner sinnet på mye, om man bare kjenner etter. Det er best å ikke gå og tenke på det. Anonymous poster hash: f5aef...7c7
vaniljeglasur Skrevet 10. april 2014 #12 Skrevet 10. april 2014 (endret) Nei. Benet blir ikke nødvendigvis hovent, varmt og rødt.Anonymous poster hash: f5aef...7c7 som regel er det noen symptomer. Endret 10. april 2014 av vaniljeglasur
AnonymBruker Skrevet 10. april 2014 #13 Skrevet 10. april 2014 Æsj, dette var ikke gøy for en med helseangst. Våknet i natt at høyre benet var numment og litt stort, men det var ikke rødt eller vondt. Rista i det så det gikk til normal størrelse og sovnet igjen (fordi jeg var så usigelig trøtt, ellers hadde jeg blitt livredd). Våknet av det nok en gang, og på nytt gikk det tilbake når jeg ristet og klemte i det. Er helt borte nå men har en litt irriterende følelse i benet, vet ikke om det er psykisk. Kan det ha vært en blodpropp, eller enda verre er det en blodpropp nå selv om det ikke er noe unormalt med det?Anonymous poster hash: 84836...78b Hvis du får blodpropp bør du komme deg til legevakten fort. Du må heller ikke bevege på den armen/beinet der du har mistanke om at proppen sitter. Det kan få den til i verste fall å bevege seg i årene og gå til hjertet.. Anonymous poster hash: 5758d...c4b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå