AnonymBruker Skrevet 2. april 2014 #1 Skrevet 2. april 2014 Jeg har postet en anmeldelse av legen min på legelisten.no. Men føler meg nesten litt slem. Har vært veldig vag, og ikke gått inn i detaljer, men ville likevel si fra om hvordan jeg opplevde denne legen. På godt og vondt. (Etter å ha sendt brev til henne der jeg sa ifra om kritikkverdige forhold, som hun ikke forholdt seg til annet enn et kort, formelt svar om mottatt brev). Nå har jeg lest endel der inne da jeg skulle finne meg ny fastlege. Virker som noen leger er helt hårreisende dårlige! Men de fleste har heldigvis fått gode skussmål, så det er tydelig at folk skriver både når de er fornøyd og misfornøyd. Bruker dere legelisten? Har dere skrevet anmeldeser der? Anonymous poster hash: a998a...314
Gjest chisandra Skrevet 2. april 2014 #2 Skrevet 2. april 2014 Har kikket der inne. Husk at et legebesøk er en veldig subjektiv opplevelse, men er det flere som sier noe av det samme om en lege, ville jeg nok tro at det var noe i det og se etter en annen.
Ike Skrevet 2. april 2014 #3 Skrevet 2. april 2014 Jeg er innom innimellom ja. Har ikke skrevet anmeldelse der selv, men kjenner flere som har gjort det. Stort sett gjelder anmeldelsene kritikkverdige forhold.
AnonymBruker Skrevet 2. april 2014 #4 Skrevet 2. april 2014 Jeg har aldri skrevet anmeldelse der, men brukte den siden når jeg skulle velge ny fastlege når jeg flyttet. Der var en lege som hadde flere negative anmeldelser, derfor valgte jeg ikke den legen. Den legen jeg til slutt valgte hadde vel en positiv anmeldelse (tror ikke legelisten blir mye brukt i nærområdet her) og ingen negative. Er veldig fornøyd med ham, så er godt mulig jeg skriver en positiv anmeldelse om han Anonymous poster hash: 3a5fb...b81
Nautika Skrevet 2. april 2014 #5 Skrevet 2. april 2014 Jeg brukte legelisten da jeg skulle finne ny fastlege da jeg flyttet i fjor sommer. Jeg endte opp med en lege jeg er veldig fornøyd med, men den legen jeg hadde sett meg ut pga legelisten hadde ikke ledige plasser. Hun jeg endte opp med har ingen vurderinger, så jeg bør kanskje skrive en vurdering
cattleya Skrevet 2. april 2014 #6 Skrevet 2. april 2014 Jeg bruker legelisten når jeg skal finne meg ny fastlege, jeg har skrevet anmeldelser der (både ros og ris) om alle fastleger jeg har hatt. Jeg syntes det er fantastisk med en sånn ordning og syntes flere yrkesgrupper skulle hatt slike lister. Men må innrømme at når jeg skal velge ny lege så veier tyngre om jeg får en anbefaling eller advarsel om en lege fra familie og venner, enn akkurat den listen. Men det er jo påfallende da jeg skrev om et veldig ubehagelig møte med legesektitæren til legen mn at 14 stk andre også hadde hatt tilnærmet samme opplevelsen... Så jeg mener det er en godt alternativ til å velge lege på måfå
Anglofil Skrevet 2. april 2014 #7 Skrevet 2. april 2014 Ja. Jeg har i grunn stort sett bare gått etter den da jeg valgte lege. Grunnen til det er at jeg ikke kjente noen leger i mitt område når jeg nå skulle velge lege, og det gav meg en god pekepinn. Mvh Yvonne 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2014 #8 Skrevet 2. april 2014 Jeg liker den siden, og ser at mange tilbakemeldinger faktisk stemmer nokså nøyaktig med mitt inntrykk, og hva andre jeg kjenner har opplevd hos den gjeldende legen. Selvsagt er det noen tilbakemeldinger jeg ser virker litt vel på bærtur, men om en lege enten har svært sprikende eller negative skussmål holder jeg meg unna - avhengig av hva de har sagt. Min fastlege fikk supergode tilbakemeldinger på akkurat det samme jeg har tenkt om ham Anonymous poster hash: eb931...d80
AnonymBruker Skrevet 2. april 2014 #9 Skrevet 2. april 2014 Ehm, og ja, jeg har skrevet gode og dårlige tilbakemeldinger der. Har lagt vekt på behandling og imøtekommenhet samt sosiale antenner. Men aller viktigst på det medisinske(altså fortalt om at de har ignorert åpenbare symptomer osv). Dog selvsagt på en respektfull og saklig måte. Anonymous poster hash: eb931...d80 1
Erazor Skrevet 2. april 2014 #10 Skrevet 2. april 2014 Brukte den da jeg trengte ny fastlege. Viktig å klare å lese mellom linjene og ikke bare se på karakterene, da enkelte ser ut til å gi dårlig karakter for egenskaper jeg synes er positive. Kunne kanskje ha ønsket at flere kommenterte sine opplevelser ikke bare med legen, men med kontoret som helhet, ettersom kontorpersonalet kan ha svært mye å si for hvordan et legebesøk oppleves. 2
Magnifique Skrevet 2. april 2014 #11 Skrevet 2. april 2014 Hei. Da jeg skulle velge meg ny fastlege, valgte jeg på grunnlag av nærhet til her jeg bor. Det var først etter at jeg hadde valgt at jeg gikk inn på legelisten og leste om vedkommende. Og jeg hadde flaks, for hun ble rost opp i skyene av alle som skrev der inne. Og det viste seg at hun var verdens flotteste lege. Uansett tror jeg at det absolutt kan være hold i det som står skrevet på Legelisten, spesielt hvis flere skriver at de enten liker, eller misliker en lege. Men det er også viktig å danne seg et eget bilde av personen.
AnonymBruker Skrevet 2. april 2014 #12 Skrevet 2. april 2014 Jeg har bare positive erfaringer med min lege og så til min overraskelse at h*n bare har fått negative tilbakemeldinger Anonymous poster hash: 349ef...c43
Gjest Jørild Skrevet 2. april 2014 #13 Skrevet 2. april 2014 Nå har jeg vært innom og sett, og jeg er stortsett uenig med alle kommentarene, så nei jeg kommer ikke til å benytte meg av denne listen. Å dra til legen er en høyst sybjektiv opplevelse, det viser legelisten godt! 2
Gjest Evans Skrevet 2. april 2014 #14 Skrevet 2. april 2014 Jeg har også brukt legelisten. Men det er viktig å tenke på at anmeldelsene er veldig subjektive. Er det derimot velig mange som sier det samme tenker jeg at det kan være noe i det. En del av anmeldelsene min lege har fått syns jeg stemmer midt i blinken, andre forstår jeg ikke i det hele tatt
cattleya Skrevet 2. april 2014 #15 Skrevet 2. april 2014 Jeg liker den siden, og ser at mange tilbakemeldinger faktisk stemmer nokså nøyaktig med mitt inntrykk, og hva andre jeg kjenner har opplevd hos den gjeldende legen. Selvsagt er det noen tilbakemeldinger jeg ser virker litt vel på bærtur, men om en lege enten har svært sprikende eller negative skussmål holder jeg meg unna - avhengig av hva de har sagt. Min fastlege fikk supergode tilbakemeldinger på akkurat det samme jeg har tenkt om ham Anonymous poster hash: eb931...d80 Hehe, ja spesielt de som skriver "denne legen er teit, han vil ikke gi meg mer valium..." 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2014 #16 Skrevet 2. april 2014 Hehe, ja spesielt de som skriver "denne legen er teit, han vil ikke gi meg mer valium..." De fleste som er misfornøyd fordi de synes at de ikke får nok valium eller nok sykemelding, finner på noe annet å sverte legen med på dette nettstedet. "Tar meg ikke på alvor" er en sikker vinner. Anonymous poster hash: 54075...331 1
Anglofil Skrevet 2. april 2014 #17 Skrevet 2. april 2014 Selv gikk jeg mest etter de som skrev noe positivt, fremfor de som skrev noe negativt. Får man 50 positive anmeldelser så tenker jeg at det er noe hold i det om ikke annet. Og det viste seg å være sant for min del ihvertfall. Mvh Yvonne 2
AnonymBruker Skrevet 2. april 2014 #18 Skrevet 2. april 2014 De fleste som er misfornøyd fordi de synes at de ikke får nok valium eller nok sykemelding, finner på noe annet å sverte legen med på dette nettstedet."Tar meg ikke på alvor" er en sikker vinner. Anonymous poster hash: 54075...331 Mulig valium og sykemelding betyr mye for deg. Selv har jeg opplevd å ikke bli tatt på alvor da jeg hadde (og har) alvorlig sykdom, pga en arrogant fastlege. Det førte til at jeg ble enda dårligere. Det hadde ikke en dritt med B-preparater å gjøre. Å bytte var den beste avgjørelsen jeg kunne gjort. Anonymous poster hash: c731b...12a 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2014 #19 Skrevet 2. april 2014 Jeg har opplevd doctors delay i diagnostisering av kreft, som gjør at denne gangen MÅ jeg ha en fastlege som tar meg alvorlig. En lege som tror han vet mer om kroppen min, kun basert på de ti minuttene han møter meg ved en konsultasjon, enn jeg selv gjør som befinner meg i den 100 prosent av tiden.... nei, en sånn vil jeg ikke ha mer. Nå håper jeg legelisten har hjulpet meg til å finne en lege som klarer å ha en dialog, ikke bare en arrogant monolog, om helsen min! Har nettopp byttet til en som fikk skryt for akkurat dette. Det å høre på hva pasienten sier er så viktig. Anonymous poster hash: a998a...314 2
Gjest Blomst83 Skrevet 2. april 2014 #20 Skrevet 2. april 2014 Ja jeg har skrevet anmeldelse. Både på min gamle og min nye lege,og det var bare positivt.Og begge de to har utelukkende positive anmeldelser
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå