Yme Skrevet 6. juni 2015 #41 Del Skrevet 6. juni 2015 Jeg har alltid tenkt at det er fordi vi har høy forbrenning. Hvor mye må man spise for å gå opp i vekt?Det er veldig individuelt. Noen mennesker kan dytte i seg 10.000 kalorier per dag, mens de fortsetter å være slanke.Slenger med denne dokumentaren, hvor de eksperimenterer med å mate opp tynne mennesker, med 10000 kalorier per dag, og ingen av dem legger på seg nevneverdig. En av dem legger på seg litt muskler, uten en gang å trene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2015 #42 Del Skrevet 6. juni 2015 Jeg har lav forbrenning. Er nok over årenes tid, ødelagt av spiseforstyrrelser, og opp og ned i vekt i alle år. Jeg er og lav, og nærmer meg 40 år, og ser nå hvor utrolig vanskelig det er å gå ned i vekt. Selv ved sunt kosthold, teller kalorier og trening, så er det ofte bare ned 100-200 g i uken. Så har jeg en gruppe jeg slanker meg med, de gjør nøyaktig det samme som meg. Og går ned ca 1 kg i uken. Så er litt frustrerendes da det går så sakte. Jeg var og syk i vinter i 2 uker, klarte bare å få i meg litt suppe. Og tenkte nå går jeg mye ned i vekt. Gikk bare ned 1 kg på 2 uker. Anonymous poster hash: c346e...9ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2015 #43 Del Skrevet 6. juni 2015 Ingen lik har forbrenning. De er døde. Anonymous poster hash: 301b5...d49 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2015 #44 Del Skrevet 6. juni 2015 Jeg bare skjønner ikke hvordan dette mattestykket skal gå opp. Jeg har tidligere telt kalorier for å få oversikten, og i de periodene jeg telte spiste jeg definitivt mye. Synes ikke jeg spiser mindre nå. Holder samme vekten. I tillegg til veldig mye mat i hverdagene går det fort opp mot 12-15 halvlitere i helgen! Jeg kan ikke fatte og begripe hvordan folk ikke får til å gå ned i vekt hvis kaloriinntaket jeg har er normalt. Kan være du er syk. Da jeg var syk kunne jeg spise kjempemye, men så likevel ut som at jeg hadde bodd i konsentrasjonsleir i noen år. Hadde problemer med tarmene pga medfødt sykdom, så de tok ikke opp næring. Jeg er mye friskere nå, men går fortsatt fort ned i vekt pga denne sykdommen som jeg vil ha hele livet, og derfor må jeg passe meg ved at jeg drikker kaloridrikker o.l når jeg har dårlig matlyst slik at jeg spiser etter aktivitetsnivået og da går jeg selvsagt ikke ned i vekt. Kanskje du burde ta noen blodprøver og avføringsprøve o.l hvis du spiser mye mer enn du forbrenner og likevel ikke går opp i vekt. Evt kan du prøve å øke kalorinivået (hvis du ikke klarer å spise mer så kan du drikke kaloridrikker fra apoteket) og se om du går opp i vekt av det. Anonymous poster hash: c52b9...419 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2015 #45 Del Skrevet 6. juni 2015 Jeg har lav forbrenning. Er nok over årenes tid, ødelagt av spiseforstyrrelser, og opp og ned i vekt i alle år. Jeg er og lav, og nærmer meg 40 år, og ser nå hvor utrolig vanskelig det er å gå ned i vekt. Selv ved sunt kosthold, teller kalorier og trening, så er det ofte bare ned 100-200 g i uken. Så har jeg en gruppe jeg slanker meg med, de gjør nøyaktig det samme som meg. Og går ned ca 1 kg i uken. Så er litt frustrerendes da det går så sakte. Jeg var og syk i vinter i 2 uker, klarte bare å få i meg litt suppe. Og tenkte nå går jeg mye ned i vekt. Gikk bare ned 1 kg på 2 uker. Anonymous poster hash: c346e...9ee Bare 1 kg på 2 uker? Det er ikke lite.. Anonymous poster hash: c52b9...419 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jacklost Skrevet 26. juli 2015 #46 Del Skrevet 26. juli 2015 Alle har forskjellig forbrenning. Noen kan spise mye uten å legge på seg mens andre motsatt 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jacklost Skrevet 26. juli 2015 #47 Del Skrevet 26. juli 2015 Ingen lik har forbrenning. De er døde. Anonymous poster hash: 301b5...d49 Hahaha den var god Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2015 #48 Del Skrevet 26. juli 2015 5000 kcal dagen, trener ikke, og ikke legger på seg? Her må det enten være en alvorlig sykdom, eller så er de 5000 kaloriene egentlig nærmere 2000 kcal enn hva dere tror. Anonymous poster hash: 5e614...102 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nanami Skrevet 26. juli 2015 Forfatter #49 Del Skrevet 26. juli 2015 Jeg løper 1-2 ganger i uken, men han rører såvidt på seg. Jeg har logget hva vi begge har spist hver dag over lengre tid, og det er nærmere 5000 altså. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2015 #50 Del Skrevet 26. juli 2015 Jeg må alltid passe på hva jeg spiser, alle er sånn i familien. Holder meg på 1200kcal daglig. Overskrider jeg dette noen dager, går jeg opp i vekt, uavhengig av aktivitetsnivå. Har ei syltynn venninne som spiser over det dobbelte av meg, i tillegg har hun en stillesittende jobb. Veldig urettferdig Bestiller vi pizza sammen ute, spiser jeg to biter og hun resten.. "Uansett aktivitetsnivå". Dette er rein bullshit. Jeg kan love deg at om du hadde deltatt på et av forsvarets stridskurs, så hadde du rast ned i vekt. Kanskje 5-10kg på ei uke avhengig av hva du veier fra før. Anonymous poster hash: 5e614...102 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2015 #51 Del Skrevet 26. juli 2015 Jeg løper 1-2 ganger i uken, men han rører såvidt på seg. Jeg har logget hva vi begge har spist hver dag over lengre tid, og det er nærmere 5000 altså. Dette tviler jeg veldig sterkt på. 5000 kcal er jo nesten 5 hele pizza grandiosaer om dagen. Proff syklister får i seg omkring 5000 - 8000 kcal hver dag under ritt som tour de France, bare for å unngå vektap. De sykler over 20mil i et sykt tempo så og si hver dag. Anonymous poster hash: 5e614...102 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2015 #52 Del Skrevet 27. juli 2015 Jeg løper 1-2 ganger i uken, men han rører såvidt på seg. Jeg har logget hva vi begge har spist hver dag over lengre tid, og det er nærmere 5000 altså. Kan du skrive noe her om hva du/dere spiser? Ble nysgjerrig. 5000 kcal er mye!Anonymous poster hash: 909af...e35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2015 #53 Del Skrevet 27. juli 2015 "Uansett aktivitetsnivå". Dette er rein bullshit. Jeg kan love deg at om du hadde deltatt på et av forsvarets stridskurs, så hadde du rast ned i vekt. Kanskje 5-10kg på ei uke avhengig av hva du veier fra før.Anonymous poster hash: 5e614...102 Word. På samme måte som at mange tror de spiser mer/mindre enn det de gjør, så er det veldig mange som tror de trener hardere enn det de gjør. Om man eksempelvis alltid unner seg noe ekstra fordi man har tilbrakt 30 min på ellipsemaskin, så vil resultatene naturligvis utebli. (om man er på slankern altså)Anonymous poster hash: 909af...e35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Godjente Skrevet 27. juli 2015 #54 Del Skrevet 27. juli 2015 Det er veldig individuelt. Noen mennesker kan dytte i seg 10.000 kalorier per dag, mens de fortsetter å være slanke. Slenger med denne dokumentaren, hvor de eksperimenterer med å mate opp tynne mennesker, med 10000 kalorier per dag, og ingen av dem legger på seg nevneverdig. En av dem legger på seg litt muskler, uten en gang å trene. Nettopp "Uansett aktivitetsnivå". Dette er rein bullshit. Jeg kan love deg at om du hadde deltatt på et av forsvarets stridskurs, så hadde du rast ned i vekt. Kanskje 5-10kg på ei uke avhengig av hva du veier fra før. Anonymous poster hash: 5e614...102 Det kan du ikke love meg, når du ikke vet noen ting om hvordan min kropp fungerer. Det finnes ikke EN mal for alle som alle kan følge og gå ned i vekt eller holde seg stabil. Det er dokumentaren lengre opp et eksempel på! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2015 #55 Del Skrevet 27. juli 2015 Har ikke det. Har testet, legene finner ikke ut hva det er. Har vært hos flere spesialister. Høres ut som du har samme problemene som jeg hadde med magekramper og diare mer eller mindre hver dag. Leger etc fant ikke noe hos meg heller, men jeg kuttet selv ut enkelte matvarer etter å ha skrevet matdagbok, og så selv hva jeg hadde spist når det gikk galt med magen. Jeg har fått et nytt bedre liv Anonymous poster hash: 932f4...969 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nanne70 Skrevet 27. juli 2015 #56 Del Skrevet 27. juli 2015 Word. På samme måte som at mange tror de spiser mer/mindre enn det de gjør, så er det veldig mange som tror de trener hardere enn det de gjør. Om man eksempelvis alltid unner seg noe ekstra fordi man har tilbrakt 30 min på ellipsemaskin, så vil resultatene naturligvis utebli. (om man er på slankern altså)Anonymous poster hash: 909af...e35 Litt av problemet er også at mange overvurderer effekten trening har på vektnedgang, som jo egentlig er ganske marginal. Kostholdet er og blir viktigst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2015 #57 Del Skrevet 27. juli 2015 Litt av problemet er også at mange overvurderer effekten trening har på vektnedgang, som jo egentlig er ganske marginal. Kostholdet er og blir viktigst. Helt sant!Anonymous poster hash: 909af...e35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brimi Skrevet 27. juli 2015 #58 Del Skrevet 27. juli 2015 Har ikke det. Har testet, legene finner ikke ut hva det er. Har vært hos flere spesialister. Beklager at jeg spør, men har du tatt gastroskopi eller kolonoskopi? Og MR eller CT? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2015 #59 Del Skrevet 27. juli 2015 Man er selvsagt ikke identisk, men for mange er dette en hvilepute fordi de ikke gidder eller vil gå ned eller opp i vekt. Det er riktig kunnskap som skal til. Der er av og til noen sykdommer inne i bildet, men for 90% er dette ofte brukt som en unnskyldning eller forklaring på hvorfor de er som de er. Men det er bare tull Anonymous poster hash: 46ce9...575 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2015 #60 Del Skrevet 27. juli 2015 Nettopp Det kan du ikke love meg, når du ikke vet noen ting om hvordan min kropp fungerer. Det finnes ikke EN mal for alle som alle kan følge og gå ned i vekt eller holde seg stabil. Det er dokumentaren lengre opp et eksempel på! Det kan jeg faktisk love deg. Det er rett og slett fysisk umulig å ikke gå ned i vekt på et slikt opplegg(stridskurs, FSK/MJK opptak etc). Så lenge du er av arten homo sapiens, så kan jeg love deg dette, uavhengig av hva du "tror". Anonymous poster hash: 5e614...102 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå