Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Riskjeks
Skrevet

Barna får sjelden saft eller brus - blir mest til bursdager. Jeg drikker det ikke selv, derfor blir det ikke noe på dem heller... De får lørdagsgodt, og sjokoladepålegg i helgene hvis de vil. O'boy har jeg ikke drukket siden jeg var barn, har ikke tenkt på å kjøpe det til mine egne... Hvis de spør etter det, skal de få det, men bare i helgene.

Pålegg som syltetøy, brunost, prim etc får de hver dag hvis de vil - så lenge de spiser variert (altså ikke kun brødskiver med syltetøy hele tiden, men de kan få syltetøy hvis de spiser en brødskive med noe annet sunnere først). Yoghurt kjøper vi en gang i blant, tenker ikke over hvilken ukedag det er da, men de spiser det ikke så ofte. Juice drikker vi sjelden.

Tror vi holder oss på en gylden middelvei, det er ofte det beste :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjokomelk, nugatti og frokostblandinger med mye sukker får de i feriene. Men jeg kan godt en sjelden gang finne på å gi dem en liten sjokobit en onsdag. Og vi baker når det passer oss. Is om sommeren. Osv.

Usunn mat er ikke så usunt, om du har spist deg mett på sunn mat først.

Helt enig med dette! Å spise litt dessert eller en sjokoladebit til kaffen etter middag, går helt fint, sålenge man har spist middag ført og ikke metter magen med det usunne. Det kan vi gjøre selv til hverdags.

AnonymBruker
Skrevet

Min har alltid fått smake på ALT, hun prøvde til og med kaffegrutt fordi hun bare MÅTTE smake! :fnise:

Vi har popcorn og snop på bordet i helga, men det er stort sett kun popcornet som blir borte fordi hun ikke er så ille glad i godis faktisk! :fnise:

Beste hun kan få og spør etter når jeg lurer på om hun har noen cravings er pølser og grønsaker, eller hjemmelaget tunfisksalat, laks, kjøttkaker og lignende. Jeg kjøper litt snop innimellom også, men det blir nesten ikke spist opp. Jeg har prøvd å kjøpe brus, men til og med i bursdager spør hun hellere etter vann.

Så dette er mit resultat av å la barnet mitt smake på alt, hun synes sunne ting smaker 100000 ganger bedre enn de usunne. - og jeg har ikke presset på henne noen gang på 8 år :sjokkert: .

Anonymous poster hash: d604f...ded

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...