Gå til innhold

A4-livet er komplett! -Livet som tobarnsmor

Teriyaki

Anbefalte innlegg

nemmen, er du enda gravid du?" JA! Det ser du vel!!! :ler:

Neeei, spiste en fotball til middag, ser du ikke det?! :jolie:

Som Favole sier, han kommer snart, veldig snart. Skjønner veldig godt du er lei, det er så drit når man går over tida. Og jeg kjenner at jeg er litt misunnelig på deg, som snart holder en nyfødt baby i armene. :sjenert: Har fått låne en av tremenningene til Vesla, det hjelper jo litt på kvota. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå skal jeg si det alle smarte folk pleier si til høygravide damer:

Nyyyyyyyyyt den siste tia, den går så aaaaaalt for fort - og det er så MAGISK å være gravid

:rodmer::rodmer::rodmer::rodmer::rodmer::rodmer::rodmer::rodmer::rodmer:

Haha ja, jeg nøyt hverken den siste tida med mage eller første ukene med baby.

Dette med å nyte... Da min andre svigerinne lå med rier på sykehuset sendte svoger en felles-melding "ikke glem å nyt det!".. Han fikk seg et dask i bakhodet av kona da, ja, som selv hadde født 3 mnd tidligere og ikke nøyt noe som helst haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo veldig viktig å nyte. Faktisk.

( )

Veldig kjedelig at kontrollen ble som den ble, men det kan jo fortsatt skje ting før helga. Får håpe det! Men ut kommer han uansett, veldig snart, selv om det kan føles som en evighet

Veldig viktig :fnise:

Hver gang jeg tenker at det er en evighet igjen, så repteterer jeg for meg selv at uansett så er han er om en uke. Nå kan jeg jo si uansett om under en uke, for jeg regner med at han kommer senest på mandag. Håper virkleig ikke igangsettelsesprosessen tar SÅ lang tid, men ja. I alle fall er han kommet innen mandag kveld! :) Ikke alltid jeg får meg selv til å tro på det, men jeg prøver nå. :fnise:

Og så "har du ikke født ENNÅ?! Sikker på det er en baby inni der, at du ikke bare har lagt på deg litt? ;) ;) ;) " :klaske:

Jah, haha!

Neeei, spiste en fotball til middag, ser du ikke det?! :jolie:

Som Favole sier, han kommer snart, veldig snart. Skjønner veldig godt du er lei, det er så drit når man går over tida. Og jeg kjenner at jeg er litt misunnelig på deg, som snart holder en nyfødt baby i armene. :sjenert: Har fått låne en av tremenningene til Vesla, det hjelper jo litt på kvota. :fnise:

Hehe, det hjelper vel litt ja. :fnise: Selv får jeg egentlig ikke så veldig mye ut av å holde andres nyfødte babyer. De er jo søte og sånt, men etter noen minutter så er jeg "mettet", for man får jo ikke så mye respons fra en nyfødt. Da er det artigere å holde de som er tre-fire mnd. :jepp:

Haha ja, jeg nøyt hverken den siste tida med mage eller første ukene med baby.

Dette med å nyte... Da min andre svigerinne lå med rier på sykehuset sendte svoger en felles-melding "ikke glem å nyt det!".. Han fikk seg et dask i bakhodet av kona da, ja, som selv hadde født 3 mnd tidligere og ikke nøyt noe som helst haha

Ikke jeg heller. Med kolikk og manglende morsfølelse så er det ikke så lett å nyte den første tiden. Men jeg håper det blir anderledes denne gangen. I alle fall med tanke på morsfølelse, for jeg føler litt på den kjærligheten allerede denne gangen. Tror jeg. Vet jo mer hva jeg går til nå, og klarer å forholde meg mer til at det faktisk kommer en baby.

Haha, menn kan være bra korttenkte!

Men aporopo menn, så er R veldig god og snill om dagen. Han tar O når jeg måtte føle for det, og han prøver så godt han kan å ikke irritere meg. :ler: I går ble jeg sur rett før jeg gikk ned og la meg, eller jeg ble irritert, så sa han litt krasst "skjerp deg!", og da svarte jeg tilbake med "SÅNN får ikke du SNAKK til mæ nu!!!!!", også begynte jeg å gråte. :P Da snudde han om og sa at han var kjempeglad i meg og ikke mente å gjøre meg irritert. :P Han merker nok at jeg er et ustabilt vrak om dagen, og "godtar" heldigvis at jeg til tider blir litt urimelig. ;)

Sånn ellers, hvis noen skulle lure, så jeg er fortsatt gravid! ;) Hehe. Har sovet ganske greit i natt, og den lysebrune utfloden har fortsatt å komme. Altså det kom jo pittelitt blod og noe brun utflod etter undersøkelsen i går, men det gav seg fra kanskje sånn 12 og utover. Men i natt og i dag har det kommet mer. Så det tyder kanskje på at det modnes litt mer nå? Håper det i alle fall. :) Må vel være friskt blod for at det skal kunne kalles tegningsblødning, og jeg ville uansett tatt det med en klype salt siden jeg hadde gyn undersøkelse i går. Hun dyttet ganske hardt på for å prøve å få inn en finger, så ikke så rart om det hadde blødd mer enn det gjorde. :)

Men siden det har vært et opphold på mange timer på den utfloden, så har jeg et håp om at det som har kommet i natt og i dag kommer av modning og ikke av selve undersøkelsen i går. Håper håper jeg slipper ballonkateter. Vil veldig gjerne bli lagt inn på lørdag, i stedet for å sendes hjem.

Er så usikker på hva vi skal gjøre med O hvis vi sendes hjem. Det er to muligheter. La O være hos mamma og stefar, mens vi drar hjem og slapper av og venter på fødsel. Problemet er bare at vi risikerer jo at det ikke har kommet i gang når vi skal tilbake på sykehuset på søndags kveld, slik at baby kommer først natt til mandag/i løpet av mandag. I "verste" fall blir det da behov for at O sover over hos mamma helt til tirsdag, dersom baby kommer sent på kvelden. Tre netter synes jeg blir mye i denne situasjonen.

Det andre alternativet er at vi henter O når vi er ferdig på sykehuset på lørdag dersom vi ikke blir lagt inn med en gang, også drar vi hjem alle sammen. Da kan jo R aktivisere O og kanskje finne på noe med han, mens jeg slapper av og lader opp til fødsel. Så er det jo bare å levere O igjen når fødsel enten er i gang, eller søndags ettermiddag. Tror kanskje vi går for alternativ to, selv om det nok hadde vært godt for R også å lade ordentlig opp før fødselen.

Hva ville dere gjort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg ville gått for alternativ to, så lenge du slipper å føle at noe jobb faller på deg. Jeg syntes i alle fall det var veldig tøft å være borte fra storesøster på det tidspunktet (sikkert masse hormoner som spiller inn her), og særlig når vi begge var borte fra henne. Det gikk lettere når jeg var på sykehuset og hun fikk være hjemme sammen med pappaen.

Håper dere slipper å ta stilling til noe av dette. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er streng og bitchy kone og hadde sett rart på mannen om han hadde ''krevd'' å få i verste fall 3 netter fri fra poden kun for å lade opp til fødsel altså. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg ville gått for alternativ to, så lenge du slipper å føle at noe jobb faller på deg. Jeg syntes i alle fall det var veldig tøft å være borte fra storesøster på det tidspunktet (sikkert masse hormoner som spiller inn her), og særlig når vi begge var borte fra henne. Det gikk lettere når jeg var på sykehuset og hun fikk være hjemme sammen med pappaen.

Håper dere slipper å ta stilling til noe av dette. :)

Ja, du sier noe der. O forguder jo mamma og stefar og ELSKER å sove over der, men tre netter blir mye når han vet at det er fordi mamma og pappa er på sykehuset for å få lillebror. Og ja, jeg tror det hadde blitt tøft å være så lenge borte fra O i den situasjonen fram til fødselen hadde kommet skikkelig i gang.

Det håper jeg også, men jeg har egentlig mistet helt troen på å komme i gang av meg selv, og ser for meg full pakke. :P Men kan jo være så heldig at de bare kan ta vannet. :)

Jeg er streng og bitchy kone og hadde sett rart på mannen om han hadde ''krevd'' å få i verste fall 3 netter fri fra poden kun for å lade opp til fødsel altså. :fnise:

Hehe, ja du sier jo noe der. :fnise: Nei jeg tror nok vi går for alternativ to. :) Det er nok det beste både for meg og for O, så får bare R klare seg. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Dorey

Jeg ville også gått for alternativ nr to. :) Har en tre-åring selv, og prøver også å finne en best mulig løsning i forbindelse med fødsel. Ikke så lett!

Så spennende med blødning da! Da skjer det i allefall noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde også gått for alternativ 2, selv om vi vet at Vesla hadde greid seg fint de tre dagene med oma og opa. R får virkelig bare klare seg med O. Du må få ladet opp batteriene dine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå som du har hatt tegn på modning så hadde jeg kjørt på med litt hankypanky, riene mine starta raskt etter dette :) altså dagen etter hun skulle prøve å strippe meg!

Sier jo ikke at det garanterer noe, men da kan det no være det starter av seg sjøl :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såpass får han klare, med tanke på hva du skal gjennom!

Ja, tror ikke R blir å si noe på det. :) Er vel bare mine tanker som prøver å ta hensyn til han, men jeg hadde blitt overrasket dersom han hadde vært uenig.

Jeg ville også gått for alternativ nr to. :) Har en tre-åring selv, og prøver også å finne en best mulig løsning i forbindelse med fødsel. Ikke så lett!

Så spennende med blødning da! Da skjer det i allefall noe :)

Nei det er jo ikke det. Det blir en slags indre konflikt hvos man må ta hensyn til at man selv skal gjennom fødsel, men også at man vil ivareta det barnet man har best mulig. Det er tross alt en rimelig stor omveltning å bli storesøsken. Jeg gruer meg SÅ til å måtte be O om å vente fordi jeg sitter og ammer eller hva det nå er.

Hadde også gått for alternativ 2, selv om vi vet at Vesla hadde greid seg fint de tre dagene med oma og opa. R får virkelig bare klare seg med O. Du må få ladet opp batteriene dine.

Ja, jeg har nok bestemt meg for det. :)

Nå som du har hatt tegn på modning så hadde jeg kjørt på med litt hankypanky, riene mine starta raskt etter dette :) altså dagen etter hun skulle prøve å strippe meg!

Sier jo ikke at det garanterer noe, men da kan det no være det starter av seg sjøl :)

Men hva skal man gjøre når R ikke vil stille opp da? :klo: Vi har ikke hatt sex på 10 uker, og jeg kan med sikkerhet si at R ikke kommer til å ville stille opp uansett hva jeg lokker med. :P Kan jo be han runke i en kopp og suge det opp med engangsprøyte så jeg får badet livmorhalsen litt :ler: Men får jo ikke den stangingen på livmorhalsen da, som også er gunstig. Når det er sagt så tror jeg ikke han hadde gått med på det heller. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha men hallo, han skylder deg jo dette! Har du forklart ham at du ønsker det skal starte av seg selv fremfor å bli igangsatt? Det er som regel fordeler med spontan fødsel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dorey

Nei det er jo ikke det. Det blir en slags indre konflikt hvos man må ta hensyn til at man selv skal gjennom fødsel, men også at man vil ivareta det barnet man har best mulig. Det er tross alt en rimelig stor omveltning å bli storesøsken. Jeg gruer meg SÅ til å måtte be O om å vente fordi jeg sitter og ammer eller hva det nå er.

Jeg ser for meg å amme lillebror mens vi leker med Lego eller liknende. Man blir vel god på multitasking ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde også gått for alternativ nr to, jeg syntes det var forferdelig å være borte fra L så lenge i forbindelse med fødsel. Grein mye for dét de der dagene med sta kropp og hormonspreng, for å si det sånn. :ler:

"Sånn får du ikke snakk til mæ nu" :ler: Du er SØT! Og jeg er selvfølgelig helt enig, han får værsågod å gi deg et lite bitch-frikort akkurat nå. :fnise: Jeg synes du holder deg imponerende fattet, sammenlikna med min galskap den tida jeg var på overtid. Kommer for alltid til å huske den tida som da jeg var det nærmeste jeg har kommet KLIN SPRØ. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha men hallo, han skylder deg jo dette! Har du forklart ham at du ønsker det skal starte av seg selv fremfor å bli igangsatt? Det er som regel fordeler med spontan fødsel!

Han er bare så baaarnslig når det kommer til flodhest-mage og sex :fnise: Men kanskje jeg skal prøve å tigge han i kveld, og forklare at det er i hans egen interesse å få i gang fødsel. :P

Jeg ser for meg å amme lillebror mens vi leker med Lego eller liknende. Man blir vel god på multitasking ;)

Ja, det blir man nok! :) Jeg har et sånt Caboo bæresjal, og det skal visst gå an å legge baby i ammestilling i det, så da kan baby die, mens jeg har armene fri. Dersom jeg får det til da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også gått for alternativ nr to, jeg syntes det var forferdelig å være borte fra L så lenge i forbindelse med fødsel. Grein mye for dét de der dagene med sta kropp og hormonspreng, for å si det sånn. :ler:

"Sånn får du ikke snakk til mæ nu" :ler: Du er SØT! Og jeg er selvfølgelig helt enig, han får værsågod å gi deg et lite bitch-frikort akkurat nå. :fnise: Jeg synes du holder deg imponerende fattet, sammenlikna med min galskap den tida jeg var på overtid. Kommer for alltid til å huske den tida som da jeg var det nærmeste jeg har kommet KLIN SPRØ. :fnise:

Ser for meg at det er tøffere enn man først tror å være borte fra storesøskenet når man har fått ny baby. Nesten så man får dårlig samvittighet for å være med "den nye ungen". :P Så skjønner godt du grein for det!

Haha, ja er det et tidspunkt i livet det må være rom for å være litt urimelig og bitch så må det være nå. :ler: Fattet og fattet. Jeg prøver i alle fall. :P Men du gikk vel 10 eller 11 dager over? Vi kan snakkes om hvor fattet jeg føler meg på fredag/lørdag da. Så får vi se. :ler: Er jo "bare" 8 dager over termin nå. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er veldig tørke her også.Tror vi har spilt ludo 5 ganger siden jeg ble gravid :P Men, jeg har forberedt han og sagt "selvom vi ikke har sex nå, så får du bare forberede deg til den siste tiden. For da SKAL vi, enten du vil eller ikke!!!" så han er godt inneforstått :pisk::fnise:

Endret av Saraby
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig tørke her også.Tror vi har spilt ludo 5 ganger siden jeg ble gravid :P Men, jeg har forberedt han og sagt "selvom vi ikke har sex nå, så får du bare forberede deg til den siste tiden. For da SKAL vi, enten du vil eller ikke!!!" så han er godt inneforstått :pisk::fnise:

Hehe, ja det er godt han stiller opp. :fnise:

Har du prøvd brystvortmassajse? :fnise: Han kommer vel ut i morgen da ;)

Men må man ikke være moden for at det skal ha effekt? Altså at brystvortemassasje kan stimulere til sammentrekninger som går over til rier, men at man må være moden for det? Eller har hormonene som skilles ut når man stimulerer også effekt på modningen? Jeg stimulerte litt forrige uke, og det resulterte ikke i noe som helst. :P

Ja, kanskje morgendagen er dagen. :) Er jo lov å håpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...