Gå til innhold

Livet med lillegull og småprøving på en ny spire ♡

Løvsol

Anbefalte innlegg

Her la lillebror seg med hodet ned i uke 36, før det lå han på tvers! Var litt nervøs for at han skulle bli liggende sånn, men han tok heldigvis til fornuft!

Hurra for vogn og klær og alt sammen! :hjerte:

da satser vi på at sprellefrøken snur seg rundt i god tid før ho vil ut :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du skal gjerne få oppskriften, men det var ingen hit. De ble helt ok. Burde nok hever mer og brukt litt mer sukker i deigen. Så tror ikke enkli du vil ha denne oppskriften..;-) altså, de stilte mine behov, men de ble litt kompakte. Og deigen var veldig kissete å jobbe med, så det ble tykke og tunge boller :-) de tynne ble veldig gode :-)

Hehe, ok ;) av og til er boller gode uansett, særlig når man er fysen på det :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :hallo:

I går ble jeg sittende å se på fire-fem episoder av Broen på rad. Noe som har resultert i masse rar krimdrømming og drømming generelt. Drømte blant annet at noen (ikke jeg, for jeg var fortsatt gravid) hadde født for tidlig, og at de trodde bebisen ikke overlevde. Da jeg (av en eller annen grunn) skulle flytte bebisen, begynte den og skrike og søke seg etter puppen min. Jeg sa at det var for tidlig, meieriet mitt er ikke klart enda og lette etter LETTmelk (!) jeg kunne varme i mikroen. Meeerkelig drøm, meerkelig drøm. Bebisen overlevde da, fant aldri ut hva som skjedde videre, om jeg klarte å få varmet lettmelken (!) he he..eller om hva som skjedde. Fordi da gikk drømmen over til at jeg var ute å råna (som i gode gamle fjortisdager), også ble det en grusom ulykke. Sjåføren døde. Flere døde. Det var helt forferdelig. Drømmen var så virkelig at jeg har saumfart nettaviser og facebook for meldinger om triste hendelser og bilulykker. Bah- Note to self: Ikke se krim til rett før du legger deg :overrasket:

Nå sitter jeg og stresser helt ned med yoghurtfrokosten min og et stort glass vann. Savner kaffen min, men får så innmari sure oppstøt og halsbrann av kaffe, så jeg får kutte den til bebis er ute. Snart tid for noen timer på jobb. I ettermiddag skal jeg på middag hos en venninne. Hun har funnet frem en liten pose med nøytrale bebisklær som jeg kunne få låne :hoppe: Fint med gode venner :hjerter_rundt:

Ha en finfin dag :smilyblomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sover så urolig, og drømmer så mye.

Har en mann som i perioder blir veeeeldig stresset av jobben sin. I disse periodene er han nesten ikke å snakke til. Nå er han i en sånn periode. Og jeg er i en veldig hormonell periode. Det er et stykk særdeles dårlig kombo! I går var han så bedritent sur, at jeg gikk å la meg et par timer før han, fordi jeg ikke orket noe diskusjon eller krangel. Men, da la jeg eg jo egentlig litt lei meg og småirritert, så jeg sovnet, men sov dårlig. Jeg våknet flere ganger i løpet av natta av at jeg var gjennomsvett og at jeg lå dårlig. Ender alltid opp med at jeg ligger på ryggen, har hørt at det er farlig. Er det det?

Da det nærmet seg morgen, vet ikke når, har ikke telefon eller klokke på soverommet, så bråvåknet jeg av noe som jeg er bomesikker på at var tre skudd. Det var så ekte. Det er mulig det var i drømmen min, men det var virkelig ekte. Da ble jeg veeldig urolig, mer enn jeg allerede var, og begynte å lage meg maange drømmer og tanker om at dette var en gal raner som gikk rundt i boligfeltet. Er det mulig. Sovnet heldigvis til slutt. Saumfarte nettaviser i dag, står ingenting om ran, innbrudd, mord eller skuddrama, så enten var det en personlig tragedie i nabolaget her, eller så var det nok bare i drømmene mine. :bond:

I dag våknet jeg og følte meg som om jeg var overkjørt av en lastebil. Småkvalm, svimmel, litt "ut av meg selv" på en måte. Jeg hoppet i dusjen og dro på jobb allikevel, men der ble jeg sittende å kaldsvette og bare svimle, så jeg dro etter et par timer. Føles så lite bra å være så ustabil. Spørs om jeg bare skal sykemelde meg helt, men vil så gjerne klare det, vil så gjerne være i arbeid og ha en noen lunde normal hverdag. Jeg er ikke en person som bare surrer hjemme :glare: Bahh...

Nå kommer heldigvis snart en god venninne på lunchbesøk, det blir hyggelig :rodmer:

Så blir det litt avslapping før del 2 av det foreldre-og fødselsforberedende kurset fortsetter i ettermiddag.

Nok syt og klag - over og ut fra meg og sprellebebis i magen :rodmer:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for lunsj :)

Håper formen er bra og at du sov bedre i natt uten antatte kjeltringer rundt hushjørnene og denslags :ler:

Endret av Nuttapia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30+1 ♡ hjelpes som tiden flyr... nå har vi skaffet oss seng og madrass. Kjøpte brukt av en kollega av mr Løvsol. Hvordan er det med brukte madrasser. Madrassen er fra barnas hus, en myk og en hard side. Brukt på to barn. Alltid brukt tisselaken. Er det noe vi bør være oppmerksom på?

Jeg har bestemt meg for å kaste inn håndkle på jobben. Jeg sitter og svetter på jobben, blir kvalm og svimmel av stresset, magen blir steinhard og det er lite liv i magen i dagene jeg jobber. Nå har jeg hatt en kjemperolig og avslappende dag og det er full baluba i magen hele tida. Så jeg tror jeg må svelge denne kamelen og tenke på lille i magen. Jordmora mi anbefaler det også. Har sendt henvendelse til legen. Antar at han ringer meg på mandag.

i helgen besøker jeg en god venninne. Hun har jobbet mye i det siste og jeg er sliten, så vibhar en ordentlig lat helg. Har kost oss i sensommer sola i dag og gjort absolutt ingenting. Superdeilig :-)

Det er fantastisk med venner man ikke trenger å gjøre en million ting med hele tiden. Det er nok bare å være sammen. Skikkelig balsam ♡

Endret av Løvsol
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herremin....30 +3 :gravid:

Sover så dårlig om natten assa! Slitsomt! Var hos legen i dag, han ville at jeg skulle prøve å jobbe noe, slik at ventetiden ikke ble så lang. Men, han så nødvendigheten av at jeg fikk nok hvile. Han er ganske søt. Han viser alltid til kona si, sier alltid "hvis du var kona mi, så hadde jeg aldri latt deg få et valg. Jeg sykemelder deg 80 % da har du en dag du kan fordele over to dager, så stresser du ikke kroppen din, ingen fare for for tidlig fødsel eller noe annet, samtidig som du slipper å sitte hjemme og vente hele tiden". :fnise:

Jeg syns det var en kjempegod plan, jeg fungerer alltid bra på mandager og tirsdager, så blir jeg dødsliten og får masse rare og ekle symptomer fra tirsdag kveld. Da har jeg noe å gå til, føler meg ikke helt ubrukelig og får sosialisert meg litt på jobb :danse:

Det er massse liv i magen om dagen. Kjempegøy. Spark, vibrering, risting, åling, bølging..tror lille har en liten fest inni der. Ho trener alt jeg ikke får trent tror jeg - babyparty :bolledeig:

Magen har begynt å vokse seg litt oppover nå også, lurer på hvor stor magen blir til slutt jeg.. :rodmer:

Nå skal jeg fylle ut søknadsskjema for foreldrepenger, jeg er kommunalt ansatt, så jeg vil motta lønn fra arbeidsgiver, men greit å få det formelt i boks uansett.

Nattinatt :sleeping:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en nattebebis i magen...zzzz.. er sååå trøtt! Full fest inni her på natta. Drømmer så voldsomt også.

Skal hive meg i dusjen og få meg et par timer på jobb. Blir nok en powernap etter jobb ja...:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh ♡ jeg var skikkelig gææern og bestilte meg time til fotpleie og napp og farging av øyebryn. Tid til meg selv, bare fordi jeg syns jeg fortjener det ♡

I kveld forsøker jeg å få med mannen ut for å kjøpe kommode til bebis, kjøkkenskap og noen trådhyller. Merker at jeg har behov for å få ting klart her nå :-)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble kjøkkenskap i går. Orket ikke bestemme meg / oss for kommode. Jeg ble så sliten og svimmel av maset på Ikea. Men vi fikk oss kjøkkenskap. Mr Løvsol har skrudd sammeb basen og setter inn resten i dag, så da skal jeg få satt på plass kjøkkentingene inne på kjøkkenet, slik at stuen blir helt oppussingsklar. Skulle ønske jeg kunne bidratt mer i huset ass! Men men. Lille har bestemt at mor skal være i ro. Så da får jeg vel være det!

I dag har jeg vært så sliten. Sov veldig godt i natt. Etter å ha kysset mannen på jobb, sov jeg i tre timer til. Har sittet rett ut og glant på TV i dag. Nå baker jeg en ny (ferdig)kake til ei venninne som har bursdag. Vi skal reise opp og overraske henne med kake og blomster ♡

våknet i dag av at mannen holdt meg på magen og lille sprellet fornøyd inni der ♡ det er koselig når ho responderer på mr Løvsolsstemme og kontakt ♡ ho spreller alltid litt ekstra når haner i nærheten eller kommer hjem fra jobb ♡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å skru sammen noen Ikeaskuffer i dag. Hater flatpakker!

I kveld er siste delen av foreldre-svagerskapskurset. Jeg gleder meg. Det har vært en viktig prosess for meg.

31 uker i morgen ♡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syteinlegg comin' up!

Jeg er så lei av at mr Løvsol alltid prøver å komme seg unna foreldrekurset. Det har vært 3 ganger. Siste i dag. Hver gang har han forsøkt å slippe unna. Hver gang må jeg si at trenger det og syns det er viktig. Hver gang drar han kortet "skal man ikke tjene penger som foreldre da". Herregud, den mannen jobber seg ihjel, han har ikke vondt av å gå tidlig fra jobb 3 ganger i løpet av et arbeidsliv. Skjønner jo nå hvem han forventer skal følge opp dersom barn må tidlig hjem fra bhg eller noe sånt. F#¤%&/()=?

Han blir med i dag også, men han måtte spørre, HAN MÅTTE DRA DET FORBANNA PENGEKORTET og han måtte si at han kun gjør det for min del! Jæ%&/() dritt!

Unnskyld. Hormonell! Lei meg. Varm. Oppgitt og sliten! I tillegg hadde jeg gledet meg til dette kurset i dag. Nå gir hele greia meg en dårlig bismak. Bare griner nå, skal lissom sminke meg.. Det går jo fint med ansiktet fult av tårer! Dritt ass!!

Sorry, dagboka, måtte bare få ut litt frustrasjon! Skulle gitt mye for å ta en treningsøkt nå for å skremme bort litt frustrasjon!!!!!! :krangle::bond::murvegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, æsj. Så kjedelig... Vel, pengekortet var nok litt overdrevent å ta fram, da han tross alt ikke taper _SÅ_ mye penger på å miste noen få timer i løpet av én måned på lønninga.

Han burde jo ville stille opp når du synes det er viktig, dere skal jo ha dette barnet sammen, så det er jo ikke for kun din skyld at dere drar!

Du får kjefte på han litt :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, æsj. Så kjedelig... Vel, pengekortet var nok litt overdrevent å ta fram, da han tross alt ikke taper _SÅ_ mye penger på å miste noen få timer i løpet av én måned på lønninga.

Han burde jo ville stille opp når du synes det er viktig, dere skal jo ha dette barnet sammen, så det er jo ikke for kun din skyld at dere drar!

Du får kjefte på han litt :nigo:

de pengene har ikke noe å si. Han er litt onkel skrue!!!

Endret av Løvsol
Lenke til kommentar
Del på andre sider

de pengene har ikke noe å si. Han er stinn i penger. Han er litt onkel skrue!!!

han kan sende litt over til han jeg bor med, han er mer som nevøene! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han kan sende litt over til han jeg bor med, han er mer som nevøene! :fnise:

haha.. litt hormonprat. Men, det har absolutt ingen økonomisk konsekvens for ossnom han går glipp av 4-5 timer på jobb i et helt arbeidsliv :-)

vi er venner igjen nå. Og mine hormoner har roet seg. Rant litt over med både sinne og tårer i sted gitt :-)

Endret av Løvsol
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God morgen dagboka :blomst:

I dag er hormonene mine mye roligere. Deilig, å være så ustabil som jeg var i går, er veeeldig slitsomt :fnise:

31+0 i dag :rodmer: Tror jeg våknet av at jeg kjente lille sin fot dra seg over magen, første gang jeg har kjent noe annet enn en klump. Kanskje ho har begynt å snu seg? Blir spennende å se hva jordmora sier på kontroll om fjorten dager.

Det var fint på kurset i går, ikke helt fornøyd med jordmora, ho svarte ikke helt på det vi lurte på. Ho jatta egentlig mest for seg selv. Vi skulle snakke om foreldrerollen og hvordan det var å bli foreldre. Vi fikk ikke bidra med så mye, hørte mest på henne prate. Denne gangen var det en godt voksen jordmor, som var mest opptatt av å fortelle oss hvordan ting kom til å bli. Helt ok, men første gang jeg faktisk følte at kurset ikke ga meg så mye. Vi fant ut at det ene paret, som også har termin i november bor ganske nærme oss. Angrer på at jeg ikke turte å spørre etter telefonnummeret hennes, hadde vært greit å ha en i samme situasjon i nærheten. Vi tilhører jo samme helsestasjon, så sannsynligheten for at vi havner i samme barselgruppe er vel ganske stor :sol:

I dag skal jeg og ei venninne på bebisbesøk til ei venninne :hjerte: Blir deilig med litt bebiskos :hjerte:

Hun er nærmere 7 mnd da, så ikke såå liten lenger, en allikevel bebis :fnise:

I ettermiddag skal jeg til kiropraktoren igjen. Nakken min tar knekken på meg. Gleder meg til jeg kan begynne å trene meg opp igjen! Det trenger hele kroppen. Både for å helses skyld, men ser jo at estetikken ikke er den samme lenger, så gleder meg til å bli litt mer toned også! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 31 uker!

Dumt at kurset ikke var så bra i går, og at mannen ikke var så ivrig på å være med. Hormoner er ikke enkelt å hanskes med, og mennene er ofte ikke like engasjerte før babyen kommer. Etterpå derimot, skal du se det blir annerledes! :klem:

Kos deg med babybesøk og lykke til hos kiropraktor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 31 uker!

Dumt at kurset ikke var så bra i går, og at mannen ikke var så ivrig på å være med. Hormoner er ikke enkelt å hanskes med, og mennene er ofte ikke like engasjerte før babyen kommer. Etterpå derimot, skal du se det blir annerledes! :klem:

Kos deg med babybesøk og lykke til hos kiropraktor!

Jeg har vel strengt talt ikke lov til å klage. Mr Løvsol er gentlig eksemplarisk. Hormonene tok over styringen i går :-)

Meeen, av og til kan de vel late som om at det er ok å bli med på noe. Så kan jeg få leve i troen på at det er noe han vil like mye som meg... altså for eksempel kurset :-) he he ♡

Nyt dagen du også ♡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye påvirkes lillebebis i magen av mors humørsvingninger.

Jeg har vært så lav på energi og kortlunta og overfølsom til tider i svangerskapet. Blir nesten bekymret for om det har noen konsekvens for lille i magen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...