Gå til innhold

A4-livet er komplett! -Livet som tobarnsmor

Teriyaki

Anbefalte innlegg

Tusen takk for støv! :)

Håper jeg er gravid, men sikkert like greit å være pesimistisk så blir kanskje skuffelsen litt mindre. :)

Ja håper syklusen stabiliseres snart. Da blir det mye bedre å være prøver. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når det gjelder EL tester har jeg også hørt at de sjelden blir blendahvite fordi man alltid har noe LH i kroppen, i motsetnign til HCG ved graviditet. Men selv har jeg ikke testa ellers i syklusen, så vet ikke hvordan de slår ut på meg etter EL og før IKM.

Jeg googla jo også slim og tidlig graviditet og fant det samme som deg. Men, ingen symptomer er noen garanti desverre. Er du 8dpo eller noe nå? Kommer du til å vente til etter ikm før du evt tar en test? Frustrerende i perioder denne prøvingen, men er ganske sikker på at det ikke vil ta så lang tid for dere. Hvis du ikke er gravid nå så trenger nok bare kroppen å få orden i syklusen etter pilleslutt.

MEN håpet er ikke helt ute! Litt babystøv din vei :strix::strix::strix:

Glemte å si at jeg skal prøve å vente til fredag med å teste. Da er jeg 12 dpo. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er flink hvis du klarer å holde deg til 12 dpo ;) Denne uka lever opp til dagboknavnet ihvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende ja! Men det føles for godt til å være sant å skulle bli gravid allerede i PP1.

Når testet dere positivt? Altså hvor i dpo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 dpo hadde jeg en svak strek :) På strimmel fra ebay og en docmorris (den er mer sensitiv enn vanlige)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde pittelitt festeblødning 8dpo og testet svak positiv 10/11 😁 moro om det går på første forsøk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg testet svaakt positivt 10dpo begge gangene. Spennende!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frykter jeg blir "tvunget" til å teste hos legrn i dag. :P Skal til legen for å følge opp brystet mitt som jeg har snakket om. Sist måtte jeg teste i alle fall. Gruer meg til å bøi skuffet. Er jo bare 9 dpo så er jo for tidlig uansett, mrn kommer garantert til å bli skuffet uansett. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til hos legen! Litt spennende å teste der selv om det er veldig tidlig, da. ;)

Jeg kjente at jeg var gravid 7 DPO denne gangen, og testa positivt 10 DPO (svaaaak strek). Veldig sprøtt å merke det så tidlig. Første gangen testa jeg ikke positivt før IKM, og hadde heller ingen symptomer før lenge etterpå. Tror det er noe i at kroppen setter i gang litt kjappere når den har vært gjennom en graviditet før. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :)

Da lover det kanskje ikke så bra for meg som ikke har symptomer annet murringer. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Murringer er jo noe av det første enkelte merker. :) Selv kjente jeg det i puppene, men det er jo så forskjellig. Uansett er det jo bare PP1 ennå, selv om jeg skjønner godt at du er utålmodig! Du får oppdatere oss etter legebesøket i dag. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er nok utålmodig, men må prøve å jekke meg ned litt. For min egen del. :P

Wil do. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Æsj, graviditetsprøve var blenda hvit. Er jo enda veldig tidlig, men klarer ikke unngå å miste håpet.

Ellers mente de det var ufarlig det som "feiler" puppen min. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra det ikke er noe skikkelig galt med puppen i alle fall! Krysser fingrene for at det bare var vel tidlig å teste ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det. :) Skal prøve å vente til fredah nå. :) Har fire tester da, så kan jo være jeg tester på torsdag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner ikke at noen tørr å teste før IKM i det hele tatt jeg :opplyser: I frykt for blendahvite tester. Men nå fikk jo jeg så og si bare blendahvite tester da :sjenert:

Og sånne ting som at man får positiv test noen dager før IKM, også kommer mensen 2 dager etterpå. Og da har de plutselig hatt en SA.. :klo: Kjenner jeg er veldig prega av å ha vært langtidsprøver tidligere. Men jeg tester kun om mensen ikke kommer rundt de dagene appen min sier det (thank God for appen min :P )

Mulig jeg virker litt negativ, men jeg synes virkelig at du må prøve å slappe av med dette. Tenk om det tar 6 mnd, noe som absolutt er en realitet. Vil jo ikke at du skal kjenne på det slik jeg hadde det :kose:

Men bra at puppen er frisk i det minste :) Og vent til fredagen du. Selv om dagene sikkert sniler seg fremover.. Jeg trodde foressten at alle slike ting skulle gå fortere når man er opptatt med den ungen man har fra før av :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig spent på dine vegne, håper tida går fort fram til fredag ;-)

Håper jeg også :jepp:

Jeg skjønner ikke at noen tørr å teste før IKM i det hele tatt jeg :opplyser: I frykt for blendahvite tester. Men nå fikk jo jeg så og si bare blendahvite tester da :sjenert:

Og sånne ting som at man får positiv test noen dager før IKM, også kommer mensen 2 dager etterpå. Og da har de plutselig hatt en SA.. :klo: Kjenner jeg er veldig prega av å ha vært langtidsprøver tidligere. Men jeg tester kun om mensen ikke kommer rundt de dagene appen min sier det (thank God for appen min :P )

Mulig jeg virker litt negativ, men jeg synes virkelig at du må prøve å slappe av med dette. Tenk om det tar 6 mnd, noe som absolutt er en realitet. Vil jo ikke at du skal kjenne på det slik jeg hadde det :kose:

Men bra at puppen er frisk i det minste :) Og vent til fredagen du. Selv om dagene sikkert sniler seg fremover.. Jeg trodde foressten at alle slike ting skulle gå fortere når man er opptatt med den ungen man har fra før av :klo:

Nei, det var derfor jeg egentlig ble litt sånn "faen, kan hende jeg må teste i dag", for det er jo kjedelig med blendahvite tester. Så skjønner at du heller venter til IKM. SÅ tålmodig er ikke jeg da, hehe. :)

Synes ikke du virker negativ, du har jo rett i at det sannsynligvis ikke klaffer første pp og at det kan ta litt tid. :) Jeg føler ikke jeg direkte stresser sånn med det, selv om det kanskje virker sånn her inne, men tenker definitivt veldig mye på det. Så mye at det kanskje egentlig er litt slitsomt.

Jeg er jo per definisjon førstegangsprøver selv om jeg har O, så det er veldig vanskelig å ikke tenke så mye på det. Håper jeg klarer å ha det litt mer "rolig til sinns" ved neste pp. Ser for meg at man kanskje er litt ekstra gira første pp. :P

Skal absolutt prøve å vente til fredag ja! Da er det jo større sjanse for evt. utslag enn om jeg tester allerede på torsdag. :)

___

For å oppsummere de siste dagene:

På torsdag kjørte vi til Salangen. Kjøreturen gikk supert, og vi var kjempeheldige med været. Sommervær alle dagene. Sengen var grusom. Den var så hard at jeg kjente bjelkene, så måtte ligge på magen, for hvis ikke fikk jeg vondt i hoften. Greit nok, for jeg liker å sove på magen, men. Vi har vært på stranda, i Polar dyrepark (ulver, bjørner, gaupe, moskus osv.), vi har fisket litt og ellers kost oss masse.

Jeg er en introvert person, så blir veeeldig sliten på slike evigvarende familiesammenkomster, så jeg var veldig sliten og lei på slutten. Neste gang må jeg være flinkere til å trekke meg litt tilbake i løpet av dagen for å få litt tid for meg selv. Da tror jeg nok det kan føles bedre. :)

Kjøreturen hjem gikk også fint. :)

I går koste vi oss ute på "traktortur" (Jhon deere trøtraktor), innendørs med film, også bakte jeg kake mens R var ute med O. :)

I dag...Vel, da ble jeg offisielt utdannet sykepleier! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med sykepleiertittelen! :)

Her er jeg 6 dpo. Går dritseint! Sist fikk jeg positiv 10 dpo, svaaakt. Håper jeg klarer å vente med å teste til fredag hvertfall.
Håper du får positiv altså!! Sender deg masse babystøv hvertfall! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...