Androide Skrevet 28. mars 2015 #2261 Del Skrevet 28. mars 2015 Nesten som en katt du da, som ligger i solsteiken og koser deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
malicious Skrevet 28. mars 2015 Forfatter #2262 Del Skrevet 28. mars 2015 Nesten som en katt du da, som ligger i solsteiken og koser deg Liker å tro at jeg var katt i mitt forrige liv! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
malicious Skrevet 29. mars 2015 Forfatter #2263 Del Skrevet 29. mars 2015 Deilig natt! La oss ved midnatt og T sovnet veldig greit. Hun våknet halv sju, fikk litt pupp, sovnet siden av meg og vi våknet halv elleve. Nå er Mamma ute på trilletur og jeg ligger på sofaen med Misjonen podcast med laptop på fanget Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
malicious Skrevet 31. mars 2015 Forfatter #2264 Del Skrevet 31. mars 2015 Åh! Nå smiler den lille bolla mi på ordentlig! I går løsnet det og vi fikk mange smil! :) I går tok jeg meg et glass vin for første gang på evigheter, det var altfor godt Tuva fikk et måltid med MME etter det, som hun slukte ned! Seriøst, hun tok hele pakka på 200ML! Rart hun er litt god og rund, sier jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaospåtobein Skrevet 31. mars 2015 #2265 Del Skrevet 31. mars 2015 Åh så koselig! Gleder meg såå til å få lillemor i armene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Androide Skrevet 31. mars 2015 #2266 Del Skrevet 31. mars 2015 Så digg med et glass vin! Kan tenke meg det smakte bra etter omtrent ett år (?) uten!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
malicious Skrevet 31. mars 2015 Forfatter #2267 Del Skrevet 31. mars 2015 Så digg med et glass vin! Kan tenke meg det smakte bra etter omtrent ett år (?) uten!! Var nære på å ta et glass til eller to, men jeg fikk litt dårlig samvittighet for å gi MME. Men samtidig så tenker jeg at hun ikke tar skade av det, så om jeg vil kose meg litt innimellom, så burde jo det være lov? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
malicious Skrevet 31. mars 2015 Forfatter #2268 Del Skrevet 31. mars 2015 Åh så koselig! Gleder meg såå til å få lillemor i armene. Ikke lenge igjen for deg nå! Gled deg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissStiles Skrevet 1. april 2015 #2269 Del Skrevet 1. april 2015 Et glass vin? Det er lenge siden! Vurderer det samme i påsken. Fortsatt god påske! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saraby Skrevet 1. april 2015 #2270 Del Skrevet 1. april 2015 Åh så deilig å få kost seg med litt vin! det skal du absolutt ikke ha dårlig samvittighet for Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 1. april 2015 #2271 Del Skrevet 1. april 2015 Du trenger egentlig ikke gi MME etter ett glass vin. Tenk at når du drikker ett glass vin, så får du en viss promille i blodet ditt. Det er denne promillen, som for øvrig blir lavere i melken enn i mors blod, som baby da får i seg. Nesten som om vi skulle drukket noe med 2 promille, som igjen ville blitt vannet ut i vårt eget blod. Kanskje til sånn 0,2 promille. Det er litt alkohol i yoghurt også uten at det er noe problem. Poenget er, at hvis du ammer, drikker ett glass vin, så kan du fint amme igjen etter et par timer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
malicious Skrevet 1. april 2015 Forfatter #2272 Del Skrevet 1. april 2015 Du trenger egentlig ikke gi MME etter ett glass vin. Tenk at når du drikker ett glass vin, så får du en viss promille i blodet ditt. Det er denne promillen, som for øvrig blir lavere i melken enn i mors blod, som baby da får i seg. Nesten som om vi skulle drukket noe med 2 promille, som igjen ville blitt vannet ut i vårt eget blod. Kanskje til sånn 0,2 promille. Det er litt alkohol i yoghurt også uten at det er noe problem. Poenget er, at hvis du ammer, drikker ett glass vin, så kan du fint amme igjen etter et par timer. Tipptopp! Det liker jeg å høre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 1. april 2015 #2273 Del Skrevet 1. april 2015 Tipptopp! Det liker jeg å høre Ja, og egentlig er der vel enda mindre enn 0,2 promille. Det er vel det man sånn ca får av ei øl. Tror 0,2 er kjøregrensen i alle fall. Så da blir det sånn 0,02 eller noe sånt i babyens blod. Nesten som å spise brød med surdeig det. Men man skal så klart være litt forsiktig, men den aller viktigste grunnen til å unngå alkohol når man ammer er jo rett og slett pga man har et barn å ta seg av. Men en enhet går nå greit tenker jeg. Selv er jeg såpass følsom for alkohol at jeg ikke kunne tatt to enheter. Blir vel ikke direkte brisen av det, men jeg kjenner det absolutt. Man kjenner seg selv best sånn sett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 3. april 2015 #2274 Del Skrevet 3. april 2015 Ikke farlig å amme etter ett glass vin nei Kos deg, og ikke tenk på å ha dårlig samvittighet!!! For noen netter dere har! Høres himmelsk ut. Dine netter er jo bedre enn mine, og jeg har ikke fått baby enda engang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spiremor Skrevet 4. april 2015 #2275 Del Skrevet 4. april 2015 Hørtes veldig godt ut med et glass vin! Kan være at jeg må gjøre det samme en dag! Og for noen netter! Bra både hun og du sover godt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaospåtobein Skrevet 4. april 2015 #2276 Del Skrevet 4. april 2015 Åh gud, viin *PresserUtBabyNÅÅÅ* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
malicious Skrevet 4. april 2015 Forfatter #2277 Del Skrevet 4. april 2015 Føler meg veldig heldig som har en baby som sover godt på natta. Siste uka har hun sovet fra midnatt og frem til minst kl. 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaospåtobein Skrevet 5. april 2015 #2278 Del Skrevet 5. april 2015 Så deilig at hun sover da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
malicious Skrevet 6. april 2015 Forfatter #2279 Del Skrevet 6. april 2015 Tuva kaver så sykt på puppen. Virker som hun ligger der og koser seg bare uten å ville spise. Mister taket med en gang og skriker til i sinne med øyne igjen. Har jeg lite melk eller er dette en måte å kose seg på? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
malicious Skrevet 6. april 2015 Forfatter #2280 Del Skrevet 6. april 2015 Litt deilig at påsken er over nå. Vi har vært første del av påsken hos mine foreldre. De bor 2 timer unna, så vi fikk lånt oss bil. De er SÅ stolte over sitt barnebarn, det er nesten litt kvalmt, hehe. Vi har fått litt fri, da, som visstnok skal føles deilig? De tok med henne på lange trilleturer så vi kunne slappe av hjemme. Når de da kom hjem fikk vi spørsmål "Har du fått hvilt litt nå da?" sagt i et toneleie som tilsier at vi faktisk er slitne? Vi har jo hatt en sovebaby fra starten av. Vi vet jo ikke hva søvnmangel eller hard spedbarnstid er! Svigers ler av oss, fordi vi har det sååååå godt. Jeg og H kjenner jo ikke til annet, så jeg forstår ikke helt, tror jeg Slutten av påsken har vi vært hjemme og hos svigers. Der har det vært både tanter, onkler, søskenbarn, besteforeldre, oldemor osv på besøk. Folksomt! Alle elsker jo å dulle og kose med Tuva. Så koselig! En ting jeg har lagt merke til er at som førstegangsforeldre, så er det absolutt ingen som vil høre på det vi har å si om barn? Fordi svigermor har hatt 3 kolikkbarn, så skal hun da ikke få styre om hva vi gjør med vårt barn? Er så typisk å få høre "De har godt av å skrike litt". Merker det provoserer meg litt. Er jo jeg og H som kjenner Tuva best? Mulig tips er velment, men å få barneråd fra min single og barnløse onkel på noen og 50, det blir bare litt latterlig Påsken oppsummert: Sovet, spist, spist, spist herregud vi har spist. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå