Gå til innhold

Vikar i barnehage - syk - kjeft

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber som vikar i barnehage. Har jobbet her siden midten av februar, og skal være her frem til påske.

Har blitt smittet med noe, og fått en forferdelig slimhoste. Dette begynte mandag, men i dag klarte jeg ikke komme meg på jobb. Har feber og får ikke i meg mat.

Ringte sjefen, hun ble veldig irritert. Mener jeg burde komme på jobb, at man ikke kan ta ut egenmelding pga forkjølelse. Jeg ble veldig satt ut egentlig. Hun beskyldte meg for å lyve om sykdommen fordi jeg nå (etter 4 uker) har mulighet til å sykemelde meg. (Eller noe sånt, fikk det ikke helt med meg).

Jeg vet barnehagen har slitt mye med at folk er syke, og skjønner det er frustrerende å få tak i vikarer, men føler virkelig ikke jeg kunne vært på jobb nå!

Jeg syntes det var problematisk i går å skulle ha ansvar for barn når allmentilstanden min var så dårlig. Jeg hadde dårlig reaksjonsevne og problemer med å bruke stemme, liten energi pga null matinntak osv. Hadde nok feber, men fikk ikke målt og sjekka før i går kveld. Da var feber 38,5. I dag tidlig relativt normal 37,8 men følte meg dårlig.

Hadde jeg jobbet på kontor hadde det ikke vært noe problem.. Kunne hatt hjemmekontor for ikke å smitte noen. Men jeg kan ikke ha ansvar for andre mennesker akkurat nå :(

Og det er vel ganske vanlig at man blir syk av å jobbe i barnehage? Burde hun ikke egentlig regne med at jeg, som ny, kunne bli syk?

Føles helt forferdelig å få kjeft, og jeg har dårlig samvittighet for at jeg ikke er på jobb selv om jeg mener jeg ikke har noe i en barnehage å gjøre nå.

Hva tenker dere?

Vil bare ha litt tilbakemeldinger, måtte lufte tankene.

Anonymous poster hash: 49ae5...4a8

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tror jeg sier meg enig med sjefen din. Her kunne du nok lett ha presset deg på jobb., når man sitter og leter etter symptomer som en grad med feber og at man har litt vondt i halsen, da er man ikke syk nok.

Skjerp deg, rett opp ryggen og still opp for kollegene dine. Du kan iallfall ikke regne med tilbud om fast jobb når du driver på slik som du gjør.

Anonymous poster hash: c998c...2df
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Vet du hva? En snørrete, febersjuk og smittsom voksen skal holde seg hjemme til de er sånn nogelunde friske! Drar med seg gørr på jobb og utsetter ungene for snørr og gørr, nei hold deg hjemme!

Og god bedring!

Anonymous poster hash: 6ac8c...2f4
  • Liker 19
Skrevet

Totalt uenig med sjefen din! Du er antakeligvis smittsom og skal holde deg langt unna barn til du er frisk.

• Liker 5
Gjest Jørild
Skrevet

Tror jeg sier meg enig med sjefen din. Her kunne du nok lett ha presset deg på jobb., når man sitter og leter etter symptomer som en grad med feber og at man har litt vondt i halsen, da er man ikke syk nok.

Skjerp deg, rett opp ryggen og still opp for kollegene dine. Du kan iallfall ikke regne med tilbud om fast jobb når du driver på slik som du gjør.

Og som forelder til et barn i den barnehagen så sier jeg meg totalt uenig med sjefen. Greit nok at barn smitter hverandre, men det finnes da en grense, og den går ved voksne som drar seg syke på jobb for å snørre på barna mine.

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Og som forelder til et barn i den barnehagen så sier jeg meg totalt uenig med sjefen. Greit nok at barn smitter hverandre, men det finnes da en grense, og den går ved voksne som drar seg syke på jobb for å snørre på barna mine.

Denne smitten går nok allerede i barnehagen uten at TS trenger å smitte barna dine. :)

• Liker 2
Skrevet

Er du såpass dårlig at du ikke føler deg i stand til å ta vare på ungene, hadde jeg blitt forbannet om du gikk på jobb for å ta vare på mitt barn. Det er du og kun du som kjenner dine begrensninger, og når det gjelder andres barn SKAL du lytte til deg selv.

Ansatte i omsorgsyrker som innen bhg kan ikke satse på å hangle seg igjennom på bekostning av dem de skal ta vare på...

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Anonym er tydeligvis ute etter oppmerksomhet! Rart å kunne trekke så mange konklusjoner etter et så kort innlegg? Presset meg på jobb i to dager, før feberen og alt tok overhånd og gjorde jeg følte jeg ikke kunne stå som ansvarlig hvis noe skulle skje med barna.

Jeg er for øvrig ikke intr i fast jobb der, har et jobbeår etter vgs og begynner å studere til høsten.

Vi er veldig mange på jobb som er syke nå, det er nok derfor sjefen er så stressa. Har nok kommet et utbrudd av noe.

• Liker 1
Gjest Jørild
Skrevet

Denne smitten går nok allerede i barnehagen uten at TS trenger å smitte barna dine. :)

Og den stopper ikke før alle som er syke holder seg hjemme.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Verdt å nevne at jeg ikke får lønn nå som jeg er syk, siden jeg vist ikke har krav på det. Så arbeidsgiver taper ikke penger sånn sett, men må jobbe ekstra for å finne vikarer.

AnonymBruker
Skrevet

Og den stopper ikke før alle som er syke holder seg hjemme.

Den stopper når folk har vært syke, ja. TS burde ha dratt på jobb!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kollegaer som kommer snørrete på jobb og smitter både kollegaer og elever. Så går smitten rundt, mye mer enn om alle som var syke hadde holdt seg hjemme. Resultat: Jeg blir syk i flere uker med lungebetennelse (har lungesykdom), istedenfor at kollegaen min hadde holdt seg hjemme de to dagene hun var smittefarlig.

Folk skjønner ikke at smitte faktisk kan gjøre andre mer syk enn man selv er. Har man astma eller andre lungeplager kan en liten forkjølelse sette en ut i flere uker.

Anonymous poster hash: 765f1...63a
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kollegaer som kommer snørrete på jobb og smitter både kollegaer og elever. Så går smitten rundt, mye mer enn om alle som var syke hadde holdt seg hjemme. Resultat: Jeg blir syk i flere uker med lungebetennelse (har lungesykdom), istedenfor at kollegaen min hadde holdt seg hjemme de to dagene hun var smittefarlig.

Folk skjønner ikke at smitte faktisk kan gjøre andre mer syk enn man selv er. Har man astma eller andre lungeplager kan en liten forkjølelse sette en ut i flere uker.

Anonymous poster hash: 765f1...63a

Du hadde blitt smittet uansett om du har så nedsatt immunforsvar. :)

AnonymBruker
Skrevet

Er en ikke i form til å jobbe. Da holder en senga til en klarer.

Snakk om at folk driter i jobben er uhørt.

Tror du blir fortere frisk av å ta en dag i sengen

God bedring ( Drit i kommentarene om at du må komme deg på jobb) Kun du, og ingen andre som veit hvordan du har det.

Anonymous poster hash: 55cc8...4c7

AnonymBruker
Skrevet

TS sier ikke at hun er snørrete, men har feber, hoste og nedsatt allmenntillstand!

Da tar man to paracet, slapper av og drikker mye. Man presser seg ikke på jobb for å smitte andre og få en lenger sykdomsperiode.

Er det mulig å krangle på det....

Syk er syk, dette er ikke skulking. Og snakk med sjefen din når du kommer tilbake, for sånn kan man ikke oppføre seg. Neste gang så sier du ikke hvordan syk du er og dra til legen og få en sykemelding.

Anonymous poster hash: 432f8...0fb
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

TS sier ikke at hun er snørrete, men har feber, hoste og nedsatt allmenntillstand!

Da tar man to paracet, slapper av og drikker mye. Man presser seg ikke på jobb for å smitte andre og få en lenger sykdomsperiode.

Er det mulig å krangle på det....

Syk er syk, dette er ikke skulking. Og snakk med sjefen din når du kommer tilbake, for sånn kan man ikke oppføre seg. Neste gang så sier du ikke hvordan syk du er og dra til legen og få en sykemelding.

Anonymous poster hash: 432f8...0fb

Takk for svar, til deg og andre med hensynsfulle og fine svar. Ble veldig lei meg pga trollet :(

Jeg er helt oppriktig ikke en skulker, trives veldig godt på jobb og har ikke vært syk før.

Har fått kommentarer på det, fordi mange ofte er veldig mye småsyk i begynnelsen når man jobber i bhage pga nye bakterier.

Jeg ligger med ullundertøy under dyna i et mørkt rom, har det siste døgnet døset inn og ut av søvn. Føler meg bedre nå enn i går, håper jeg straks er tilbake på jobb.

Av 11 ansatte i bhagen er vi nå 4 som er syke.

Men nå legger jeg bort mobilen og prøver å sove bort resten av baseluskene.

• Liker 3
Skrevet

Sov godt og god bedring, TS. Du gjør bedre nytte for deg ved å ta vare på deg selv og bli fort frisk så du kan gjøre jobben skikkelig når du er tilbake :)

Skrevet

Tror jeg sier meg enig med sjefen din. Her kunne du nok lett ha presset deg på jobb., når man sitter og leter etter symptomer som en grad med feber og at man har litt vondt i halsen, da er man ikke syk nok. Skjerp deg, rett opp ryggen og still opp for kollegene dine. Du kan iallfall ikke regne med tilbud om fast jobb når du driver på slik som du gjør. Anonymous poster hash: c998c...2df

jeg vil ikke ha noen syke voksne på jobb i barnehage - forkjølelse er greit, men har man feber skal man holde seg hjemme!
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes du gjorde rett i å bli hjemme, da du har feber og hoste noe som veldig lett kan smitte over på barna. Er selv hjemme fra studier nå av samme grunn, og hadde ikke klart å jobbet i en barnehage i den formen jeg er i nå. Skjønner at de blir litt irritert siden det er etter at man har jobbet i 4 uker at man kan ta ut egenmelding og veldig mange blir "syke" etter nøyaktig 4 uker, og at de derfor tenker at det gjelder deg også.

Anonymous poster hash: bda74...46b
AnonymBruker
Skrevet

Det må være lov å være syk, spesielt når man er ny i en slik jobb! Jeg var myyyye hjemme fra jobb da eldstebarnet mitt begynte i barnehagen, hun var mye syk og jeg fikk det ofte etterpå. Det flyr så mye bakterier rundt i barnehagen fra før av at jeg syns det er veldig greit at syke ansatte holder seg hjemme.

Anonymous poster hash: df218...700

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...