Gå til innhold

Dersom du plutselig ble uten bil ....

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

De aller fleste dager ville jeg ikke hatt noe problem med å være billøs. Bor og jobber sentralt i en småby, og det er sjelden jeg trenger bil i jobben. En gang i blant må jeg imidlertid på møter til steder hvor jeg ikke kan gå, og hvor det gjerne er veldig begrensede kollektivmuligheter. Da er det forferdelig upraktisk å ikke ha egen bil - men jeg hadde vel alltids funnet en løsning, for eksempel ved å leie bil disse dagene.

I tillegg ville jeg kanskje måtte ta drosje de gangene jeg har vært på storhandel, og jeg ville måttet leie bil for å dra på enkelte helgeturer. Nå har ikke jeg barn. Da ville jeg nok hatt større problemer. Bor i et fylke hvor man fort blir litt handicappet uten lappen og egen bil... Når jeg har kun meg selv å tenke på, men med barn ser jeg for meg det kunne blitt veldig upraktisk.

Anonymous poster hash: 94c37...283
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ville blitt vanskelig å være uten bil, ja, siden jeg har kronisk leddgikt, spesielt i føtter og håndledd.

Hvis jeg en sjelden gang tar kollektivtransport, har jeg panikk for at jeg må stå og holde meg fast mens bussen kjører. Det er omtrent uutholdelig og siden jeg ikke ser syk ut i farten, så er det heller ingen som gir meg plassen sin. Det hørtes litt sutrete ut, men slik er det nå.

For ikke å snakke om hvis jeg må bære tunge ting i lengre tid, og da mener jeg slike enkle ting som poteter, melk og juice.

Derfor passer jeg godt på bilen min og håper den holder lenge.

Anonymous poster hash: 96c19...315
AnonymBruker
Skrevet

Hva om du ikke hadde råd til å reparere eller å kjøpe deg ny?

Hvordan hadde du klart deg da?

Hva ville ha blitt mer vanskeligere?

Hva hadde du savnet?

Noe som hadde blitt umulig?

Anonymous poster hash: e0595...ff8

:bond:

Da måtte jeg ha satt opp verdens største dådyrøyne til en eller annen kollega. :ler:

Her jeg bor tar det 3 ganger så lang tid (en time i stedet for 20 min) å komme til jobb med buss som å kjøre selv. Pluss at det er en halvtime å gå til bussen. 3 timer pendlevei hver eneste dag. :daane:Det ville blitt umulig.

Derfor har jeg en bilbufferkonto. :opplyser:

Anonymous poster hash: 2d56f...17b

AnonymBruker
Skrevet

Da ville jeg hatt et stort problem. For her går ikke bussene så tidlig at jeg ville ha rukket og komme meg på jobb. I tillegg så skal barna først leveres på SFO og deretter så skal jeg på jobb. Er for langt å gå/sykle. Så da måtte jeg ha kommet på jobb to timer for sent. Og henting på SFO hadde heller ikke gått.

Anonymous poster hash: 83691...2c3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...