AnonymBruker Skrevet 9. april 2014 #41 Skrevet 9. april 2014 Jeg setter veldig stor pris på råd. Og jeg forstår at det er godt ment. Men vi har hatt det sånn hele veien, dette begynte ikke kun nå når han kanskje trenger og kutte ut dagduppen, det har vært sånn hver dag i to år omtrent. Anonymous poster hash: ccdd8...60e
Hundejente Skrevet 9. april 2014 #42 Skrevet 9. april 2014 Har det på samme måte, bortsett fra at vår heldigvis er veldig enkel å legge på dagtid. Derfor har jeg heller ikke samvittighet til å kutte ut dagsøvnen ennå (han er bare 1,5 år), for det er tydelig at han trenger den. Men om han tilfeldigvis bare har sovet en halvtime en dag, går legging på kvelden mye enklere. Vi har kuttet ned på dagsoving til 1,5 time, i starten gjorde det leggingen enklere, men nå tar det gjerne 1,5 time igjen. Jeg gruer meg til hver legging (heldigvis er pappaen flink til å ta leggingen), og jeg klarer ikke å kose meg like mye med ham på dagtid, fordi jeg vet at jeg ikke får litt egentid på kvelden. Greit, jeg får litt, men han sovner kanskje klokka ni, og da er det ikke så mye tid igjen. Det er en viktig grunn til at jeg tenker at jeg ikke vil ha et barn til. Jeg orker ikke samme greiene én runde til.
gjärd Skrevet 10. april 2014 #43 Skrevet 10. april 2014 Marc DeDecker, manuellterapeut i Oslo. Ta turen - det er verdt det!
peanut_juice Skrevet 13. april 2014 #44 Skrevet 13. april 2014 Man skal aldri tvinge et barn til å sove. Jeg hadde aldri klart å sovne når jeg ikke er trøtt. Hva med å utsette formiddagsluren en time eller to, og kanskje la barnet sove i en tidsbegrenset periode?
AnonymBruker Skrevet 13. april 2014 #45 Skrevet 13. april 2014 Man skal aldri tvinge et barn til å sove. Jeg hadde aldri klart å sovne når jeg ikke er trøtt. Hva med å utsette formiddagsluren en time eller to, og kanskje la barnet sove i en tidsbegrenset periode? Da er det kanskje bedre at han ikke sover i det hele tatt? For jeg har prøvd og da kan han sove 5 timer i løpet av et helt døgn. Anonymous poster hash: ccdd8...60e
miss behave Skrevet 13. april 2014 #46 Skrevet 13. april 2014 Hvordan krangler han og hva gjør du når han krangler? Her i huset avbrøt vi bare legginga om det ble mye styr og det trakk ut i langdrag. Som regel var det nok med en runde i stua for å avlede og bryte mønstret, heldigvis. Det er jo ikke sånn at alle taktikker funker for alle, men for oss funker det altså best å gjøre det slik. Ignorering etc var som å hive bensin på bålet.. Det lurer jeg også på? Hva mener du med krangling? Og hvordan håndterer du krangling? Høres veldig ukoselig ut. Min toåring hadde aldri fått sove hvis jeg la henne og det var dårlig stemning.
tingeling Skrevet 13. april 2014 #47 Skrevet 13. april 2014 Kjøp boken the no cry sleep solution, den syntes jeg hjalp veldig. Vi reduserte også dagsovingen veldig på den tiden. Gradvis kortere soving inntil det bare var en powernap.
AnonymBruker Skrevet 13. april 2014 #48 Skrevet 13. april 2014 Det lurer jeg også på? Hva mener du med krangling? Og hvordan håndterer du krangling? Høres veldig ukoselig ut. Min toåring hadde aldri fått sove hvis jeg la henne og det var dårlig stemning. Ja, "krangling" er et veldig dumt ord og bruke på det. Det jeg mener er at han ikke vil og da skriker og gråter. Jeg har før ikke latt han gråte, og tatt han opp (ikke ut av soverommet) og latt han roe seg før jeg prøver igjen. Og sånn har det gått helt til han sovner. Men nå så bøker det som om han roer seg mer hvis jeg går ut av soverommet. Da blir han ikke så sint og skriker ikke så mye. Så nå har jeg latt han hyle (det er ikke sår gråt, det er veldig tydelig at han bare er sint) også gir det seg ganske fort, men kan fortsatt drive på enn stund. Og jeg driver med ting rett utenfor rommet hans, så han hører at jeg er der. Og når han roer seg så går jeg inn og stryker på han, og han kan da bare smile til meg og bable litt før han sovner. Så vi står ikke og krangler verbalt. Men da han holder på og jeg er oppgitt og lei en dag, så kan jeg selvfølgelig snakke til han og si at han nå må gi seg, sånn kan han ikke drive på. Men jeg går da ut og roer meg før jeg blir sint. Jeg synes selvfølgelig ikke at dette er en positiv situasjon og jeg forstår at jeg sikkert gjør noe feil? Oppfører meg feil? Men ingen av helsesøstere eller andre jeg har snakket med sier at jeg gjør noe spesielt som de kan sette fingeren på (selv de som har vært hjemme hos meg ved legging og selvfølgelig fått med seg alt). Anonymous poster hash: ccdd8...60e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå