Løvsol Skrevet 19. oktober 2014 Forfatter #401 Del Skrevet 19. oktober 2014 hahaha....ja til samføding Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Løvsol Skrevet 19. oktober 2014 Forfatter #402 Del Skrevet 19. oktober 2014 Jeg googla et par søk for mye og ble stressa, ringte til føden og fikk en kontroll. Kom nettopp hjem. Alt var fint med bebis. Legen sa at det var helt normalt at livmorhalsen gjorde seg klar til fødsel nå, hun sjekket ikke modning da vannet ikke har gått og de ikke ønsket å fremprovosere noe. Jeg kom på sykehuset fordi det var lite liv og jeg hadde hatt kynnere og litt spotting. Da de tok en stresstest på meg våknet bebis til liv og det var ikke noe "lite liv igjen i den bebisen nei"... MEEEN, bebis har snudd seg, så ho ligger i seteleie gitt! DET var en strek i regninga for meg. Ble skikkelig stresset nå.. UL viste at bebis er en normalbebis, ingen femkilos unge. Legen sa ikke hvor stort barnet var, jeg glemte å spørre, ble så satt ut av dette med seteleie at jeg koblet ut. Men, legen satt opp time til meg på fredag, så da skal jeg tilbake for å vurdere vendingsforsøk og eventuelt vurdere om jeg kan gjennomføre vaginalfødsel dersom det ikke kan gjennomføres vending eller bebis har snudd seg av seg selv. De er fine på føden, ingen som syns det var dumt at jeg kom, selvom det var sent og ingenting var galt. Nå får jeg bare håpe at bebis turner seg rundt av seg selv. Hvis ikke får jeg høre hva de sier på fredag. Merker at det blir litt store omveltninger for meg nå, jeg har jo helst ikke lyst å ha bedøvelse. Legen sa at det var veldig anbefalt med spinalbedøvelse, da det ofte måtte brukes tang ved setefødsler. Videre sa hun at det var jo alltid en mulighet for at de tok barnet med keisersnitt. Så jeg må plutselig forholde meg til litt nye ting.. Jaja... Skal prøve å la dette ligge til fredag, så får jeg ta alle spørsmål da. Nå er jeg helt utslitt. Mange inntrykk på kort tid. Det viktigste er at bebis har det fint, så får vi se på resten senere.. Nattinatt dagboka Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Løvsol Skrevet 20. oktober 2014 Forfatter #403 Del Skrevet 20. oktober 2014 Sovnet til slutt i går. Sliten i dag. Fortsatt murringer, masse liv igjen. Fortsatt litt brun spotting og litt mer utflod (sorry details)! Legen sa det var helt normale modningstegn. Så da modnes jeg vel da.. håper alt livet nå er bebis som turner seg tilbake... lov til å håpe;-) Voldsom halsbrann i dag, får dytte innpå litt Gaviscon :-) Blir en rolig dag her kjenner jeg... uten Google!! ;-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 20. oktober 2014 #404 Del Skrevet 20. oktober 2014 Her hadde det skjedd ting siden sist, ser jeg! Håper hun snur seg til hodeleie igjen, det er jo det beste! Bra at det modnes da, blir spennende tider hos deg fremover. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerfuglen1982 Skrevet 20. oktober 2014 #405 Del Skrevet 20. oktober 2014 Åh, så godt at alt var fint med lille. Skjønner veldig godt at du ble litt urolig mht seteleie... Det er helt forståelig! Håper du har en rolig og fin dag... Uten Google 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
studenten Skrevet 20. oktober 2014 #406 Del Skrevet 20. oktober 2014 Det var jo veldig bra at du dro på sjekk og fikk oppdaget at hun var i seteleie da. Hadde kanskje blitt litt mer "dramatisk" om det ble oppdaget UNDER fødsel! Håper hun snur seg så du slipper snuforsøk. Anbefaler akupunktur. Har hørt flere som har brukt akupunktur for vending som har fungert bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Løvsol Skrevet 21. oktober 2014 Forfatter #407 Del Skrevet 21. oktober 2014 Stod å pusset tenna, plutselig kjentes det ut som om mensen kom, skikkelig. Satt meg på do. Og der var nok resten av eller hele den proppen. Men, det stopper lissom ikke. Hvor mye skal enkli komme med den proppen??? Tror jeg skal ta det rolig i dag også jeg. Bare just in case. Hadde egentlig tenkt meg på jobb.. blanding av skrekkblandet fryd her ass! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 21. oktober 2014 #408 Del Skrevet 21. oktober 2014 Så spennende da! For meg har i hvert fall slimpropp betydd fødsel innen noen få dager, men jeg vet at det ikke er sånn for alle! Hold oss oppdatert! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Løvsol Skrevet 21. oktober 2014 Forfatter #409 Del Skrevet 21. oktober 2014 (endret) Her hadde det skjedd ting siden sist, ser jeg! Håper hun snur seg til hodeleie igjen, det er jo det beste! Bra at det modnes da, blir spennende tider hos deg fremover. Litt for spennende, følte meg så klar og forberedt, helt til dette med seteleie..men alt ordner seg for snille piker...det sier min mor Åh, så godt at alt var fint med lille. Skjønner veldig godt at du ble litt urolig mht seteleie... Det er helt forståelig! Håper du har en rolig og fin dag... Uten Google Ja, det er det viktigste at lille har det bra Takk :-) Googleforbudet har jeg klart å overholde!! Det var jo veldig bra at du dro på sjekk og fikk oppdaget at hun var i seteleie da. Hadde kanskje blitt litt mer "dramatisk" om det ble oppdaget UNDER fødsel! Håper hun snur seg så du slipper snuforsøk. Anbefaler akupunktur. Har hørt flere som har brukt akupunktur for vending som har fungert bra! Magefølelsen min sier at jeg ikke skal dille for mye med dette her, så jeg prøver å forholde meg til legens anbefalinger og vurderinger kjenner jeg..Intuisjonen min er som regel god, så jeg velger å stole på den denne gangen... Beklager at jeg ikke har funnet den øvelsen til deg ... Så spennende da! For meg har i hvert fall slimpropp betydd fødsel innen noen få dager, men jeg vet at det ikke er sånn for alle! Hold oss oppdatert! Vet at man kan gå flere uker etter at den kommer / går. Prøvd å google mengde og propp.. he he.. Men, blir ikke klok. Alt er så individuelt. Det kommer hvertfall mengder, så jeg får ta en telefon til jordmor om det ikke "roer" seg snart, bare for å dobbeltsjekke. Skikkelig mensensmerter. Rett og slett som dag to av mensen. Bortsett fra at det ikke er blod, men slim. Masse og ordentlig mensensmerter i korsrygg og "eggstokkene". Ikke i noen rytme eller noe, bare vedvarende... Føler meg helt kvalm, men det er bare tankene mine som setter i gang Endret 21. oktober 2014 av Løvsol Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
studenten Skrevet 21. oktober 2014 #410 Del Skrevet 21. oktober 2014 Herregud du kommer til å føde snart!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Løvsol Skrevet 21. oktober 2014 Forfatter #411 Del Skrevet 21. oktober 2014 Vannet gikk. Innlagt på sykehuset. Kan fortsatt gå 2-3 døgn før bebisen kommer, men må være innlagt pga seteleie....æææh ♡ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 21. oktober 2014 #412 Del Skrevet 21. oktober 2014 Oioi, så utrolig spennende! Masse lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilleninja Skrevet 21. oktober 2014 #413 Del Skrevet 21. oktober 2014 Wææææ, her skjer det ting jo Lykke til, lykke til, lykke til! Bra at de tar godt vare på deg og følger med dette seteleiet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerfuglen1982 Skrevet 21. oktober 2014 #414 Del Skrevet 21. oktober 2014 Oi oi, her skjer det ting! Masse lykke til når det braker løs. Håper enten at lille snur seg eller at de løser det på annet vis tipper det ordner seg for snill jente ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilleninja Skrevet 21. oktober 2014 #415 Del Skrevet 21. oktober 2014 Hvordan går det med deg? Ser at du sniker her inne, hvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 21. oktober 2014 #416 Del Skrevet 21. oktober 2014 Hvordan går det, Løvsol? Håper det er i gang, og at du snart holder lille nurket i armene dine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
studenten Skrevet 21. oktober 2014 #417 Del Skrevet 21. oktober 2014 Masse masse lykke til med fødsel, om så det blir vaginal eller ks! Herregud så sjukt. Nå er du snart mamma! Dette klarer du fint! Gleder meg til å høre når lille har kommet ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Løvsol Skrevet 21. oktober 2014 Forfatter #418 Del Skrevet 21. oktober 2014 Nå har jeg ligget på sykehuset siden kl 0900 i dag. Ligger i sexy bestemorbleie. Har noen rier og noen tak. Men ingen regelmessige. Jeg er innlagt fordi det er rutine når vannet går før uke 37 og når bebis ligger i seteleie. Riene er vonde når de tar. Men, det er nok bare modningsrier, så noen varer i 4 min, noen varer i 30 sek. Dersom fødselen ikke starter av seg selv ila natten, så vurderer legen istandssettingstiltak. Rart å tenke på at jeg er mamma ila fredagen ♡ Mannen er hjemme for å sove. Føler meg litt ensom. Men han er klar ved telefonen og er her ila 20 min dersom noe skjer ila natten. Hvis ikke er han her igjen i morgen tidlig. Gleder meg allerede.. teit regel at mannen ikke kan bo på sykehuset sammen med meg. Ligger jo her med en tom seng ved siden av meg... sukk.. jaja.. nå skal jeg prøve å sove. Håper jeg får en god natts søvn. natti Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 21. oktober 2014 #419 Del Skrevet 21. oktober 2014 Håper du får sove litt, og at det tar seg opp i morgen! Kjempespennende å følge med! Tenker på deg, snart er du mamma! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerfuglen1982 Skrevet 21. oktober 2014 #420 Del Skrevet 21. oktober 2014 God natt og håper du får hvile og sove litt i natt. Trygt og godt for lille og deg at dere er på sykehuset (selv om det er ensomt) tenker jeg da.. Om noe skulle sette i gang er dere der og kan få hjelp så fort det er nødvendig. Håper det skjer noe snart og at du føler deg trygg og ivaretatt på alle måter. Gleder meg til å sjekke kg hver gang jeg ser mobilen jeg nå. Gled deg til alt som skal skje, det er helt fantastisk å bli mamma Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå