Gå til innhold

Anbefalinger: Koreasminke

Gjest Cevita

Anbefalte innlegg

Gjest Cevita

Har den god dekk-evne? Har en del arr fra kviser, og en kvise her og der innimellom og litt rødhet, så vil gjerne ha en som dekker bra! :)

Tror det er den bb-cremen jeg har vært borti som dekker best.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest BabyBlue

Har prøvd benton sin sneglekrem i en periode, og den lukter absolutt merkelig og nesten plastikkaktig. Helt unik lukt! Men det gjør huden ganske myk og klar. Kan ikke bestemme meg for om den bryter meg ut eller ikke, men har også begynt å bruke en dagkrem fra md med spf 20, så kan absolutt være at den også har irritert huden min.

Snegleslim, folkens.... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder sminken seg lengre med den? Dette gjennomsiktige pudderet?

Holder hele dagen sånn som jeg har opplevd :)

EDIT: ser at du skrev "lengre" og ikke "lenge" som jeg forsto. Mja vet ikke om den gjør det siden jeg ikke har så fet hud. Hensikten er at huden skal bli litt matt og se mer naturlig ut selv med sminke. .. og tro meg at sånn sett fungerer den veldig, veldig bra! !

Endret av Daxi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gahd, elsker denne tråden :nigo: Nå reiser vi bort i påsken, så gidder ikoe bestille noe enda, men wishlisten blir fort full :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress

Har den god dekk-evne? Har en del arr fra kviser, og en kvise her og der innimellom og litt rødhet, så vil gjerne ha en som dekker bra! :)

Ja, trur det, men eg vil ikkje ha det, så eg legg på veldig, veldig tynt. Men ei venninne av meg som ikkje likte lukta (ho var gravid, då, så ho var litt kjensleg for lukt) elska dekkevna. Ho har raude kinn og synest det blei veldig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest RompeRusk

Noen som kan anbefale meg/hjelpe meg? :blomst: hadde ihvertfall satt stor pris på om noen kan linke til produkter de er fornøyd med :)

Jeg er ute etter følgende:

Foundation for lys hud, med grønn undertone. Får lett kviser, men samtidig bør den være godt dekkende (pga sesongeksem rundt nese og munn). Har kombinert hud :)

BBcream, samme som ovenfor

Øyenskygger til mørk blå øyne, gjerne fersken/dusrosa/bruntoner

Primer til ansikt og øyne

Leppestift i en litt nude, men samtidig klar farge. Har litt utydelig leppelinje, og smale lepper med lite farge :( gjerne lipliner i samme farge også :)

God rens til huden

Eyeliner rom er lett og god å påføre, siden jeg sliter litt med å få det til å se fint ut

Rouge med litt farge

Gjerne koster også

WOW, dette ble plutselig litt av en liste... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Cevita

Da har jeg handlet litt, fått litt varer i posten og testet dem, og her kommer mine vurderinger.

Tonymoly Appeltox peeling cream

Grei pris (55 kr), morsom innpakning, rask levering. Lyser opp på badet. Lukter godt og friskt av eple, og er en helt grei peelingkrem. Kommer nok til å kjøpe den igjen.

Tonymol Mr.Strawberry nesestrip

Ok pris (45 kr for 3). Rask levering, og søt innpakning, men denne blir uansett puttet i skapet så det har ikke så mye å si. Lukter veldig godt og friskt av jordbær, og gjør en hel grei jobb som nesestrip, men helt den store wow-effekten ser jeg ikke. Er litt tidkrevende å komme seg igjennom alle tre trinna, for så lite effekt, så kommer nok til å bruke den opp, men tviler på at jeg kjøper en ny.

Missha Flower Bouquet Cleansing Cream - Cherry Blossom

Litt dyr (100 kr). Rask levering, praktisk innpakning. Dumme meg var forberedt på kirsebærlukt, men nå er jo ikke akkurat kirsebærblomst helt det samme og sånne skikkelige blomsterlukter synes jeg ikke så veldig om. Men uansett gjør den en helt grei jobb med å rense bort sminke, men tror man nok for kjøpt ting som lukter bedre, og kanskje gjør en enda bedre jobb, til en billigere penge. Så jeg bruker den opp og kjøper noe annet neste gang.

Holika Holika Petit BB Cream

Jeg kjøpte tre forskjellige av denne, de var jo så billige! (35 kr pr stk). Clearing, Essential og Shimmering. Clearing og Essentinal ble for mørke og for oransje for huden min, selv om de tilpasset seg litt så så det uheldig ut. Kommer til å gi bort disse to. Shimmering var litt lysere og litt mer rosa, og så mye bedre ut på meg, så den vil jeg beholde og bruke lengre, og muligens kjøpe en ny også. Rask levering.

Holika Holika Heartfull Moisture lipstick - Sweet Coral

Fin pris, 45 kr, søt innpakning, rask levering, fin farge. Kommer til å kjøpe flere farger av denne!

Venter spent på Salmon concealer nå!

Har forresten funnet en genial side hvor man kan legge inn foundationer man er fornøyd med tanke på hudtone, også finner de andre matcher! Fant riktignok ikke Missha eller Holika Holika på den siden, men uansett. På siden jeg har linket til har jeg hvertfall lagt inn foundatione jeg har brukt, så kan dere se etter om dere har noe likt og om mine bommerter på bb-creamer kan gjelde dere og, ut i fra dette.

Endret av Siennna
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nå har jeg fått den Salmon concealeren og det ble en fulltreffer på farge. Men jeg lurer: Tørker den aldri? Den ligger liksom våt under øynene mine. Begynte å klø litt av det også, og om jeg kommer borti så smitter det av på hendene mine.

Noen andre som opplever det?

Anonymous poster hash: 5e5c4...af5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nå har jeg fått den Salmon concealeren og det ble en fulltreffer på farge. Men jeg lurer: Tørker den aldri? Den ligger liksom våt under øynene mine. Begynte å klø litt av det også, og om jeg kommer borti så smitter det av på hendene mine.

Det er det som er genialt, den holder seg halvfuktig og dermed lager den ikke den velkjente "concealer-rynken" som kan dukke opp når concealeren tørker som leire.

Trikset er å ta MINDRE av produktet enn du ville gjort med en vanlig concealer, og har du en god setting powder kan du påføre et tynt lag med det over.

Anonymous poster hash: a2aa0...9ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk min i dag, og jeg elsker den så langt! Tok et tynt lag setting powder over, det fungerer strålende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reagerer også på den Skinfood Salmon Concealeren, det begynner å svi i øynene etter et par timer. :frown: Men nå er jeg allergisk mot mye rart også da...

Endret av Bea »-(¯`v´¯)-»
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snegleslim, folkens.... :P

:biggrin: Å ÆÆÆÆSJ!!! :sprettoy: He he... kanskje en idè å la være å nevne at du har smurt deg inn med akkurat det når du er på date?! Jeg mener... det er kanskje mindre sjanse for å få go'natta-kyss på kinnet hvis man har snegleslim i fjeset!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:biggrin: Å ÆÆÆÆSJ!!! :sprettoy: He he... kanskje en idè å la være å nevne at du har smurt deg inn med akkurat det når du er på date?! Jeg mener... det er kanskje mindre sjanse for å få go'natta-kyss på kinnet hvis man har snegleslim i fjeset!

Da jeg fikk et produkt med snegleslim i sa jeg det til typen, og han rygget unna :fnise: Nå erter han meg om jeg får noe i posten; "Så, har du fått deg litt grisefett til leppene nå?".

Men han luktet på meg her om dagen, og sa "du lukter veldig godt, denne kan du fortsette å bruke!" Da måtte jeg le, og sa "Det er snegleslimet du lukter på nå" :fnise:

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BabyBlue

Lakseconcealeren er en fulltreffer innen farge og dekkevne, men den creaser og er litt for kremet. Bruker øyenskyggeprimer på undersiden av øyet (det funker faktisk!) og tar på settingpudder over. Da sitter den mye bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Snegleslim er utrolig bra for huden da (det sies i hvert fall så), og de ikke-asiatiske kremene som inneholder det er som regel veldig dyre. Petit Gris (hudpleiemerke) har en sneglelinje, og de er dødsdyre.

Snegleslim ble "oppdaget" da sneglebønder (sneglebønder... wtf) fant ut at huden ble myk og kutt forsvant fortere etter de hadde håndtert snegler. Det er ganske nasty da, men lanolin som blir utvunnet fra saueull er heller ikke så lekkert.

Jeg tror snegleslim kommer til å slå an her om noen år også.

Endret av BabyBlue
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har prøvd den BB Creamen fra Holika Holika som heter "Moisture"? Jeg har ganske tørr hud... :sjenert:

Endret av missdior
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Kan noen anbefale et bra setting pudder, eller noe sånt?

Gjerne med link :)

Anonymous poster hash: c9b1d...249
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Allantoin er en helt vanlig ingrediens også i vesten. Les bakpå kremene du allerede har i skapet, det er stor sjanse for at de inneholder snegleslim. Foresten er grisefett også en vanlig ingrediens i kosmetikk.

Anonymous poster hash: 89bac...f01

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Allantoin er en helt vanlig ingrediens også i vesten. Les bakpå kremene du allerede har i skapet, det er stor sjanse for at de inneholder snegleslim. Foresten er grisefett også en vanlig ingrediens i kosmetikk.

Anonymous poster hash: 89bac...f01

Hvis du siktet til tulleinnlegget mitt rett over, så kan jeg bekrefte at jeg vet grisefett er noe som brukes i kosmetikk :lol:

Allantoin blir ikke reklamert for i like stor grad som borti Korea virker det som, så Babyblue har nok et poeng i at det kan bryte ut en bølge med snegleslim-dilla her også etterhvert :P

Endret av plix
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har prøvd den BB Creamen fra Holika Holika som heter "Moisture"? Jeg har ganske tørr hud... :sjenert:

Jeg har den! Favoritten! :jepp: Min tørre hud trenger fuktighetskrem under da, men denne gjør ikke huden min tørrere og den fremhever ikke tørre partier. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...