Gå til innhold

spm til dere kvinner ang underlivsplager


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Heisann jeg har de siste dagene slitt med ubalanse i underlivet. For en mnd siden ca gikk jeg på en 7 dagers kur med flagyl pga sterk lukt ifra underlivet.

Nå så har jeg fått veldig tykk utflod med hvite prikker i (prikkene kan minnes om de prikkene som kommer i melka når den går ut på dato) men utfloden lukter ingenting. Det svir også smålig i underlivet, men ikke veldig.

Noen som har slitt med det samme? Og har en aning på hva dette kan være?

Anonymous poster hash: 2a175...e12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hva mener du med prikker? Er det klumper du mener?

Sopp kanskje?



Anonymous poster hash: f54a0...f69
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest iGirl

Hadde du påvist soppinfeksjon da du ble satt på antibiotika? Flagyl pleier strengt tatt å ta knekken på det meste av bakterielle infeksjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjetter at det er sopp. Da jeg hadde sopp fikk jeg svie, litt kløe og hvit luktfri utflod med litt sånn tykk og klumpete konsistens.



Anonymous poster hash: ef96c...751
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja mener veldig små klumper.

Fikk behandling for bakteriell vaginose hos gyn. Men da hadde jeg mye utflod med sterk lukt og ingen irritasjon/sviing i underlivet. Så tviler på at det er kommet tilbake.

Anonymous poster hash: 2a175...e12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar forresten!

Tror dere jeg bare kan ta flagyl da og ikke gå til legen om det er sopp? Har et brett igjen med tablettene og vil helst slippe lege/gyn tur:)

Anonymous poster hash: 2a175...e12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest iGirl

Takk for alle svar forresten!

Tror dere jeg bare kan ta flagyl da og ikke gå til legen om det er sopp? Har et brett igjen med tablettene og vil helst slippe lege/gyn tur:)

Anonymous poster hash: 2a175...e12

Flagyl vil kun hjelpe dersom du tar en full kur. Ring legen din/gyn, evt forsøk canesten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar forresten!

Tror dere jeg bare kan ta flagyl da og ikke gå til legen om det er sopp? Har et brett igjen med tablettene og vil helst slippe lege/gyn tur:)

Anonymous poster hash: 2a175...e12

Du skal ikke ta flagyl mot de symptomene du har nå.

Du har beskrevet symptomer på en soppinfeksjon. De kommerofte som en bieffekt av å ha brukt antibiotika, så det er ikke overraskende at du fikk plager med dette, nå.

Kjøp heller en kombinasjonspakning med Canesten fra apoteket. Gjerne en pakning med en depot-pille som virker i tre dager.

Bruk dette og se om du er bra etter en uke.

Symptomene skal avta på tre dager.

Gjør de ikke det, så bestiller du en legetime.

Lykke til :)

Hilsen en sykepleier.

Anonymous poster hash: 06117...7be

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flagyl hjelper ingenting mot soppinfeksjon. Det er nok den som har gitt deg soppinfeksjonen.

Prøvd Canesten eller Pevaryl. Bare husk å smør deg i hele underlivet, ikke bare der det klør. Også rumpesprekken må smøres.



Anonymous poster hash: 640dd...6bc
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre er det slik at medisiner mot bakteriell vaginose ofte har bivirkning soppinfeksjon, og som om ikke det var nok kan man ofte få bakteriell vaginose av medisiner mot sopp.... Havnet i en slik umulig ond sirkel for ti år siden, tror jeg drev på i to år frem og tilbake før jeg endelig ble kvitt hele greia.

Det kan hjelpe å tenke gjennom kostholdet, dropp sukker (sukker -> gjær -> sopp) og drikk mye biola. Ikke vask med såpe (ikke dr.greve heller), ikke bruk truseinnlegg, bruk bomullstruser, løse bukser og bytt truse ofte. Vet det er helt grusomt om man har sånne vaner som meg (string, truseinnlegg daglig, mye såpe, ofte dusjing), men det er det som hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest iGirl

Flagyl benyttes også mot sopp i underlivet forresten (og mot "uspesifikk vaginitt"), men det er ikke dermed sagt du ikke har soppinfeksjon. Jeg ville forsøkt med canesten pille+salve og sett om det gir seg.

Soppinfeksjon er forferdelig ubehagelig, men heldigvis ikke farlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal dere ha:) føler meg litt bedre nå når jeg har en liten aning på hva dette kan være:)

Fårbta turen til apoteket å få tak i den salven + pillen dere anbefaler så håper jeg det går vekk fortest mulig:)

Anonymous poster hash: 2a175...e12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du gikk vel på Flagyl mot bakteriell vaginose. Da er det ganske vanlig å få sopp istedetfor fordi Flagylen slår ut bakteriefloraen i skjeden. Derfor skal man alltid bruke forebyggende vaginalkapsler (som feks Vivag) under flagylkuren.

Kjøp Canesten stikkpiller og krem på apotek og følg bruksanvisningen.



Anonymous poster hash: 3a2c8...4b3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flagyl benyttes også mot sopp i underlivet forresten (og mot "uspesifikk vaginitt"), men det er ikke dermed sagt du ikke har soppinfeksjon. Jeg ville forsøkt med canesten pille+salve og sett om det gir seg.

Soppinfeksjon er forferdelig ubehagelig, men heldigvis ikke farlig.

Flagyl er antibiotika og har derfor ingen effekt på en soppinfeksjon, om noe vil den gjøre infeksjonen verre.

Anonymous poster hash: 08b99...b35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest iGirl

Flagyl er antibiotika og har derfor ingen effekt på en soppinfeksjon, om noe vil den gjøre infeksjonen verre.

Anonymous poster hash: 08b99...b35

Det finnes dog en del leger som skriver ut flagyl nettopp mot sopp, eller diffuse underlivsplager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes dog en del leger som skriver ut flagyl nettopp mot sopp, eller diffuse underlivsplager.

Det bør de i så fall slutte med.

Anonymous poster hash: 08b99...b35

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest iGirl

Det bør de i så fall slutte med.

Anonymous poster hash: 08b99...b35

Ikke nødvendigvis. Nå sa ikke jeg at det er noe jeg nødvendigvis ville valgt for behandling av soppinfeksjon. Men realiteten er at flagyl ofte blir benyttet når plagene er diffuse, slik som f eks symptomer på soppinfeksjon kan være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke nødvendigvis. Nå sa ikke jeg at det er noe jeg nødvendigvis ville valgt for behandling av soppinfeksjon. Men realiteten er at flagyl ofte blir benyttet når plagene er diffuse, slik som f eks symptomer på soppinfeksjon kan være.

Flagyl brukes ikke mot sopp. Antibiotika gjør bare forholdene bedre for soppen.

"Flagyl virker mot en rekke infeksjoner forårsaket av visse typer bakterier og andre mikroorganismer (protozoer)"

"Infeksjoner fremkalt av Trichomonas vaginalis, Giardia lamblia, Entamoeba histolytica. Bakteriell vaginose. Kan være effektiv ved akutt ulcererende gingivitis (Vincents angina). Behandling av anaerobe infeksjoner."

Felleskatalogen.no og pakningsvedlegg

Anonymous poster hash: 8851e...3da

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest iGirl

Flagyl brukes ikke mot sopp. Antibiotika gjør bare forholdene bedre for soppen.

"Flagyl virker mot en rekke infeksjoner forårsaket av visse typer bakterier og andre mikroorganismer (protozoer)"

"Infeksjoner fremkalt av Trichomonas vaginalis, Giardia lamblia, Entamoeba histolytica. Bakteriell vaginose. Kan være effektiv ved akutt ulcererende gingivitis (Vincents angina). Behandling av anaerobe infeksjoner."

Felleskatalogen.no og pakningsvedlegg

Anonymous poster hash: 8851e...3da

Jeg gjentar, mange leger skriver ut flagyl mot diffuse underlivsplager. Deriblant sopp. Å diskutere hvorvidt det er "riktig" eller ikke er jeg ikke interessert i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjentar, mange leger skriver ut flagyl mot diffuse underlivsplager. Deriblant sopp. Å diskutere hvorvidt det er "riktig" eller ikke er jeg ikke interessert i.

Hvor har du det fra? Dokumentasjon? Det er som sagt antibiotika. Jeg tviler på at leger skriver ut antibiotika til en pasient med sopp, hvis det ikke er en bakteriell infeksjon i tillegg. Noen ganger kan man ha begge deler.

Antibiotika forverrer soppinfeksjon. Barnelærdom blant helsearbeidere.

Anonymous poster hash: 8851e...3da

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...