Sushi Skrevet 4. mars 2015 #3081 Del Skrevet 4. mars 2015 Runke i en kopp og sprøyte det inn! Hva man ikke gjør for å få i gang fødsel... Nei, synes han kan stille opp for å få til stanginga også. Må man, så må man. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kisskissbangbang Skrevet 4. mars 2015 #3082 Del Skrevet 4. mars 2015 Min fødsel starta etter et varmt bad av livmormunnen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yesterday Skrevet 4. mars 2015 #3083 Del Skrevet 4. mars 2015 Hehe, ja det er godt han stiller opp. Men må man ikke være moden for at det skal ha effekt? Altså at brystvortemassasje kan stimulere til sammentrekninger som går over til rier, men at man må være moden for det? Eller har hormonene som skilles ut når man stimulerer også effekt på modningen? Jeg stimulerte litt forrige uke, og det resulterte ikke i noe som helst. Ja, kanskje morgendagen er dagen. Er jo lov å håpe. Hakke peiling Men mener at jeg har lest at man må være moden om sex skal hjelpe og Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hay Skrevet 4. mars 2015 #3084 Del Skrevet 4. mars 2015 Jeg hadde 2 cm og var moden. Fikk regelmessige vonde kynnere av å ha sex, så dabbet det av litt. Plutselig gikk vannet og jeg var i fødsel Hihi. Verdt å prøve om du er lei kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 5. mars 2015 Forfatter #3085 Del Skrevet 5. mars 2015 Runke i en kopp og sprøyte det inn! Hva man ikke gjør for å få i gang fødsel... Nei, synes han kan stille opp for å få til stanginga også. Må man, så må man. Haha, ja hadde det vært så enkelt! Min fødsel starta etter et varmt bad av livmormunnen Skulle absolutt ønske R var litt mer villig akkurat nå altså. Samtidig så tror jeg det hadde blitt dritvondt å ha sex etter så mange uker, vondt bekken osv. Men altså, tviler på at det hadde vært vondere enn fødselen. Hvor er logikken liksom. Hakke peiling Men mener at jeg har lest at man må være moden om sex skal hjelpe og Ja, det er vel både og tror jeg. Hvis fødsel starter etter bare en runde i senga så har man nok vært moden, men det er jo også modningshormoner i sæden som kan bidra til modning, så hvis man har sex tre ganger for dag i noen dager så kan man jo gå fra umoden til moden kun pga. sæden. Men hvem gidder å ha SÅ mye sex på slutten liksom. Så det hadde uansett bare blitt prøvd ut en eneste gang, og så lite moden jeg var på tirsdag så har jeg egentlig mine tvil. Jeg hadde 2 cm og var moden. Fikk regelmessige vonde kynnere av å ha sex, så dabbet det av litt. Plutselig gikk vannet og jeg var i fødsel Hihi. Verdt å prøve om du er lei kanskje? Det er absolutt verdt det, men det hjelper ikke så mye når R ikke stiller opp. Jeg avtalte i forrige uke at ei venninne skulle sende mannen sin etter jobb da, men merkelig nok så dukket han ikke opp! ____ I dag kjenner jeg kan bli en lang dag. Gårdagen føler jeg gikk ganske greit egentlig. Var ikke sånn fortvilende utålmodig i går sånn som jeg var på tirsdag, men i dag kjennes det godt. Nå nærmer det seg i det minste da. I morgen skal jeg nok klare å bare nyte tilværelsen, for da er det jo tross alt dagen før dagen. Så jeg satser på at i dag er siste dagen hvor alt bare føles kjipt. I dag skal vi prøve ut den nye lasagnen til Toro, med sånn ostesaus. Tviler på at den er bedre enn den hjemmelagde til R, men seriøst, det blir ikke så mye hjemmelagd mat i disse dager. R lagde god fiskemiddag i går da, men jeg må innrømme at jeg er sinnsykt lat i matveien i disse dager. Ikke er jeg insiprert til å lete etter nye oppskrifter, og ikke gidder jeg å lage mat som krever masse oppkutting av grønnsaker etc. Må være lov akkurat nå, sant? Også vurderer jeg å kjøpe inn smågodt til i kveld. Vi lå begge og hadde lyst på det i går, men ingen av oss gadd å dra på butikken. Jeg kunne nok "pisket" R avgårde, men han klarer jo ikke å finne det riktige smågodtet uansett, så da hadde jeg bare blitt sur kjerring, og det er jo ikke noe koselig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 5. mars 2015 Forfatter #3086 Del Skrevet 5. mars 2015 Er det forresten vanlig å være øm i livmorhalsen/munnen? Etter forsøket på stripping på tirsdag som var ganske hardhendt (hun lente seg seriøst framover for å bruke kroppsvekten for å få fingeren lenger inn) så har jeg regelmessig hatt vondt oppi der. Ikke sånn type murring som jeg ville tatt som et godt tegn, men sånn ømt og dunkevondt. I tillegg kommer det jo litt spotting nå og da. Bare sånn lysebrun utflod, men i veldig små mengder. Hun brukte jo sterile hansker, så kan jo ikke være noe infeksjon, men.. Jeg gruer meg seriøst mer til ny undersøkelse og innsetting av ballongkateter på lørdag enn selve fødselssmertene. Jeg vet jo at riene blir mye vondere, men jeg har alltid vært utrolig pinglete når det kommer til å bli berørt oppi der. Hater for eksempel å ta celleprøve. Det er grusomt, og jeg pleier å ha vondt i et par dager i etterkant. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 5. mars 2015 #3087 Del Skrevet 5. mars 2015 Skjønner deg godt, jeg er også pinglete på det der. Syntes det var så utrolig vondt når de sjekka åpning under fødselen! Tror de bare sjekka meg to ganger under begge fødslene, og det var mer enn nok... Og celleprøve er ... skal egentlig inn å ta en ny sånn nå, men jeg drøyer det fordi jeg ikke har bestemt om jeg skal sette inn spiral i samme slengen eller ikke. Men som du sier - sammenligna med selve fødselen er det jo egentlig ingenting. Det er kanskje en slags psykisk sperre. Synes du klager utrolig lite til å være så drittlei som du MÅ være nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missdior Skrevet 5. mars 2015 #3088 Del Skrevet 5. mars 2015 Jeg kjente ikke at de sjekka åpninga mi Men tror de sjekka under ei rie! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
malicious Skrevet 5. mars 2015 #3089 Del Skrevet 5. mars 2015 Jeg kjente det ganske godt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emiliania Skrevet 5. mars 2015 #3090 Del Skrevet 5. mars 2015 Jeg kjente det også ganske godt, hvertfall den første strippingen. Hadde noen maserier og var litt sårt. Dog, skal innrømme at jeg ikke husker stort av hvor ubehaglig/ømt det var. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mus-Katt Skrevet 5. mars 2015 #3091 Del Skrevet 5. mars 2015 Er det forresten vanlig å være øm i livmorhalsen/munnen? Etter forsøket på stripping på tirsdag som var ganske hardhendt (hun lente seg seriøst framover for å bruke kroppsvekten for å få fingeren lenger inn) så har jeg regelmessig hatt vondt oppi der. Ikke sånn type murring som jeg ville tatt som et godt tegn, men sånn ømt og dunkevondt. I t Det hadde jeg natten etter forsøket på strippingen! Det var helt annerledes enn andre ting jeg hadde følt, og det var som om jeg virkelig kunne lokalisere det til livmorhalsen. Det var nytt for meg. Påfølgende dag startet jo fødselen, så jeg tror det var modningen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 5. mars 2015 Forfatter #3092 Del Skrevet 5. mars 2015 (endret) Skjønner deg godt, jeg er også pinglete på det der. Syntes det var så utrolig vondt når de sjekka åpning under fødselen! Tror de bare sjekka meg to ganger under begge fødslene, og det var mer enn nok... Og celleprøve er ... skal egentlig inn å ta en ny sånn nå, men jeg drøyer det fordi jeg ikke har bestemt om jeg skal sette inn spiral i samme slengen eller ikke. Men som du sier - sammenligna med selve fødselen er det jo egentlig ingenting. Det er kanskje en slags psykisk sperre. Synes du klager utrolig lite til å være så drittlei som du MÅ være nå! Huff, jeg grøsser ved tanken på spiral! Sånn sett er det veldig greit for meg at R skal sterilisere seg. Han kommer aldri til å gå med på et til barn uansett, så da er det fint for meg å slippe å ta stilling til prevensjon, for jeg har ikke lyst å gå på p-piller flere ganger. Men ja, det er vel noe spesielt med akkurat det. Samtidig så husker man jo nøyaktig hvor vondt det er med slike ting, mens de mest intense riene er det litt vanskelig å sette seg helt inn i, selv om man husker at det var jævelvondt. Jeg prøver å ikke klage så alt for mye, for da blir jeg bare mer utålmodig tenker jeg. Nå fokuserer jeg på en dag av gangen, og i morgen er det jo plutselig ikke lenge til lørdag, så. Jeg kjente ikke at de sjekka åpninga mi Men tror de sjekka under ei rie! De sjekket under rier på meg også, men det var grusomt likevel. Det var i grunn verre når de sjekket det under en rie synes jeg. Det verste minnet jeg har fra sjekking oppi der var da de oppdaget at O var stjernekikker. Da sjekket og styrte de oppi der, to jordmødre og en lege. DET var jævlig. Denne gangen vet vi det på forhånd at han er stjernekikker, så håper å slippe akkurat det i alle fall. Det er nok ganske individuelt hvor vondt man synes det er. ___ Jeg har forresten lest at det er veldig veldig sjeldent å oppleve å få to stjernekikkere. Snakker om uflaks altså. Jeg som har hatt så lyst til å klare meg uten epidural, men stjernekikkerfødsler er jo mer smertefulle, så prøver å omstille meg. Skal fortsatt forsøke uten, men skal i alle fall ikke bli skuffet dersom jeg føler jeg må ha det! Jeg kjente det ganske godt! Huff, ja. Ikke noe deilig! Jeg kjente det også ganske godt, hvertfall den første strippingen. Hadde noen maserier og var litt sårt. Dog, skal innrømme at jeg ikke husker stort av hvor ubehaglig/ømt det var. Jeg husket det litt for godt, så gledet meg ikke akkurat på tirsdag da jeg visste hva som var i vente. Nå når jeg har det enda friskere i minnet så gruer jeg meg enda mer. Endret 5. mars 2015 av Teriyaki Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 5. mars 2015 Forfatter #3093 Del Skrevet 5. mars 2015 Det hadde jeg natten etter forsøket på strippingen! Det var helt annerledes enn andre ting jeg hadde følt, og det var som om jeg virkelig kunne lokalisere det til livmorhalsen. Det var nytt for meg. Påfølgende dag startet jo fødselen, så jeg tror det var modningen Okei! Lov å håpe at det modnes i alle fall. Jo mindre "intensiv" igangsetting som må til jo bedre. Hvis alt jeg trenger er litt modningspiller så supert! Dersom de kan ta vannet så blir jeg kjempeglad. Har så lite lyst til å bli sendt hjem på lørdag med kateter og beskjed om å vente til det faller ut, eller komme tilbake på søndags ettermiddag. ___ Nå har jeg akkurat spist meg kvalm på to boller med ost og skinke. Har gjort en god del husarbeid nå, så har endelig fått lagt meg ned på sofaen, og skal slappe av litt før jeg skal på butikken. Vet ikke hva planen vår er for i ettermiddag. Vil helst finne på noe så tiden går så fort som mulig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mus-Katt Skrevet 5. mars 2015 #3094 Del Skrevet 5. mars 2015 Okei! Lov å håpe at det modnes i alle fall. Jo mindre "intensiv" igangsetting som må til jo bedre. Hvis alt jeg trenger er litt modningspiller så supert! Dersom de kan ta vannet så blir jeg kjempeglad. Har så lite lyst til å bli sendt hjem på lørdag med kateter og beskjed om å vente til det faller ut, eller komme tilbake på søndags ettermiddag. Ja, og altså det første jeg gjorde den morgenen var å kjøre på med litt sperm og så starta det ikke lenge etter.... DET bør vel være nok motivasjon for gubben ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 5. mars 2015 Forfatter #3095 Del Skrevet 5. mars 2015 Ja, og altså det første jeg gjorde den morgenen var å kjøre på med litt sperm og så starta det ikke lenge etter.... DET bør vel være nok motivasjon for gubben ? Nope. Jeg spurte han i går! Vet ikke nøyaktig hva det er, men det byr han totalt i mot å ha sex akkurat nå, og da gidder jeg ikke tvinge han. Hvordan skal han få den opp liksom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mus-Katt Skrevet 5. mars 2015 #3096 Del Skrevet 5. mars 2015 Hvis du stikker ræva i været så ser han jo ikke magen, kanskje det hjelper? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 5. mars 2015 Forfatter #3097 Del Skrevet 5. mars 2015 Hvis du stikker ræva i været så ser han jo ikke magen, kanskje det hjelper? Tror ikke det bare er det at magen er stor. Tror ikke han liker tanken på å ha sex når det er en ferdig baby inni der. Han er litt rar, hehe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hay Skrevet 5. mars 2015 #3098 Del Skrevet 5. mars 2015 Er det forresten vanlig å være øm i livmorhalsen/munnen? Etter forsøket på stripping på tirsdag som var ganske hardhendt (hun lente seg seriøst framover for å bruke kroppsvekten for å få fingeren lenger inn) så har jeg regelmessig hatt vondt oppi der. Ikke sånn type murring som jeg ville tatt som et godt tegn, men sånn ømt og dunkevondt. I tillegg kommer det jo litt spotting nå og da. Bare sånn lysebrun utflod, men i veldig små mengder. Hun brukte jo sterile hansker, så kan jo ikke være noe infeksjon, men.. Jeg gruer meg seriøst mer til ny undersøkelse og innsetting av ballongkateter på lørdag enn selve fødselssmertene. Jeg vet jo at riene blir mye vondere, men jeg har alltid vært utrolig pinglete når det kommer til å bli berørt oppi der. Hater for eksempel å ta celleprøve. Det er grusomt, og jeg pleier å ha vondt i et par dager i etterkant. Vet hvilken følelse du mener. Sånn ømt dunkevondt har jeg hatt to-tre dager og det har hatt null effekt her tydeligvis. Kjennes litt ut som samme følelse man har når man har betennelse i fingen feks. Var hos JM idag og ble målt for modenhet noe jeg absolutt ikke var tydeligvis. Hadde over 2 cm igjen på livmorhalsen og ingen modning. Men er jo bare uke 36 da, men siden jeg har hatt så mye maserier og kynnere så trodde jeg at jeg var mer moden. Hadde 2-3 cm i uke 36 med storebror, så var litt skuffa nå hehe. Men du har jo kommet mye lenger enn meg og fytti som jeg føler med deg! Du er sterk som klarer å ha motet oppe Heier på deg og håper han kommer snaaart!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havmus Skrevet 5. mars 2015 #3099 Del Skrevet 5. mars 2015 Det er ikke lenge igjen nå. Det er fremdeles tid igjen av dagen i dag.. for oss begge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 5. mars 2015 #3100 Del Skrevet 5. mars 2015 Jeg kjente heller nesten ikke når de sjekka åpningen. Husker jeg lå der på benken og grua meg som bare juling og forventa de voldsomme smertene. Men det var ikke stort annerledes enn å bli fingra Synes ikke celleprøve er vondt heller. Er som å bli kila oppi høna Så tydelig det er store forskjeller i hvor følsom man er der Er det helt sikkert at han kommer ut som stjernekikker? Jeg husker at jeg spurte om dette på UL et par uker før. Da lå han som stjernekikker. Men JM sa at de kan snu seg helt frem mot pressriene. Jeg var nokså redd stjernekikkere, hørt så mye skummelt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå