Teriyaki Skrevet 19. oktober 2014 Forfatter #1662 Skrevet 19. oktober 2014 (endret) Jo, takk for støtten, jenter! Alltid godt å se at det ikke bare er jeg som er i overkant krevende. Hehe..Ikke at jeg var i tvil, men.. Jakt og sånt har nok vært mer intenst i år enn i fjor, pga. R og jaktkompisen er i lik situasjon, dvs. ny baby på vei (hans har akkurat kommet). Derfor har de nærmest prøvd å ta to jaktrunder på en runde, noe som har resultert i at han har vært borte alle helgene i hele september og oktober. - ei helg tror jeg, men husker ikke hva han eller vi gjorde da. Og fortsatt er det tre helger igjen før det endelig roer seg og jeg slipper å være alene i helgene.. Uansett, jeg kunne nok fort klikket denne helga ja, for denne helgen var det ikke en gang avtalt at det skulle bli slik. Denne helgen skulle jeg få mer avlastning. Var sur før i dag, men nå i løpet av ettermiddagen så har jeg til slutt kommet til et punkt hvor det har bikket over i å være dritlei meg. R har ligget i senga i hele dag, med unntak av en halvtime i formiddag og en halvtime i ettermiddag hvor vi var på barselbesøk til gudbarnet vårt. Som for øvrig ble kortere enn planlagt siden han var så dårlig. Sånn spydårlig faktisk. 6 øl og en dram drakk han i går. Han tåler virkelig ikke alkohol lenger. Uansett, middag ble spist alene med O, og hele ettermiddagen ble tilgragt alene med han. Når O satt i badekaret så bikket det altså over for meg, og jeg begynte å gråte i strie strømmer. Tilfeldigvis kom R inn da, og jeg tror nok han fikk dårlig samvittighet da. Endte med at han overtok bading og legging, så nå ligger jeg oppe på sofaen, og kjemper enda mot tårene. Har nok gått på sparebluss en stund ja. Typisk at vi ikke har noe sjokolade ellerno i hus, for nå føler jeg for å trøste meg. Ellers plager hodepinen meg veldig for tiden. Den er der som et press i bakhode hele dagen, og nå også på natten. Det er jo sannsynligvis svangerskapsrelatert eller noe sånt, men jeg må innrømme jeg blir litt nervøs, for det føles som om noe presser på. Skal til legen på tirsdag da, så får håpe jeg kan få litt hjelp. Gjør jo ikke akkurat nattesøvnen noe bedre. Edit: :Glemte å si at gudbarnet mitt er nyyydelig! Han sov hele tiden da, så fikk ikke holdt han eller sett øynene hans, men vi blir nok å ta oss en tur i løpet av uka så satser på å få se mer til han da. Endret 19. oktober 2014 av Teriyaki
Spiremor Skrevet 19. oktober 2014 #1663 Skrevet 19. oktober 2014 Middagstid er familietid, og det å måtte spise det alene med O er for meg uakseptabelt. Skjønner godt at du begynte å gråte, jeg, selv om jeg sikkert hadde blitt rasende på gubben min om han hadde gjort det. Om han så var borte mesteparten av dagen og dermed brøt avtalen dere hadde på forhånd, så klarer han i alle fall å ta seg sammen nok til å spise middagen med dere!
Sushi Skrevet 20. oktober 2014 #1664 Skrevet 20. oktober 2014 Skjønner deg godt. Typisk at man må komme til det punktet der man sprekker helt før mannedustene skjønner alvoret. Hvordan reagerte O på at du gråt (hvis han så det)? Nei, her bør R komme med ei skikkelig unnskyldning, legge seg flat og komme med forslag til noe han kan gjøre for å rette det opp. Sende deg på spa eller noe annet ei hel helg, stemmer jeg for. Du burde jo egentlig få like mange helger for deg selv som det han har fått... Nei, dette er bare så utrolig dårlig gjort mot deg at jeg finner ikke ord.
Teriyaki Skrevet 20. oktober 2014 Forfatter #1665 Skrevet 20. oktober 2014 (endret) Middagstid er familietid, og det å måtte spise det alene med O er for meg uakseptabelt. Skjønner godt at du begynte å gråte, jeg, selv om jeg sikkert hadde blitt rasende på gubben min om han hadde gjort det. Om han så var borte mesteparten av dagen og dermed brøt avtalen dere hadde på forhånd, så klarer han i alle fall å ta seg sammen nok til å spise middagen med dere! Ja enig i at middagstid er familietid. Spesielt i helgene. Hender seg R må jobbe litt lengre i ukedagene, og da spiser jeg og O alene, men kjedelig å spise alene når det er helg! Uansett, han var sånn spydårlig, så tror ikke det hadde vært hyggelig å ha han til bords uansett. Han prøvde å spise litt på kvelden, men slet da også. Til pass åt han. Skjønner deg godt. Typisk at man må komme til det punktet der man sprekker helt før mannedustene skjønner alvoret. Hvordan reagerte O på at du gråt (hvis han så det)? Nei, her bør R komme med ei skikkelig unnskyldning, legge seg flat og komme med forslag til noe han kan gjøre for å rette det opp. Sende deg på spa eller noe annet ei hel helg, stemmer jeg for. Du burde jo egentlig få like mange helger for deg selv som det han har fått... Nei, dette er bare så utrolig dårlig gjort mot deg at jeg finner ikke ord. Ja, det er så rart, og det virker absolutt ikke som at R er alene om det å ikke skjønne ting før det velter over! Ja, han har sagt unnskyld. Han har ikke bedt på sine knær om tilgivelse akkurat da, men han har sagt unnskyld og virket til å ha dårlig samvittighet i går. Jeg har veldig lyst til å dra til Trondheim i november, og hadde gjort det uten å nøle i utgangspunktet, men vet ikke om jeg har lyst til å svi av 4-5000 på fly, hotell, mat og sånt. Vanligvis har jeg overnattet hos ei venninne, men det funker ikke å sove på luftmadrass med bekkenet mitt Dessuten har jeg såå lyst til å svoe på hotell et par netter. Å få like mange helger som han gidder jeg ikke prøve på en gang. Godt mulig han hadde sagt ja, men han hadde syntes det var urimelig fordi at han ikke har noe valg enn å utøve den hobbyen i helgene, og i den gitte perioden hvor det er jakt på gang, så han kan ikke spre det utover for å gjøre det bedre meg, og at han er hjemme de andre helgene i året. Han er veldig blind for sin egen fritid kan du si. Han tror han har mye mindre fritid enn han faktisk har. Og det faktum at jeg får mye tid for meg selv på formiddagen i ukedagene gjør jo dessuten at jeg ikke har behov for kjempemye tid for meg selv ellers. Tar meg som oftest en tur til ei venninne eller noe sånt på kveldstid en gang i uka, men ellers går det greit. Han har aldri sagt nei til meg da, når det kommer til å gjøre ting for meg selv, så jeg får jo det jeg selv tar initiativ til. O merket ikke at jeg gråt. Han var så opptatt med å bade, og bråket fra badevannskranen i badekaret gjorde at han ikke hørte meg heller. Vet ikke helt hva han hadde kommet til å si. Han har sett meg gråte før, men aldri sett meg hulke. Endret 20. oktober 2014 av Teriyaki
Sushi Skrevet 20. oktober 2014 #1666 Skrevet 20. oktober 2014 Synes du skal ta den hotellhelga jeg. Når dere får to barn er sånt mye vanskeligere, i alle fall mens du ammer. Drømmer om hotell jeg også, men kan vel se langt etter det...
Teriyaki Skrevet 20. oktober 2014 Forfatter #1667 Skrevet 20. oktober 2014 Synes du skal ta den hotellhelga jeg. Når dere får to barn er sånt mye vanskeligere, i alle fall mens du ammer. Drømmer om hotell jeg også, men kan vel se langt etter det... Skal absolutt vurdere det... Ja jeg ser den. Kommer nok til å ønske at jeg gjorde det når baby har kommet, hvis jeg ender opp med å ikke dra. Har ikke vært på noen helg for meg selv siden slutten av februar nå, så hadde absolutt vært deilig.
lillemeg90 Skrevet 20. oktober 2014 #1669 Skrevet 20. oktober 2014 Jeg stemmer også for å dra på hotell!
Teriyaki Skrevet 20. oktober 2014 Forfatter #1670 Skrevet 20. oktober 2014 Skjønner jeg bør ta til meg rådet fra to mødre som er midt inni *får gjort heller lite for meg selv*-perioden.
Susa Skrevet 20. oktober 2014 #1671 Skrevet 20. oktober 2014 Mannfolk Jeg syns det er så typisk mannfolk å være så egoistiske jeg, særlig når det gjelder hobbyen dems. Skulle tatt seg ut om vi skulle fått oss en sånn hobby også! Håper virkelig at han skjønte poenget igår, dumt av han å bli så drita at han er ubrukelig en hel dag! Jeg syns du bør ta deg en tur bort jeg, veldig godt å bare være deg selv, før babykjøret begynner igjen... Vi hadde en runde da vi var på ferie på landsskytterstevnet i sommer. Svoger har blitt skilt, men hadde med jenta på 2,5 år. Hun ble plassert hos meg omtrent hele uka, mens han og gubben min hadde det gøy og konkurrerte. Så jeg satt det aleine da, i et kokende varmt fortelt, med to unger, og spydde støtt og stadig! Gøy å dra med seg to små, hvorpå min bare stakk av hele tida, på en liten skoledo! Til slutt klikka jeg, hylte, skreik og gråt til begge mannfolka.
^^Belle^^ Skrevet 20. oktober 2014 #1672 Skrevet 20. oktober 2014 Blærk. Du vet at jeg vet hvordan du har det. De blir ikke alltid så veldig mye klokere med årene disse mannfolka våre. Jeg sier: reis på hotell, uten et snev av dårlig samvittighet! Jeg reiste til Køben.
Teriyaki Skrevet 20. oktober 2014 Forfatter #1673 Skrevet 20. oktober 2014 Mannfolk Jeg syns det er så typisk mannfolk å være så egoistiske jeg, særlig når det gjelder hobbyen dems. Skulle tatt seg ut om vi skulle fått oss en sånn hobby også! Håper virkelig at han skjønte poenget igår, dumt av han å bli så drita at han er ubrukelig en hel dag! Jeg syns du bør ta deg en tur bort jeg, veldig godt å bare være deg selv, før babykjøret begynner igjen... Vi hadde en runde da vi var på ferie på landsskytterstevnet i sommer. Svoger har blitt skilt, men hadde med jenta på 2,5 år. Hun ble plassert hos meg omtrent hele uka, mens han og gubben min hadde det gøy og konkurrerte. Så jeg satt det aleine da, i et kokende varmt fortelt, med to unger, og spydde støtt og stadig! Gøy å dra med seg to små, hvorpå min bare stakk av hele tida, på en liten skoledo! Til slutt klikka jeg, hylte, skreik og gråt til begge mannfolka. Ja, det skulle nok tatt seg ut. Jeg tror ikke han var drita heller, for vi pratet en del på natten da han kom hjem før vi la oss til å sove. Var ikke så veldig mye snøvling i ordene altså, men han var nok godt i siget. Kan jo være rusen enda var stigende, vet ikke jeg. Før kunne han uten problem drikke 18 øl på en kveld, så var en kombinasjon av at han ikke skjønner hva han tåler lenger, og at han generelt sett blir myyye mer fyllesyk enn han ble før. Huff, det hørtes ikke spesielt godt ut! Hadde nok også klikka i en sånn situasjon!
Teriyaki Skrevet 20. oktober 2014 Forfatter #1674 Skrevet 20. oktober 2014 (endret) Blærk. Du vet at jeg vet hvordan du har det. De blir ikke alltid så veldig mye klokere med årene disse mannfolka våre. Jeg sier: reis på hotell, uten et snev av dårlig samvittighet! Jeg reiste til Køben. Det er rart det der De må jo tydeligvis oppelve at dama klikker før de skjønner noe, men så er det vel kanskje glemt etter noen uker uansett. R har planer om å finne på noe koselig i løpet av uke før han reiser til Kiel på fredag, sånn for å kompensere.. Køben ja! Hadde jeg bodd sånn til at jeg ikke først måtte tatt fly til Oslo og så videre til Køben, så hadde jeg også dratt dit! Meeen Trondheim hvor jeg har to av mine beste venner er herlig det også! Endret 20. oktober 2014 av Teriyaki
Teriyaki Skrevet 20. oktober 2014 Forfatter #1675 Skrevet 20. oktober 2014 (endret) Ukesmeny! Fikk ikke ukeshandlet forrige uke, og det er skikkelig tungvint! Spesielt siden jeg hadde sånn ca nada inspirasjon. Synes ikke denne ukesmenyen ble såå bra da. Oppdaget plutselig at det er litt for mye farsekjøtt framfor rent kjøtt denne uken, menmen: Mandag: Hjemmelagd gryterett av svinekjøttdeig, buljong, tomat, ris, paprika, løk og purre Tirsdag: Torskepanne Onsdag: Karbonader med stekt løk, potet, gulrøtter og rømme Torsdag: Kylling korma med naanbrød (tenkte å prøve de nye til Saritas, men har ikke funnet noen steder enda) Fredag: Matmuffins med tacofyll med salat ved siden Lørdag: Har ikke planlagt noe for denne dagen da jeg er helt alene, O skal til mamma og R skal reise bort Søndag: Halvgrove pannekaker med bacon og blomkålsuppe Gleder meg til å prøve matmuffinsene. Aldri prøvd før. Så kan det hende at det bare blir grillet pølse med brød i morgen, for vi tenker kanskje å gå på tur med en gang R kommer hjem fra jobb, til en gapahuk i skogen. Endret 20. oktober 2014 av Teriyaki
Severus Skrevet 20. oktober 2014 #1676 Skrevet 20. oktober 2014 Synes å du skal dra til Trondheim å kose deg. Det har du fortjent
Favole Skrevet 20. oktober 2014 #1677 Skrevet 20. oktober 2014 Som resten av gjengen stemmer jeg for hotellhelg om du har muligheten. Det koster kanskje litt, men jeg tipper det vil være verdt hver ei krone Har du oppskrift til de matmuffinsene forresten? Hørtes ikke så dumt ut.
Teriyaki Skrevet 20. oktober 2014 Forfatter #1678 Skrevet 20. oktober 2014 (endret) Synes å du skal dra til Trondheim å kose deg. Det har du fortjent Jo takk, det synes jeg også! Som resten av gjengen stemmer jeg for hotellhelg om du har muligheten. Det koster kanskje litt, men jeg tipper det vil være verdt hver ei krone Har du oppskrift til de matmuffinsene forresten? Hørtes ikke så dumt ut. Ja, skjønner det er enstemmig her. Får si det til R; "Jeg har bestemt meg for å dra til Trondheim, for det sa KG-jentene!" Hehe..Jeg skal se det an fram til november, så bestiller jeg billetter da hvis jeg drar. Hadde vært koselig å dra når det er advent egentlig. Sikkert veldig fint der da. Jepp, den er her: http://www.matprat.no/oppskrifter/familien/tacomuffins/ Har ikke prøvd den før da, så vet ikke om de er gode, men tipper de er ganske saftige siden det skal være såppas mye yoghurt naturell i. Lurer på om de er gode å fryse ned. Like greit å lage dobbel porsjon når en først lager. Endret 20. oktober 2014 av Teriyaki
Severus Skrevet 20. oktober 2014 #1679 Skrevet 20. oktober 2014 Matmuffuins hører jeg egner seg til frysing.
Favole Skrevet 20. oktober 2014 #1680 Skrevet 20. oktober 2014 Om KG-jenter sier at du må dra, så må du nesten det Høres veldig deilig ut da, og det blir sikkert en stund til neste gang du har muligheten til det etter babyen kommer. Matmuffins er jo genialt, og taco passer vel til alt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå