Gå til innhold

malicious' fikk 2 blå raskere enn tenkt!

malicious

Anbefalte innlegg

Lille T sover så mye at hun ikke får spist nok føler jeg. Hun sovner alltid på puppen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor lenge er det vanlig å blø? I natt har jeg ikke blødd noe nesten. Så jeg håper det gir seg snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slutta å blø for over ei uke siden, men får litt utflod med blod i avogtil :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge er det vanlig å blø? I natt har jeg ikke blødd noe nesten. Så jeg håper det gir seg snart!

Det er veldig variabelt, men de fleste blør nok så mye som seks uker. Er vanlig å ha et lite opphold hvor man tror det er over, men så løsner skorpen også er det påan igjjen. ;) Jeg blødde i 7 uker. Mange er likevel heldige og blør ikke lenger etter 3-4 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slutta å blø for over ei uke siden, men får litt utflod med blod i avogtil :P

Ja takk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fint å blø litt mindre i allefall, så får det bare ta tid :)

Da har besøket reist. Hyggelig med besøk! Også hyggelig at de reiser :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliten? Hva synes familien om å møte lille T da?

Litt, ettersom lille T har vært grinete i dag og. De forguder henne! Tar bilder, koser, bærer. You name it!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi hatt hjemmebesøk av helsesøster. Vi var og veide henne på Åpen time på mandag, og da lå hun nesten opp mot fødselsvekta. Men da hun skulle veie nå i sted, så hadde hun ikke gått opp så mye denne uken :( Hun satt litt ekstra, så vi kunne veie før og etter en pupp, og etter siste puppen hadde hun gått opp 50g! Som helsesøster sa, hadde du ikke vært innom for veiing på mandag, hadde alt sett bra ut. :P Nå er hun 14 dager i morgen, og er på fødselsvekta igjen, men har fått beskjed om å tilby mye bryst, så skal vi på veiing på mandag igjen.

I natt har vi sovet godt alle sammen. vi la oss noe over 23, og hun spiste fra 3-4 og halv sju. og nå kl. 10.30 - 11. vi har også testet ut smokk, og det ser ut som det er mye kos i den! Selv om den faller ut hver gang hodet blir lagt på skakke :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva annet skjedde på hjemmebesøk av helsesøster? Vi skal ha det neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva annet skjedde på hjemmebesøk av helsesøster? Vi skal ha det neste uke.

Gjennomgang av info fra helsestasjon også veiing egentlig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi hatt hjemmebesøk av helsesøster. Vi var og veide henne på Åpen time på mandag, og da lå hun nesten opp mot fødselsvekta. Men da hun skulle veie nå i sted, så hadde hun ikke gått opp så mye denne uken :( Hun satt litt ekstra, så vi kunne veie før og etter en pupp, og etter siste puppen hadde hun gått opp 50g! Som helsesøster sa, hadde du ikke vært innom for veiing på mandag, hadde alt sett bra ut. :P Nå er hun 14 dager i morgen, og er på fødselsvekta igjen, men har fått beskjed om å tilby mye bryst, så skal vi på veiing på mandag igjen.

I natt har vi sovet godt alle sammen. vi la oss noe over 23, og hun spiste fra 3-4 og halv sju. og nå kl. 10.30 - 11. vi har også testet ut smokk, og det ser ut som det er mye kos i den! Selv om den faller ut hver gang hodet blir lagt på skakke :ler:

Jeg mener noen skrev at man helst ikke skal måle så tett? Da er det ikke så lett å se den helhetlige økningen eller noe slikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man skal ikke veie hver uke nei, for det kan variere så mye fra uke til uke, om ungen nettopp har spist osv. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det stemmer :)

Lille T sliter med øynene. Hun har gul guffe i øynene og har hatt det siden fødsel.. What to do? Vasker de flere ganger daglig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være tette tårekanaler. Jeg mener å huske at vi dryppet øynene med morsmelk, og så ga det seg etter noen dager.

Vekta er sikkert helt i orden, det er kjempeforskjell på når man veier (før eller etter amming, før eller etter bæsjebleier osv.). Og så er det jo forskjell på de små! Vi måtte veie hver uke hele sommeren, for et stress altså.

Ha en fin helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tester med morsmelk i øynene, så se vi om det bedrer seg :) Har hatt besøk av min kusine + fetter og kjæresten hans. Koselig! De hadde med blomster og kokosboller. Nam! Nå er lille T nede for telling igjen og ligger i vugga si og grynter litt. hihi.

Har begynt å se på sparing til henne. Flere i familien etterlyser kontonummer så de kan sette inn penger. Hvis vi oppretter i hennes navn, må begge foreldrene være kunde av banken? Jeg og H har ikke samme bank, og ingen av oss vil vel egentlig bytte heller :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer nok an på hvilken bank dere har.

Jeg og samboer har ulik bank, og de nektet meg å lage konto så lenge samboer ikke var kunde der, så det måtte han bli. Men vi nektet og sa at da valgte vi heller hans bank enn å bli tvunget til å bli kunde. Da lå de seg flate og sa det var greit allikevel.. Så bare "true" dem litt ;) De vil jo ikke miste kunder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer nok an på hvilken bank dere har.

Jeg og samboer har ulik bank, og de nektet meg å lage konto så lenge samboer ikke var kunde der, så det måtte han bli. Men vi nektet og sa at da valgte vi heller hans bank enn å bli tvunget til å bli kunde. Da lå de seg flate og sa det var greit allikevel.. Så bare "true" dem litt ;) De vil jo ikke miste kunder!

Sparebanken Hedmark og DnB.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sparebanken Hedmark og DnB.

da har vi samme bank. De nektet meg i alle fall, men kanskje de er greie der du bor ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...