Teriyaki Skrevet 5. mars 2015 Forfatter #3101 Del Skrevet 5. mars 2015 Vet hvilken følelse du mener. Sånn ømt dunkevondt har jeg hatt to-tre dager og det har hatt null effekt her tydeligvis. Kjennes litt ut som samme følelse man har når man har betennelse i fingen feks. Var hos JM idag og ble målt for modenhet noe jeg absolutt ikke var tydeligvis. Hadde over 2 cm igjen på livmorhalsen og ingen modning. Men er jo bare uke 36 da, men siden jeg har hatt så mye maserier og kynnere så trodde jeg at jeg var mer moden. Hadde 2-3 cm i uke 36 med storebror, så var litt skuffa nå hehe. Men du har jo kommet mye lenger enn meg og fytti som jeg føler med deg! Du er sterk som klarer å ha motet oppe Heier på deg og håper han kommer snaaart!! Ja akkurat sånn føles det som. En slags betennelse. Så det er jo sånn sett bra jeg så hun brukte sterile hansker så jeg slipper å bekymre meg for det. Så kjedelig at du ikke var noe moden da. Skjønner godt du hadde håpt på mer når du plages med så mye masrier. Det er jo slitsomt. Jeg hadde virkelig ikke forventet at jeg fortsatt skulle være gravid på dette tidspunktet, men jeg er glad jeg ikke visste det. Da tror jeg faktisk ventetiden hadde vært verre. Nå har jeg jo tatt dag for dag i to uker. Skulle jeg visst med sikkerhet at det kom til å bli igangsetting på max overtid så tror jeg at jeg hadde vært bra motløs for lenge siden. Hvis det gir noen mening. Det er ikke lenge igjen nå. Det er fremdeles tid igjen av dagen i dag.. for oss begge Nå er det ikke så mye igjen av dagen. Har både støvsugd og sittet på alle fire og vasket baderomsgulvet i dag da, så hvis det er noe i noen av disse kjerringrådene så burde det i kombinasjon med fullmåne slå til nå! Jeg kjente heller nesten ikke når de sjekka åpningen. Husker jeg lå der på benken og grua meg som bare juling og forventa de voldsomme smertene. Men det var ikke stort annerledes enn å bli fingra Synes ikke celleprøve er vondt heller. Er som å bli kila oppi høna Så tydelig det er store forskjeller i hvor følsom man er der Er det helt sikkert at han kommer ut som stjernekikker? Jeg husker at jeg spurte om dette på UL et par uker før. Da lå han som stjernekikker. Men JM sa at de kan snu seg helt frem mot pressriene. Jeg var nokså redd stjernekikkere, hørt så mye skummelt Hahaha, som å bli fingra faktisk! Er nok ganske individuelt hvor følsom man er oppi der ja. Skulle gjerne sluppet å vri meg i smerte under slike undersøkelser, men det er vanskelig. På tirsdag måtte legen be meg huske på å puste fordi jeg spente hele kroppen og klarte ikke slappe av for det var så vondt. Nei hundre % sikkert er det ikke, men han ligger ganske godt ned i bekkenet, hodet er festet og alt det der. Hun sa at han kunne klare å rotere riktig, men at det så ut som at han kom til å bli stjernekikker sånn som han ligger nå. Stjernekikker øker jo risikoen for alle slags komplikasjoner + at det gjerne blir mer smertefullt og et lengre fødselsforløp, så det er jo ingen ønskesituasjon. Samtidig så har jeg jo denne gangen fordelen av at jeg har født stjernekikker før, så jeg vet jo hva jeg går til. Som hun sa, når det har gått såpass greit å føde stjernekikker før (ikke noe tang, keisersnitt, "bare" sterk grad 2 i revning og ikke så alt for langt fødselsforløp (16-17 timer fra første rie), så vil det sannsynligvis gå bra nå også. Jeg har jo ikke noe sammenligningsgrunnlag, så i hvilken grad min fødsel var mer smertefull enn de som ikke føder stjernekikker er jo umulig å si, men jeg kom meg jo gjennom det, selv om det ble apetilstander i flere faser av fødslen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jolene Skrevet 5. mars 2015 #3102 Del Skrevet 5. mars 2015 Kjenner jeg titter innom dagboka di hver eneste gang du har skrevet noe! Synes du er flink og tålmodig jeg, all kudos til deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blomst12 Skrevet 5. mars 2015 #3103 Del Skrevet 5. mars 2015 Følger spent med her for tiden! Du er tøff som har den fine innstillinga. Du har jo uansett ikke lenge igjen nå, men du ville jo helst hatt han ut NÅ! Er det større sjans for stjernekikker andre gang hvis man har hatt stjernekikker selv, sa de noe om det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mus-Katt Skrevet 5. mars 2015 #3104 Del Skrevet 5. mars 2015 Hehe, fødte selv stjernekikker og selv om jeg fikk 10 cm ganske raskt varte pressefasen i 1 t og 20 min, og selv om jeg husker det som slitsomt og heftig virket det ikke som så lenge mens jeg lå der. Mannen hadde utsikt mot en klikke på andre siden av rommet og han kunne se minuttene snegle seg forbi, han synes det tok evigheter. Men som fødende er man jo ofte veldig fokusert og i sin egen verden! Søren alså, jeg vil også føde igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havmus Skrevet 5. mars 2015 #3105 Del Skrevet 5. mars 2015 Du er ikke alene om å ha tatt husvasken i dag i håp om å få fortgang på ting. Jeg lurer på om jeg nå skal forsøke å lure med mannen til litt sengekos, men samtidig er jeg hormonella i dag og er egentlig skikkelig sur på mannen fordi spedbarnsinnlegget til bilstolen er borte vekk etter to flytterunder. Vi har nok sammarbeidet godt om å rote det bort... men lell. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 6. mars 2015 Forfatter #3106 Del Skrevet 6. mars 2015 Kjenner jeg titter innom dagboka di hver eneste gang du har skrevet noe! Synes du er flink og tålmodig jeg, all kudos til deg Hehe, ja det pleier jeg også å gjøre når noen er helt i sluttspurten og kan føde når som helst. Det er jo så spennende. Følger spent med her for tiden! Du er tøff som har den fine innstillinga. Du har jo uansett ikke lenge igjen nå, men du ville jo helst hatt han ut NÅ! Er det større sjans for stjernekikker andre gang hvis man har hatt stjernekikker selv, sa de noe om det? Skulle absolutt hatt han her nå ja, men det er uansett deilig å tenke på at det snart er over. I mårrest da jeg leverte O så tenkte jeg at "dette er garantert siste gang jeg leverer O i bhg med gravidmagen", og det er det jo! Nei det skal visst ikke være det. Dvs. det var det legen min sa, og jeg har lest på nettet at det er tilnærmet lik null sjans for å oppleve å føde to stjernekikkere. Men så kom jeg over en tråd på mammanett eller hva det var, og der var det ei som hadde opplevd det samme. Der var ikke legene heller helt sikker, men de mente på at det kunne være en slags pitteliten feilstilling i bekkenet hennes som første til at ungene la seg i stjernekikkerposisjon. Jeg vet jo ikke om det er noe "feil" inni bekkenet mitt, men jeg vet at jeg har et litt abnormalt bekken når det kommer til leddene der lårbein og bekken møtes, for de er altså mer bevegelig enn normalen. Så kanskje det er noe annet med bekkenet mitt som er abnormalt også. Hvem vet. Hehe, fødte selv stjernekikker og selv om jeg fikk 10 cm ganske raskt varte pressefasen i 1 t og 20 min, og selv om jeg husker det som slitsomt og heftig virket det ikke som så lenge mens jeg lå der. Mannen hadde utsikt mot en klikke på andre siden av rommet og han kunne se minuttene snegle seg forbi, han synes det tok evigheter. Men som fødende er man jo ofte veldig fokusert og i sin egen verden! Søren alså, jeg vil også føde igjen! Her brukte jeg bare 45 min på å presse han ut, men jeg mistet riene mine slik som man ofte gjør med stjernekikker. Stoppet helt opp ved 9 cm eller noe sånt. Måtte ha drypp og brukte laaaang tid på den siste cm, plus at jeg hadde dårlige pressrier så måtte ha masse drypp til det også. Men ja, som du sier så mister man tidsperspektivet totalt. Jeg kan ikke skjønne at jeg lå der i 45 min, men det tror jeg er like greit. Hehe, det skjønner jeg. Det er jo vemodig dersom man vet man aldri skal føde igjen. Jeg kjenner litt på det selv, at jeg sannsynligvis ikke skal få oppleve det flere ganger. Jeg klarer til og med å sette meg inn i at jeg på ett eller annet tidspunkt kommer til å savne å gå gravid. Det er litt trist, men når lillebror etter hvert vokser til, så tror jeg at det kommer til å være deilig å ha den "verste" småbarnsperioden som et tilbakelagt kapittel. Selv om jeg egenltig synes det er fryktelig koselig å ha småbarn. Men det er jo noe med å se barna sine bli selvstendige vesner også da. Men nå prater jeg meg jo helt bort. Du er ikke alene om å ha tatt husvasken i dag i håp om å få fortgang på ting. Jeg lurer på om jeg nå skal forsøke å lure med mannen til litt sengekos, men samtidig er jeg hormonella i dag og er egentlig skikkelig sur på mannen fordi spedbarnsinnlegget til bilstolen er borte vekk etter to flytterunder. Vi har nok sammarbeidet godt om å rote det bort... men lell. Håper du fikk lurt han med da, selv om du egentlig var sur på han! Synes tross alt at i alle fall en av oss burde ha gått i fødsel i løpet av natten, og siden det ikke var meg, så håper du var mer heldig. ____ Fullmånen hadde null effekt, som ventet. Så jeg er da vitterlig enda gravid! MEN! I dag er dagen før dagen! I dag er siste dagen jeg skal gå gravid i "ingenmannsland". Kan hende morgendagen går med til venting også, hvis jeg må ha ballongkateter, men da er vi i gang i det minste. Jeg kan ikke skjønne annet enn at det har modnet litt i alle fall. Får regelmessig små pingletak. Det blir som et stramt belte rundt magen, også kjenner jeg ubehag/litt såmvondt i livmorhalsen, korsryggen og magen. Varer ikke lenge, kanskje 20 sekunder, men de kommer et par-tre ganger i timen i løpet av hele dagen og natten. Sånn har det vært i et par-tre dager nå. Så jeg håper det er modningstak. I morgen har den muligens kommende gudmoren til lillebror bursdag. Vi har allerede spurt et vennepar av oss, men jeg skal spørre min barndomsvenninne når hun kommer til byen i slutten av mars. Vil gjerne spørre ansikt til ansikt. Så kanskje de får dele bursdag? Er jo lov å være optimistisk og tenke at han får bursdag i morgen, men kanskje litt farlig også. Kommer sikkert til å være skikkelig sur i morgen kveld dersom jeg ikke ligger og hyler på føden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 6. mars 2015 #3107 Del Skrevet 6. mars 2015 Håper på modning! Det hadde jo vært helt gull om de bare kunne tatt vannet, hæ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 6. mars 2015 Forfatter #3108 Del Skrevet 6. mars 2015 Håper på modning! Det hadde jo vært helt gull om de bare kunne tatt vannet, hæ? Så absolutt! Samtidig tror jeg at jeg hadde blitt litt redd også. Altså, riene kommer jo gjerne ganske fort i gang når man tar vannet, så da er det virkelig i gang. Blir litt mer engstelig jo lenger jeg sitter og venter på at fødsel skal sette i gang. Men jeg håper definitivt at de bare kan ta vannet. Planen er vel at jeg skal komme på sykehuset ca. kl 10, så hvis de kan ta vannet så er vel baby ute i morgen kveld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemeg90 Skrevet 6. mars 2015 #3109 Del Skrevet 6. mars 2015 Håper det er modning ja! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 6. mars 2015 #3110 Del Skrevet 6. mars 2015 De tok jo bare vannet mitt med A (etter én pille som ikke funket), og da var det bånn gass ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 6. mars 2015 #3111 Del Skrevet 6. mars 2015 Heier på modning! Nå skjer det snart - masse lykke til i morgen, hvis det ikke skjer noe før det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 6. mars 2015 #3112 Del Skrevet 6. mars 2015 Det er skikkelig urettferdig at du fortsatt er gravid nå! Når det starter av seg selv første gangen så forventer man liksom å slippe å bli satt i gang andre gangen. Men hvis han ikke kommer i dag eller i natt (noe han BØR) så er det i alle fall snaaart i gang uansett. Så da får du nyte siste dagen med ro og fred. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mafalda Skrevet 6. mars 2015 #3113 Del Skrevet 6. mars 2015 Ååååååh, så spent på dine vegne I morgen er det jo ingen bønn, da: da skal treigingen ut, selv om han tydeligvis er av luksusdyr-typen som synes det er gull med 24 timers service Masse lykke til hvis jeg går glipp av det spennende som skjer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blomst12 Skrevet 6. mars 2015 #3114 Del Skrevet 6. mars 2015 Håper det er litt modning på gang! Må være greit og bare ta vannet istedenfor og starte med piller og ballong Lykke til om det så skjer om fem min eller i morgen uansett er det siste dag idag, men skal ikke be deg nyte den Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 6. mars 2015 Forfatter #3115 Del Skrevet 6. mars 2015 Håper det er modning ja! De tok jo bare vannet mitt med A (etter én pille som ikke funket), og da var det bånn gass ja. Det vil jeg tro ja! Heier på modning! Nå skjer det snart - masse lykke til i morgen, hvis det ikke skjer noe før det! Takk! Det er skikkelig urettferdig at du fortsatt er gravid nå! Når det starter av seg selv første gangen så forventer man liksom å slippe å bli satt i gang andre gangen. Men hvis han ikke kommer i dag eller i natt (noe han BØR) så er det i alle fall snaaart i gang uansett. Så da får du nyte siste dagen med ro og fred. Ja, det synes altså jeg også! Hehe, vel, om den ikke direkte nytes, så har jeg det overraskende greit faktisk! Er så nært morgendagen nå at jeg slapper mer av enn jeg gjorde på tirsdag/onsdag da det var mange dager igjen. Ååååååh, så spent på dine vegne I morgen er det jo ingen bønn, da: da skal treigingen ut, selv om han tydeligvis er av luksusdyr-typen som synes det er gull med 24 timers service Masse lykke til hvis jeg går glipp av det spennende som skjer! Enig, han bør jammen komme ut i morgen! Hvis han er så treig at det blir søndag/mandag så blir jeg litt gretten tror jeg. Får håpe igangsettingen ikke tar så lang tid! Takk for det! Håper det er litt modning på gang! Må være greit og bare ta vannet istedenfor og starte med piller og ballong Lykke til om det så skjer om fem min eller i morgen uansett er det siste dag idag, men skal ikke be deg nyte den Absolutt! ____ Ett eller annet skjer. Om det bare er modning/masing eller om det er begynnelsen på noe....Klarer ikke tro på sistnevnte, men... Har regelmessig uregelmessige tak. Hvis dere skjønner hva jeg mener. De kommer alt fra hvert 3 til 15 minutt, og varer fra 30-60 sekunder. De fleste er bare ubehagelige, mens noen av de er litt småvonde. Kanskje det tar seg opp i løpet av kvelden. Hvis det bare er masrier så håper jeg de gir seg før natten slik at jeg får en god natt søvn før morgendagen. Spennende er det i alle fall. Det BØR være moden i morgen altså! Kan jo også nevne at jeg tidligere i dag var dårlig i magen. Ikke sånn kjempedårlig, men likevel. Sånn ellers så skal vi kose oss med taco i kveld. Ser aller mest fram til å legge meg til å sove, og deretter få natten unnagjort. Når man våkner så ofte så blir nettene så laaange, og det er litt kjedelig når man venter sånn på morgendagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kisskissbangbang Skrevet 6. mars 2015 #3116 Del Skrevet 6. mars 2015 (endret) Åååh. Tenk at du snart får møte babyen din da. Jeg er så sjalu på akkurat den biten. Håper det er starten på noe, og at du snart er midt i et herlig smertehelvete Endret 6. mars 2015 av kisskissbangbang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 6. mars 2015 Forfatter #3117 Del Skrevet 6. mars 2015 Åååh. Tenk at du snart får møte babyen din da. Jeg er så sjalu på akkurat den biten. Håper det er starten på noe, og at du snart er midt i et herlig smertehelvete Det er jammen ikke ofte man med god samvittighet kan ønske noen alt vondt! Ei heller at den det gjelder håper at vedkommende har rett! Ja er helt sykt på tenke på egentlig, at jeg snart skal møte lillebror. Lurer på om han har mye hår. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kisskissbangbang Skrevet 6. mars 2015 #3118 Del Skrevet 6. mars 2015 Ååh, feil smiley ... Men nei, det er ikke ofte jeg ønsker smerte til noen, så jeg passer på å gjøre det når jeg kan Gleder meg til å se lillebror! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susa Skrevet 6. mars 2015 #3119 Del Skrevet 6. mars 2015 Spennende!!! Ble bånn gass her og da de tok vannet! Første rie kom idet jeg reiste meg opp igjen, og mindre enn to timer etter var han født. Sprøtt å tenke på at vi hadde termin samme dag, og min er jo snart konfirmant! (Altså, bare tre uker, men det går jo såååå fort!) Tenk at du snart har en nyfødt lillebror i armene dine! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 6. mars 2015 #3120 Del Skrevet 6. mars 2015 Spennende med maserier på gang, da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå