Gå til innhold

Anbefalinger: Koreasminke

Gjest Cevita

Anbefalte innlegg

Jeg har den! Favoritten! :jepp: Min tørre hud trenger fuktighetskrem under da, men denne gjør ikke huden min tørrere og den fremhever ikke tørre partier. :nigo:

Nais! :hoppe: Bestilte den i natt :nigo: Skal man smøre inn hele ansiktet? (hilsen totalt newbie på slike ting. Har kun hatt mineralpudder til å dekke kviser :lol: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nais! :hoppe: Bestilte den i natt :nigo: Skal man smøre inn hele ansiktet? (hilsen totalt newbie på slike ting. Har kun hatt mineralpudder til å dekke kviser :lol: )

Jepp. Bruk bittelitt om gangen og smør den inn som en fuktighetskrem. Til slutt dabber du på litt ekstra om du trenger litt mer dekk i visse områder. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cevita

Æsj.

Lakseconcealeren var for mørk og for oransje for meg. Synes ikke den var rennende heller, snarere litt tørr.

Har jeg fått feil tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Æsj.

Lakseconcealeren var for mørk og for oransje for meg. Synes ikke den var rennende heller, snarere litt tørr.

Har jeg fått feil tro?

Hvilken farge bestilte du? Sjekk forpakningen om det er rett farge, den første passet meg perfekt (og jeg er veldig blek), men den andre så ganske mørk ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cevita

Hvilken farge bestilte du? Sjekk forpakningen om det er rett farge, den første passet meg perfekt (og jeg er veldig blek), men den andre så ganske mørk ut.

Det står NO 1 salmon blooming på den. Er det den lyseste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Cevita

Jepp. Er du veldig lys i huden?

Jepp! Måtte akkurat gi bort to holika holika bb-cremer fordi de var for mørke for meg.

Er NC15 på mac-skalaen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er også veldig lys i huden. Leter meg gal etter foundations i porcelain. Ikke lett å finne i butikkene her.

Har klikket hjem missha #13 og håper det blir rett farge.

Jeg prøvde en bb-krem for et år siden, fra type korea, men den ble for mørk. Den var vel grønn tror jeg, når den kom ut av tuben. Husker ikke hva den het, men tuben var rosa.

Anonymous poster hash: 5f126...74b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cevita

Jeg er også veldig lys i huden. Leter meg gal etter foundations i porcelain. Ikke lett å finne i butikkene her.

Har klikket hjem missha #13 og håper det blir rett farge.

Jeg prøvde en bb-krem for et år siden, fra type korea, men den ble for mørk. Den var vel grønn tror jeg, når den kom ut av tuben. Husker ikke hva den het, men tuben var rosa.

Anonymous poster hash: 5f126...74b

Nå har jeg klikket meg hjem både missha #13 og missha #21, så kan jeg blande meg fram til riktig farge selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Jepp! Måtte akkurat gi bort to holika holika bb-cremer fordi de var for mørke for meg.

Er NC15 på mac-skalaen.

Oi, da er du faktisk lysere enn meg (jeg er NC25 om jeg husker rett, ser fort ekstra blek ut da jeg er mørkhåret med mørke øyne). Ikke rart den blir hakket for mørk da, for på meg passer cc og bb creams akkurat, eller så er de for mørke eller akkurat på grensen. Er sjelden de blir for lyse.

Jeg googlet faktisk "bb cream for NC15", og fant en del linker som så interessante ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snegleslim er utrolig bra for huden da (det sies i hvert fall så), og de ikke-asiatiske kremene som inneholder det er som regel veldig dyre. Petit Gris (hudpleiemerke) har en sneglelinje, og de er dødsdyre.

Snegleslim ble "oppdaget" da sneglebønder (sneglebønder... wtf) fant ut at huden ble myk og kutt forsvant fortere etter de hadde håndtert snegler. Det er ganske nasty da, men lanolin som blir utvunnet fra saueull er heller ikke så lekkert.

Jeg tror snegleslim kommer til å slå an her om noen år også.

Hmm... tror jeg står over! Kall meg en pingle, men jeg synes det er ekkelt, og jeg nekter å lide for mye for skjønnheten! Noe annet som jeg synes er motbydelig å tenke på, er at en god del rød, rosa og brun sminke (leppestift, rouge, øyenskygge, neglelakk etc) får fargen fra en slags lus (skjoldlus)! :frown:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått min Skin79 Gold Plus BB cream nå, og er egentlig veldig fornøyd, MEN den er nok litt for mørk for meg nå, spørs om jeg heller kan bruke den til sommeren. Den dekker fint da, og huden føles ikke tørr.

Noen som vet om den sneglevarianten er lysere?

Fikk også med noen testere, og den lilla varianten lukter skikkelig godt, nesten litt frukt-aktig. Den var hakket mørkere enn Gold da, så den blir ikke bestilt. :P

Noen som vet hvilken BB cream fra Missha som er den lyseste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BabyBlue

Hmm... tror jeg står over! Kall meg en pingle, men jeg synes det er ekkelt, og jeg nekter å lide for mye for skjønnheten! Noe annet som jeg synes er motbydelig å tenke på, er at en god del rød, rosa og brun sminke (leppestift, rouge, øyenskygge, neglelakk etc) får fargen fra en slags lus (skjoldlus)! :frown:

Da kan du prøve deg på biegift, svalereir og caviar :P nei, jeg kødder ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke bare i kosmetikk farge fra lus brukes, det brukes i mat og gotterier også, blandt annet syltetøy.

Det fargestoffet som heter karmin, er fra lus. Bare sjekk innholdet i syltetøyet, så ser du det står.

Kvalmt ja.

Anonymous poster hash: c9b1d...249

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

lakseconcealer mottatt, testet og digget :D

Samme her! :)

Anonymous poster hash: 306f0...28e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hehe, for å være ærlig med deg: Det er MYE rart i det meste, og snegleslim er nok ikke det verste. Snegleslim går også under navnet Allantoin, som er hyppig brukt i kosmetikk og hudpleie også her til lands :)

Anonymous poster hash: a2aa0...9ab

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vel også nevnes at Asia er rene mekka for dyretesting- ingenting får ut på markedet der uten å ha vært nøye testet på dyr over tid.. Så hvis man støtter opp den slags og ikke har problemer med samvittigheten så er det jo sikkert bra :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...