Gå til innhold

A4-livet er komplett! -Livet som tobarnsmor

Teriyaki

Anbefalte innlegg

Håper dere hadde en flott date! :biggrin:

Det hadde vi! :) Vel, bortsett fra maten.. :P

Håper det har vært en fin helg med date og barnebursdag!

Absolutt!!

____

Ja, da var en fin helg over. Vel, hvis vi ser bort fra en krangel jeg og R hadde i går da, men det gikk jo over. Ellers har helga vært super. Rollig morgen på lørdagen med bare meg og O før vi gikk ut, også leverte jeg O hos mamma i totiden. :) Etter det ble det vel egentlig bare avslapping fram til jeg og R dro til byen. Hadde noen erneder. Vi hadde egentlig tenkt å lage noe hjemme, men endte opp med å dra på Egon. :) Jeg var sååå usikker på om jeg ville ha Tex med burger som jeg har spist før, og som er kjempegod, eller om jeg ville ha italiensk pizza. Gikk for burgeren, men den har de gjort endringer på, så den er ikke så god lenger. Bare helt grei.

Så dro vi hjem og så på film og hadde litt kjærestetid. ;) Det er ikke så ofte for tiden.. :P

I går var vi som sagt i barnebursdag. :) Det var så fint å se at alle tre ungene lekte i lag, for vi har hatt litt problemer med at når alle de tre har vært i lag, så har de to andre stengt O ute og kjeftet på han bare han har nærmet seg eller pratet til dem. Stakkars O har vært såå lei seg. Snakket mye om at han ikke har fått være med. Så har vi vært mer aktive på at O skulle få være sammen med bare jenta av og til, i og med at det var ganske tydelig at hun var "pådriveren" for utestengingen, både mtp. oppførsel og fordi at O og gutten alltid har lekt godt i lag. Så snart de ble bedre kjent og fikk en bedre relasjon sammen så virker det som at situasjonen har bedret seg. De lekte mamma, pappa og baby. Mammaen ble hjemme med babyen, mens pappaen dro på jobb :fnise:

Der har du kjønnrsollemønsteret :ler:

Så har vi kost oss ute i finværet, som var 18 grader og sol! Høsvær så klart, så kunne jo ikke akkurat kle på oss shorts, men.. :)

Da O var i seng ble det hjemmelagd hamburger på oss. Fikk sånn cravings på det i går. Og det var myyye bedre enn burgeren jeg spiste på lørdagen. Billigere også. Blir jo 250 kr for fire burgere (en pakke karbonadedeig) med tilbehør, kontra 160 kr for bare en burger. :)

Ellers så tok mini heeelt av i magen i går. Han sparket så hardt og så mye som aldri før. Kunne både kjenne det lett utenpå, og også se det. :) R fikk kjent spark for første gang fra han, men han synes som vanlig det er freaky, så etter to spark har han fått nok. :P Så jeg koste meg med sånn 20-30 sterke spark. Vel, koste meg halvveis, for jeg klarte jo så klart å tenke at kanskje han hadde panikk fordi han ikke fikk nok oksygen. Så ble det helt stille i 20 min, og jeg rakk jo å tenke litt på det da. Godt var det da han kom med noen spark til for å roe meg ned. Har kjent han i dag også, så da var han vel bare full av energi. :P

I dag har jeg ei utfordring uten like. Har kjempegod is i fryseren (irish cream) og nugatti i skapet. Hvoooordan skal jeg klare å holde meg unna. :P

Jaja, dette ble langt, så skal avslutte nå :fnise:

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ut som en veldig bra helg!

Jeg måtte le da dere skrev om disse bildene og det å dele for mye.. Jeg har to babyalbum som jeg fikk av mamma da jeg flyttet hjemmefra, og da hadde jeg ikke sett på dem på årevis. Bladde rundt og plutselig fant jeg enkelte bilder av mamma som INGEN burde se. Herlighet, jeg trodde jeg skulle le meg ihjel. Jeg tror jeg dropper å gå i hennes fotofotspor :fnise:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig med så mye liv! Når kjente du liv for første gang dette svangerskapet kontra med O?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en veldig bra helg!

Jeg måtte le da dere skrev om disse bildene og det å dele for mye.. Jeg har to babyalbum som jeg fikk av mamma da jeg flyttet hjemmefra, og da hadde jeg ikke sett på dem på årevis. Bladde rundt og plutselig fant jeg enkelte bilder av mamma som INGEN burde se. Herlighet, jeg trodde jeg skulle le meg ihjel. Jeg tror jeg dropper å gå i hennes fotofotspor :fnise:

Absolutt en deilig helg. Får mye psykisk energi av slike helger, selv om den fysiske energien tappes. :P

Hehe, ja er ikke alle bilder som offentligheten trenger :fnise: Jeg har bare ett eneste bilde av mamma som gravi, og det tror jeg ikke er fordi hun har flere som hun har liggende skjult, men det er altså bare et vanlig bilde hvor hun har på seg undertøy, rundt termintider. Hun var rimelig stor da. :P La på seg 36 (!) kg med meg.

Så herlig med så mye liv! Når kjente du liv for første gang dette svangerskapet kontra med O? :)

Kjempedeilig! Han sparker og turner i skrivende stund. :)

Hmmm nei si det. Med O kjente jeg for første gang da jeg var ca 17 uker på vei. Da kjente jeg tydelige dult. Hadde aldri noe som kunne kjennes ut som bevegelse, men som jeg ikke var sikker på. En uke senere kjente jeg på utsiden. Kjente liv daglig fra første sparket. :)

Med J kjente jeg de første bevegelsene da jeg var 14 uker på vei. (trodde på det tidspunktet jeg var 13 uker, men ble jo satt fram en uke). Da var jeg i starten veldig i tvil. Måtte konsentrere meg skikkelig for å kjenne noe, og var selv da ikke helt sikker, for hver gang jeg kjente noe, så var det så veldig svakt, og det gjentok seg ikke slik at jeg fikk det bekreftet, på en måte. Fra uke 17 har jeg kjent liv daglig, og fra uke 18 har jeg kjent liv på utsiden, men det var ikke så kraftig og bare av og til. Det er likevel ikke før de siste dagene at sparkene har blitt tydelig på utsiden også. :) Ikke minst merker jeg at han begynner å få et søvnmønster. Nå sover han når jeg er i bevegelse, og våkner når jeg ligger i ro, så er sjeldent jeg ikke kjenner liv når jeg ligger på sofaen. :)

Edit: Skal også sies at sist gang hadde jeg morkaken på bakre vegg, denne gangen har jeg på fremre, men den er ikke midt på. Morkaken ligger på høyre side av magen, så selv om jeg også nå kjenner spark på høyre side, så er de fleste spark og bevegelser på venstre side og under navlen. :)

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ukesmeny:

Mandag: Fiskesuppe med torsk (ikke hjemmelaget, pimper opp Bergensk fiskesuppe som har ligget i skapet i evigheter)

Tirsdag: Lun pasta/kyllingsalat med sweet chili-dressing

Onsdag: Lapskaus (med pølse. Er ikke så glad i vanlig saltkjøtt ;) )

Torsdag: Laksewok med teriyaki-saus

Fredag: Kylling Tandori eller korma med naanbrød

Lørdag: Chili con carne med ris og grove rungstykker (fra Trines matblogg)

Søndag: Koteletter med bernaise, grønnsaker og pomfri/kokt potet

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg sånn til å kjenne liv:) får bare regne med at det blir noen uker til!:)

Og så flink du er med ukesmeny, her har det vert mangelvare etter at jeg ble kvalm:p hvis vi skal ha noe sammen så må jeg komme på det der og da:p skulle egentlug hatt en innleid kokk, for spiser mybedre når jeg ikke har laget maten selv:) mannen er dessverre lite oppfinnsom på kjøkkenet:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gleder meg sånn til å kjenne liv:) får bare regne med at det blir noen uker til! :)

Og så flink du er med ukesmeny, her har det vert mangelvare etter at jeg ble kvalm:p hvis vi skal ha noe sammen så må jeg komme på det der og da:p skulle egentlug hatt en innleid kokk, for spiser mybedre når jeg ikke har laget maten selv:) mannen er dessverre lite oppfinnsom på kjøkkenet:/

Det er jo ganske forståelig da. :) Blir nok bedre når kvalmen forbedrer seg!

Ååh, nå fikk jeg lyst på fiskesuppe.. :( Men med laks, da :fnise:

Fiskesuppe er godt! :) Jeg liker best når det er både laks og torsk. :) Ble ikke det i dag, da. Spiser fiskesuppe til kvelds også :nigo:

Åh, for en herlig ettermiddag! Vel, man skulle ikke tro det, tatt i betraktning at vi har brukt ettermiddagen på å frakte søppel og sånt til Vikan, men uansett, super dag. :) O synes det var sååå artig å hjelpe til å sortere papp, metall og tre, og vi fikk jo vært sammen i hele ettermiddag alle sammen. Svigermor også da, for hun hadde også en del søppel. Vi har kjørt med tre fulle hengerlass. :) Bare det ene lasset var restavfall som måtte betales for, og det var jo helt herlig! Det vi trodde kom til å bli sånn 6-700 kr, ble bare 400 kr! Det liker vi :nigo: Har utsatt å kaste det så lenge (ligget samlet bak huset) nettopp fordi vi trodde det skulle bli så dyrt. :P"Bare" 160 kg med diverse ødelagte møbler, madrasser og sånt skrot.

Men ja, tenk at det skal være SÅ gøy for en treåring å være med å kaste søppel. :P

Nå er O i seng og jeg spiser fiskesuppe til kveldsmat. :) R vet jeg ikke hva holder på med. Han skulle bare levere bilen til svigermor (vi har ikke hengerfeste) i halv syv-tiden, men han er enda ikke kommet hjem. :P

Endret av Teriyaki
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, det er enda bedre med både torsk og laks ja :wow:

Hihi, artig førr ungan? :fnise: Kanskje han blir søppelansvarlig i huset når han blir større? :jepp:

Kos deg med kveldsmaten, jeg er absolutt ikke sjalu... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiste syndig eplekake idag, den var fantastisk.

Hvilken synd hadde den utført da? :nigo:

Hørtes godt ut, da :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eplekake er godt ja.. :) Men jeg liker nok gulrotkake hakket mer. :)

I dag føler jeg meg sløøøøv. Tror jeg skal ta meg en liten blund, også må jeg få gått en tur. Gjør godt å komme seg litt ut hver dag, selv om det ikke blir så lenge. :)

Mini er rolig i dag. Vel, hittil da. Har ikke kjent han noe. Han våkner vel til liv etter hvert. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du spise mat med saus av deg SJÆL? :lol: Heehehe. Så digg ukesmeny, og veldig variert! Det er ikke vår for å si det sånn. Vi drar jo bort i helga så gidder ikke legge så mye i det, så det ble kylling i mange former og fasonger :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor skal du gå tur hen? :nigo:

Haha, jeg tenkte det samme MissDior :fnise:

Vi hadde spaghetti i går, og i dag tror jeg det blir wienerpølser med potetmos og tomatbønner :wow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du spise mat med saus av deg SJÆL? :lol: Heehehe. Så digg ukesmeny, og veldig variert! Det er ikke vår for å si det sånn. Vi drar jo bort i helga så gidder ikke legge så mye i det, så det ble kylling i mange former og fasonger :ler:

Hvaaa? :ler: Skjønte ikke den siste setninga :fnise: Spise mat med saus av meg selv? :klo:

Prøver å ha det variert. Når jeg setter opp ukesmenyen så passer jeg på å ikke ha for mange middager med spagetthi/nudler, ikke for mange med ris, med potet osv. I tillegg til at jeg prøver å variere hva slags kjøtt vi bruker. :P

Kylling er godt! :nigo:

Hvor skal du gå tur hen? :nigo:

Haha, jeg tenkte det samme MissDior :fnise:

Vi hadde spaghetti i går, og i dag tror jeg det blir wienerpølser med potetmos og tomatbønner :wow:

På Tverlandet! :fnise: Jeg bor jo her på bygda vettu :nigo:

Gjorde du? Har jeg skrevet noe rart et sted som jeg ikke har lagt merke til? :fnise:

Wienerpølse? Nææææi... Men middagspølse? JA :nigo: Tomatbønner er godt!

Edit: Jeg er sååå fysen på noe. Tenker på noe godt hele tiden. Og jeg som har is i fryseren. Vanskelig å holde seg unna!

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvaaa? :ler: Skjønte ikke den siste setninga :fnise: Spise mat med saus av meg selv? :klo:

Prøver å ha det variert. Når jeg setter opp ukesmenyen så passer jeg på å ikke ha for mange middager med spagetthi/nudler, ikke for mange med ris, med potet osv. I tillegg til at jeg prøver å variere hva slags kjøtt vi bruker. :P

Kylling er godt! :nigo:

På Tverlandet! :fnise: Jeg bor jo her på bygda vettu :nigo:

Gjorde du? Har jeg skrevet noe rart et sted som jeg ikke har lagt merke til? :fnise:

Wienerpølse? Nææææi... Men middagspølse? JA :nigo: Tomatbønner er godt!

TERIYAKI-saus? :nigo:

Æsj, du er så dust som bor langt ute av byen :jolie:

Hehe, middagspølse er best med brunsaus/kjøttkakesaus, ertestuing og potet da :laugh: Eller kålstuing :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TERIYAKI-saus? :nigo:

Æsj, du er så dust som bor langt ute av byen :jolie:

Hehe, middagspølse er best med brunsaus/kjøttkakesaus, ertestuing og potet da :laugh: Eller kålstuing :jepp:

Ååååå, hahaha! :ler: Så klart. ;) Jeg var faktisk hekta på Subway med teriyaki-kylling da jeg ble medlem på KG, når jeg var sånn...17 år. :P

Middagspølse kan brukes til så mangt! :jepp:

Jah, sånn går det! :fnise: Men det er så fint her på Tverlandet synes jeg. Mye fin natur. :) Og nå så det ut som at bonden holder på å hente sauene, så snart kan bikkja være laus igjen på tur! Det blir stas. :)

Ja, teriyaki-saus :ler:

Of course :fnise:

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, hvis jeg lager en ny bruker og skal kalle den opp etter subway-preferansen min, så blir det enten "KalkunOgSkinke" eller "Chipotle" :P

Har hørt at det er veldig fint på tverlandet, og hadde jeg hatt råd så ville jeg nok flyttet dit sjøl :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, hvis jeg lager en ny bruker og skal kalle den opp etter subway-preferansen min, så blir det enten "KalkunOgSkinke" eller "Chipotle" :P

Har hørt at det er veldig fint på tverlandet, og hadde jeg hatt råd så ville jeg nok flyttet dit sjøl :)

"KalkunOgSkinke" hadde vært KGs tøffeste brukernavn assa!

Jaa, tror i grunn Tverlandet har blitt mye dyrere i det siste. Vi har jo et ganske gammelt hus, som vi gradvis har pusset opp gjennom årene, men det betalte vi altså bare 1,250 millioner for. :) Så har vi jo tatt litt oppussingslån også da, så har ca 1,3 i lån. :) Skal låne opp igjen nå snart da, og da blir lånet på nærmere 2 mill. Bordkledning OG vinduer må tas. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...