Gå til innhold

Livet med lillegull og småprøving på en ny spire ♡

Løvsol

Anbefalte innlegg

I dag starta vi dagen med svømming i varmebassenget sammen med pensjonistene :-) Linnea elsket det. Utrolig koselig ♡

hun jeg var med har vært på et par babysvømmekurs med sine eldre barn, så hun ga noen tips og vink. Veldig koselig ♡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her sitter jeg, steker havregrynspannekaker og er litt småstressa...

Vi begynte jo å øve på å lage barn :fnise: igjen på søndag eller mandag for en uke siden. På torsdag begynte jeg å føle kvalme (samme kvalme som ved forrige svangerskap), jeg reagerer på lukten av kaffe, er ekstra trøtt og hjertet mitt slår hardere på en måte (kjente jeg også ved forrige svangerskap)... Det går da vel ikke an å klaffe på første forsøk ??? Jeg aner jo ingenting om min syklus, så om jeg har hatt EL eller ikke aner jeg ikke... Vi er klar for to tette altså, men vi kan da umulig ha vært så "heldig"?? :fnise::sjokkert::bond:

Jeg er forkjølet også, så satser på at disse symptomene er en merkelig versjon av forkjølelse, så får jeg ta en test om et par uker dersom symptomene vedvarer...

Men først, pannekaker! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våknet i dag med litt feber og ordentlig tett nese, satser på at det er de symptomene som gjør at jeg tror jeg er gravid. Har veldig lyst på nummer to, men kan tenke meg at Lillegull er litt større, kan bli heftig med et nytt svangerskap med like mye kvalme og utfordringer, samtidig som jeg er hjemme i permisjon med denne frøkna som krever mer og mer. Slitsomt nok å være hjemme med bebis med feber si..

Ellers går det bra her, elsker at det er bar asalt, sol og vår :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen, god morgen :rodmer:

Frøkna fant ut at ho ville stå opp klokken seks i dag, så da var det bare å sette tannpirkere i øya og stå opp. Nå pludrer ho på teppet sitt, jeg koker kaffe til gubben og lager havregrøt til oss. Gubben er så sliten for tida, så hører han slumrer og slumrer.

Det er en slitsom periode nå, føler meg litt som en alenemor om dagen. Mr Løvsol er hjemme på kveldstid, men han er så sliten og utålmodig med lillegull at jeg helst tar henne alene. Han kan blant annet hysje sint på henne og jeg merker at han er brå og utålmodig i bevegelsene sine når han bærer på henne, DET er ikke aktuelt. Han har sine perioder, som er forferdelig slitsomme, men jeg syns de blir verre og verre for hver gang, kanskje er det mitt beger som fylles mer og mer eller kanskje det er en kombinasjon, men nå må jeg ta tak i det. Vet vi får tilbud om samlivskurs på 5 eller 6 mnds kontrollen, det skal jeg insistere at vi går på. Fordi jeg trenger en "trygg" arena hvor jeg kan ta opp et par av mine hovedutfordringer med han eller oss. Og han har helt sikkert behov for å si noe til meg også. Hvis jeg prøver å si noe nå, klarer han å vri det til at det er "min" skyld, også får jeg han til å forstå at det ikke handler om "skyld" og da ender det opp med at han går rundt å sier at han er et dårlig menneske og sutre sutre...så sitter jeg igjen med dårlig samvittighet for at jeg prøvde å tenke på meg og lillegull...

jeg elsker han over alt på jord og når han har det bra har vi det perfekt, men nå er det på tide at vi og HAN stikker fingern i jorda og finner ut hvordan dette skal takles videre, fordi det er absolutt ikke nytt.

puuh - det måtte ut! Er litt lei, og med alle hormonene i kroppen og tankene på at det er en liten mulighet for at det er en liten spire på vei, så orker jeg ikke å ta "alt" ansvaret når vi blir en familie på 4, da trenger jeg mer hjelp, og da må han klare å sette familien litt før jobb. Det syns jeg han må begynne å jobbe med allerede, han har ikke en så banebrytende jobb at han ikke kan gå hjem til normaltid. Han er ikke kirurg, så det står ikke om liv å gjøre. Er jeg egoistisk som tenker sånn? :bond:

I dag har jeg vært på barselstreff, det var mer slitsomt enn hyggelig i dag. Det er så sykt mye hormoner i kroppen. Jeg er sååå trøtt, har skikkelig murringer, vondt nedover bekkenet og låra, småkvalm hvis jeg ikke får spist hele tida. Enten kommer mensen nå rett rundt hjørnet eller så er det en ny spire som driver å snurkler seg fast inni her... :bond::rolleyes::rodmer: herreminhatt

ja ja...jeg får gå tilbake til klesvasken, har 3 stk 60 graders vasker som venter på å bli brettet... + et klesstativ som må taes fordi jeg må henge opp en ny vask om en god time. Hei og hurra for husmora :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så himla støl i låra, vondt i korsryggen og stiv i rumpa (!) - trøtt som et uvær og mensenmurringer ut av en annen verden... herremin ★★★

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioi, så spennende det var her da! :hoppe: Kommer du til å ta en test?

Høres ut som samlivskurs hadde vært nyttig for dere, ikke greit å gå rundt og føle det sånn altså. Stor klem til deg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff nei, skrikekur gjør jeg aldri igjen! Det prøvde i 1 dag og hun ble stakkars mer hysterisk enn hun var. så små på den alderen skjønner de jo ingenting heller, og gråten er ekte, ikke tilgjort.

Men sover hun ikke etter den 1,5 time duppen i 2tida? Før klokka 23 igjen?

Lykke til med prøving, ble selv prøver da lillemor var 5 mnd, like spennende som første gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioi, så spennende det var her da! :hoppe: Kommer du til å ta en test?

Høres ut som samlivskurs hadde vært nyttig for dere, ikke greit å gå rundt og føle det sånn altså. Stor klem til deg! :klem:

Tenker å ta en test ila en ukes tid om mensen ikke kommer. Tok en negativ test på onsdag, men det var midt på dagen på 9 dag etter sex, så det er jo veldig tidlig å teste uansett! Vi får se hva dette er ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff nei, skrikekur gjør jeg aldri igjen! Det prøvde i 1 dag og hun ble stakkars mer hysterisk enn hun var. så små på den alderen skjønner de jo ingenting heller, og gråten er ekte, ikke tilgjort.

Men sover hun ikke etter den 1,5 time duppen i 2tida? Før klokka 23 igjen?

Lykke til med prøving, ble selv prøver da lillemor var 5 mnd, like spennende som første gang :)

Hun klarer ikke å sovne etter den siste hvilen. Men er supertrøtt fra ca kl seks og til hun sovner mellomti og elleve. Kanskje jeg må ta en ny trilletur påtidligkvelden?

Jeg trodde det var for sent å sove etter fem når de var over 5 mnd? For å ikke ødelegge nattesøvnen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud så spennende det var her a!!!!! Skal dere prøve på en til allerede!! Wææææ 😃😃😃😃 du må jo teste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jenta mi sov lun 2 x 30 min på dagtid fra 5 mnd, men hun er jo unntaket.. De fleste trenger mer søvn. Hun er sikkert overtrøtt hvis hun er våken fra 15.00 til 23.00? Dette med søvn har ingen fasit og barn er ulike så mn må nesten bare prøve seg frem. Når du legger henne de to duppene på dagtid, finner hun selv roen og er tydelig trøtt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi legger B mellom 19-19:30. Han kviler ikke etter 17:) noen ganger er han våken fra 16, da sovner han 19. Skal ha mat igjen en gang på natten og vi står opp igjen mellom 07-08! Deilig å ha kvelden for oss selv!! Selv om han våkner mange ganger. Men da gir vi bare smokk så sovner han igjen!

Han kviler to ganger om dagen! Ca kl 10-12, og 14-15 til 16-17! Men han sover bare i vogna ute, nekter å sove inne ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jenta mi sov lun 2 x 30 min på dagtid fra 5 mnd, men hun er jo unntaket.. De fleste trenger mer søvn. Hun er sikkert overtrøtt hvis hun er våken fra 15.00 til 23.00? Dette med søvn har ingen fasit og barn er ulike så mn må nesten bare prøve seg frem. Når du legger henne de to duppene på dagtid, finner hun selv roen og er tydelig trøtt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herregud så spennende det var her a!!!!! Skal dere prøve på en til allerede!! Wææææ 😃😃😃😃 du må jo teste!

Det var ikke planen. Men, med mindre mensen kommer med full kraft og heftige gravidsymptomer så er det et eller anna som prøver å sette seg fast inni her(!). Det er jo uansett tidlig og mye kan skjenom det er graviditet. Men haallloooo???? Hjææælp ♡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun klarer fortsatt ikke å finne roen selv, må bysses, bæreseles eller trilles for å sovne. Ja, ser på øynene hennes at hum er trøtt i tillegg til at hun blir sutrete. Sovner etter et lite min byssing eller noen meter trilling i vogna.

Men ikke på kvelden, da ser vi at ho er trøtt, ho gnir seg i øynene, men med en gang vi har gjort kveldsstelletbog begynner nattasang så slår hun opp øynene. Hvis jeg har prøvd å legge henne ligger hun og spreløer og sparker hardt i madrassen, kaver seg skikkelig opp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke planen. Men, med mindre mensen kommer med full kraft og heftige gravidsymptomer så er det et eller anna som prøver å sette seg fast inni her(!). Det er jo uansett tidlig og mye kan skjenom det er graviditet. Men haallloooo???? Hjææælp ♡

Herreguuuud. Nå ble jeg i prøvefase-modus og sjukt gira på dine vegne!!!! 😄 jeg er livredd for å bli gravid igjen, så her er det gummi for alle penga! Har aldri hatt SÅ tydelige eggeløsninger som nå!!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag sovna ho jaggu meg kl åtte (!) Sover enda.. jeg er trøtt som en dupp.. hvor mange min søvn får jeg om jeg legger meg nå? Ho fikk melk i halvsyvtiden...to sleep or not to sleep..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med kaffen ig kjøleskapslukta? :fnise:

Kjøleskap går ok. Kaffe, not so much ;-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen skal jeg ta test. Grugleder meg. Ble innkalt på jobbintervju denne uken. Blir spennende å se om det skjer det samme denne gang, som i fjor. Da fant keg ut at jeg var gravid samme uke som jeg fikk 3 jobbintervjuer...

har ikke hatt så mane symptomer siden helgen, bortsett fra at jeg er himla trøtt og slukner sammen med frøkna i halvtitida. Og øm i korsryggen. Kanskje det bare var en heftig EL? Men da burde vel mensen kommet.. rare greier.. blir spennende å se hva testen sier i mårra.. hmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...