Gå til innhold

Blod i kyllingsuppe? Noen som kan svare litt fort, pliiiiiis?

Fuglen

Anbefalte innlegg

Driver og lager middag til familien, kyllingsuppe. Hadde oppi rå, frosne kyllinglår. Men nå som de koker og tiner, så begynner det å piple blod ut av dem, som blander seg med suppen! Er dette normalt? Farlig? Udelikat? Gir vond smak på suppen? Må jeg begynne på en ny rett?

Hjelp!

Håper det er noen bedre husmødre enn meg her :( Familien kommer om en liten time... :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror jeg ville tint, renset og skåret opp kyllinglårene før jeg tilsatte de i varm suppe. Det er jo ikke noe farlig med blod og vevsvæske, men det kan kanskje gi en bismak. Pass på å skumme av suppen hvis det legger seg skum på toppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er normalt og ikke farlig.

Tror jeg ville tint, renset og skåret opp kyllinglårene før jeg tilsatte de i varm suppe. Det er jo ikke noe farlig med blod og vevsvæske, men det kan kanskje gi en bismak. Pass på å skumme av suppen hvis det legger seg skum på toppen.

Tusen takk for svar! :blomst:

De var allerede renset, og tok en spansk en ved å ikke tine de først. Men hvis det ikke er farlig så satser jeg på at det går bra! Får smake underveis da.. Skummet har jeg gjort! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ikke farlig. Men konsistensen på kjøttet blir ganske mye kjipere av å ha det frossent oppi varm væske, altså. Aller verst på magert, fint kjøtt så det er vel ikke noen krise ned kyllinglår. Men som en tanke til neste gang :)

Anonymous poster hash: 4167b...fd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, alle! Jeg hadde forresten ikke de frosne kyllinglårene oppi varm suppe, jeg hadde de i kaldt vann som jeg kokte opp slik at det ble kyllingkraft. Suppen ble helt god, ikke akkurat gourmet, men absolutt vellykket :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt vanlig og skjer med alt kjøtt som kokes. Det er en av grunnene til at man skummer av kraften underveis i kokingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva er dette skumme-greiene dere snakker om? Hvordan gjør man det?

Anonymous poster hash: 3bc2c...f73
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...