Crobern Skrevet 25. mars 2014 #81 Del Skrevet 25. mars 2014 Jeg svarer gjerne. Spørsmål 1: TiI en viss grad. Noen av oss kan, noen ganger. Jeg er ikke spesielt flink verken til å ta over kroppen eller til å bytte bort til andre igjen med vilje, men noen er ganske gode på det. Det er på en måte flere ulike grunner til at noen kommer fram: a) Man trigges fram av en negativ ting. (Den som har hatt som "jobb" å ta mobbing for utseende, for eksempel, vil ofte komme fram dersom noen slenger en kommentar av typen "så stygg du er" på gata, barnet som er redd for haier kommer fram når det dukker opp en hai på TV etc.) b) Man trigges fram av en positiv ting. (Små barn kommer ofte fram i lekebutikken, hun som synes Kate Winslet er superpen kommer fram dersom vi kommer over et bilde av henne på internett, han som elsker kake kommer fram i det øyeblikk sjokoladekaka taes ut av ovnen etc.) c) Man trigges fram av nøytrale ting fordi man pleier å gjøre dem. (Hun som har oversikt over økonomien kommer fram hvis en regning skal betales, den som pleier å snakke mest med slekta kommer fram hvis en av de ringer, barnet som har som "jobb" å hente posten kommer fram når vi hører postbilen etc.) d) Noen har rett og slett lyst på tid framme og "tar over" kroppen. e) Noen vil helst slippe å være framme (eller det passer bedre at noen andre er der) og prøver å bytte bort. a) og b) kan vi i liten grad styre, punkt c) kan vi overstyre noen ganger.. Punkt d) og e) øver vi oss på, og vi håper å lære det helt etterhvert. Noen av oss er som sagt flinkere på det enn andre, mens enkelte ikke engang vet at vi er flere her inne. Spørsmål 2: Biologisk familie, ikke så bra. Men forloveden vår takler det veldig bra. Hun er veldig snill. Spørsmål 3: Det ville betydd at jeg og/eller de andre ville forsvunnet. Jeg kan ikke engang forestille meg hvordan det ville vært. Og alle 48 måtte jo vært enige... Jeg vet rett og slett ikke. Det er det eneste svaret jeg har. Anonymous poster hash: c2378...0f4 Takk for gode svar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Limah Skrevet 25. mars 2014 #82 Del Skrevet 25. mars 2014 Fanatisk skrevet TS, jeg er både imponert og fascinert Denne må jeg ha på mine innlegg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop Skrevet 25. mars 2014 #83 Del Skrevet 25. mars 2014 Litt for dyp tekst for meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 25. mars 2014 #84 Del Skrevet 25. mars 2014 For det første så har jeg ikke nevnt et ord om hvorvidt jeg har prøvd medisiner eller ikke, men nei, jeg har ikke det. Det finnes ikke medisiner mot Dissossiativ identitetsforstyrrelse. Det er grunnen til at jeg ikke har prøvd. Og hadde det eksistert medisiner mot min diagnose, ville det uansett vært opp til mine behandlere å vurdere hvorvidt de passet til meg eller ikke. Anonymous poster hash: c2378...0f4 Hva er forskjellen på dissosiativ identietsforstyrrelse og schizofreni? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pantora Skrevet 25. mars 2014 #85 Del Skrevet 25. mars 2014 Vet forloveden at "du" er "dere"? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Listerine Skrevet 26. mars 2014 #86 Del Skrevet 26. mars 2014 (endret) Det er virkelig så vanskelig å bare søke det opp på nett?http://m.voices.yahoo.com/difference-between-schizophrenia-dissociative-6595442.html Hva er forskjellen på dissosiativ identietsforstyrrelse og schizofreni? Endret 26. mars 2014 av Listerine 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
maria b Skrevet 27. mars 2014 #87 Del Skrevet 27. mars 2014 Hei! Jej vil åsså skrive her. Jej hetter Trine. Vi skal jifte oss men det er ikke ennå. Men ikke jej da men jej vil ha pen kjole å slør. De store ongdommene ser på svart kjole, å grå. :haar:Men vi skal ha hvit kjole. Eller ROSA!!!!!!! Å blommster! Får jeg vil åsså bestemme. Anonymous poster hash: c2378...0f4 Humor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2014 #88 Del Skrevet 27. mars 2014 Humor Er du bli eller ler du av mej? Anonymous poster hash: c2378...0f4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
maria b Skrevet 27. mars 2014 #89 Del Skrevet 27. mars 2014 Er du bli eller ler du av mej? Anonymous poster hash: c2378...0f4 Litt begge deler, må jeg innrømme 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2014 #90 Del Skrevet 27. mars 2014 Litt begge deler, må jeg innrømme Unnsjyld at jeg ødelagte tråen til Guro. Jej skal ikke skrive mer nå. Hade. :cry: Anonymous poster hash: c2378...0f4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
maria b Skrevet 27. mars 2014 #91 Del Skrevet 27. mars 2014 Unnsjyld at jeg ødelagte tråen til Guro. Jej skal ikke skrive mer nå. Hade. :cry: Anonymous poster hash: c2378...0f4 Du har vel ikke ødelagt denne tråden, bare gjort den litt mer artig. Stå på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2014 #92 Del Skrevet 27. mars 2014 Hei, dette er Forloveden til Trådstarter. Det ble spurt om jeg vet at "hun" er "de" (e.g flere) og ja, det vet jeg godt. Jeg har visst om at de var fler fra før mange av de selv visste det og i veldig stor grad er det jeg som møter alle delene. Jeg har fått møte så mange flotte mennesker; fra Guro til Trine og så mange fler. Jeg har vært heldig å få møte et så komplekst, flott, snilt menneske med så mange flotte deler av seg og det er jeg veldig takknemmelig for. Guro, du skriver kjempe flott. Jeg håper du kan få noen å snakke med om alt det her. Det er ikke noe godt å gå å være så forvirret hele tiden. Jeg er her jeg også hvis du vil snakke. Jeg vet at å snakke med akkurat meg kan være litt vanskelig fordi noe av det handler jo litt om meg også, men vit at jeg er her og at vi godt kan snakke om det. Du er så god og morsom du og jeg håper vi kan få enda mer tid sammen og bli bedre kjent, og at du kan bli bedre kjent med livet dere har nå. Du er så veldig velkommen i det Kjæreste Trine, du har ikke ødelagt tråden i det hele tatt. Jeg har fått så vondt av å se deg så trist etter å ha skrevet her og bli møtt som du har. Du må bare vite at det de viser deg er ignoranse (at de ikke forstår) og at det ikke har noe med deg å gjøre. Du er en så flott, søt jente og jeg er så glad for å kunne se på rosa kjoler og blomster med deg nå som jeg vet hva du ønsker deg og jeg har så veldig lyst til å bli bedre kjent med deg og bli din venn. At mennesker her velger å bruke Guro sin tråd til å le av mennesker som har en psykisk lidelse er tegn på deres egne problemer eller mangel på innsikt, og jeg håper du etterhvert kan se det. For du er så flott lille venn og din menig teller akkurat like mye som de andres. Selv på kjole. Selvom jeg ikke tror du får alle inn i blomsterkjole sånn med det første Jeg håper med dette at de av dere som kun møter denne tråden med ignoranse eller latter kan gå ut av tråden. Det er ikke noe godt for folk å bli møtt av den typen kommentaren uansett alder, men enda mindre for de som er små barn (inni seg eller utenpå). Ingen er her for å bli ledd av eller gjort narr av. Folk kommer hit for hjelp, for å bli sett og hørt, for å få svar på spørsmål og for å få noen å snakke med. Hvis du ikke er en person som kan gi det på en hyggelig måte kan du gjøre noe annet med tiden din. internett er stort og du kan gå og gjøre andre ting på en av de milionvis andre stedene der ute enn inne i denne tråden. Vær vennlig å respekter menneskene (og delene) her - for det finnes så mange som virkelig trenger akkurat det, og fortjener det så virkelig. Anonymous poster hash: c2378...0f4 10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HedvigR Skrevet 28. mars 2014 #93 Del Skrevet 28. mars 2014 Hva er forskjellen på dissosiativ identietsforstyrrelse og schizofreni? Man tror ikke man er forskjellige personer når man schizofreni. Lurer på hvor denne misforståelsen kommer fra egentlig, ser denne veldig utbredt. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2014 #94 Del Skrevet 28. mars 2014 Jeg må innrømme at jeg er litt smånysgjerrig på hvordan sexen fungerer. For det er vel ikke alle av de 48 personlighetene som ønsker å ha sex med deg? Og hva gjør dere dersom 12-årige Guro plutselig skulle dukke opp mens dere er godt i gang? Anonymous poster hash: 210ed...016 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Egiett Skrevet 28. mars 2014 #95 Del Skrevet 28. mars 2014 Dette var veldig interessant lesning, og utrolig godt skrevet! Som flere over meg sier ville jeg absolutt vurdert å sende dette til et ukeblad eller noe sånt. Kommer til å følge med her videre, om du skriver mer :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Egiett Skrevet 28. mars 2014 #96 Del Skrevet 28. mars 2014 Har registrert at flere her lurer på forskjellen mellom dissosiativ identitetsforstyrrelse og schizofreni, og tenkte jeg kanskje kunne bidra litt. Dissosiativ identitetsforstyrrelse, som TS beskriver her, dreier seg om at man har flere ulike personligheter som alle kan opptre på ulike tidspunkt og i ulike situasjoner. Schizofreni derimot, handler ikke som mange tror om splittet personlighet, men beskrives som "splittet sinn", uten at dette er noen god forklaring. Men kort fortalt opplever man vrangforestillinger, for eksempel kan man se mennesker som ikke er til stede eller høre stemmer som bare er inni ditt hode. Disse oppleves som en del av virkeligheten, men eksisterer altså bare inne i hodet til den rammede. Man kan oppleve at disse vrangforestillingene kommer i perioder mens man i "friske" perioder fungerer normalt. Dette er en sykdom det finnes medikamenter mot. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adhara Skrevet 28. mars 2014 #97 Del Skrevet 28. mars 2014 Tråden er ryddet for spekulasjoner. Irrlys, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2014 #98 Del Skrevet 28. mars 2014 Er forloveden din ei jente? Er du bi , jente eller mann? Anonymous poster hash: af1f9...7ce 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2014 #99 Del Skrevet 28. mars 2014 Veldig interessant og skummel lesing. Guro er enten en personlighet i en mann, eller i en lesbisk kvinneAnonymous poster hash: 81cb3...f9a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2015 #100 Del Skrevet 10. juli 2015 La meg klarne dette opp for deg, Guro. Du er kun deg. En kropp er ingenting annet enn en personlighet sitt kjøretøy. Dere er ikke den samme, hver og en personlighet er kun seg selv. Det er den første personligheten som kroppen tilhører. De andre er bare blind passasjerer som helst ikke bør være der. Det du sier at du egentlig ikke finnes stemmer ikke. Dere finnes alle sammen og det er det som nøyaktig er problemet. Alle personlighetene uten om den originale burde egentlig aldri ha eksistert. Anonymous poster hash: fd584...3cf Hvilken personlighet er egentlig den originale? Anonymous poster hash: c2980...838 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå