Gå til innhold

A4-livet er komplett! -Livet som tobarnsmor

Teriyaki

Anbefalte innlegg

Kan ikke garrantere at det er riktig, altså! :) Jeg har fått positiv i 19-tiden forrige syklus.

Ja vi får se hva det blir til, men er nok ikke sånn super-positiv akkuart nå. Hovedsaklig fordi jeg ikke finner EL. Kan jo hende den har vært, men har mine tvil egentlig. Blir spennende å se når jeg evt. får mensen, for da får jeg jo vite når EL var.

Kjører på med ludo annen hver dag i noen dager til før jeg avslutter prøvingen for denne perioden, og kun har lude ved behov for det. :fnise:

EL testen i dag var altså svakere enn gårdagens, og forrigegårdagens. Så det sa meg ikke så mye, for jeg har ikke hatt noen form for LH-topp. Ikke som testen har registrert i alle fall.

Framlegget i dag gikk veldig bra! 35 min stod jeg der og foreleste om KOLS. :P Ferdig med alt av innleveringer nå. Har seks vakter fordelt på 14 dager nå, også er jeg sykepleier :nigo:

Nyyydelig vær i dag forresten. Kort oppsummert: Grilling med O, samboer, svigerbestemor, svigerinne og to tantebarn, soling i finværet og kanotur før vi gikk inn. Årets første vassing utenfor huset. Herlig. :) Det er på dager som disse jeg kjenner på hvilken perle vi har til hage altså. Fantastisk! :) Ikke alle som er så heldige å ha hav og strand rett utenfor huset. :)

Tok to EL tester igår, en på ettermiddagen og en seinere på kvelden.

Den siste på bildet var fra igår. Idag var den nesten hvitere enn den øverste.

Kanskje jeg skal ta en i kveld og se?! Virker som EL testene er sterkere på kvelden hos meg enn på formiddagen.

Vanskelig dette.

post-76882-0-11337000-1401305774_thumb.p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tok to EL tester igår, en på ettermiddagen og en seinere på kvelden.

Den siste på bildet var fra igår. Idag var den nesten hvitere enn den øverste.

Kanskje jeg skal ta en i kveld og se?! Virker som EL testene er sterkere på kvelden hos meg enn på formiddagen.

Vanskelig dette.

Samme erfaring her, så er også usikker på når det er best å teste. :klo: Det står sikkert i pakningsvedlegget til EL-testene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg bestilt 21 nye EL-tester og 3 g-tester. :) Har to g-tester liggende fra før, så da har jeg fem stk. Det skulle forhåpentligvis holde til denne og neste syklus. Planen er å teste 10 juni. Det ville vært IKM dersom jeg hadde hatt EL på sylusdag 18 eller 19. Er jo på dag 22 nå, men tror egentlig ikke jeg har hatt EL enda, som sagt.

Det får bare tiden vise. Når jeg får EL-testene så skal jeg ta en test, i håp om at den er helt blenda hvit. Da tenker jeg at jeg roer meg litt i forhold til at jeg da sannsynligvis har hatt EL i det minste, selv om jeg ikke aner når. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha fest her i kveld. Sånn årlig greie, men er usikker på om jeg burde drikke. Tror ikke jeg har hatt eggløsning, men hva hvis?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Jeg tenker litt sånn at det blir en veldig lang prøveperiode om man ikke lever rimelig normalt frem til positiv test. Men så drikker jeg sjeldent og aldri mer enn to-tre glass. Gjør det du er komfortabel med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var superredd for å drikke i starten, men nå tenker jeg at det går helt greit når jeg ikke har hatt noen positive el-tester ennå.

Endret av Spiremor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes også det blir litt hysterisk å ikke drikke.

Jeg fant jo ut at jeg var gravid da jeg var ni uker på vei, og hadde bøtta ned på to flaske vin få uker før. Snakket med legen som tok UL på meg, og han sa at når embryoet var så lite så fikk den mesteparten av næringen sin fra fostersekken, ikke fra mor, så han trodde det kom til å gå fint. Og det gjorde det også.
Det betyr jo ikke at man kan bøtte innpå fram til man er 10-11 uker, men at noen glass vin før en (eventuell) positiv graviditetstest ikke er verdens undergang ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville drukket er par glass vin uten dårlig samvittighet. Ville kanskje prøvd å ikke bli dritings, bare i tilfelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...Litt tidlig å slenge seg på flaska før to, vel? :nigo:

(Jeg kunne ikke dy meg :ler: )

Kos dere masse!

Haha, ja det var nok det, men jeg bare måtte :ler:

Det var en hyggelig kveld, men jeg ble dårlig faktisk. Har ikke drukket siden februar og det merkes. :P Nå husker jeg dessuten hvorfor det er så lenge siden. Det er jo artig i øyeblikket, men egentlig synes jeg ikke det er så veldig verdt det. Er enda lei, selv om det er over tre måneder siden. :)

__

I dag har jeg EL-slim! Det kom pittelitt i går, men ikke så mye som i dag. Ut fra hvordan det var forrige syklus, så kan jeg nok anta at jeg har EL enten i kveld eller i morgen. Så jeg tenker jeg begynner på dpo i morgen. Endelig i dpo-land :fnise: Da blir IKM 15 juni. Vi la heldigvis inn litt akskjer i går, men jeg har lyst til å legge inn litt i dag også. Spørs bare om jeg får med samboer på det dagen derpå da.

Det blir altså en syklus på 38 dager! Det er langt, men håper jeg slipper å finne ut hvordan neste syklus blir. :)

Edit: Oi, hvis det klaffer denne måneden, så blir termin ca 26 februar. Da er det jo en reell sjanse for å få skuddårsbarn, forutsatt at det er skuddår i 2015. Husker ikke når forrige skuddår var, jeg. Håper virkelig ikke det er skuddår i 15 altså. :P

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du ikke er gravid i 1 år og 9 mnd tror jeg du skal klare å holde deg unna skuddårsbarn :fnise:

Satser på at EL kommer som bestilt, og at svømmerne finner frem til gullegget :)

Ha en fin søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du ikke er gravid i 1 år og 9 mnd tror jeg du skal klare å holde deg unna skuddårsbarn :fnise:

Satser på at EL kommer som bestilt, og at svømmerne finner frem til gullegget :)

Ha en fin søndag!

Åh, det var bra i alle fall! :P Jeg var ikke sikker på om det var i 2015 eller 2016. :)

Det håper jeg også! Og det samme til deg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hurra for slim :fnise: Første gang jeg roper hurra for noe sånt, men men..

Og å få med samboeren?? Han trenger jo bare å ligge der mens du gjør resten :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for slim :fnise: Første gang jeg roper hurra for noe sånt, men men..

Og å få med samboeren?? Han trenger jo bare å ligge der mens du gjør resten :hoho:

Haha, ja! :fnise:

Ja altså, man vet man er i en graviddagbok når det rapporteres om slim, sengehygge, blod osv. :fnise:

Tror egget slippes fra venstre side. Stikker en del :jepp: Er glad systemet fungerer. Var ganske frustrert fra forrige lørdag til onsdag/torsdag, men så ga jeg egentlig bare opp litt, og da ble det mer "behagelig" å vente på EL :P Nå som jeg har EL så kan jeg straks bare lene meg tilbake og vente.

Men bare vent og se, om to-tre dager begynner jeg vel å kjenne på at det er lenge til IKM :fnise: Heldigvis skal vi bort fra torsdag til mandag i neste uke, så får sånn sett noe annet å tenke på. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså.. egget slippes når du ga opp og begynte å slappe av. Jeg tror fortsatt ikke at slikt er tilfeldig jeg altså. At noen ganger så jobber man mot kroppen sin ved å stresse for mye med sånt. Hver gang jeg venter og bare MÅ få mensen den og den datoen blir det alltid forsinka et par dager. Men når jeg ikke enser at den er på vei kommer den gjerne dagen før forventa.

For noen tror jeg det har mye å si hvor avslappa man er :)

Hvor skal dere neste helg?? Er vel værre å vente på IKM enn på EL :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså.. egget slippes når du ga opp og begynte å slappe av. Jeg tror fortsatt ikke at slikt er tilfeldig jeg altså. At noen ganger så jobber man mot kroppen sin ved å stresse for mye med sånt. Hver gang jeg venter og bare MÅ få mensen den og den datoen blir det alltid forsinka et par dager. Men når jeg ikke enser at den er på vei kommer den gjerne dagen før forventa.

For noen tror jeg det har mye å si hvor avslappa man er :)

Hvor skal dere neste helg?? Er vel værre å vente på IKM enn på EL :sjenert:

Jeg tror kroppen kan reagere på stress ved at ting klusses til, men jeg tror det skal langt mer stress til enn bare frustrasjon over sein EL. :P Men man vet jo aldri. :)

Jeg synes det er værre å vente på EL, for jeg blir så frustrert når den lar vente på seg. Fryktet jo at det kom til å ta laaaaang tid. Nå tok det ni dager fra det som ville vært EL-dagen ved 28-dagers syklus, og det var i grunn ni lange dager. Vel, inntil jeg slappet mer av da. ;) Når jeg i morgen er i dpo-land, så er det ikke noe stress med å finne EL, sørge for sex til riktig tidspunkt osv. Nå kan jeg slappe mer av og bare vente fram til IKM. Det er jo kjedelig, og blir jo mer og mer spent jo nærmere IKM, men det er jo mer avslappende. :)

Den dag jeg evt. er heeeelt regelmessig så vil det ikke være så stress lenger, men. :)

Vi skal til Sallangen. :) Svigerfar er vokst opp der, og brødrene og søsteren til svigerfar bor der. R og søsteren har arvet huset de vokste opp i, så vi skal være der i noen dager. :) Håper på fint vær! Sallangen er forresten ca en time unna Narrvik. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:danse: Yeah for EL slim :danse:

Ja, du får få mannen til å gjøre en innsats i dag også!

Og nå blir det spennende fremover her inne. Legger igjen masse babystøv :strix::strix::strix: :strix:

Støtter deg forresten om å ta et par glass vin i prøveperioden. Jeg gjorde det selvom EL hadde vært, men var bare to dager etter. Når IKM nærmer seg er jeg mye mer forsiktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:danse: Yeah for EL slim :danse:

Ja, du får få mannen til å gjøre en innsats i dag også!

Og nå blir det spennende fremover her inne. Legger igjen masse babystøv :strix::strix::strix: :strix:

Støtter deg forresten om å ta et par glass vin i prøveperioden. Jeg gjorde det selvom EL hadde vært, men var bare to dager etter. Når IKM nærmer seg er jeg mye mer forsiktig.

Jaaa endelig skjer det noe her også :fnise: Takk for det, håper det klaffer med en gang!

Ja, enig. Det er en avslutningsfest etter vitnemålsutdelingen fredag den 13, men det er bare to dager før IKM, så da sjanser jeg ikke på å drikke. Føler ikke jeg går glipp av så mye uansett.

Håper bare det holder at vi hadde sex i går og i dag. Det kan jo hende EL ikke er før i morgen, og ville ideelt sett hatt sex i morgen også, men usikker på om jeg får med meg samboer på det. Han liker ikke å ha sex kun pga. han vet jeg har EL. :sjenert:

Sæden lever jo i minst to døgn, så vet jo at det egentlig er nok, men føler sjansene er større ved å ha sex i morgen også. :P

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg hatt vondt og strekking i livmora. Vet jo at det er alt for tidlig å kjenne noe som helst, så tror ikke det er graviditetstegn altså, men synes likevel det er rart. 2 dpo i dag forresten.

I dag er jeg stolt mamma!

O har tisset både ute og i do i dag! Flinke flinke gutten! Det er skikkelig framskritt at han får til å tisse når han "skal" tisse. :) Før har han ikke fått til noe når han har sittet på do eller potte. Håper det vår rette veien nå slik at han er bleiefri innen en måned eller to. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...