kenpet Skrevet 9. april 2014 #1 Skrevet 9. april 2014 (endret) Hei! Har problemer med å stå opp hver morgen. Legger meg vanligvis rundt klokka 10 og står opp halv 8, selv om jeg bør stå opp klokka 7. Dette går utover dagen min, for jeg får aldri tid til å spise frokost. Dette ender med at jeg tar med meg et eple til jobben, men blir ikke mett av det. Er også redd for at de ansatte irriterer seg over knaskelydene mine hver morgen, fordi jeg ikke har tid til å spise hjemme. Hehe. Jeg mener at jeg får i meg nok søvn, men får allikevel ikke nok. Hvis dere skjønner? Det rare er at i helgen kan jeg legge meg 3-4 på natta, og våkne opp klokka 10 og være lys våken! Selv om det blir mindre søvn. Eneste gangene jeg klarer å stå opp klokka 7 eller tidligere, er hvis jeg må være på jobb tidligere enn det jeg pleier. Jeg er selvfølgelig som alle andre, som slumrer vekkerklokka hvert 10. minutt, selv om jeg vet at det ikke hjelper. Når jeg legger meg tenker jeg: "Greit, i morgen skal jeg hoppe ut av senga med en gang klokka går". Men det funker selvfølgelig ikke. Når jeg først har stått opp føler jeg meg ganske våken. Er helt våken når jeg kommer på jobb. I fjor bodde jeg 2 minutter unna skolen, men allikevel var jeg den personen som alltid kom 5 minutter for sent. Hvordan skal jeg snu et slikt monster? Det er helt uaktuelt å legge meg tidligere enn klokka 10. Legger meg noen ganger halv 10, men fremdeles like trøtt. Tar sjeldent/aldri ettermiddagslurer. Endret 9. april 2014 av kenpet
AnonymBruker Skrevet 9. april 2014 #2 Skrevet 9. april 2014 Hei! Har problemer med å stå opp hver morgen. Legger meg vanligvis rundt klokka 10 og står opp halv 8, selv om jeg bør stå opp klokka 7. Dette går utover dagen min, for jeg får aldri tid til å spise frokost. Dette ender med at jeg tar med meg et eple til jobben, men blir ikke mett av det. Er også redd for at de ansatte irriterer seg over knaskelydene mine hver morgen, fordi jeg ikke har tid til å spise hjemme. Hehe. Jeg mener at jeg får i meg nok søvn, men får allikevel ikke nok. Hvis dere skjønner? Det rare er at i helgen kan jeg legge meg 3-4 på natta, og våkne opp klokka 10 og være lys våken! Selv om det blir mindre søvn. Eneste gangene jeg klarer å stå opp klokka 7 eller tidligere, er hvis jeg må være på jobb tidligere enn det jeg pleier. Jeg er selvfølgelig som alle andre, som slumrer vekkerklokka hvert 10. minutt, selv om jeg vet at det ikke hjelper. Når jeg legger meg tenker jeg: "Greit, i morgen skal jeg hoppe ut av senga med en gang klokka går". Men det funker selvfølgelig ikke. Når jeg først har stått opp føler jeg meg ganske våken. Er helt våken når jeg kommer på jobb. I fjor bodde jeg 2 minutter unna skolen, men allikevel var jeg den personen som alltid kom 5 minutter for sent. Hvordan skal jeg snu et slikt monster? Det er helt uaktuelt å legge meg tidligere enn klokka 10. Legger meg noen ganger halv 10, men fremdeles like trøtt. Men da så. Anonymous poster hash: 475dc...40e 2
Fuglen Skrevet 9. april 2014 #3 Skrevet 9. april 2014 Du sover jo ganske mye hver natt, har du tenkt på om du sover for mye? Jeg blir groggy hvis jeg sover mer enn 8 timer. Ellers synes jeg også det var litt vanskelig å stå opp før, men så begynte jeg å tvinge meg selv til å hoppe ut av sengen med en gang klokken ringte, uten engang å tenke på det. Dette fungerer så mye bedre enn å ligge og dra seg og grue seg til å stå opp. Nå har jeg blitt vant til det og har null problem med å komme meg opp. 1
Omnivore Skrevet 9. april 2014 #4 Skrevet 9. april 2014 Kan kanskje problemet være at du rett og slett får for mye søvn? Jeg gjorde en slags testing på meg selv da jeg sleit med både å sovne og stå opp i ukedagene. 10 timer søvn så var jeg et monster når jeg skulle stå opp, 9 timer søvn var jeg dautrøtt og like monster når jeg skulle stå opp. 12 timer var nesten enda værre. Men når jeg justerte det til 7 1/2 time så gikk det helt fint, etter ei uke våknet jeg og spratt ut av senga så fort klokka gikk og jeg trøtnet ikke til utover dagen som jeg pleide.
AnonymBruker Skrevet 10. april 2014 #5 Skrevet 10. april 2014 Det kan være lurt å kutte ut slumringen. Mine morninger har blitt mye bedre etter at jeg kuttet ut det. Anonymous poster hash: 8348c...62f
AnonymBruker Skrevet 10. april 2014 #6 Skrevet 10. april 2014 Du trenger sannsynlig ikke så mye søvn. Sover man for mye så blir man trøtt!!! Legg deg litt senere eller stå opp litt før og ta deg selv i nakken og stå opp når klokka ringer! Er ikke værre enn det!Anonymous poster hash: afa84...d65
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå