Teriyaki Skrevet 23. februar 2015 Forfatter #2901 Del Skrevet 23. februar 2015 Gratulerer med termindato! så spennende at det kan skje når som helst da. Masse lykke til, sender deg fødestøv Takk Ja kan jo skje når som helst nå. Bare synd at når som helst i verste fall betyr igangsetting om 11-12 dager. Termindato! Kom ut, lillebror, ellers blir mamma sikkert gal! Enig! Yej! Termindato! Nå skjer det snart Krysser fingrene for oss begge! Her var det sol fra strålende himmel og vår i går, i dag våkner vi til 10cm snø og "veikaos". Har folk allerede glemt hvordan man kjører på vinterføre, fordi det har vært bart i en uke? Samboeren snudde til slutt på vei til jobb i dag, det var jo flere ulykker på E18 mot Oslo. Hehe, ja det er rart det der. Er ikke like ille her jeg bor, men så bor jo jeg i nord, så folk er vel mer vant til å kjøre etter forholdene. Termindato! nå kan du komme lillebror! Ja, kom ut kom ut! Termin! Når har du neste kontroll? I morgen kl 13. Så jeg sitter vel og venter på venterommet om ett døgn. Håper som sagt jordmor kan ta sjekk nedentil da slik at jeg i det minste får vite status, og kanskje stripping også. Vil være veldig verdt det dersom det har effekt. Hurra for termin! Sender deg litt fødestøv Takk! ____ Nå har jeg altså sittet og lest litt på nettet etter noe "bevis" på at man som oftest føder tidligere andre gangen, men jeg fant ikke noe. Skal sies at jeg brukte bare kvasir, gadd ikke gå inn på ordentlige forskningssider og gjøre et stort prosjekt ut av det, men det lover uansett ikke godt at jeg ikke fant noe om det. Jeje...Nå skal jeg gå tur. Må benytte sjansen nå når det murrer godt i rygg og mage. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yesterday Skrevet 23. februar 2015 #2902 Del Skrevet 23. februar 2015 Trur at mor mi gikk 11 dager over termin meg med og 14 med min lillebror, om jeg ikke husker feil. Men det sies vel at man føder oftest tidligere andre gangen Vi har ei storesøster men hun ble født med planlagt ks så hun tells ikke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 23. februar 2015 Forfatter #2903 Del Skrevet 23. februar 2015 (endret) Trur at mor mi gikk 11 dager over termin meg med og 14 med min lillebror, om jeg ikke husker feil. Men det sies vel at man føder oftest tidligere andre gangen Vi har ei storesøster men hun ble født med planlagt ks så hun tells ikke Tredjemann regnes jo ofte som en "luring", i den forstand at nr tre ofte er tregere enn nr en og to, så hvis lillebroren din var nummer tre så stemmer det kanskje. De fleste jeg vet om har i alle fall fått nr to tidligere, ser samme tendensen her på KG og andre forum, men det er jo også de som går lenger over. Bare krysser alt jeg har for at jeg ikke er en av de. Samtidig er det vel like greit at det drøyer til onsdag i alle fall, siden jeg ikke er helt i form.. Endret 23. februar 2015 av Teriyaki Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 23. februar 2015 #2904 Del Skrevet 23. februar 2015 Her kom M én dag tidligere enn A. A hadde nok ikke kommet av seg selv hun da, så hadde det vært et normalt svangerskap hadde hun nok ikke kommet før 2 uker over tiden (kom 7 dager over). på lille baby inni der, jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 23. februar 2015 #2905 Del Skrevet 23. februar 2015 Sånn googling dreiv jeg også med, men fant heller ikke noe. Nå kom jo lillebror noen dager senere enn storesøster, men bare noen få! Han kommer nok av seg selv ganske snart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susa Skrevet 23. februar 2015 #2906 Del Skrevet 23. februar 2015 Her kom storebror helt plutselig 4 uker før termin. Og så gikk jeg to uker lengre med lillebror, men ble satt igang da, veit jo ikke om jeg hadde gått mye lengre. Var jo så moden at ballongkateteret datt ut før jeg rakk å reise meg... Håper du blir frisk før lillebror kommer da, kjipt å være tett i nesa og bomull i huet under fødsel! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yesterday Skrevet 23. februar 2015 #2907 Del Skrevet 23. februar 2015 Tredjemann regnes jo ofte som en "luring", i den forstand at nr tre ofte er tregere enn nr en og to, så hvis lillebroren din var nummer tre så stemmer det kanskje. De fleste jeg vet om har i alle fall fått nr to tidligere, ser samme tendensen her på KG og andre forum, men det er jo også de som går lenger over. Bare krysser alt jeg har for at jeg ikke er en av de. Samtidig er det vel like greit at det drøyer til onsdag i alle fall, siden jeg ikke er helt i form.. Åja, har ikke hørt om det med tredjeman Men er det og om feks mora mi overhodet ikke var moden når hun hadde ks? Som var før termin. Jeg tenker sikkert for komplisert og ingen kan svare. Men påvirkes kroppen like mye med tanke på neste fødsel, om man første gangen ikke var moden og ikke fødte vaginalt? Man går jo glipp av en prosess da. Vet at man får renselsen unsett, men livmora har jo ikke åpnet seg på samme viset og presset ut en melon. Lurer på om dette er forsket på Var egentlig ikke så veldig interessant og ikke relevant for deg Ingen regel uten unntak! Så du må bare føde og finne ut da når han kommer Når fødte du igjen sist i forhold til termin? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skyblue Skrevet 23. februar 2015 #2908 Del Skrevet 23. februar 2015 har jeg ikke tippa her? hvis ikke så tipper jeg torsdag 26.02! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hay Skrevet 23. februar 2015 #2909 Del Skrevet 23. februar 2015 Håper han kommer snart ja Får tippe jeg også da! Hmmm. Kanskje 27 da? Siden han virker som en liten luring, hihi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 24. februar 2015 Forfatter #2910 Del Skrevet 24. februar 2015 Her kom M én dag tidligere enn A. A hadde nok ikke kommet av seg selv hun da, så hadde det vært et normalt svangerskap hadde hun nok ikke kommet før 2 uker over tiden (kom 7 dager over). på lille baby inni der, jeg. Seks-syv dager over termin høres veldig kjedelig ut da! Tipper du var lei med M i alle fall. Sånn googling dreiv jeg også med, men fant heller ikke noe. Nå kom jo lillebror noen dager senere enn storesøster, men bare noen få! Han kommer nok av seg selv ganske snart. Huff, det høres forferdelig ut å gå lenger andre gangen enn første gangen, når man har blitt så innprentet med at man får tidligere enn første gangen. Håper det altså! Her kom storebror helt plutselig 4 uker før termin. Og så gikk jeg to uker lengre med lillebror, men ble satt igang da, veit jo ikke om jeg hadde gått mye lengre. Var jo så moden at ballongkateteret datt ut før jeg rakk å reise meg... Håper du blir frisk før lillebror kommer da, kjipt å være tett i nesa og bomull i huet under fødsel! Fire uker før er litt tidlig ja. Man rekker vel knapt å mentalt forberede seg på fødsel og baby da tenker jeg. Jeg er bedre nå i alle fall, så tror ikke det blir noe stort problem dersom han kommer i dag. Åja, har ikke hørt om det med tredjeman Men er det og om feks mora mi overhodet ikke var moden når hun hadde ks? Som var før termin. Jeg tenker sikkert for komplisert og ingen kan svare. Men påvirkes kroppen like mye med tanke på neste fødsel, om man første gangen ikke var moden og ikke fødte vaginalt? Man går jo glipp av en prosess da. Vet at man får renselsen unsett, men livmora har jo ikke åpnet seg på samme viset og presset ut en melon. Lurer på om dette er forsket på Var egentlig ikke så veldig interessant og ikke relevant for deg Ingen regel uten unntak! Så du må bare føde og finne ut da når han kommer Når fødte du igjen sist i forhold til termin? Jeg vet ikke jeg. Tenker at kroppen gjør seg klar til fødsel i god tid før selv om man kanskje ikke har rukket å bli moden? Aner ikke. Kan jo være man regnes som hundre% førstegangsfødende dersom baby har blitt tatt med keisersnitt et par uker før termin. Men som du sier, ingen regel uten unntak! Sist gikk vannet 4 dager over termin på formiddagen. Riene startet en halvtime etter og han kom på natten, 5 dager over termin. har jeg ikke tippa her? hvis ikke så tipper jeg torsdag 26.02! Skal noteres! Håper han kommer snart ja Får tippe jeg også da! Hmmm. Kanskje 27 da? Siden han virker som en liten luring, hihi. Noteres! ______ Ikke så mye å fortelle egentlig. Har time hos jordmor kl 13. Håper hun kan sjekke modning og evt strippe litt, så får vi se om det har effekt. Dagen har forresten startet kjempesunt med polarbrød med sjokadepålegg. Jeg er så veldig klar over at når fødsel er unnagjort, så er det på tide å skjerpe kostholdet så det blir sunnere og med mindre sukker, så jeg eier ikke noe som helst viljestyrke i disse dager. Holder meg unna snop da, men.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yesterday Skrevet 24. februar 2015 #2911 Del Skrevet 24. februar 2015 Akkurat nå så syns jeg at du kan spise det du vil så lenge det ikke skader ungen Lykke til hos jordmora! Håper hun vil tafse litt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 24. februar 2015 #2912 Del Skrevet 24. februar 2015 Jeg skal nok ikke klage i det hele tatt når det lengste jeg har gått er til termindato. Men var rimelig lei og sur de siste dagene, ja! Troooor kanskje det kom litt fram i dagboka mi. Jeg har en tradisjon med å spise smågodt like før fødsel og etterpå. Synes du kan ta over stafettpinnen. Første gangen rakk jeg bare å kjøpe smågodtet og så ble det fødsel, men det kom godt med de første dagene med ulvehunger etter ungen var ute. Tror aldri jeg har vært så sulten og søtsugen som da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 24. februar 2015 #2913 Del Skrevet 24. februar 2015 (endret) Lykke til hos jordmor i dag! Håper det skjer noe snart, overtid er ikke mye stas altså - men heldigvis er det meste glemt når babyen er ute Endret 24. februar 2015 av La Traviata Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
silverdoe Skrevet 24. februar 2015 #2914 Del Skrevet 24. februar 2015 Lykke til med innspurten! Håper alt går bra på kontroll Eg vart strippa på overtidskontroll med M, var ikkje særleg moden og det hjalp heller ikkje, men syns ikkje det var så vondt som alle skulle ha det til. Så du treng ikkje gru deg Og forhåpentlegvis fører det til noko Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mafalda Skrevet 24. februar 2015 #2915 Del Skrevet 24. februar 2015 Lykke til hos jordmor i dag! Jeg har faktisk aldri blitt strippet (har ikke spurt om det, da. Men ingen har tilbudt seg noen av gangene, selv om jeg gikk en uke over termindato med de tre første...). Men kanskje det varierer fra sted til sted? Stripping eller ikke stripping: jeg stemmer for fødsel i løpet av de nærmeste dagene. Og tror jeg får rett Kostholdet synes jeg ikke du skal ha dårlig samvittighet for akkurat nå. Det er unntakstilstand! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemeg90 Skrevet 24. februar 2015 #2916 Del Skrevet 24. februar 2015 Lykke til i dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 24. februar 2015 Forfatter #2917 Del Skrevet 24. februar 2015 Akkurat nå så syns jeg at du kan spise det du vil så lenge det ikke skader ungen Lykke til hos jordmora! Håper hun vil tafse litt Alt er jo relatvit, men satser på at han tåler litt ekstra sukker. Takk for det. Jeg skal nok ikke klage i det hele tatt når det lengste jeg har gått er til termindato. Men var rimelig lei og sur de siste dagene, ja! Troooor kanskje det kom litt fram i dagboka mi. Jeg har en tradisjon med å spise smågodt like før fødsel og etterpå. Synes du kan ta over stafettpinnen. Første gangen rakk jeg bare å kjøpe smågodtet og så ble det fødsel, men det kom godt med de første dagene med ulvehunger etter ungen var ute. Tror aldri jeg har vært så sulten og søtsugen som da... Vel, tror uansett det skjer noe mentalt sett når man passerer det tidspunktet man fødte første gangen. Smågodt hørtes jo godt ut! Har hatt litt ekstra lyst på Kvikk Lunsj i det siste faktisk, så kanskje jeg skal kose meg med det i kveld. Lykke til hos jordmor i dag! Håper det skjer noe snart, overtid er ikke mye stas altså - men heldigvis er det meste glemt når babyen er ute Nei, det er SÅÅÅ kjedelig! Og så tungt. Bare det å vaske håret til O når han bader er jo helt jævlig tungt. Men badingen er liksom min og O sin "ting", så jeg har ikke giddet å be R om å overta der. Lider meg heller gjennom det, hehe. Håper det er glemt da ja. Lykke til med innspurten! Håper alt går bra på kontroll Eg vart strippa på overtidskontroll med M, var ikkje særleg moden og det hjalp heller ikkje, men syns ikkje det var så vondt som alle skulle ha det til. Så du treng ikkje gru deg Og forhåpentlegvis fører det til noko Tusen takk! Jeg har alltid grøsset med tanke på stripping, og jeg synes generelt sett det var veldig vondt å få sjekket åpning under fødselen, så kanskje jeg er ganske følsom oppi der? Lykke til hos jordmor i dag! Jeg har faktisk aldri blitt strippet (har ikke spurt om det, da. Men ingen har tilbudt seg noen av gangene, selv om jeg gikk en uke over termindato med de tre første...). Men kanskje det varierer fra sted til sted? Stripping eller ikke stripping: jeg stemmer for fødsel i løpet av de nærmeste dagene. Og tror jeg får rett Kostholdet synes jeg ikke du skal ha dårlig samvittighet for akkurat nå. Det er unntakstilstand! Det varierer sikkert fra sted til sted. Jeg har heller ikke fått tilbudet om stripping i forrige svangerskap, og ikke dette heller. Jeg stemmer også for fødsel snart. Aller helst før helga ja! Det er unntakstilstsand ja, men jeg får litt dårlig samvittighet på babyens vegne. Lykke til i dag! Takk! ______ Tilbake fra kontroll. Jeg ble verken sjekket eller strippet. Spurte om det hadde noe for seg å sjekke, eller om det bare ville provosere fram plagsomme kynnere. Hun sa at det var egentlig ikke noe stort poeng i det, for uansett om jeg er umoden eller moden så kan det jo ta mange dager. Blir med andre ord ikke så mye klokere, annet enn enten skuffet eller enda mer utålmodig. Så jeg valgte å la være, selv om hun hadde gjort det hvis jeg hadde ønsket det. Kjenner jeg er litt glad for det nå. Hun sa derimot at det var helt greit å prøve stimulering av brystvorter. Jeg har vært redd for å gjøre så mye av det fordi jeg har lest litt advarsler rundt det med tanke på morkakeløsning, men hun mente det var ufarlig. Så kanskje jeg prøver litt på det i kveld. Ellers var alt i orden. Baby er aktiv, jeg vokser sånn som jeg skal og urinen er helt helt fint. Det eneste er at jeg hadde høyere blodtrykk enn til vanlig. Har hatt sånn 115/70 i det siste, mens nå hadde jeg 125/85, men det var jo ikke sånn kjempehøyt, og siden urinen var fin og jeg er helt på slutten nå så mente hun det ikke var så uvanlig med litt høyere trykk. Så da stoler jeg på det. Har fått time til trivselskontroll på mandag, men hun sa selv at hun hadde troen på at jeg ikke rakk den kontrollen. Får jammen håpe på det. Er i det minste kl 09 da, så slipper å gå rundt og vente hele dagen på mandag. Så da var siste svangerskapskontroll unnagjort. Litt vemodig, på en måte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spiremor Skrevet 24. februar 2015 #2918 Del Skrevet 24. februar 2015 Snart i mål! Lillebror kommer før helga, vet du Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 25. februar 2015 Forfatter #2919 Del Skrevet 25. februar 2015 Nå har jeg begynt med rieteller. Har hatt fire tak den siste timen. De er så vidt vonde, men de har strammet seg som et belte rundt rygg og mage. Håper dette er begynnelsen på noe, men tørr ikke håpe. Har vært 20 min mellom de to siste "riene". Dersom dette er begynnelsen, så må nok lillebror dele bursdag med tanten hans. Håper riene er så trege med å komme så tett som hvert fjerde minutt til i morgen så vi slipper å evt vekke O i natt. Har ellers vært hjemme med O i dag. Han har begynnende ørebetennelse (vært hos legen), men legen sa han fint kunne dra i bhg i morgen så lenge allmenntilstanden fortsetter å være så god som i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Severus Skrevet 25. februar 2015 #2920 Del Skrevet 25. februar 2015 Da heier vi på deg Teriyaki bra å høre at O er i god form på tross av litt øretrøbbel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå