Gå til innhold

Hvilken trend er du lei av?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er møkk lei av trenden som dreier seg om å dømme og legge seg opp i hva andre liker/velger å kle seg i/har i håret. Folk oppfører seg jo som at det er et personlig angrep på dem personlig hvis noen har en tjafsete frisyre eller sko de har sett to ganger tidligere den dagen.



Anonymous poster hash: 4ac41...dc0
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oi. Det er 9år siden skinny jeans trenden kom. Nå er den faktisk på vei ut, slengbukser er på full fart på vei in ;)Anonymous poster hash: e8607...715

Vet du hva? Det DRITER jeg i :D

Shit, du henger laaaangt etter. Anonymous poster hash: b75b5...cd4

Er ikke det lov å ombestemme seg? KG politititulling!

Anonymous poster hash: f7bed...22c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At alle skal være så sinnsykt brune. Ikke fint!

Tipper du er så missunnelig for du blir aldri brun.

;)

Anonymous poster hash: f7bed...22c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Booker

Tipper du er så missunnelig for du blir aldri brun.

;)

Anonymous poster hash: f7bed...22c

Nei, er glad jeg tar vare på huden min med god solfaktor i stedet for å steke den til den blir svidd som så mange unge gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bunad er ingen trend

Anonymous poster hash: 895e9...01a

Klart det er, den bare beveger seg langsommere enn andre. På 80- og 90-tallet var det forholdsvis få, og nesten ingen unge, som ville vise seg i bunad, mens det nå er, vel, trendy.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart det er, den bare beveger seg langsommere enn andre. På 80- og 90-tallet var det forholdsvis få, og nesten ingen unge, som ville vise seg i bunad, mens det nå er, vel, trendy.

Det er sant. Da jeg var tenåring, så var det få som ville gå i bunad. Nå ser jeg mange tenåringer i bunad.

Og nå snakker jeg om bare 10-15 år siden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, er glad jeg tar vare på huden min med god solfaktor i stedet for å steke den til den blir svidd som så mange unge gjør.

Ja.....

Anonymous poster hash: f7bed...22c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på en lite(n) bar/utested i Oslo for litt siden og da telte jeg ikke mindre enn 14 sånne sveiser. Synes det ser helt jævlig ut. Det er sånn man setter opp håret når man er syk, beiser huset eller vasker klær! Grusomt!

Har sett gutta har samme sveis, bare at de barberer bort alt håret bortsett fra helt på toppen av hodet (hvor de har satt opp håret til en ball slik som på bildet)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er møkk lei av trenden som dreier seg om å dømme og legge seg opp i hva andre liker/velger å kle seg i/har i håret. Folk oppfører seg jo som at det er et personlig angrep på dem personlig hvis noen har en tjafsete frisyre eller sko de har sett to ganger tidligere den dagen.

Anonymous poster hash: 4ac41...dc0

1) Les trådens tittel en gang til

2) Å skrive en utblåsning på et forum, og å oppføre seg som om noe, det er to forskjellige ting.

Anonymous poster hash: d71d3...cba

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart det er, den bare beveger seg langsommere enn andre. På 80- og 90-tallet var det forholdsvis få, og nesten ingen unge, som ville vise seg i bunad, mens det nå er, vel, trendy.

Det er et statussymbol. Få hadde råd til bunad til 20 000-40 000 for 30 år siden. Nå har folk bedre råd...men jeg syns synd på de jentene som har foreldre som ikke har råd. Sikkert kjedelig å være eneste jenta i klassen uten bunad i konfirmasjonen....

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi om man er lei av en trend betyr ikke det at man tar det som et personlig angrep at noen går i det :fnise: Er vel heller AB over her som tar det som et personlig angrep at noen ikke digger klærne h*n har på. Selv går jeg i mange ting som er nevnt i tråden/andre ikke liker, og det går helt fint :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et statussymbol. Få hadde råd til bunad til 20 000-40 000 for 30 år siden. Nå har folk bedre råd...men jeg syns synd på de jentene som har foreldre som ikke har råd. Sikkert kjedelig å være eneste jenta i klassen uten bunad i konfirmasjonen....

delvis enig, delvis uenig. Jeg var tenåring på åttitallet, og da var det ikke spesielt populært med bunad, var vel bare en håndfull av jentene i kullet som fikk bunad til konfirmasjonen. Endringen kom på nittitallet, og jeg har alltid hatt en følelse av at det tok av rundt OL på Lillehammer med all den positive oppmerksomheten rundt norsk kulturarv som kom på den tiden. På den annen side, i den bygda jeg vokste opp før vi flyttet til byen, hadde alle jentene bunad til konfirmasjonen, både på sytti- og åttitallet, så der var det trenduavhengig.

Statussymbol? Ikke helt enig. En bunad til 30 000 trenger ikke koste 30 000. Man kan gjøre mye eller alt selv, man kan samle på sølvet over lang tid, man kan spre kjøpet av de forskjellige draktdelene over flere år og brodere en ting av gangen, eller man kan arrangere at sølvet blir fordelt som gaver fra flere familiemedlemmer. Jeg kjenner en dame med svært trang økonomi som har klart å gi seg selv, sine barn og barnebarn fem bunader de siste femten året ved å gjøre det p åden måten. Blant de jentene i min klasse som fikk bunad til konfirmasjonen var det flere som vi visste hadde det ganske trangt. Det var sikkert vanligere før enn nå å gjøre det på denne måten, istedet for å kjøpe alt i en engang, men jeg tror ikke det er prisen som gjør at bunad er mer en trend idag enn på åttitallet. Dessuten var vanlige klær mye dyrere på åttitallet enn nå, så det er ikke sikkert bunad framsto som så dyrt (forholdsmessig) da som nå.

Det er et statussymbol. Få hadde råd til bunad til 20 000-40 000 for 30 år siden. Nå har folk bedre råd...men jeg syns synd på de jentene som har foreldre som ikke har råd. Sikkert kjedelig å være eneste jenta i klassen uten bunad i konfirmasjonen....

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unge jenter som farger håret grått. Grøss!

Anonymous poster hash: fe4eb...266

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest caramiacaramella

Gutter med caps, enten den sitter normalt, bak-frem eller gud forby på siden slik som rappere gjør. Skjønner ikke at de ikke ser hvor dumt det ser ut.

Jenter med øyenbryn som er overplukkede eller tegnet på veldig hardt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på en lite(n) bar/utested i Oslo for litt siden og da telte jeg ikke mindre enn 14 sånne sveiser. Synes det ser helt jævlig ut. Det er sånn man setter opp håret når man er syk, beiser huset eller vasker klær! Grusomt!

Bloggeren Lene Orvik har hatt denne sveisen en del i det siste. Det kan ha bidratt litt. Viktig å kopiere bloggere.

Anonymous poster hash: 14b27...b10

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bloggeren Lene Orvik har hatt denne sveisen en del i det siste. Det kan ha bidratt litt. Viktig å kopiere bloggere.

Anonymous poster hash: 14b27...b10

Grøss

Anonymous poster hash: fe4eb...266

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er et statussymbol. Få hadde råd til bunad til 20 000-40 000 for 30 år siden. Nå har folk bedre råd...men jeg syns synd på de jentene som har foreldre som ikke har råd. Sikkert kjedelig å være eneste jenta i klassen uten bunad i konfirmasjonen....

Da jeg konfirmerte meg i 1998 var det ikke en eneste bunad å se. Rart det har endret seg sånn.

Anonymous poster hash: 40e7f...087

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutter med caps, enten den sitter normalt, bak-frem eller gud forby på siden slik som rappere gjør. Skjønner ikke at de ikke ser hvor dumt det ser ut.

Noen av dem har tilmed to av dem. Skjønner ikke helt det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg konfirmerte meg i 1998 var det ikke en eneste bunad å se. Rart det har endret seg sånn.

Anonymous poster hash: 40e7f...087

I de større byene har det nok endret seg. Jeg skulle vært konfirmant samme år. På mitt tettsted (13 K) fikk de fleste bunad til konfirmasjonen.

Anonymous poster hash: 76eb2...14f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I de større byene har det nok endret seg. Jeg skulle vært konfirmant samme år. På mitt tettsted (13 K) fikk de fleste bunad til konfirmasjonen.

Anonymous poster hash: 76eb2...14f

Jeg er fra en by med 50k innbyggere. Var omtrent ingen bunader der på nittitallet. Ekstremt få unge og absolutt ingen menn.

Anonymous poster hash: 40e7f...087

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...