Gjest Dodgy Lady Skrevet 4. juni 2004 #1 Skrevet 4. juni 2004 Har dere gode tips mht til "sunt" godteri man kan spise i helgene når man vil kose seg litt ekstra? Grønnsaker med dip er jo godt, men har dere andre gode tips? Thank you! :-)
Gjest 1111 Skrevet 4. juni 2004 #2 Skrevet 4. juni 2004 - Gele laget av fun light-saft. - Nøtter. - Fruktsalat. - Frukt dippet i vaniljekesam. - Iskrem av kesam og frukt.
glaciera Skrevet 4. juni 2004 #3 Skrevet 4. juni 2004 Gode frukter skåret opp i mumsebiter og pent lagt opp på fat, feks fersk ananas, mango, melon, jordbær. Vakkert og lekkert og passe søtt. Sjokolade med minst 70% kakao (ikke for mye, da). Yoghurt-is eller tofu-is er ikke så fett og søtt at det gjør noe heller. Selv liker jeg godt forskjellig tørket frukt, som aprikoser, epler, svisker o.l. Fruktsalat er jo alltid digg.
Gjest care Skrevet 4. juni 2004 #4 Skrevet 4. juni 2004 Lacryl har reddet meg man en gang, men så elsker jeg lakris da
Gjest care Skrevet 4. juni 2004 #6 Skrevet 4. juni 2004 Dietorelle! :-) Med moderasjon, flere en 4-5 stykker og du sitter fast på toalettet etter 2 timer...veldig lakserende...
Chiquita Skrevet 4. juni 2004 #7 Skrevet 4. juni 2004 Ukokte nudler - knekkes i posen og tøm over krydderet. Spises direkte ut av posen - bedre en noe potetgull i allefall (og kan ikke sammenlignes med smaken av kokte nudler heller)
Gjest Dodgy Lady Skrevet 4. juni 2004 #8 Skrevet 4. juni 2004 Tusen takk for svar! Jeg elsker også lakris, så jeg får prøve å ty til lacryl da! Null sukker i dei? Dietorelle er vel også et bra alternativ, men lakserende? Hmm... Kanskje ikke så bra! Hehe... Mylian: Iskrem av kesiam og frukt? Lager du den selv ved bare å blande i litt frukt? All slags frukt? Høres interessant ut!! Chiquita: Ukokte nudler med krydderet på hørest veeeeldig merkelig ut. Men viss du sier det er bedre enn chips er det verdt et forsøk!!
Gjest 1111 Skrevet 4. juni 2004 #9 Skrevet 4. juni 2004 Her har du oppskift på kesam-isen Is med bær 200 g bringebær, jordbær eller andre frosne bær ½ dl melis 3 dl kesam Bland bær, melis og kesam i en food prosessor eller annen kjøkkenmaskin. Er bærene frosset med sukker tilsetter du mindre søtningsstoff i isen, smak deg fram. La maskinen gå til alt så vidt er blandet. Det er fint at bærene ikke er helt finmost. Frys til is i bolle eller tom isboks. Etter ca. 3 timer i fryseren kan du lage iskuler. Du kan også servere isen som den er fra bollen. Lacryl inneholder ikke sukker. lakerol er også kjempegodt og sukkerfritt.
Gjest Anonymous Skrevet 4. juni 2004 #10 Skrevet 4. juni 2004 MmmMm!! Det hørest kjempegodt ut!! Skal prøve det i morgen.
-Fisken- Skrevet 6. juni 2004 #11 Skrevet 6. juni 2004 Med moderasjon, flere en 4-5 stykker og du sitter fast på toalettet etter 2 timer...veldig lakserende... Hm, kan ete en hel pose uten å merke noe jeg da
Gjest Anonymous Skrevet 6. juni 2004 #12 Skrevet 6. juni 2004 Med moderasjon, flere en 4-5 stykker og du sitter fast på toalettet etter 2 timer...veldig lakserende... Etter mine to poser med dietorelle satt jeg på do med magesmerter en hel natt Jeg tar aldri en dietorell i min munn igjen :veldigsur:
-Fisken- Skrevet 6. juni 2004 #13 Skrevet 6. juni 2004 Jeg tror det er sånn med Dietorelle som med andre lakserende pastiller som f.eks. lakerol. Da jeg begynte å spise lakerol, fikk jeg skikkelige magesmerter. (spiste riktignok ikke bare én lakerol, det ble mer en eller to bokser.) Men nå har jeg spist så mye av sånne ting, at magen har vendt seg til det. Kan ete så mye jeg vil av alle sånne pastiller :-)
Gjest LoisLane Skrevet 6. juni 2004 #14 Skrevet 6. juni 2004 Ukokte nudler - knekkes i posen og tøm over krydderet. Spises direkte ut av posen - bedre en noe potetgull i allefall (og kan ikke sammenlignes med smaken av kokte nudler heller) :o Kan det være godt?
-Fisken- Skrevet 6. juni 2004 #15 Skrevet 6. juni 2004 :o Kan det være godt? Sånt spiste alltid guttene i klassen på barneskolen. Pakisanerne på skolen min gjør det nå også. Selv kan jeg ikke si at jeg synes dette er noe videre godt.
Gjest 1111 Skrevet 7. juni 2004 #16 Skrevet 7. juni 2004 :o Kan det være godt? Det er faktisk veldig godt, jeg pleide å spise det som unge. Derimot er det ikke særlig mye sunnere enn potetgull. nudler inneholder hvetemel, olje og vann og masse salt.
Ra|cer Skrevet 7. juni 2004 #17 Skrevet 7. juni 2004 Jeg er nå en godtemums jeg! Liker best chips, snop og brus i helgene! Men skal det være "sunt" pleier jeg å dippe grønnsaker gomle lacryl spise ost og kjeks kanskje ikke det sunneste, men føler meg mer sunn når jeg spiser det enn når jeg spiser snop og chips!
Gjest glamourgirl Skrevet 7. juni 2004 #18 Skrevet 7. juni 2004 Tips til dippen, lag den med youghurt naturelle istedenfor rømme. Funker veldig bra! Ellers er mørk sjokolade og oliven, gjerne fylt med fetaost er mine vices I tillegg har jeg funnet ut at hvis det er godterier jeg må ha, så spiser jeg heller litt. Kjøper små porsjoner, og fyller på den måten trangen til godis uten å forspise meg, og slutter også å tenke at jeg må ha godt og spiser dermed mindre... skjønner?
aline Skrevet 7. juni 2004 #19 Skrevet 7. juni 2004 glammy, er fetaost sunt? Jeg har nemlig funnet ut at den fetaosten som heter feta-snacks, som ligger i ferdige bokser med olje og f.eks. paprika eller oliven, er super godt!! Både å bare gomle og å blande sammen med f.eks reker eller krepsehaler eller kylling. Nyyyydelig. ellers er vel jordbær det nærmeste jeg kommer sunn erstatning av snop, det holder en stund ihvertfall, så det går mye på jordbær om dagen!!
Mathias Skrevet 7. juni 2004 #20 Skrevet 7. juni 2004 ha nå bare i mente at man ikke legger på seg av å spise litt helgesnop kun....
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå