Gå til innhold

Spagetti

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hadde en aldri så liten åpenbaring på kjøkkenet i går. Vi lager av og til spagetti i litt forskjellige varianter, i går ble det veldig enkelt, men veldig godt.

2 hermetiske tomatbokser, hakkede. Pleier å kjøpe noen gode her, styrer unna de billigvariantene.

2 gulerot, hakket

2 små gule løk, hakket

3 fedd hvitløk hakket

Olivenolje

Salt og pepper

Oregano

600g kjøttdeig

Pleier og frese gulrot, løk og hvitløk i olivenolje i den rekkefølgen. Så går tomatene i og det kokes. Pleier så og steke kjøttdeigen som krydres med pepper og salt og legge det oppi for så og koke 30 minutter til ca. Salter, peprer og smaker til med oregano mot slutten av koketiden.

Nytt i går var at jeg tok stavmikseren og blendet alt sammen før jeg tok oppi kjøttdeigen. Kjøttdeigen ble stekt i 3 omganger, 200g av gangen. Slik forhindret jeg at kjøttet ble kokt og jeg kunne brune det skikkelig. For et løft! Ble skikkelig godt.

Så, hvordan lager dere spagetti? Nå har jeg delt min superenkle, men veldig gode variant!

Jeg ble inspirert av deg og lagde dette i dag! Jeg stekte kjøttdeig, hadde den over i en bolle, stekte løk, hvitløk og paprika, blandet grønnsakene med en boks hermetiske tomater i en liten kasserolle. Lot det koke mens spaghettien kokte. Så moste jeg grønnsakene og hadde oppi kjøttdeigen. Smakte til med salt og pepper. Revet parmesan på hver porsjon spaghetti og saus. Yummly!

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...