Gå til innhold

Vikar i barnehage - syk - kjeft

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg mener du gjør det eneste forsvarlige for deg og for barna - å holde deg hjemme til den verste smitten er over. Det er uprofesjonelt og dårlig ledelse av sjefen din å beskylde deg for å skulke. Det har hun ikke noe grunnlag for å hevde. At de sliter med mye fravær skyldes vel delvis mye bruk av vikarer (som ikke har opparbeidet seg immunitet og lett blir smittet) kombinert med et ledelsesproblem. Høres ut som et dårlig atbeidsmiljø.

Anonymous poster hash: 912c4...890

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nettopp! Tenk at du kan svikte arbeidsplassen din nå, når det er mange som er borte.

Det at du ikke bryr deg om du er borte eller ikke fordi du ikke vil ha fast jobb sier litt om holdningen din til dette. Jeg blir kvalm.

Anonymous poster hash: c998c...2df

syns at du Anyme bruker blir mer og mer tydelig at du enten jobber i samme barnehage eller ikke har faen ta peilig på hvordan det er å jobbe i en barnehage. Er man syk så er man syk og da holder man seg hjemme. Ut i fra det du skriver her har du null innsikt eller forståelse. Jeg jobber selv i barnehage og jeg vil ikke ha denne personen på jobb. Å være så syk, ja hun er syk så blir hun bare en utrolig ekstra byrde for oss andre som jobber her. vi vil heller ha inn en frisk vikar.

Når en person er så syk SOM HUN ER, er det uansvarlig å la henne ha ansvar for disse barna. Jeg er blitt sendt hjem av de andre for mindre enn dette. så disse komentarene dine kan du bare slutte med.

du er forfærdelig uansvarlig og ut i fra det du skriver her håper jeg inderlig at du ikke jobber i en barnehage, for jeg kan se for meg at du er et mareritt å jobbe med.

jobbet i en barnehage med en styrer som oppføre seg som du gjør her og alle sluttet til slutt for de orket ikke drite som hun slengt i ansikte på oss ansatte hver dag. og når jeg sier alle mener jeg at det var 8 stykker i samme barnehage som sluttet samme DAG.

Når en ringer inn og sier at man er syk SKAL styrer eller ped-leder være forståelsesfull og prøve å finne en løsning uten at den syk skal føle seg som om hele barnehagen raser sammen bare fordi hun ikke er der en dag. dessuten skkriver hun at hun har feber. har man feber skal man være hjemme en feberfri dag. det er faktisk en regel i barnehagen. Det er sånn som deg som gjør det så vanskelig å få fatt i vikarer eller nye ansatte. den barnehagen jeg jobbet i hadde så dårlig rykte at ingen ville søke dit så styreren måtte innse at hun var problemet og trygle folk om å søke.

Anonymous poster hash: 8cfb6...3d6

• Liker 2
Skrevet

Verdt å nevne at jeg ikke får lønn nå som jeg er syk, siden jeg vist ikke har krav på det. Så arbeidsgiver taper ikke penger sånn sett, men må jobbe ekstra for å finne vikarer.

Anonymous poster hash: 49ae5...4a8

det hørtes litt rart ut at man har rett på egenmeldig men ikke rett på lønn. tror du skal sjekke opp i dette slik at styrer ikke lurer deg.

fant et nettside der det står at man kun kan bruke egenmelding etter å være i jobb i 2 måneder men etter fire uker har man rett på lønn hvis man leverer inn en sykemelding fra legen. vet lite om dette temaet.. :) god bedring

Skrevet

Har selv jobbet i barnehage med en sjef som mente man skulle dra seg på jobb uansett. Dette var ikke bra da jeg alltid følte meg mistenkeliggjort når jeg var syk. Laget et dårlig miljø. Tenk på deg selv. Du har ansvaret for din helse.

God bedring :)

AnonymBruker
Skrevet

Man er i form til å jobbe når man har en halv grad feber og litt vondt i halsen.

To paracet og en pakke Fisherman's Friend, så holder man ut. Det er langt å foretrekke foran å belaste sine kolleger fordi man er skulkesyk.

Anonymous poster hash: c998c...2df

Men når man trosser seg på jobb og ikke fungerer optimalt selv med Paracet, Ibux, Fisherman's friend og energidrikke/to liter kaffe, er det også galt. "Ta deg sammen og hold deg frisk, slik alle vi andre må!"

Anonymous poster hash: d308f...226

Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner og personangrep.

Irrlys, mod.

Skrevet

Uansett har vell ikke sjefen din noen rett til å beskylde deg for å lyve og lure barnehagen og late som du er sjuk. Dette er rett og slett dårlig lederstil. Alt hun skulle spurt om var om det gikk bra med deg, og ønsket deg god bedring. Å trakasere sine syke ansatte får nok ikke ned sykefraværet vil jeg tro....

Skrevet

Syns faktisk det er kvalmt hvor mange som drar på jobb og ut blant folk uansett hvor dårlige de er. Jeg vet jo ikke nøyaktig hvor dårlig du er, men hadde jeg vært deg, hadde jeg nok blitt hjemme hvertfall et par dager for å få bort den verste forkjølelsen, for så å være ekstra nøye med hygiene og ikke "susse" på ungene de første dagene tilbake i jobb. Er ikke noe hyggelig for foreldre å få hjem en syk unge, ikke er det hyggelig for de ansatte å sitte med 20 syke barn heller.

Jeg tar meg litt ekstra nær av dette fordi jeg har et veldig dårlig immunforsvar, og blir veldig dårlig veldig lenge når jeg blir forkjølet i tillegg til andre plager. Jeg blir like irritert hver gang folk går rundt og hoster og nyser folk i ansiktet. Kan være skikkelig ufyselig. Sist istad var jeg i butikken og ho i kassa nyser rett i hånda, for så å ta på varene mine..! Okey.. det her var litt utfor tema, men dere skjønner hva jeg mener. Folk tar rett og slett for lett på det å smitte andre.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg lytter alltid til kroppen min i stedet for å høre på sånne ting. Helse er viktigere. Så gjør jeg heller litt ekstra når jeg er tilbake på jobb.

Anonymous poster hash: 62d8c...ad9
AnonymBruker
Skrevet

Skal du jobbe i barnehage kan du bare venne deg til forkjølelse først som sist. 1 året heg jobbet i barnehage fikk jeg ny forkjølelse og små feber hver 4 uke. Fikk også halsbetennelse, lungebetennelse, bihulbetenbelse, svineinfluensa og omgangsyke det året ( men da holdt jeg meg selvfølgelig hjemme).

Det er somregel barna som smitter de voksne fordi man tørker snørr, spytt, spy og avføring hele dagen. Skulle jeg vert hjemme hver gang jeg ikke følte meg i form og hadde lite stemme hadde jeg ikke vert mye på jobb.

Anonymous poster hash: 508ac...f0e

• Liker 1
Skrevet

Når jeg er snørrete, vondt i halsen, litt feber, hodepine og verking i kroppen er jeg på jobb. Men så fort det spy involvert så blir jeg hjemme. Kan også være på jobb med diarè. Bare å gå på do ofte og være flink til å sprite seg. 1 gang når jeg hadde 2 betennelser og ett virus på gang i kroppen så dro jeg hjem. Ellers er jeg på jobb.

Jobber i barnehage jeg og.

• Liker 2
Skrevet

Når jeg er snørrete, vondt i halsen, litt feber, hodepine og verking i kroppen er jeg på jobb. Men så fort det spy involvert så blir jeg hjemme. Kan også være på jobb med diarè. Bare å gå på do ofte og være flink til å sprite seg. 1 gang når jeg hadde 2 betennelser og ett virus på gang i kroppen så dro jeg hjem. Ellers er jeg på jobb.

Ikke der mitt barn går, håper jeg. Jeg håper det kun er voksne som er i form til å ta godt vare på barna som har ansvar for barnet mitt når jeg selv ikke har anledning.

• Liker 4
Gjest Whitestripes
Skrevet

Diare er akkurat like smittsomt som spysjuke, bare så du er klar over det. Jeg jobber også i barnehage, og kan ikke fordra at folk kommer slepende på jobb med snørr, hoste, feber eller dårlig mage. Hold deg hjemme når du er smittefarlig og for syk til å yte det du skal på jobb. Bedre å være hjemme en dag eller to og bli frisk, framfor å hangle i flere uker.

Barnehage er jo en stor smittefabrikk, så når man faktisk er ordentlig syk, holder man seg hjemme. Jeg har barn med sykdom som fører med seg nedsatt immunforsvar, og foreldrene henstiller alle - både barn og voksne - om å holde seg hjemme når de er smittsomme. Flott at man har god arbeidsmoral, men ingen gir deg medalje for å presse deg på jobb når du egentlig burde holde deg hjemme.

Og til TS: Du skal ikke ta deg nær av det sjefen sa. Det var helt unødvendig av henne, og sannsynligvis et resultat av at hun er stresset av mye sykdom og lei av å måtte finne vikar hele tiden. Det burde ikke gått ut over deg. God bedring!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber som vikar i barnehage. Har jobbet her siden midten av februar, og skal være her frem til påske.

Har blitt smittet med noe, og fått en forferdelig slimhoste. Dette begynte mandag, men i dag klarte jeg ikke komme meg på jobb. Har feber og får ikke i meg mat.

Ringte sjefen, hun ble veldig irritert. Mener jeg burde komme på jobb, at man ikke kan ta ut egenmelding pga forkjølelse. Jeg ble veldig satt ut egentlig. Hun beskyldte meg for å lyve om sykdommen fordi jeg nå (etter 4 uker) har mulighet til å sykemelde meg. (Eller noe sånt, fikk det ikke helt med meg).

Jeg vet barnehagen har slitt mye med at folk er syke, og skjønner det er frustrerende å få tak i vikarer, men føler virkelig ikke jeg kunne vært på jobb nå!

Jeg syntes det var problematisk i går å skulle ha ansvar for barn når allmentilstanden min var så dårlig. Jeg hadde dårlig reaksjonsevne og problemer med å bruke stemme, liten energi pga null matinntak osv. Hadde nok feber, men fikk ikke målt og sjekka før i går kveld. Da var feber 38,5. I dag tidlig relativt normal 37,8 men følte meg dårlig.

Hadde jeg jobbet på kontor hadde det ikke vært noe problem.. Kunne hatt hjemmekontor for ikke å smitte noen. Men jeg kan ikke ha ansvar for andre mennesker akkurat nå :(

Og det er vel ganske vanlig at man blir syk av å jobbe i barnehage? Burde hun ikke egentlig regne med at jeg, som ny, kunne bli syk?

Føles helt forferdelig å få kjeft, og jeg har dårlig samvittighet for at jeg ikke er på jobb selv om jeg mener jeg ikke har noe i en barnehage å gjøre nå.

Hva tenker dere?

Vil bare ha litt tilbakemeldinger, måtte lufte tankene.

Anonymous poster hash: 49ae5...4a8

:o Jeg hadde ikke godtatt at sjefen ikke trodde meg når jeg følte at jeg var for syk til å jobbe...

Fysj! Husker jeg hadde en sjef en gang som spurte om jeg hadde feber, da jeg ringte og sa at jeg ikke kunne jobbe, fordi jeg var forkjølet.

Deretter ringte jeg som regel bare og sa at jeg var syk, sjefen har ikke krav på å vite hvorfor. Man skal ikke behøve å unnskylde seg. Min nåværende sjef ønsker meg god bedring, i en hyggelig tone, de få gangene jeg er syk.

Og ja, mange ansatte i bhg blir syke i starten av tiden de jobber.

Anonymous poster hash: be7dc...77e

Skrevet

Der jeg jobber blir folk glad bare man prøver litt, spesielt når det er stress dager. Man kan ta nesespray, smertestillende og piller mot diarè så man holder seg på jobb.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jobber i barnehage, folk blir stadig syke fordi barn og voksne ikke holder seg hjemme lenge nok, de smitter hverandre og det blir en evig rundans!

Anonymous poster hash: d78a7...8d0

AnonymBruker
Skrevet

Der jeg jobber blir folk glad bare man prøver litt, spesielt når det er stress dager. Man kan ta nesespray, smertestillende og piller mot diarè så man holder seg på jobb.

Piller gjør deg ikke mindre smittsom! Jobber du tatt på andre SKAL man holde seg hjemme med diarè og/eller oppkast, da dette er uhyre smittsomt.

Du er faktisk en større belastning for jobben om du tropper opp syk/smittsom enn du er om du holder deg hjemme et par dager og blir frisk.

Anonymous poster hash: 984d3...336

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette er typisk! Jeg for min del er lei av å gå å skrangle på jobb fordi jeg stadig blir smittet av folk som burde holdt seg hjemme.

AnonymBruker
Skrevet

Typisk for barnehager! Underbemannet og folk blir stresset når det er mye sykdom! Jeg synes det er vel så viktig og ta vare på egen helse og fellesskap, er en smittefarlig holder man seg hjemme!

Anonymous poster hash: d78a7...8d0

AnonymBruker
Skrevet

Problemet i en barnehage spesiellt, er jo at hvis ansatte ikke dukker opp på jobb, hvem skal passe på barna da? Det er ikke papirbunker vi snakker om liksom...

Anonymous poster hash: 87ef1...c89
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...