Mohair Skrevet 13. november 2014 #461 Del Skrevet 13. november 2014 Min første sov oppå meg flere netter og fikk alltid sovne på meg for jeg la han ned, men jeg fikk sove selv med han på brystet, så det var ikke noe problem. Han hadde i hvert fall god døgnrytme helt fra starten. Slitsomt med så lang våkent på natta, men lurt å la pappa ta. Og å Gjøre det fryktelig kjedelig med minst mulig stimuli. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Løvsol Skrevet 14. november 2014 Forfatter #462 Del Skrevet 14. november 2014 Så var det på'n igjen. Nå har vi puppet av og på i ca 1 time. Vesla drikker aktivt. Håper så inderlig vi har noen økedøgn. Jeg fungerer dårlig på så lite søvn. Jeg har fått noen timer ila dagen og etter at mannen kom hjem fra jobb. Men skulle veldig gjerne fått noen timer sammenhengende nå på natta.. lurer på hva som plager jenta mi. Ho har nesten ikke sovet det siste døgnet.... roer seg bare på puppen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Løvsol Skrevet 14. november 2014 Forfatter #463 Del Skrevet 14. november 2014 Amming i senga etterfulgt av samsoving gjorde susen ♡ vi sov fra 0230-0810 ♡ superdeilig! Jeg sover litt på vakt, men jeg fikk sove. Føler meg som et nytt menneske:-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 14. november 2014 #464 Del Skrevet 14. november 2014 Du så iallfall veldig fresh ut idag! (igår) Deilig at samsoving er tingen. Hun er så nydelig at jeg får helt deilig vondt! Lille prompeguri Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Løvsol Skrevet 17. november 2014 Forfatter #465 Del Skrevet 17. november 2014 (endret) Mannen og jeg hadde en skikkelig krangel/diskusjon natt til lørdag. Vi manglet begge søvn, jeg pga 2-3 økedøgn og han pga full jobb og oppussing på kveldstid. Vi valgte å dra noen timer en venninnes 30 årslag. Svigers var barnevakt. jeg fikk ikke noe søvn på kvelden og ble sittende oppe med frøkna til kl fire. I går dro jeg og lillegull til mamma og pappa. Jeg kom dit kl 2030 ammet og fikk litt mat selv. Så tok de over lillegull og jeg fikk sove 3timer med ørepropper før jeg måtte amme. Ammet frøkna et par timer (!) Før jeg vekket mamma slik at hun kunne bysse vesle i søvn. Da fikk jeg 4 nye timer med ørepropper. Så morgenamming før enda halvannen time med søvn. Det kjennes helt fantastisk ♡ mannen fikk gjort ferdig en ny del av oppussingen,så nåvtror jeg faktisk at stua blir ferdig til jul ♡ nå har frøkna fått nattamming, men hun sovner ikke helt, så vi koser oss litt i sofaen. Vurderer å ta henne med inn i min seng og samsove resten av natta i håp om at det funker :-) bebis er sååå mye kos og litt frustrerende med lite søvn. Men, dette går seg til :-) Endret 17. november 2014 av Løvsol Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilleninja Skrevet 17. november 2014 #466 Del Skrevet 17. november 2014 Ble det noe søvn i natt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Løvsol Skrevet 17. november 2014 Forfatter #467 Del Skrevet 17. november 2014 Ble det noe søvn i natt? Vet du, helt bortskjemt. Først 3,5 time før nattamming, så samsov vi fra 0230-0715! Og så samsov vi fra 0900-1200. Herreminhatt!! Krysser fingrene for at dette harmoniserer med 3 4 økedøgn i forrige uke:-) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Løvsol Skrevet 22. november 2014 Forfatter #468 Del Skrevet 22. november 2014 Fy søren for en krevende tid... soverutiner eller manglende soverutiner tar nesten livet mitt. En dag med grei søvn, fire døgn uten. To med, fem uten. I helgen måtte jeg bare rømme til mamma og pappa igjen. Helt fullstendig utslitt. På torsdag gikk jeg bare å gråt. Mistet matlysten, når jeg spiste ble jeg kvalm, det jeg spiste gikk tvers igjennom. Følte at jeg ikke mestret noe, følte meg ensom, følte alt og følte ingenting. Følte meg rett og slett syk.mannen tok heldigvis store deler av natt til fredag, men jeg klarte ikke å sove. Lå og svettet og kaldsvettet om hverandre. Prøvde å sove med ørepropper, men hørte lydene fra stua og lillegull allikevel. Jeg ble nesten litt redd for hva som skjedde med meg. Nå har jeg vært et døgn på fjellet. Mamma tok lillegull hele natta. Jeg pumpet meg og fikk sove fra 0030-0635 da våknet jeg med en spreng ut av en annen verden. Så ammet jeg og fikk legge meg igjen va 0730. Da sov jeg til 11. Det føles helt fantastisk. Mamma skal ta lillegull i natt også. Jeg er på vei i køyen nå. Gleeder meg. Blir nedtur å komme hjem igjen og måttw ta nettene selv igjen. Men har bestemt meg for at jeg skal legge meg klokken 0900 hver kveld, sånn at jeg wr sikret 3 timer søvn før nattskiftet. Frøkna pleier å sovne i tre-firetida, så da skal det vøre overkommelig. Spedbarn og mammatilværelseber helt fantastisk, men fy søren så slitsomt. Det er en helt ny type sliten, som jeg aldri har forestilt meg at fantes ;-) Gleder meg til frøkna forstår dag og natt og sover flere timer i strekk på natta. Skal gjerne nattamma, bare ammingen og rapingen blir en liten del av natta og ikke hele natta...;-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilleninja Skrevet 23. november 2014 #469 Del Skrevet 23. november 2014 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 24. november 2014 #470 Del Skrevet 24. november 2014 Det er fattige ord midt oppi det, men det ordner seg litt og litt, vennen! Det gjør det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Løvsol Skrevet 26. november 2014 Forfatter #471 Del Skrevet 26. november 2014 ♡♡ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 26. november 2014 #472 Del Skrevet 26. november 2014 Jeg rekker ofte ikke å kommentere i dagboka di, men leser her støtt. Stor klem til deg, det er veldig tøft med dårlige netter og søvnmangel, synes du er både tøff og flink mamma! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Løvsol Skrevet 26. november 2014 Forfatter #473 Del Skrevet 26. november 2014 I dag er lillegull 5 uker! 5 uker. FEM uker(!) Jeg har vært mamma i FEM uker?!? Oo lord lissm ;-) det har gått veldig fort, samtidig som det føles som en evighet siden vi kom hjem fra sykehuset. Dagene og nettene går opp og ned. Når jeg bare får jevnlig søvn så går det veldig fint. Nå har jeg hatt en fantastisk helg hos mamma og pappa. De tok nettene og ga pumpemelk på flaske. Jeg ammet før jeg la meg og tidlig på morgenen før jeg fikk sovet noen flere timer igjen på formiddagen :-) helt ubeskrivelig deilig å få hentet seg litt inn igjen. Etter jeg kom hjem har frøkna hatt noen netter hvor ho har sovet to økter på 4-5 og 6(!!!!) Timer. Bank i bordet. Det kjennes jo helt fantastisk ut! Nå kvelds/nattammer jeg og håper vi får noen timer sammenhengende søvn i natt også. Ho har sovet mye i dag, så j er småbekymra for om ho får en våkenperiode i natt. Men håper uttrykket "søvn avler søvn" stemmer. Frøkna har hatt en del bajsebleier i det siste døgnet. Jeg har ikke noe særlig matlyst og spiser i grunnen nesten bare knekkebrød med ekte geitost i tillegg til enkel middag med grønsaker og lite krydder. Lurer på om frøkna kan reagere på geitosten. Skal prøve å finne et annet enkelt pålegg og se om det blir bedre. Det som er litt kjipt er at det er det eneste jeg har lyst på om dagen. Men, det er verdt å finne noe annet hvis det er det som gjør at lille plages med litt magevondt. Nå har lille gulpet litt, rapet og bajsa. Hun søkte og skrek som besatt, så jeg legger henne til i 5 min ekstra før jeg skifter bleia og begynner nattens byssemaratob. Send meg alle gode søvnenergier som finnes ♡ Natti fininger ♡ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Løvsol Skrevet 27. november 2014 Forfatter #474 Del Skrevet 27. november 2014 God formiddag dagboka :-) Nå er frøkna levert hos farmor en liten time, så jeg får tatt en ordentlig dusj og stellet meg. Deilig å dusje uten å være redd for om lille ligger å skriker alene. Nå har jeg laget meg en kaffe og spiser havregrøt. Deilig med litt alenetid..har man lov til å si det? Klokken ett skal jeg kjøre inn til byen, skal på sangtime. Blir spennende å se om frøkna godtar det. Hvis ikke blir det skravling med sanglæreren. Verdens kuleste dame på over 70. Skulle ikke tro ho var en dag over 60. Jeg er litt spent på den byturen, fordi, når jeg skal ha sangtimen, er akkurat 3 timer siden amming, spørs om jeg må forsøke å få inn en amming før sangtimen, eller om jeg skal satse på at hun holder ut til etter sangtimen. Siden hun plutselig sover 5-6 timer på natta, så føler jeg at hun må få mat hver 3. time på dagen. Gleder meg til jeg kan la henne styre matgreiene selv, blir litt stressa av alle meningene om hvordan og når man skal amme. Lille hadde i tillegg ikke gått opp mer enn 40g siste uke, så da tenker jeg enda mer på det. Svigermor syns hun virker større og tyngre hver gang hun ser henne, så jeg tror ikke det med vekten er noe stress. Frøkna har jo gått opp over gjennomsnittet frem til nå, så det er vel bare en naturlig stabilisering, i tillegg til at hun tømte 3 bajsebleier før veiing Helsesøster var ikke bekymret, men hun syns jeg kanskje burde vekke hver 4-5 time på natta. Jeg prøver å ikke vekke på natt frem til neste veiing, viser det seg at ho fortsatt ikke går tilfredsstillende opp, så får jeg begynne å vekke (om ho fortsetter å sove på natta). Men, hun virker så sprek og rask. I dag lå hun til og med å smilte og pludra da jeg skiftet bleie før morgenamming, og da var det nesten 7 timer siden nattammingen startet. Neih, nå får jeg spise siste rest av grøten her, sminke meg litt, pakke sekken til lillegull og komme meg innover til byen. Bedre å ha litt god tid enn å måtte stresse. Ha en fin dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilleninja Skrevet 27. november 2014 #475 Del Skrevet 27. november 2014 Jeg synes så absolutt det er lov å kose seg litt med alenetid også Håper du har hatt en fin dag 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Løvsol Skrevet 28. november 2014 Forfatter #476 Del Skrevet 28. november 2014 Nattas byssemaraton er i gang. Lillegull har vondt i magen i kveld og presser og promper i et kjør. KokosKarrigryte (uten løk,chili eller hvitløk var kanskje ingen hit.. uffeh ♡ Nå er det snart 2,5 time siden forrige amming, skal bysse litt til . Så håper jeg på at en siste nattamming gjør susen og at vi får noen timer søvn. Det er mellom ett og halvtre hun har sluknet de siste nettene. Cross my fingers ♡ Nattinatt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilleninja Skrevet 28. november 2014 #477 Del Skrevet 28. november 2014 Offamei, håper dere fikk sove begge to Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Løvsol Skrevet 28. november 2014 Forfatter #478 Del Skrevet 28. november 2014 Offamei, håper dere fikk sove begge to Ho sovna ca halvtre, men har sovet urolig og har tålet seg inntil meg, så j har sovet urolig. Nå er ho litt hos farmor igjen. Så j skal sove halvannen time før jeg dusjer og henter henne:-) noen fordeler å bo i nabohuset til svigers:) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Løvsol Skrevet 28. november 2014 Forfatter #479 Del Skrevet 28. november 2014 Jeg synes så absolutt det er lov å kose seg litt med alenetid også Håper du har hatt en fin dag Gårsdagen var veldig fin ♡ deilig å gjøre noe jeg elsker å gjøre og ikke bare være mor og lære å være mor og være småbekymret for bajsebleier. Tror det er veldig viktig å gjøre ting som en selv trenger også. ♡ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Løvsol Skrevet 28. november 2014 Forfatter #480 Del Skrevet 28. november 2014 Note 2 self. Ha med niste overalt hvor du går!! Jeg har vært "handikappet" i flere år når det kommer til kosthold. Da jeg var 18-20 år gikk jeg på noen p-piller som ødela huden min, jeg prøvde utallige kremer, salver og hudpleieprodukter, før jeg til slutt fikk noen sterke antibiotika piller av legen min. Legen ga meg en hestekur som var ment å bruke en gang. Dette funket og jeg fikk såpas mange piller at jeg brukte hestekuren opp til flere ganger. Noe som har ødelagt magen min. Etter en lang periode på blodtypedietten hvor jeg spiste superrent, kuttet potet, stivelse, pasta, svin, melk, hvete og en haug andre matvarer (som er i all mat...nesten). Begynte magen å fungere igjen, men jeg har ikke kunne spise melkeprodukter, svin eller hvete. Jeg får ikke påvist noen allergier, så av og til skeier jeg ut.. Da jeg var gravid, kunne jeg plutselig spise vanlig brød, jeg kunne spise hvitost, bruke smør i matlaging osv. Jeg turte ikke prøve meg på å drikke melk eller spise is (både fordi overgangen til soyaprodukter eller andre alternative produkter blir så utrolig nedtur, men også fordi det er det jeg blir mest dårlig av). Nå reagerer Lillegull på melkeprodukter, og jeg blir dårlig av hvete. Så da er vi tilbake på min vanlige diett. Noe som er litt mer tungvindt når jeg er ute på vift. Derfor, ha MED NISTEPAKKE Løvsol. Du blir et nervevrak og en hormonell ustabil slitsom dame når blodsukkeret er laaangt nede. NOTE 2 SELF!! TA MED MATPAKKE!!! Lillegull sov fra halvtre til jeg vekket henne kvart på ni i dag. De nye soverutinene hennes på natta er superdeilig! Jeg krysser alt jeg har for at det skal fortsette <3 Jeg er bare litt småbekymret for om jeg får i henne nok mat. Jenta er fornøyd så lenge hun får mat hver 3-4 time på dagen og hver 2,5 time på kvelden. Det blir ca 6-7 måltider i døgnet. Frøkna er våken, sterk og fin. Men, leser at de skal spise oftere. Men, ho gulper etter hvert måltid, overskuddsgulping og hun gir ikke tegn til å være sulten før tidligst etter 2,5 - 3 timer. Kan vel ikke proppe i henne mer mat da?? Nå har jeg spist 2 glutenfrie brødskiver med leverpostei og en blåbær soyayoghurt. Frøkna sovna i Ergobaby bæreselen. Jeg må vekke henne til amming om 15 minutter ( for å få nok måltider i dag, prøver jeg å vekke hver 3. time på kvelden dersom hun ikke våkner selv). Spørsmålet er om jeg skal prøve å få begynt på middagen, eller om jeg skal prioritere å fore frøkna... hmm.. Tenkte å lage en slags taco, har så lyst på avokado og nachochips. Ser flere skriver at taco påvirker babys mage, usikker på om jeg skal bruke tacokrydder, eller om jeg skal lage en egen tomatsaus...hmm.. Jeg er så uendelig glad for at det er helg og at mannen skal være sammen med meg. Jeg har et par ting jeg har lyst til å få gjort i huset. Blant annet: avise fryseren, lage mat som kan fryses i porsjoner, rydde i klærne til lillegull (har fått arve og låne flere poser med klær i str 50 og 56. Disse klærne står i poser på rommet hennes, fordi jeg ikke har hatt anledning til å rydde i kommoden. Så DET hadde vært deilig å få ryddet på plass. I tillegg har jeg lyst til å hente frem mine egne klær fra kjelleren, jeg har bare gravidklærne mine enda, og de begynner å bli altfor store og ganske kjedelig å bruke etter 9 mnd i samme klær. Neih, la helgen begynne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå