Gå til innhold

Vi dro på butikken, hun ble sint!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest BettyBoop

Herlighet, her var det mange damer som forventer å leve av mannen!

Når man har den tankegangen om at "mitt er mitt og ditt er vårt" fy jeg skammer meg noen ganger av å være kvinne! Dere må lære dere å bruke deres egne penger, sier det seg til to yoghurter, en kaffe med en venninne, eller en bil! Hva som helst... selv om dere er gifte eller samboere. Jeg er gift med en veldig generøs mann som spanderer gjerne middager, dyre gaver og aksepterer at jeg for tiden er i min andre uke som arbeidsledig. Likevel skal jeg aldri lange at mannen min betaler for mine personlige ting... hvis jeg får noe av han vil jeg at det skal være fordi han synes det er koselig å gi meg noe, ikke fordi at han føler at han må.

Jaaaa vi har også vært samboere mens jeg var student og han jobbet... vet dere hva jeg gjorde da? Jeg hadde en jobb ved siden av studiene som gjorde at jeg kunne tjene de pengene som jeg ville ha. Ikke fordi mannen min er gjerrig eller feil skrudd sammen, men fordi jeg vil føle meg verdi og at jeg fortjener de pengene jeg får, at jeg har jobbet for de.

aaargsss blir bare så provosert av den tankegangen som enkelte norske kvinnemennesker har... Dyre i drift wft....

Anonymous poster hash: 59e5a...408

jeg var sammen med en som mente at hans var vårt mens mitt var mitt. Jeg forlangte ingenting og ville mer enn gjerne betale min del men han ville nå ha det sånn..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg var sammen med en som mente at hans var vårt mens mitt var mitt. Jeg forlangte ingenting og ville mer enn gjerne betale min del men han ville nå ha det sånn..

Føler du deg heldig ?? Fekk han sex i retur ??

Anonymous poster hash: 5880d...2ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt å se at folk reagerer på at han ikke betalte for de to yogurtene mens ingen reagerer på den barnslige oppførselen til dama som faktisk klarer å bli forbanna pga hun måtte betale noen skarve kroner selv.

Jeg hadde lett plassert den "skillevegg" pinnen der selv for å statuere et eksempel. Et nei er et nei.

Word!!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Føler du deg heldig ?? Fekk han sex i retur ??

han var mindre opptatt av sex enn meg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært ganger der jeg og typen skal kjøpe inn varer til middagen, og når vi legger varene på båndet så gir han meg det jeg skal betale, og han tar det han skal betale.(han jobber, og jeg er student) så jeg får jo alltid de "billigste" varene, mens han tar det dyreste. Siden han som oftes har mest penger. Men jeg vil jo bidra så mye som mulig hvis vi skal lage middag.

Det er mange ganger jeg kjøper noe godt til meg selv, for mine penger. Og når jeg ikke har penger akkurat da, så spør jeg han om han kan legge ut. Han gjør jo det. Han er veldig sånn mitt er mitt og ditt er ditt, men vi hjelper hverandre for det. Vi får jo igjen for det uansett.

Men skjønner det der med respekten for TS og dama. Handler ikke om pengene, men om respekten.

Anonymous poster hash: 0a12c...ff6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært ganger der jeg og typen skal kjøpe inn varer til middagen, og når vi legger varene på båndet så gir han meg det jeg skal betale, og han tar det han skal betale.(han jobber, og jeg er student) så jeg får jo alltid de "billigste" varene, mens han tar det dyreste. Siden han som oftes har mest penger. Men jeg vil jo bidra så mye som mulig hvis vi skal lage middag.

Det er mange ganger jeg kjøper noe godt til meg selv, for mine penger. Og når jeg ikke har penger akkurat da, så spør jeg han om han kan legge ut. Han gjør jo det. Han er veldig sånn mitt er mitt og ditt er ditt, men vi hjelper hverandre for det. Vi får jo igjen for det uansett.

Men skjønner det der med respekten for TS og dama. Handler ikke om pengene, men om respekten.

Anonymous poster hash: 0a12c...ff6

Så fint du spør ham :)))))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hahaha

Min kjære,utro kjæreste har fått soppinfeksjon, btw smitter dette?!?!

Hvem må legge ut for og betale for ALT? :P

Hadde hun ikke hatt perfekte kroppen hadde jeg hivd henne ut for 5 år siden! :fnise:

-TS

Anonymous poster hash: 85c52...16f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha

Hadde hun ikke hatt perfekte kroppen hadde jeg hivd henne ut for 5 år siden! :fnise:

-TS

Du vet at det finnes fler der ute med den "perfekte" kroppen? Tenker at mange av disse sitter nok bak skjermen og har allerede svart i denne tråden.

Jeg og eksen min hadde også likedan, det handlet om respekt. Jeg var student og jobbet ræva av meg, han jobbet. Jeg satt likevel igjen med mer penger enn det han gjorde og jeg måtte betale for alt når han var blakk. Jeg ble lei, i tillegg fant jeg ut av andre ting og da ble det bare bye bye.

Det handler ikke om pengene, men respekten, noe hun tydeligvis ikke har dersom hun også har vært utro. Og ja, sopp smitter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest February

Jeg har sett par krangle om dette på butikken og da er det noe som vrenger seg inni meg. "Jeg skal ha så så mange skiver av brødet, så kan du ta resten" "Ikke glem at du skylder meg 14 kroner og så så mange øre for den juice boksen si tok deg" osv. Jeg synes ikke det er normalt som par, å skulle dele opp og se på matvarer som ditt og mitt. I kjøleskapet skal man få lov å forsyne seg med det man ønsker, så fremt ikke den ene forsyner seg med alt av den ene varen gang på gang, slik at den andre aldri får smake.

Forstår du blir sint, når du sa ifra først og hun ikke ville høre, men om du ser det fra hennes side, så virker du utrolig smålig på det økonomiske. Det kan være veldig sårt, å stadig bli påminnet, om at man må punge ut for egne småvarer og at man ikke kan dele.

Såklart skal ho også legge ut for matvarer, slik at ho deler med deg igjen - spørs jo veldig på avtalen dere har mellom deg henne, men jeg tror ikke deg er sunt å regne på småtterier, om man skal leve så tett opp i hverandre. Da er det viktig å være sjenerøs med hverandre.

Kanskje det er slik at ho synes du kunne spandert fe yoghurtene, ettersom du kanskje drar inn den største inntekten? Det er jo noe vi ikke kan vite her inne, men noe dere som par er nødt til å diskutere og bli enige om (hva som passer dere best).

Forstår det er irriterende når noen ikke tar et nei for et nei, men jeg tror ikke slike forhold varer veldig godt, hvor man regner på småtterier.

Dere får snakke sammen, så kan du jo komme tilbake med hva dere ble enige om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS er en snål type. Gjennom hele tråden har han kommet opp med noe nytt. Jo mer vi kritiserer han jo flere stygge ting blotter han ut om samboeren. Syns du burde skjerpe deg! Du skriver som om samboeren din er en form for slave som må si "vær så snill kan jeg få en muffins?" Så svarer du tilbake på en nedlatende måte "nå var du flink. Vær så god !". Du er ikke lite frekk. Du sitter på forum å prater dritt om dama di. Å deretter unnskylder du deg med at hun var utro hun fortjener det? Så sitter du å koser deg fordi hun har fått en soppinfeksjon? Bare det at du lar henne være utro som du påstår at hun er i hytt å pine og forleden dag som om det er hverdagslig gjør bare hele situasjonen din patetisk. Syns oppriktig synd på deg som ikke klarer å manne deg opp å gå videre. Ikke kom å si at "men vettafaen hun er min å hun har digg kropp". Det er trist. Derfor tror jeg du beskylder henne for masse tull som sikkert ikke stemmer. For hvem godtar et slikt forhold pågrunn av en kropp? Du kjører deg selv i grøfta med alle disse påstandene dine. Blir nesten litt for dumt.

Anonymous poster hash: 36565...704

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Violetta

Hahaha

-TS

Soppinfeksjon er ikke sopp, det er en endring i bakteriebalansen i skjeden. Veldig vanlig og noe mange kvinner får for eksempel etter en antibiotikakur. Har ingenting med at hun har vært utro å gjøre, og kommer mest sannsynlig ikke fra smitte.

Fatter ikke hva som er morsomt med det, og begriper ikke hvorfor du ikke tar tak i problemene i stedet for å plage dere begge slik du holder på nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest February

Hahaha

-TS

Du velger fremdeles å være ilag med henne etter dette, pga kroppen hennes?

Da handler det jo ikke bare om disse matvarene, men at det er andre ting i forholdet som plager deg og som dere må jobbe for (om du ønsker å fortsette). Om du velger å være med henne, etter utroskapen, så må du få lov å rase fra deg, men man må etterhvert kunne klare å få videre (uten å ta opp det som skjedde). Det er jo noe du må finne ut av selv, om du orker.

Soppinfeksjon er ikke noe man trenger å dra med seg fra andre, det kan være smittsomt, men det kan være pga ubalanse i ph verdier nedentil (for mye såpebruk eller feil såpe til huden). Du trenger ikke få det selv og det er ingen kjønnssykdom, sel om det kan smitte over via sex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du velger fremdeles å være ilag med henne etter dette, pga kroppen hennes?

Da handler det jo ikke bare om disse matvarene, men at det er andre ting i forholdet som plager deg og som dere må jobbe for (om du ønsker å fortsette). Om du velger å være med henne, etter utroskapen, så må du få lov å rase fra deg, men man må etterhvert kunne klare å få videre (uten å ta opp det som skjedde). Det er jo noe du må finne ut av selv, om du orker.

Soppinfeksjon er ikke noe man trenger å dra med seg fra andre, det kan være smittsomt, men det kan være pga ubalanse i ph verdier nedentil (for mye såpebruk eller feil såpe til huden). Du trenger ikke få det selv og det er ingen kjønnssykdom, sel om det kan smitte over via sex.

Får vel sjekke for symptomer på mitt bannebein..

-TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest February

Så fremt du mener utroskap, utover det at ho har soppinfeksjon - for det er som sagt ingen kjønnssykdom. Har du funnet ut av utroskap utover det eller tipper du på at ho har vært utro, pga du ikke har noen informasjon vedrørende soppinfeksjon?

Kanskje greit å ta en prat med kjæresten din selv og ikke fortsette å ramse ned ting, du kanskje kan komme til å angre på?

Merker meg at du klager veldig på kjæresten din, men du har utrolig dårlige holdninger selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha Min kjære,utro kjæreste har fått soppinfeksjon, btw smitter dette?!?! Hvem må legge ut for og betale for ALT? :P Hadde hun ikke hatt perfekte kroppen hadde jeg hivd henne ut for 5 år siden! :fnise: -TS Anonymous poster hash: 85c52...16f

Nå virker du bare tragisk, kvitt deg med dama, så kan både du og hun starte på nytt med folk dere passer med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det ligger mer bak enn bare to yoghurter. TS forteller jo ikke alt.

Om TS konstant må betale for samboerens ekstravarer, blir det jo dyrt for han? Greit at de spleiser på fellevarer, men det de ønsker selv må de jo betale selv.

Jeg slet en del med lillesøstern min som jeg hele tiden spleiset på. Var greit da hun var under 18 år og ikke hadde penger, da spanderte jeg nå og da.

Men da hun ble 18 fikk hun seg jobb, og jeg var lei av å bruke pengene mine på henne, så jeg sa at nå tjente hun penger selv, så nå måtte hun betale selv.

Dessuten hadde jeg ikke så godt råd og ønsket å spare mest mulig til meg selv.

Hvorfor skulle hun spare alle pengene sine og leve på meg?

Søstern min ble sur, men til slutt forstod hun at når man er voksen må man betale for seg selv.

Anonymous poster hash: d1919...4eb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Hahaha

-TS

Siste kommentar der fikk meg til å miste litt sympatien her. Hun er en ufordragelig drittunge som er utro mot deg og så holder du sammen med henne kun pga kroppen hennes? ehh. Hallo Ts. Leste du hva du skrev når du skrev dette innlegget?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt. Hvorfor gidder dere? Hun hra tydeligvis ikke nok med deg (men pengene er nok godt å ha), du hater henne, virker det som. Men synes det er digg med en pen dame, som du kan behandle som en unge (og som oppfører seg som en). Gå nå videre, før det kommer uskyldige unger oppi dette dramaet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik er det i min manns perfekte verden også. Men han har innsett at det ikke er slik det fungerer.

Anonymous poster hash: b5581...74d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...