Gå til innhold

A4-livet er komplett! -Livet som tobarnsmor

Teriyaki

Anbefalte innlegg

Kom ut, småen! :rope:

Han hører visst ikke på slike anmodninger!!

* lokker lillebror ut *

Lokking funker visst ikke heller! :grine:

Lykke til i morgen! Har fremdeles et lite håp om at du slipper da!

Takk!

Lykke til i dag!

Takk!

Regner med du fødte 23.59 i går.

Men lykke til på kontroll hvis ikke, da!

Hah, hadde det nå vært sånn! Takk! ;)

Nåå er det på tide at han kommer!

Lykke til i dag!

Det synes jeg også! Men...

Ang modenhet så tenkte jeg på at du slapp å bli satt i gang, jeg fikk jo ikke rier i det hele tatt og var ikke moden når de satte meg i gang nesten 1,5 døgn etter. Kroppen din må ha vært mer klar enn min Lykke til i dag! :blomst: Tipper at du er noe moden

Åja sånn ja. Jo det er jo sant det, noe gikk jo veien min sist i og med at vannet gikk og alt det der. Var nok ikke så veldig moden da vannet gikk, men det satte i alle fall fart på sakene! Takk!

Teeenk, nå blir kanskje Teriyaki pella oppi glufsa

Hahahaha! Var i alle fall ikke så lenge siden på det tidspunktet du skrev det der. :ler:

missdior Du ass!

Lykke til med sjekk, pelling og alt! Håper lille fyren finner det for godt å hilse på snarest

Takk!

Baby på g?

Neeeh!

Spent på å høre hvordan det har gått!

Ikke så veldig spennende dessverre! :jolie:

____

Tilbake fra sjekk, og jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte. :ler: R lo i alle fall. Han syntes det var tragikomisk, med tanke på hvor klar jeg var i går. Da jeg la meg i går sa jeg til han at "nu skal æ lægg mæ og sov, for SISTE gang som gravid!!". Menne...Nei..!

Jeg er ikke moden for fem flate øre! Cervix var lang, og langt bak som hun sa. Hun fikk ikke inn en eneste finger, så hun nådde ikke tak i de hinnene. Hun rotet godt oppi der, men det ble altså ikke noe hinneløsning siden hun ikke kom til. Det var sykt vondt! Lurer på om det er vondere å bli undersøkt sånn der når man er umoden, for jeg kan ikke huske at det var SÅ vondt å bli undersøkt der nede. Bortsett fra da de røsket og styrte for å finne ut om O var stjernekikker. DA gjorde det så vondt.

Og ja forresten, lillebror er OGSÅ stjernekikker! Oh the irony! Så da blir det vel en til stjernekikkerfødsel! Gikk jo greit sist, men slik jeg har forstått det så blir riene sterkere av det fordi hodet stanger på en annen måte, og det blir jo mer motstand under hver rie. Eller noe sånt.

Ellers var alt i den skjønneste orden både med meg og han. Han er estimert til å være 3 % over snittet, så hvis det stemmer så vil han være mindre enn storebror, til tross for at han blir født senere. ;)

Igangsetting på lørdag først, så her må jeg bare smøre meg med tålmodighet. Har bare murret litt etter undersøkelsen, så har ikke den store troen på at det har provosert i gang noe, men får håpe det hjalp litt på modingen i alle fall.

Så da er det nesten 4 døgn til vi skal tilbake til sykehuset. I verste fall blir det ballongkateter, men jeg håper jeg er så moden da at de bare kan ta vannet. Blir vel neppe miljøstue nå, så nå innstiller jeg meg på å ikke få ligge i vann. Kjedelig, men sånn er det bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff, nå skjønner jeg godt at du er skuffa. For en treigost han der lillebror skulle være da. Men det kan ennå skje i god tid før igangsetting, så hold motet oppe! :jepp: Sprøtt at du får enda en stjernekikker, men det er kanskje det er noe med hvordan du er laga? Eller hvordan livmora di er? Uansett går det sikkert helt fint siden det gikk greit sist. Denne gangen vet du det i alle fall på forhånd. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, nå skjønner jeg godt at du er skuffa. For en treigost han der lillebror skulle være da. Men det kan ennå skje i god tid før igangsetting, så hold motet oppe! :jepp: Sprøtt at du får enda en stjernekikker, men det er kanskje det er noe med hvordan du er laga? Eller hvordan livmora di er? Uansett går det sikkert helt fint siden det gikk greit sist. Denne gangen vet du det i alle fall på forhånd. :Nikke:

Jeg spurte legen om det, og hun sa at det i alle fall ikke fantes noen studie som bekreftet det. At det kan være noe med hvordan man er laget, men at det like gjerne kan være tilfeldig. Greit å vite på forhånd i alle fall ja. :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ånei, kjipern! Forstår godt at du er skuffa! :klem:

Ja, veldig kjedelig. Akkurat nå er jeg sliten, mrn blir nok mer deppa utover ettermiddagen og i morgen tenker jeg. Må bare prøve å ikke tenke på at det føles som en evighet til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillebror trives i hvertfall i magehuset ditt :Nikke: men nå er det nå på tide at han får komme ut å trives i armene dine i stedet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg spurte legen om det, og hun sa at det i alle fall ikke fantes noen studie som bekreftet det. At det kan være noe med hvordan man er laget, men at det like gjerne kan være tilfeldig. Greit å vite på forhånd i alle fall ja. :)

Ja, når jeg tenker etter så er det vel med setefødsel det er sånn. At det er større sjanse for å få det flere ganger når man først har hatt det. Håper uansett fødselen din blir fin, og ikke minst at den blir SNART. :)

Kom forresten på et tips jeg ville gi deg før fødselen: Det hjalp meg mye å tenke på at det var siste gangen jeg skulle føde. Hver gang jeg følte at jeg ikke klarte mer så tenkte jeg at det er aller siste gangen, jeg trenger ikke å gjøre dette mer, jeg må bare holde ut litt til nå. Ikke at det fjerna smerten, akkurat, men det hjalp litt psykisk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kose:

Det er en helt syk tålmodighetsprøve mot slutten der, altså. Du har min største sympati- og det er lov å være deppa, sur og lei.

Husker jeg holdt på å tilte selv, og irrasjonelt nok syntes jeg det verste var å skuffe alle som ventet sånn. Det startet og stoppet i et kjør den siste uka, og alle var sånn "Skjer det nå? Nå da? Hva skjer?". Og hver gang måtte jeg skuffe dem og si nei, det har stoppet igjen, nei, det har dabbet av. Usj.

Krysser likevel fingrene for at lillebror får rotet seg ut i god tid før lørdag. Jeg har mange torsdagsunger, så jeg tipper han kommer da. Helst ett minutt over midnatt eller noe- jo før jo heller! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på sjekk da jeg var 40+6, hun skulle strippe meg men beklagde og sa at jeg var totalt umoden så hun ikke fikk gjort det. Det gjorde inni granskauen vondt! Hun sa at det sannsynligvis ikke ble fødsel de kommende dagene. Jeg satt der og grein. Dagen etter startet fødselen. Fra totalt umoden til fødsel altså 1 døgn. Samme historie hadde min svigerinne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: Utrolig kjipt! Du har all min sympati, er så kjipt at det ikke er noen tegn til modenhet. :klem: Det er nå lov å være sur og deppa, du har gått gravid såpass lenge at jeg skjønner du er drittlei. Treige lillebror. Og enda en stjernekikker! :svime: De liker visst stjernene de guttene dine.

Forhåpentligvis starter det snart av seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå, for håpe at det at hun pella der nede setter i gang noe uansett :) Ut kommer han uansett snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillebror trives i hvertfall i magehuset ditt :Nikke: men nå er det nå på tide at han får komme ut å trives i armene dine i stedet:)

Virker sånn ja, men er enig i at han heller kan komme ut. :)

Ja, når jeg tenker etter så er det vel med setefødsel det er sånn. At det er større sjanse for å få det flere ganger når man først har hatt det. Håper uansett fødselen din blir fin, og ikke minst at den blir SNART.

Kom forresten på et tips jeg ville gi deg før fødselen: Det hjalp meg mye å tenke på at det var siste gangen jeg skulle føde. Hver gang jeg følte at jeg ikke klarte mer så tenkte jeg at det er aller siste gangen, jeg trenger ikke å gjøre dette mer, jeg må bare holde ut litt til nå. Ikke at det fjerna smerten, akkurat, men det hjalp litt psykisk. :)

Håper jeg også, men jo lenger man går og venter jo mer gruer man seg på en måte. Altså, jeg gleder meg til å komme i gang, men jeg vet jo at det blir å gjøre dritvondt! Så gruer meg faktisk mer nå enn for en uke siden. Til selve smertene. Jeg skal prøve å tenke sånn når det er på sitt verste ja! Forhåpentligvis vil jo fødselen gå litt fortere denne gangen enn sist. :)

Det er en helt syk tålmodighetsprøve mot slutten der, altså. Du har min største sympati- og det er lov å være deppa, sur og lei.

Husker jeg holdt på å tilte selv, og irrasjonelt nok syntes jeg det verste var å skuffe alle som ventet sånn. Det startet og stoppet i et kjør den siste uka, og alle var sånn "Skjer det nå? Nå da? Hva skjer?". Og hver gang måtte jeg skuffe dem og si nei, det har stoppet igjen, nei, det har dabbet av. Usj.

Krysser likevel fingrene for at lillebror får rotet seg ut i god tid før lørdag. Jeg har mange torsdagsunger, så jeg tipper han kommer da. Helst ett minutt over midnatt eller noe- jo før jo heller! ;)

Huff, det må være utrolig slitsomt når det er sånn av og på så lenge. Hos meg er det i det minste ikke så veldig mye masrier. Har en og annen, men ikke noe som kommer så regelmessig at jeg begynner å tro at noe er på gang.

Torsdag funker! Akkurat nå føler jeg at alt annet enn lørdag og utover er en bonus!

Prøver å bare innstille meg på at det ikke går av seg selv denne gangen, for jeg blir gal av å tenke på akkurat når det skal sette i gang.

Å nei, så frustrerende! Det er lov å sur og deppa, du har virkelig min fulle sympati.

Ja, jeg er nok litt deppa nå ja. Det er helt nydelig vær ute i dag, og jeg tenker på hvor gjerne jeg skulle vært på trilletur. :P

Jeg var på sjekk da jeg var 40+6, hun skulle strippe meg men beklagde og sa at jeg var totalt umoden så hun ikke fikk gjort det. Det gjorde inni granskauen vondt! Hun sa at det sannsynligvis ikke ble fødsel de kommende dagene. Jeg satt der og grein. Dagen etter startet fødselen. Fra totalt umoden til fødsel altså 1 døgn. Samme historie hadde min svigerinne

Det er håp altså! Hehe. Startet det plutselig, eller hadde du veldig masse masrier i løpet av det døgnet? Jeg har mye murringer/menssmerter, men det kommer ikke i tak, så..

:klem: Utrolig kjipt! Du har all min sympati, er så kjipt at det ikke er noen tegn til modenhet. Det er nå lov å være sur og deppa, du har gått gravid såpass lenge at jeg skjønner du er drittlei. Treige lillebror. Og enda en stjernekikker! :svime: De liker visst stjernene de guttene dine.

Forhåpentligvis starter det snart av seg selv.

Ja, de gjør visst det. :P Hun sa han fortsatt kunne komme til å snu seg, men jeg har mine tvil, og det virket det som at hun hadde også siden hun opplyste meg om at han her var stjernekikker.

Åå, for håpe at det at hun pella der nede setter i gang noe uansett :) Ut kommer han uansett snart :)

Får håpe det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kjedelig at det ikke gikk slik du ønsket! Men vi får satse på at den rotinga gjorde susen, så det starter av seg selv nå før lørdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg merket ingenting av masrier eller noe, det hadde keg hatt mye av siden uke 36. det begynte bare plutselig dagen etter da jeg hadde gitt opp at det skulle skje av seg selv. De varte ca 1 minutt og kom hvert 4-5 min siden starten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ludodama

Nå skal jeg si det alle smarte folk pleier si til høygravide damer:

Nyyyyyyyyyt den siste tia, den går så aaaaaalt for fort - og det er så MAGISK å være gravid

:rodmer::rodmer::rodmer::rodmer::rodmer::rodmer::rodmer::rodmer::rodmer:

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

kjedelig at det ikke gikk slik du ønsket! Men vi får satse på at den rotinga gjorde susen, så det starter av seg selv nå før lørdag!

Håper det. :)

Nei jeg merket ingenting av masrier eller noe, det hadde keg hatt mye av siden uke 36. det begynte bare plutselig dagen etter da jeg hadde gitt opp at det skulle skje av seg selv. De varte ca 1 minutt og kom hvert 4-5 min siden starten.

Da er det kanskje håp, men jeg tørr ikke håpe for mye. :P Akkurat nå føler jeg at jeg ALDRI kommer til å føde.

Nå skal jeg si det alle smarte folk pleier si til høygravide damer:

Nyyyyyyyyyt den siste tia, den går så aaaaaalt for fort - og det er så MAGISK å være gravid

:rodmer::rodmer::rodmer::rodmer::rodmer::rodmer::rodmer::rodmer::rodmer:

Haha, ja det er bare heeeelt fantastisk!!

Eller den andre kommentaren: "nemmen, er du enda gravid du?" JA! Det ser du vel!!! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo veldig viktig å nyte. Faktisk.

( :kvalm: )

Veldig kjedelig at kontrollen ble som den ble, men det kan jo fortsatt skje ting før helga. Får håpe det! Men ut kommer han uansett, veldig snart, selv om det kan føles som en evighet :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så "har du ikke født ENNÅ?! Sikker på det er en baby inni der, at du ikke bare har lagt på deg litt? ;) ;) ;) " :klaske:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...