Gå til innhold

Sluttet med lystgass?

lottepotte

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

TRor det er noen som gir. Men det trengs godt ventilasjon og gamle bygg har ikke det.

Anonymous poster hash: 1089f...003
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sykehuset i Stavanger har.

Anonymous poster hash: 0974b...653

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ullevål sluttet med det for noen år siden. For meg personlig gjør det ingenting, jeg har prøvd lystgass i fødsel og fikk null og niks ut av det (ble bare full, smertene var like forbanna sterke), men mange synes det hjelper så det er litt dumt. Tror det var ventilasjon som var problemet her også.

Anonymous poster hash: 64b23...121
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det står på AHUS sine nettsider om smertelinding som tilbys ved fødsel. Gud, gir ikke AHUS lystgass? Jeg skal føde om 4 mnd og har forberedt meg på det som smertelinding!

Anonymous poster hash: 983da...c0f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det står på AHUS sine nettsider om smertelinding som tilbys ved fødsel. Gud, gir ikke AHUS lystgass? Jeg skal føde om 4 mnd og har forberedt meg på det som smertelinding!

Anonymous poster hash: 983da...c0f

Ee, jo...

Anonymous poster hash: c3b7f...9b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ahus har, usikker på Bærum. Riksen og Ullevål har ikke lenger. Det funker ikke for alle, noen bare spyr av det, for meg var det vidunderlig.

Anonymous poster hash: 4273a...7a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Gjøvik tilbyr lystgass og det er jeg glad for, veldig kjekt ved forrige fødsel.

Anonymous poster hash: ddbcb...c8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere norske sykehus som tilbyr :)

Jeg hadde god smertelindrende effekt frem til 9cm på lystgass, men man må suge i seg gass som en støvsuger, jeg rakk ikke å få effekt på rismerte hvis jeg ventet til rien var på vei med å puste i maska. Klamra meg til den mer eller mindre konstant i flere timer, fikk tilogmed sove litt :)

Ble litt kvalm og svimmel av og på, men veldig lite alt i alt (brakk meg i et pussbekken noen ganger bare)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sykehuset i Stavanger har.

Anonymous poster hash: 0974b...653

De skal slutte med det fikk jeg beskjed om.

Anonymous poster hash: 3bd71...d9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Nordlandssykehuset i Bodø har. De oppgraderte ventilasjonsanlegget i 2010/2011. En venninne av meg som fødte i juni 2011 fikk ikke lystgass da de ikke hadde det på det tidspunktet. Da jeg fødte i november hadde de det, så jeg fikk det. Funket bra. :)

Endret av Teriyaki
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fordi ventilasjonen i bygg som ikke er bygd om/er nye er for dårlig, og det går utover helsen til helsearbeiderne i rommet - mener de blant annet selv får økt risiko for SA.

Anonymous poster hash: ed487...7f6
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...