AnonymBruker Skrevet 6. april 2014 #1 Del Skrevet 6. april 2014 Vi skal på ferie 4 uker 18 timers flyreise unna og badekar/balje er ikke tilgjengelig. Er det greit med dusj - for å få vasket baby å 1,5 år? Vi er to foreldre som kan gjøre det sammen.Anonymous poster hash: 31cb1...3f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2014 #2 Del Skrevet 6. april 2014 selvfølgelig Anonymous poster hash: 36ade...a0b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest New_Girl Skrevet 6. april 2014 #3 Del Skrevet 6. april 2014 Hvorfor skulle ikke det være greit? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jørild Skrevet 6. april 2014 #4 Del Skrevet 6. april 2014 Noen barn har aldri badet, bare dusjet, de blir folk de og. Og hvorfor skulle dere måtte være to til noe så enkelt? 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 6. april 2014 #5 Del Skrevet 6. april 2014 Helt enig med de andre over her... Vil også anbefale at dere begynner å omtale barnet som et barn, og ikke baby... Når man er 1,5 år er babystadiet over - selv om dere foreldre (tydeligvis) skulle ønske det motsatte... 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maximillian Cohen Skrevet 6. april 2014 #6 Del Skrevet 6. april 2014 Jeg er veldig spent på hvordan dusjing foregår hos dere om dere må være to for å klare å dusje et barn på 1,5 år. Det eneste jeg kan tenke meg kan skape problemer er om ungen er ekstremt redd for dusjen. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2014 #7 Del Skrevet 6. april 2014 Skjønte heller ikke problemet, trodde det var like vanlig med dusj som med bad. Bare husk på at dusjgulvet kan være glatt! Vi har kjempeglatte fliser, og jeg ender som regel opp med å stå med 2åringen i armene når han dusjer. Og barn på 1,5år er ikke babyer. Anonymous poster hash: aefb8...1a9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jørild Skrevet 6. april 2014 #8 Del Skrevet 6. april 2014 Er det glatt legger man en liten håndduk under rumpa. Da sitter de mye bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2014 #9 Del Skrevet 6. april 2014 Er det glatt legger man en liten håndduk under rumpa. Da sitter de mye bedre. Greit nok når de sitter, verre når de går selv. Anonymous poster hash: aefb8...1a9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MockingJay Skrevet 6. april 2014 #10 Del Skrevet 6. april 2014 Jeg dusjer alene med vårt barn på 8 mnd å har vel gjort det siden hun ble født. Om en av oss skal dusje om kvelden så er det mye mer praktisk at den som skal i dusjen tar henne med. Blir vell 2-3 ganger i uken. Hun dusjer jo også med oss når vi er å bader på babysvømming. Skjønner ikke problemet ditt ts? Ditt barn kan jo at på til stå på egne ben, og det gjør det jo også mye lettere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jørild Skrevet 6. april 2014 #11 Del Skrevet 6. april 2014 Greit nok når de sitter, verre når de går selv. Anonymous poster hash: aefb8...1a9 Da får man lære dem at man sitter i dusjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2014 #12 Del Skrevet 6. april 2014 Greit nok når de sitter, verre når de går selv. Anonymous poster hash: aefb8...1a9 Da kan barnet ha på seg sokker. Vi bruker alltid det i svømmehallen. Anonymous poster hash: 0525f...274 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Magdalene Skrevet 6. april 2014 #13 Del Skrevet 6. april 2014 Ungen på 1,5år holder på i dusjen alene han. Hvorfor skulle ikke et så stort barn kunne dusje? Vår har forøvrig dusjet siden de ble født. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2014 #14 Del Skrevet 7. april 2014 Vel, har hørt at barn er så glad i å bade og at de kan synes dusj er skremmende. Barnet gråter så tror det kan virke skremmende. Vi er to fordi vi tar hånddusjen ned på "bakkeplan" til barnet. Noen må holde dusjen, noen må holde/støtte barnet og noen må såpe inn/sjampo-vaske.Anonymous poster hash: 31cb1...3f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2014 #15 Del Skrevet 7. april 2014 Ikke gjør ting vanskeligere enn det er...!!!!!!!Anonymous poster hash: 48122...37e 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Magdalene Skrevet 7. april 2014 #16 Del Skrevet 7. april 2014 Vel, har hørt at barn er så glad i å bade og at de kan synes dusj er skremmende. Barnet gråter så tror det kan virke skremmende. Vi er to fordi vi tar hånddusjen ned på "bakkeplan" til barnet. Noen må holde dusjen, noen må holde/støtte barnet og noen må såpe inn/sjampo-vaske.Anonymous poster hash: 31cb1...3f0 uff. Nå vet jeg at jeg er frekk, men dere hørtes fryktelig hjelpesløse ut... Jeg dusjer to unger samtidig, heeeeelt alene jeg 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest New_Girl Skrevet 7. april 2014 #17 Del Skrevet 7. april 2014 Vel, har hørt at barn er så glad i å bade og at de kan synes dusj er skremmende. Barnet gråter så tror det kan virke skremmende.Vi er to fordi vi tar hånddusjen ned på "bakkeplan" til barnet. Noen må holde dusjen, noen må holde/støtte barnet og noen må såpe inn/sjampo-vaske.Anonymous poster hash: 31cb1...3f0 Jeg pleier å la henne stå eller sitte, skylle henne med dusjen og legge dusjen på bakken eller la henne holde den mens jeg såper henne inn. Går helt uproblematisk med en person. Noen ganger har jeg henne i dusjen sammen med meg. da sitter hun på gulvet å leker seg med leker mens jeg vasker meg og så vasker jeg henne når jeg er ferdig. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BlueBella Skrevet 7. april 2014 #18 Del Skrevet 7. april 2014 Dere skal på ferie i fire uker. Dersom det er så vanskelig å dusje, så kan dere vel kjøpe en billig, stor plastbalje der dere er og så bruke den som "badekar". Det er jo bare snakk om å være litt løsningsorientert... 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jørild Skrevet 7. april 2014 #19 Del Skrevet 7. april 2014 Vel, har hørt at barn er så glad i å bade og at de kan synes dusj er skremmende. Barnet gråter så tror det kan virke skremmende. Vi er to fordi vi tar hånddusjen ned på "bakkeplan" til barnet. Noen må holde dusjen, noen må holde/støtte barnet og noen må såpe inn/sjampo-vaske.Anonymous poster hash: 31cb1...3f0 Sett barnet på en håndduk på gulvet, la barnet holde dusjen mens du såper inn. Ta dusjen fra barnet og gi den shampoflasken i bytte. Skyll. Voila. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2014 #20 Del Skrevet 7. april 2014 Fordi vi er litt hjelpesløse så søker vi råd fra erfarne. Takk for hjelpen alle!Anonymous poster hash: 31cb1...3f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå