Gjest Jente22 Skrevet 5. juni 2004 #1 Del Skrevet 5. juni 2004 Jeg sitter nå å kjenner at det klør litt lett i musa. Har hatt sopp endel ganger, dvs på ett år har jeg måtte tatt 3 kurer. I tillegg til dette har jeg også hatt litt "lett" sopp, som jeg vil kalle det. Jeg kan kjenne at det klør litt, men ikke så galt at jeg bare MÅÅÅÅ kjøre på med canestenkrem og piller. Jeg er singel, og er verken gravid eller har noen kjønnssykdommer. Men, liker jo å kose litt med meg selv av og til. Noen ganger kan jeg etter jeg har onanert, kjenne det begynner å klø litt eller kile/stikke litt inni musen. Jeg innbiller meg at dette skjer fordi det blir produsert f**** saft under onanien, og at etter jeg kommer, så trekker saften seg tilbake. Jeg liker å bruke dildoen også. Men det jeg har erfart er at det blir nesten litt "vondt" å kjøre på noen ganger, dvs litt hardt og raskt. Jeg vil jo så gjerne ta meg litt hardt av og til.. Men det føles nesten litt vondt ut noen ganger, når jeg øker tempoet. Det blir slik at jeg begynner å stramme musklene fordi det blir ubehagelig. Kan dette komme av at jeg faktisk kan ha litt sopp, uten at jeg selv er helt klar over det? For andre ganger er det ikke vondt i hele tatt. Men noen ganger, og da kan jeg kjenne litt stikking/kløing etterpå Hørte noen her inne snakket om eddikk og underlivsskylling?? Kan jeg bruke vanlig eple edikk i flytende form (5%) ?? Men hvordan får jeg det inn da? Ligger jeg og tømmer det innI?? Eller skal jeg blande det med vann? Jeg er ganske lei nå.. Så, nå vil jeg prøve eddikk. Hviss ikke det funker, så får jeg gå til lege. Men jeg hater gynekolog... Har ikke vært på 6 år... Men jeg synest det er så frykelig å ta den turen. Har vært til gynekolog en gang før.. Hvorfor måtte vi kvinner få alle slike jævlige problem??? * Sopp problem * pms * smertefulle fødsler OG DET VÆRSTE.. GYNEKOLOG :cry: .. hAter der.. Hilsen jente 22! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 6. juni 2004 #2 Del Skrevet 6. juni 2004 Tror ikke jeg ville puttet edikk i skjeden uten å ha konferert med lege. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 7. juni 2004 #3 Del Skrevet 7. juni 2004 er det ikke bedre å ta en tur til gynekolog (som tross alt bare er flaut akkurat mens du er der), enn å begynne å ta i bruk masse mirakelkurer og helle ukjente ting inn i skjeden som du ikke aner hvordan kommer til å reagere, og kanskje bare bli enda verre? uansett: lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest glamourgirl Skrevet 7. juni 2004 #4 Del Skrevet 7. juni 2004 Jenta, du MÅ gå til gynnis hvert 3. år, og du bør gå hvert år.... Hvis du bruker soppkurer reseptfritt for ofte, kan du bli immun, derfor bør du gå til gynnis og sjekke at alt er bra, og ikke fortsette med kurene slik du gjør. Ingen syns det er digg å gå til gynnis, men det er bedre enn ikke å gå, du vil føle deg så mye bedre etterpå, og få bekreftet at det ikke er noe galt med deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Donnie Darko Skrevet 7. juni 2004 #5 Del Skrevet 7. juni 2004 Ei jeg kjenner har akkuratt det samme problemet.. men hun nekter å gå til Gynekolog.. hun tør ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 7. juni 2004 #6 Del Skrevet 7. juni 2004 Det er lurt å gå til gynekolog. Ikke bare for å finne ut om en har sopp, men for å ta celleprøver for å se om det er endring i de. Greit å være føre var, selv om det ikke akkurat er så stas å gå til gynekologen. Det er i grunnen ikke så ille som folk skal ha det til, det går kjapt også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 7. juni 2004 #7 Del Skrevet 7. juni 2004 Slimhinnene blir jo såre ved sopp. Så det er mulig at det er derfor du får litt vondt. Du burde forebygge ved å bruke Ecovag. Det fås kjøpt på apoteket. Bruk det en stund etter endt soppkur. Videre bør du vaske undertøy på minimum 60 grader. Ikke få i deg for mye sukker, bruke vaskemidler uten parfyme og ikke bruke såpe i underlivet. I allefall ikke vanlig såpe. Antibiotika dreper også de naturlige bakteriene i skjeden og gjør at det lettere oppstår sopp. Stringtruser burde heller ikke brukes. Grunnen er at de ofte tar med seg bakterier fra anus og de kommer i kontakt med skjeden. Det kan føre til sopp. Vanlige bomullstruser er derfor best. En annen ting er at kløe/svie kan også forekomme ved bakteriell vaginose. Det er en skjedekatarr som gir økt utflod og vond lukt. Mange kan gå i årevis uten at de vet at de har det. For å bli kvitt det må man få resept av legen. Det kommer av at det naturlige miljøet i skjeden er i ubalanse. Du burde absolutt gå til legen. Han kan gi deg noe annet enn Canesten for sopp. Noe som virker bedre. Kanskje du aldri har blitt helt bra med Canesten. Dessuten er det ikke sikkert at du må undersøkes. Hvis symptomene er klare kan han gi deg resept og hvis du ikke blir bedre kan du komme tilbake for undersøkelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smil Skrevet 7. juni 2004 #8 Del Skrevet 7. juni 2004 Kalktabletter kan hjelpe. Men det bør være naturlig kalk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Fiona* Skrevet 8. juni 2004 #9 Del Skrevet 8. juni 2004 Du liker å kjøre på hardt med dildoen? Det er jo ironisk, men det er sånn sett vårt mest sårbare sted, og det skal ingenting til for å forstyrre balansen der. Jeg vill esnudd problemstillingen på hodet, og sagt du kanskje fikk problemer med sopp pga voldsom bruk av dildoen - ikke at du får vondt av dildoen fordi du har sopp. Gynekologen min spurte meg, for mange år siden da jeg hadde en periode med mye soppinfeksjon, om jeg og kjæresten hadde voldsom sex. Det hadde vi, i tillegg til at han var veldig veldig stor, så friksjonen ble ganske voldsom. Holdt på å bli gal av litt svie og kløe, nesten konstant, og særlig etter samleie. (Kvitt både soppen og tyepen men det er selvsagt stusslig å måtte kaste dildoen) Hva med å ekspesimenter med en litt mindre dildo og være nøye med vask og at du er våt nok? For øvrig er jeg for min del allergisk mot gummi jævlig tungvint på mange måter. Reagerer med sopp på sæddrepende middel også... Så du kan tro jeg var glad da jeg fikk barn og kunne få en spiral - gjett om sexlivet ble en annen historie... Gå til gynekolog!! Du må ta vare på deg selv... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå