Gjest Elenath Skrevet 6. juni 2004 #1 Del Skrevet 6. juni 2004 Da har vi bestilt en weekendtur til Praha. Gleder meg selv om det ikke blir mange dagene. Er litt stresset, for har bestilt gjennom en engelsk nettside, men regner med at hotellrommet venter når vi kommer. *biter litt negler likevel* Noen som har noen supertips om hva vi bør gjøre (utenom det obligatoriske - Karlsbroen o.l.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 17. juni 2004 #2 Del Skrevet 17. juni 2004 Shoppe! Finnes en rekke butikker med lekre klaer i Praha! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TomKrus Skrevet 19. juni 2004 #3 Del Skrevet 19. juni 2004 Ikke akkurat et konkret tips om hva du bør oppleve, men vær klar over at taxisjåførene i Praha gledlig tar dobbel til trippel pris for en reise. 500 er gjerne startprisen deres, men du får prisen raskt ned til 300, som fortsatt er en overpris. Så avtal prisen på forhånd, eller velg helst å bruke beina, for det ligger mange opplevelser mellom destinasjonene Liker du uteliv så er det mange store fine klubber i Praha, gjerne med store og kjente deejays. Ellers er det mange fine og koselige (gjerne bortgjemte) kaféer og kneiper hvor du får mye god øl og mat til en slikk og ingenting. Ha et godt kart til rådighet, ellers er det lett at du/dere følger de samme krøtterstiene hver dag, og da går man fort glipp av mang en perle (butikker, arkitektur, restauranter, mennesker etc.) i Praha, for dem er det mange av Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 19. juni 2004 #4 Del Skrevet 19. juni 2004 Jeg ville sett den jødiske kirkegården hvis jeg var der, selv om det er mye turister der, så synes jeg den var verdt et besøk. En litt bortgjemt perle er Kriziks fontene, eller Fontana Krizikova (tror jeg) på tsjekkisk. Det er en fontene litt utenfor sentrum, hvor det lages lys/lyd/vannshow hver kveld. De spiller høy musikk, og så spruter vannet i takt med musikken, og skifter farge underveis. Ganske stilig, og veldig annerledes enn norske ting. Spør på en turistinformasjon, jeg har ikke sett noe om den i turistbøker. Godt tur, Praha er en kjempefin by!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elenath Skrevet 20. juni 2004 #5 Del Skrevet 20. juni 2004 Takk for tips. :D Det med taxisjåførene er vi klar over. Tipper vi bruker mest mulig kollektiv transport eller at vi går. Bor i Praha 2 så det er ikke langt unna sentrum. Skal sjekke ut den fontenen. Artig med ting som ikke står i turistbøkene. :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 20. juni 2004 #6 Del Skrevet 20. juni 2004 Da vi var i Praha benyttet vi oss av offentlig transport, som trikk og t-bane. Anbefaler dette fremfor taxi. Det er baade billig og artig aa reise med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TomKrus Skrevet 22. juni 2004 #7 Del Skrevet 22. juni 2004 Et tips til, forresten: Sjekk ut en klassisk konsert. Mange slike konserter i Praha. Dessverre fikk ikke jeg med meg noen, men skulle gjerne fått med meg en. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elenath Skrevet 22. juni 2004 #8 Del Skrevet 22. juni 2004 Et tips til' date=' forresten: Sjekk ut en klassisk konsert. Mange slike konserter i Praha. Dessverre fikk ikke jeg med meg noen, men skulle gjerne fått med meg en.[/quote'] Skal se om vi rekker, har ikke så mange dagene tilgjengelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tone S Skrevet 23. juni 2004 #9 Del Skrevet 23. juni 2004 Anbefaler også klassisk konsert Det er til stadighet konserter i de ulike kirkene (alle kirkene i Praha er som alt annet utrolig vakre!) , og de varer kun en times tid. Billetter får man kjøpt bl.a. på borgområdet ovenfor byen, og da til en rimeligere pris. Gullgaten som ligger på borgområdet er verdt å få med seg, men kan tenke meg at det er en del folk der på denne tiden av året... Jeg var i Praha i mars, og brukte faktisk ikke taxi eller annen transport innen sentrum, fordi avstandene er så korte. Tone S. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå