Gå til innhold

Livet med lillegull og småprøving på en ny spire ♡

Løvsol

Anbefalte innlegg

Jeg må komme med et syteinnlegg...

Jeg er så skuffa, så skuffa, så skuffa. Mr Løvsol er fortsatt på jobb. Klokka er snart ÅTTE på en fredag. Han er sliten fra før av, i tillegg til at han har blitt forkjølet, så det blir festlig å få han hjem. Jeg hadde håpet at han kunne komme hjem til normal tid som er rundt seks. Han har jobbet sent hele uka! Vi har bestemt at jeg skal sove noen timer hver kveld, slik at jeg er opplagt til nattebyssingen. Hele uken, har han kommet sent hjem, sånn at vi ikke har fått noe tid sammen. Og i dag er jeg supertrøtt, så jeg orker ikke sitte så lenge oppe, håper viirkelig han tilbyr seg å ta deler av nattskiftet nå som det er helg. Hvis ikke tror jeg at jeg begynner å grine. Arrrg.... Vi er to stykker om denne bebisen, og hun er høyt ønsket av begge to. Håper han kan begynne å prioritere oss litt fremover. Jeg må nok ta en prat med han. Hun trenger en rolig og avbalansert pappa. Nå skriker hun masse når han tar henne på kvelden, noe jeg er ganske sikker på at er fordi han er sliten og stresset pga jobben...

Jeg måtte bare få det ut. Blir så frustrert, tror ikke han forstår hvor slitsomt det er å være matfat, sove oppstykket og måtte passe på et lite gull 24 timer i døgnet! :grine::bond::krangle:

Baah...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff, det høres virkelig ikke greit ut! Håper det hjelper å prate om det...

Stor klem til deg :klem:

Han kom hjem og var veldig ydmyk ♡ typisk mann, måtte dra "jeg må jo på jobb, du kan ikke gi meg dårlig samvittighet for det"kortet. Men, det er da mulig å ikke jobbe oovertid da mann ;-)

jaja. Han var snill og god og klappet og klemte på begge to. Jeg har sovet to timer og har første del av nattskiftet nå. Rydder kjøkkenet med bebis sovende i bæreselen. Er jeg heldig klarer jeg å lirke henne ned i senga så vi sovner sammen etterpå.. noe jeg egentlig ikke tror ;-) men, må være lov til å håpe ;-)

Takk for klem :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vært en deeilig dag :rodmer:

Lillegull sovnet ca to i natt, etter en amming i halvtotida. Vi sov godt begge to til jeg våknet kvart på åtte, da vekket jeg henne for en amming. Mr Løvsol våknet han også, da hadde han sovet hele natta. Han satte seg i stua sammen med Lillegull og jeg la meg i senga med ørepropper og sov et par time til. Etter det har jeg ryddet i masse babytøy som jeg har fått i gaver, arvet og fått låne. Sortert etter størrelser og lagt bort klær hun ikke kan bruke med det første. Har fortsatt litt mer jobb igjen, så det skal jeg ta i morgen :-)

Jeg har så innmari mensensmerter i korsryggen i dag, og merker at det skjer ting neri der. Uff, ikke si at jeg er en av dem som får tilbake mensen allerede nå? Eller får tilbake og får tilbake, jeg har vært ustabil mtp menstruasjon hele livet mitt, så det forrundrer meg ikke om svangerskapet har ryddet opp og gir meg stabil syklus... :bond::fnise:

I kveld har jeg feiret en venninnes 30 års dag. Mannen hadde lillegull. Jeg var bare borte i 3 timer, det var en rolig middag på en restaurant. Veldig koselig, koste meg i to timer, så begynte lengtingen :fnise:

Da jeg kom hjem var mannen hos svigers, jeg dro dit og ammet lillegull før jeg dro hjem for å sove litt før nattskiftet, men jeg fikk ikke sove, lå å småduppet i en time, så ble jeg sulten og nå sitter jeg og lengter etter hjertene mine, men de kommer jo aldri hjem. Jeg har etterspurt de tre ganger. Han er så slem :fnise:

Neih, jeg får vel kanskje prøve å sove igjen da?!? eller fortsette å se på salmer minutt for minutt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ååh.. har begynt å få så vondt i den ene puppen. Har fått et lite sår på brystvorten og føler meg sprengt. Ingen kuler, ikke rødsprengt og ikke feber. Håper det bare er et nytt nivå av spreng. Forsøker å tømme brystet helt i dag. Er livredd for betennelse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du frøken! Du må fikse tickeren din! Vi må jo følge med på hvor nygammel vesla er..! :jepp:

Det er sant :-) skal se hva je får til ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

F£×*$ hele puppen er rødsprengt under.. hva gjør man da? Kan jeg redde meg ifra betennelse eller er løpet kjørt nå??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg Googla litt. Ser det er vanlig å få brystbetennelse når babyen begynner å sove over et måltid. Det står at det normalt holder å tømme brystet heøt i et døgn. Så jeg får amme og pumpe hver andre time i et døgn i håp om at det ikke blir verre! Men, det blir jo en ond sirkel om jeg skal pumpe og øke produksjonen når jeg allerede har for mye melk.. hmm..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snikleser her inne ;)

Jeg dro til legen straks jeg kjente at det var brystbetennelse på tur, fikk pencilin å da gikk det over på ett par dager! Mulig man klarer å kurere det selv også? Jeg lå strak ut med feber en dag, før formen ble bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snikleser her inne ;)

Jeg dro til legen straks jeg kjente at det var brystbetennelse på tur, fikk pencilin å da gikk det over på ett par dager! Mulig man klarer å kurere det selv også? Jeg lå strak ut med feber en dag, før formen ble bedre :)

Alltid koselig når sniklesere gir seg til kjenne :blomst:

Jeg har googlet ganske masse i dag, og ser at dette er 99% sikkert er betennelse som skyldes stengte melkeveier, dermed er det egentlig ikke betennelse. Så jeg pumper og pumper og masserer. Så får vi se om det hjelper. Hvis ikke det er bedre eller hvis det blir febersymptomer, så er det straka vegen til legen ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei i natta :hallo:

Her sitter jeg med lillegull i bæreselen. Vi har ryddet på kjøkkenet igjen. Nå hører jeg på nattradioen og venter på at klokka skal nærme seg to-halvtre, da skal jeg amme vesla en gang til og pumpe meg før vi forhåpentligvis sover til i morgen.

I dag har vært en travel dag. At vi ikke har lært enda. Det hele startet med en natt med lite søvn for både meg og mr Løvsol. Vi var begge våken til halvtre før han la seg og jeg nattammet. Frøkna sov urolig i natt, så jeg har sovet lett. Fikk et par timer søvn etter morgenammingen, men så følte jeg at jeg måtte få noe ut av dagen. Fortsatte med klesryddingen min, før vi dro på besøk til mr Løvsols onkel og tante. Vi var der et par timer, før vi leverte noe verktøy til en kamerat. Da vi var på vei hjem fikk vi sms av svigermor, hun hadde besøk av sin søster og hennes mann som gjerne ville hilse på lillegull. Vi kjøpte med oss sushi og tok turen innom svigers, bare en lynvisit, fordi jeg ville ta ammingen og pumpingen hjemme. Vi kom hjem ca 2030. Planen min var å få sovet fra åtte til halvelleve, men det gikk jo åt skogen.

Fikk ammet frøkna, som har sovnet ved puppen etter ca 10 min, med alle ammingene i dag. Jeg har derfor lagt henne til et par ganger etter litt raping. Etter pumping og amming gikk jeg å la meg og fikk halvannen time på øyet før jeg hørte frøkna vrææle. Jeg stod opp, prøvde å ta bleia hennes, det var litt kort tid siden mat, så vi fant ut av vi skulle gi henne et bad. Hun gikk fra å hylvræle til å bli helt salig i vannet :hjerter_rundt: Så søøøt .. Da vi tok henne opp igjen, startet selvfølgelig vrælingen igjen. Da vi hadde fått på ny bleie tok dermed mr Løvsol henne med seg på en liten bysserunde i huset. Da begynte hun og gulpe noe voldsomt. Så mye at hun sluttet å puste (dette har jeg opplevet noen ganger, men da har jeg automatisk snudd henne på magen eller siden, sånn at gulpen har kommet ut ved hjelp av tyngdekraften), mr Løvsol fikk litt panikk, så det ble en litt ekkel situasjon. Etter at hun hadde gulpet ut sin far, roet hun seg i armene mine en liten 20 minutter før hun begynte å søke som besatt. Da la jeg henne til og hun spiste fornøyd i 15 minutter, før jeg avbrøt henne.

Jeg har funnet ut at hun er så glupsk, at jeg må begrense henne. Særlig siden jeg har så mye melk. Før jeg lærte dette, fylte jeg henne full av melk hver gang hun vrælte, noe som førte til mageknip, bajsebleier, promping, MASSE gulping og skriking. Etter at jeg begynte å avbryte ammingen etter ca 15 minutter, med mindre hun stopper før, har hun vært mer fornøyd, roligere, mindre gulping og hun sover bedre på natten. I dag har jeg som sagt latt henne ligge lenger, pga min panikk for denne betennelsen. Det straffet seg jo. Så nå er det tilbake til 15 minutters regelen. Så får jeg heller pumpe i mellom ammingene. Frøkna er sulten hver 3.-4. time. Da er det tullete å fore henne mer. Hun er så glupsk at hun ikke har vett til å si nei og ikke har vett til å stoppe før det blir skrik, vondter og tull. Håper vektkontrollen viser at magefølelsen min er riktig.

I morgen skal jeg bare være hjemme, hvile, amme og pumpe. Forsøke å rydde ferdig frøknas rom og prøve å få vasket litt klær. Får jeg tid og formen er fin, så skal jeg prøve meg på en liten trilletur.

Men nå, litt nettaviser, fjesbokoppdatering og så håper jeg vesla våkner av seg selv for litt ammings. Tror det har vært litt bedrift i bleia hennes, det lukter hvertfall litt muffins fra bæreselen, og det er ikke meg :fnise:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du frøken! Du må fikse tickeren din! Vi må jo følge med på hvor nygammel vesla er..! :jepp:

Look at me, look at me, look what I did :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her sitter jeg, med en kaffe med kanel, en liten kokosbolle og lillegull sovende i bæreselen :hjerte:

Det går i pumping og hvile i dag. Både lillegull og jeg går fortsatt i pysj. Jeg har dratt på meg noen deilig islandsullsokker og bare nyter dagen. Mannen har bestilt middag til klokken 18. Det skal vi få til :rodmer:

I dag er første dag jeg virkelig kjenner at jeg nyter permisjonen. Til tross for betennelsetendenser og vondteri den ene puppen. Jeg virkelig nyter roen i dag. Koser meg. Litt sommerfugler i magen faktisk :rodmer: Tok bare 5 uker og 4 dager :plystre::fnise:

I går og i dag har vesla begynt smile til meg. Hun er sååå søt, skal se om jeg legger ut et lite bilde av henne her i noen timer en dag. Mannen er så opptatt av at vi ikke skal disponere frøkna for mye på nett. Det er et valg hun skal få ta selv når hun blir gammel nok til det. Noe jeg egentlig er enig i. Men som spedbarn må det vel være mulig å legge ut et bildet. Og hvis jeg sletter det igjen etter en dag, så vet jo ikke han at det har ligget her inne :plystre::fnise:

Neih, nå er det på tide med en ny pumperunde av mitt sykebryst. I tretida er det ammetid. Du herlige tid :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....glemte å skrive en veldig koselig ting...alt må jo komme i denne dagboka :fnise:

I dag, var lillegull veldig urolig da jeg skiftet bleien hennes, selvom hun ikke var sulten eller sår. Jeg prøvde å roe henne, så hun ikke skulle bli stresset. Ingenting funket. Så begynte jeg å synge, da sluttet hun å gråte med en gang, og så på meg med stooore øyne og begynte å lage koselyder :rodmer: Veldig koselig! Jeg synger jo masse for henne på kveldstid, glemmer det litt på dagtid. Så det var morsomt å se. På kvelden sovner hun bare når jeg synger. Hun sovner til å med når hun ligger ved siden av meg og kaver, da kan jeg stryke henne på hodet og synge rolige nattasanger, så sovner hun :rodmer:

Gleder meg til hun blir større og vi kan begynne på babysang, og til hun blir enda større, så vi kan synge sammen :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nattas dilemma. Frøkna sovna i ellevetida etter amming. Jeg må tømme puppen. Vekke sovende baby for nattmåltid eller pumpe og satse på at hun har sitt lange sovestrekk nå.. hmm.. ♡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...