Gå til innhold

spm til dere kvinner ang underlivsplager

Fremhevede innlegg

Gjest iGirl
Skrevet (endret)

Hvor har du det fra? Dokumentasjon? Det er som sagt antibiotika. Jeg tviler på at leger skriver ut antibiotika til en pasient med sopp, hvis det ikke er en bakteriell infeksjon i tillegg. Noen ganger kan man ha begge deler.

Antibiotika forverrer soppinfeksjon. Barnelærdom blant helsearbeidere.

Anonymous poster hash: 8851e...3da

Blir man født helsearbeider? :)

Du kan sende meg en PM om du vil vite mer om hvorfor jeg vet dette. Jeg ønsker ikke å utbrodere noe mer om hva jeg jobber med her i denne tråden. :)

Endret av iGirl
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det finnes dog en del leger som skriver ut flagyl nettopp mot sopp, eller diffuse underlivsplager.

Det må jo være noe av det dummeste de kan gjøre. Var det virkelig en lege som gjorde det?

Diffuse underlivsplager er nå en ting, man da må legen først dyrke utfloden for å se etter sopp og bakterier. Ikke skrive ut antibiotika uten å vite hva som feiler pasientene, det er sløvt!

Alle vet at antibiotika gir og forverrer en soppinfeksjon.

Anonymous poster hash: 640dd...6bc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Blir man født helsearbeider? :)

Du kan sende meg en PM om du vil vite mer om hvorfor jeg vet dette. Jeg ønsker ikke å utbrodere noe mer om hva jeg jobber med her i denne tråden. :)

Det er feilinformasjon i alle fall. Det er derfor man ikke skal spørre om sånt på et forum, for da får man feil info av særs påståelige folk.

Snakk med legen, TS. Mest trolig er det soppinfeksjon pga antibiotikakuren. Det er veldig vanlig.

• Liker 1
Gjest iGirl
Skrevet

Det er feilinformasjon i alle fall. Det er derfor man ikke skal spørre om sånt på et forum, for da får man feil info av særs påståelige folk.

Snakk med legen, TS. Mest trolig er det soppinfeksjon pga antibiotikakuren. Det er veldig vanlig.

Feil info?? Eneste "info" jeg har gikk her er at leger svært ofte skriver flagyl mot diffuse underlivsplager, deriblant sopp. Dette er ikke noe jeg mener eller synes, dette er fakta.

Mange leger kvier seg for å utføre GU og er tilbakeholden med å henvise på bakgrunn av disse symptomene.

Nå kjenner jeg at jeg er ferdig å diskutere.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også en spesiell lukt i underlivet, og til tider mye utflod (føler meg våt nedentil). Men jeg har ikke antydninger til smerter eller svie.. Kan dette være en infeksjon?

Anonymous poster hash: e804d...9a2
AnonymBruker
Skrevet

Feil info?? Eneste "info" jeg har gikk her er at leger svært ofte skriver flagyl mot diffuse underlivsplager, deriblant sopp. Dette er ikke noe jeg mener eller synes, dette er fakta.

Mange leger kvier seg for å utføre GU og er tilbakeholden med å henvise på bakgrunn av disse symptomene.

Nå kjenner jeg at jeg er ferdig å diskutere.

Det kommer et tidspunkt der man må innse at man tar feil. Det er nok dit du har kommet. Du kan neppe ha særlig utdanning innen helse, om du tror at Flagyl skrives ut mot sopp. Det blir bare latterlig av deg å holde på de feilaktige påstandene, særlig når du ikke klarer å dokumentere dem.

Leger tar GU om nødvendig, de kvier seg ikke.

• Liker 2
Gjest Hyssingen
Skrevet

Jeg har fått flagyl mot sopp...

faen jeg hater ordet sopp...

Gjest iGirl
Skrevet

I rest my case.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sikker på at du ikke mener Fluconazol (Diflucan, da? Antibiotika mot sopp er dømt til å mislykkes.

• Liker 2
Gjest Hyssingen
Skrevet

Sikker på at du ikke mener Fluconazol (Diflucan, da? Antibiotika mot sopp er dømt til å mislykkes.

100%

AnonymBruker
Skrevet

100%

Det har jeg vanskelig for å tro, i og med at det er et antibiotika.

• Liker 1
Gjest Hyssingen
Skrevet

Det har jeg vanskelig for å tro, i og med at det er et antibiotika.

Ja nei vi er nok to stykker i tråden som lyver så det renner om pevaryl :ler:

AnonymBruker
Skrevet

Dersom det er forskrevet Flagyl (Metronidazol) mot underlivssopp, er det sannsynligvis på grunn av koinfeksjon med en bakterie (som oftest gardnerella spp.) eller protozoo (som oftest Thrichomonas vaginalis).

Jeg har vanskelig for å tro at candida har vært eneste indikasjon i denne forskrivningen.

Metronidazol øker risikoen for soppinfeksjon. Dette dokumenteres fra produsenten:

"CANDIDIASIS

Candida overgrowth in the gastrointestinal or genital tract may occur during metronidazole therapy and require treatment with a candicidal drug."

http://products.sanofi.com.au/aus_pi_flagyl.pdf

Anonymous poster hash: 7ff1a...e40

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Pevaryl og Flagyl er ikke samme legemiddel.

Anonymous poster hash: 7ff1a...e40

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Pevaryl er ikke det samme som Flagyl. Pevaryl er ypperlig mot sopp.

Anonymous poster hash: 08b99...b35

• Liker 2
Gjest Hyssingen
Skrevet

Pevaryl er ikke det samme som Flagyl. Pevaryl er ypperlig mot sopp.

Anonymous poster hash: 08b99...b35

Sorry iGirl, you`re on your own.

Hjernen min er en dass. Skylder på nytt medlem i familien, jeg tar null ansvar! :laugh:

Gjest iGirl
Skrevet

Hjernen min er en dass. Skylder på nytt medlem i familien, jeg tar null ansvar! :laugh:

Det går greit, har spurt 2 andre leger om dette i dag som bekreftet det jeg allerede vet. Denne diskusjonen er død for min del. :)

AnonymBruker
Skrevet

Ja, dere skaper en del forvirring. Mye unger her inne.

Pevaryl er mot sopp, Flagyl mot bakterier og protozoer.

AnonymBruker
Skrevet

Det går greit, har spurt 2 andre leger om dette i dag som bekreftet det jeg allerede vet. Denne diskusjonen er død for min del. :)

Egen erfaring? ;)

AnonymBruker
Skrevet

Du har nok hatt flere infeksjoner samtidig, iGirl.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...