Lilleninja Skrevet 19. september 2014 #281 Del Skrevet 19. september 2014 Gratulerer med 32 uker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Løvsol Skrevet 20. september 2014 Forfatter #282 Del Skrevet 20. september 2014 Isj, manna mi smittet meg gitt. Jeg som trodde jeg hadde gått fri. Merket i går at jeg gikk og frøs og var slapp. Sov mer enn normalt og følte meg helt elendig. Utover kvelden begynte jeg å klø i halsen, og utover natta tettet nesa seg fullstendig. Nå sitter jeg her med en kopp med grønnte med biter av ingefær og sitron i + honning. Håper på å hvile bort disse basiluskene snarest. Jeg trenger ikke lavere energi enn det jeg i utgangspunktet har. Har spist litt frokost, tenkte å krype under dyna igjen. Sove bort denne dritten Kjeeeedeliii Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Løvsol Skrevet 20. september 2014 Forfatter #283 Del Skrevet 20. september 2014 Gratulerer med 32 uker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Løvsol Skrevet 20. september 2014 Forfatter #284 Del Skrevet 20. september 2014 I dag har jeg sovet store deler av dagen. Drukket to store kopper med grønnte, honning, ingefær og sitron. Sitter og ser på drop dead diva på Netflix. Skal snart pudre nesen og ta på meg en ny preggers kjole og reise ut for å feire en venninne. Formen kjennes bedre ut nå ☆ ♡ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilleninja Skrevet 21. september 2014 #285 Del Skrevet 21. september 2014 Så bra at formen er bedre Gikk feiringa av venninna bra? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Løvsol Skrevet 21. september 2014 Forfatter #286 Del Skrevet 21. september 2014 Verdens fineste jenter overrasket meg med babyshower i dag ♡ sur, grinete, forkjølet og sliten. Mannen kjempet hardt med å få meg med på et søndagsbesøk til ei venninne. Uff.. jeg koblet ingenting gør alle jentene stod på trappa og ventet på meg da jeg skulle gå inn. Jeg bråsnudde og begynte å gråte. Haha.. hormoner ♡ SUPERKOSELIG ♡ Nå er jeg ordentlig sliten. Skal bli godt med en god natt med søvn ♡ Måtte lille være på min side i natt ♥ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 21. september 2014 #287 Del Skrevet 21. september 2014 Åh, så koselig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
studenten Skrevet 21. september 2014 #288 Del Skrevet 21. september 2014 Såå koselig! ☺☺☺ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilleninja Skrevet 22. september 2014 #289 Del Skrevet 22. september 2014 Koooos Håper du fikk sove godt i natt ^^ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Løvsol Skrevet 22. september 2014 Forfatter #290 Del Skrevet 22. september 2014 God morgen dagboka Lillefrøken var helt rabiat i går kveld, jeg som skulle prøve å sove tidlig, det var klin umulig. Det var så mye science fiction inni der. Hele magen bølget seg frem og tilbake, spark, dult, åling, hikking, strekking..fniiis Så da ble jeg liggende å skravle med magen, mannen kom å skravla med magen og fikk dult og spark og masse respons selv - det er så koselige stunder Mannen min er jo til tider veeldig stresset og sliten, men når han kommuniserer med magen og har hodet på magen min, så merker jeg at hele han roer heelt ned. Det er en fantastisk følelse Våknet av meg selv i halvsekstiden i dag, med pottetette bihuler...auaaa..så jeg fant ut at jeg like gjerne kunne hoppe i dusjen. Det er så vondt å ligge med bihulehodepine. Så jeg stod opp, tok en lang varm dusj, tok vademecum under nesa og nå kan jeg puste igjen. Skal på apoteket og få kjøpt meg noe saltvannsspray i dag. Er ikke egentlig så syk lenger, men tette bihuler kan ta knekken på de fleste. Så død over snørra og gørra Nå skal jeg spise litt frukkost, før noen timer på jobb, så er det 32 ukers kontroll hos jordmor. Spent på hva ho kan si meg om hvordan bebis ligger. Jeg syns det kjennes ut som om det er bebis overalt i magen.. Ha en strålende dag 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Løvsol Skrevet 22. september 2014 Forfatter #291 Del Skrevet 22. september 2014 Så bra at formen er bedre Gikk feiringa av venninna bra? Det var veldig koselig, men må innrømme at det er ikke helt det samme å være med på utesteder med tutemage! Fikk mange rare blikk gitt. Føltes hvertfall sånn Åh, så koselig! Såå koselig! ☺☺☺ Koooos Håper du fikk sove godt i natt ^^ Ja, det var stooor stas - hadde ikke trodd jeg skulle reagere så voldsomt. Men det ble masse tårer da jeg forstod at selskapet var for meg og at alle jentene mine (nesten) var der Rart med det, begynner å føle meg stor og tung, begynner å bli smålei og rastløs. Så får du en ettermiddag hvor du og bebis er i fokus og bare skal kose deg Venner altså - det er gull 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Løvsol Skrevet 22. september 2014 Forfatter #292 Del Skrevet 22. september 2014 Akkurat vært på kontroll hos jordmor. Lillebebis ligger fint med hodet i bekkenet og rumpa til værs Hun hadde gjort et lite voksebyks, så fra å ligge midt i kurven på alle kontroller, lå hun nå heelt oppi toppen av det grønnskraverte feltet. Jordmor ønsket at jeg kom tilbake i morgen for å ta glukosetest, for å undersøke om jeg kan ha utviklet svangerskapsdiabetes (!) Jeg ble skikkelig urolig, jeg vet det har blitt mer sukker enn jeg normalt spiser, men håper virkelig ikke det har utviklet seg til svangerskapsdiabetes. Herved er det slutt på sukkeret ut dette svangerskapet. Uansett om det er diabetes på gang eller ikke. Jeg vil ikke ha en monsterbebis. Vil jo klare å gjennomføre fødselen. Har hørt mye dritt om den glucosetesten, så jeg gruer meg litt. Både til gjennomføringen og til resultatet... Uff. så urolig jeg ble nå... Vet ikke helt hva som uroer meg sånn, men ble veldig urolig... Tror jeg skal prøve å sove litt. Sovet lite i natt, overreagerer vel noe.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
studenten Skrevet 22. september 2014 #293 Del Skrevet 22. september 2014 Jeg har bare én ting å si til det: hvis ikke JEG har fått svangerskapsdiabetes, så har hvert fall ikke du det Mini var estimert til 2,3 kg i dag, og det er står 2,3 på appen min, så regner med at det er gjennomsnittelig! Hehe... Håper ikke på noe stor monsterbaby her heller. Men husk at babyvekt er mer genetisk enn hva du putter i deg. Større sjans for å få større babyer hvis det ligger i familien! Det går nok helt fint, hun bare dobbeltsjekker! det kan jo være rumpa som gjorde at det ble litt sprang i målet 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Løvsol Skrevet 22. september 2014 Forfatter #294 Del Skrevet 22. september 2014 Jeg har bare én ting å si til det: hvis ikke JEG har fått svangerskapsdiabetes, så har hvert fall ikke du det Mini var estimert til 2,3 kg i dag, og det er står 2,3 på appen min, så regner med at det er gjennomsnittelig! Hehe... Håper ikke på noe stor monsterbaby her heller. Men husk at babyvekt er mer genetisk enn hva du putter i deg. Større sjans for å få større babyer hvis det ligger i familien! Det går nok helt fint, hun bare dobbeltsjekker! det kan jo være rumpa som gjorde at det ble litt sprang i målet Både mr Løvsol og jeg var rundt 3200 og 3500. Ingen monsterbebiser i noen familier.. Godt jeg kan ta testen allerede i morgen. Da får jeg raskt svar. Så slipper jeg gå og lure.. Jeg har jo plutselig gått opp tre kilo denne uken og fått vann i kroppen. I tillegg hadde jeg noe høyre blodtrykk og litt utslag på proteiner i urinen. Så dette var også faktorer som kunne spille inn på symfysemålet. Jm ville uansett følge meg tettere opp fremover Den glukosetesten var rutine. Jm trodde egentlig ikke at jeg hadde det. Men hun ville dobbeltsjekke det. Tenker mye på det allikevel... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Løvsol Skrevet 23. september 2014 Forfatter #295 Del Skrevet 23. september 2014 (endret) I dag var jeg på ekstrakontroll på helsestasjonen for å ta glukosebelsastningstest. Møtte opp fastende, tok en blodprøve, så måtte jeg drikke 0,33 flaske med sukkervann med sitronsmak. Fyttigrisen, konsistens og smak som ublanda saft. Helt grusomt! Fikk 5 min og få ned sukkervannet på. Jordmor sa at de normalt spurte om den som tok testen ville sitte på et eget rom, men i dag var alle rommene fulle, så jeg måtte sitte på venterommet. Etter ca 10 minutter ble jeg akutt kvalm, klarte ikke å holde øynene åpne. Måtte lene hodet i armene og lukke øynene. Mr Løvsol skjønte at jeg var bekymret for denne testen, så han ble med den første delen, satt å jobbet fra telefonen sin på venterommet. Jeg begynte å svette, tydelig at hele kroppen jobbet på spreng på å bli kvitt sukkersjokket jeg hadde dyttet ned i kroppen. Så da Mr Løvsol sa at han måtte på jobb, ba jeg han hente jordmor, og fikk til slutt hjelp til å komme inn på et kontor, der fikk jeg ligge på en benk. Etter ca 1 time og 20 minutter slapp kvalmen, da kunne jeg begynne å fungere igjen. Herremin... Etter to timer tok jordmor ny blodprøve, og DEN VAR FIN! Absolutt ingen tegn til svangerskapsdiabetes Jeg har uansett fått meg et lite slap in da face, så skal nok prøve å være sunnere siste delen av svangerskapet. Mer grønsaker og oftere måltider. Har vært dårlig på å spise jevnlig. Med dette lave aktivitetsnivået er ikke matlysten på topp. Forbrenner jo ikke som jeg normalt gjør med mine 1-2 treningsøkter om dagen - Skjerpings Løvsol. Frem med hverdagstankene og matplanlegging!! Meeeen, jeg er umåtelig lykkelig over at kroppen min funker og at jeg ikke har svangerskapsdiabetes Jordmor ønsker å følge meg tett opp fremover, har litt spor av proteiner i urinen, litt høyere undertrykk på blodtrykket mitt, litt vann i kroppen...så hun ønsker å følge med slik at alt er under kontroll. Så om en uke skal jeg tilbake for å ta urinprøve og sjekke blodtrykket, og neste ordentlige kontroll er om 14 dager. Føler jeg er i trygge hender Endret 23. september 2014 av Løvsol 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Løvsol Skrevet 24. september 2014 Forfatter #296 Del Skrevet 24. september 2014 Ny dag, nye muligheter. Er sliten i dag, sovet urolig i natt, mange turer på toalettet, ei frøken som liker å åle seg sånn at det blir press på blæra. Begynner også å bli litt tung rundt magen, så jeg får litt vondt i korsryggen, stod opp med mr Løvsol kl halvåtte, spist litt frokost nå. Tenkte å ta meg en kaffe før jeg hopper i dusjen. Klokken tolv får jeg en sangelev på besøk, det blir gøy. Lenge siden jeg har hatt sangelever nå. Ei veldig talentfull 18 åring. Blir gøy Bortsett fra det kjenner jeg at jeg bare skal slappe helt av dag. Jobbet nesten full dag på mandag og i går jobbet jeg over halv dag. MASSE stress på jobben. Noe som seff førte til stram mage og kynnere, så jeg kjenner at det er bra med noen dager fri og zombietilværelse igjen nå Skal se om jeg får vasket litt klær, skiftet på senga og lufta dynene. Forkjølelsen min har nesten sluppet taket helt, Jeg fikk lov av jordmor til å bruke nesespray et par dager, så lenge jeg brukte det maks 2-3 ganger om dagen og en sprut. Så bihulene er åpne igjen og jeg er et nytt menneske. Så da er det kanskje på tide å få luftet ut basiluskene fra sengetøyet! Ha en fin fin onsdag 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Løvsol Skrevet 25. september 2014 Forfatter #297 Del Skrevet 25. september 2014 ooh, jeg har vært ganske laidback til denne oppussingen frem til nå. Men nå er Mr. Løvsol veeldig sliten. Ingenting blir gjort. Huset er et eneste stort kaos. Rot, støv og materialer og verkstøy over alt. Bare 7 uker igjen til bebis kommer, hvis hun holder seg på plass så lenge. Jeg vet at dette ikke betyr noe for bebis, men huset er ikke tilrettelagt for amming og ny bebis. Vi har en møbel, og det er en stor skinnstol typ "venner for livet" stol, som man kan dra ut en fotskammel. Lite praktisk å komme seg opp og ned i med en bebis i armene. Jeg et at alt går an, men jeg vil så innmari gjerne at stuen skal bli ferdig! 7 uker er lenge, men sånn som mr Løvsol er nå om dagen, så klarer jeg ikke å se at det skal skje noe. Irriterer meg at jeg er så handikappet nå. Ellers skulle jeg brettet opp ermene og tatt et skikkelig tak selv. Det er kanskje det som skjer etter at bebisen har kommet Skulle ønske Mr Løvsol hadde en mer fleksibel jobb, slik at han kunne tatt seg en fleksdag eller to. Det er bare det han trenger for å få gjort den gjenstående jobben. Neih, jeg må puuuuste med magen. Alt ordner seg for snille piker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 25. september 2014 #298 Del Skrevet 25. september 2014 Det ordner seg sikkert. Kan dere få noe hjelp fra familien? Så bra at du ikke har svangerskapsdiabetes! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Løvsol Skrevet 25. september 2014 Forfatter #299 Del Skrevet 25. september 2014 Det ordner seg sikkert. Kan dere få noe hjelp fra familien? Så bra at du ikke har svangerskapsdiabetes! Tror han snart svelger sin stolthet og spør om hjelp. Vi skal leie inn sparkel og malehjelp. Jobben nå er bare å få opp resten av veggen. Håper det skjer ila helgen. Ja, deilig å få det bekreftet hvertfall :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Løvsol Skrevet 25. september 2014 Forfatter #300 Del Skrevet 25. september 2014 (endret) Jeg har en bebis som elsker gulrøtter og råkost ♡ bebisen blir spinnvill i magen etter en gulrot! Mer action enn cola og sjokolade ♡ hihi Endret 25. september 2014 av Løvsol 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå