Gå til innhold

Mørkhudede på bibliotekets pc-er


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mange har ikke pc, så la dem spille og være på facebook og gjøre hva de vil.
Jeg har pc, så jeg blir hjemme.

Desutten, hadde alle disse menneskene du snakker om faktisk satt å jobbet dag ut og dag inn med f.eks studier, da hadde det vært greit for deg, men det hadde jo ikke utgjort noen forskjell for din del.. Pcen hadde fortsatt vært opptatt hele tiden, så hvorfor skal du da bry deg?



Anonymous poster hash: 74736...b0c
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Sabrina

Hvorfor sitter de så lenge der? de gjør ingenting nyttig, leser bare aviser og hører på musikk som hører godt gjennom øreproppene

Anonymous poster hash: f7f7b...892

Hadde det vært bedre om de var hvit, blond og blåøyd i stedet?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en kompis som var asylsøker inntil nylig.

Anonymous poster hash: 509f3...f94

So? alle får ikke likt, alle tjener ikke like mye som jens fordi vi er norske

Bibliotekene var en gang et sted for kunnskap og læring, nå er det blitt et oppholdssted for sosialtilfeller. Fyfaen....

Anonymous poster hash: 6a0e0...3b9

Tror du skal legge deg litt nedpå.)

Anonymous poster hash: cd62a...f5f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De får knappe 3000 pr mnd som skal gå til mat, klær, lege etc. Dersom de har fått avslag får de 1500 pr mnd inntil de får utreisebeskjed. Dess lengre tid det tar, går beløpet helt ned til 750 pr mnd. De sultes ut av landet med andre ord.

Anonymous poster hash: 509f3...f94

Disse pengene går til mat. Bosted, etc. er dekt. Så det er egentlig ikke så ille. Flere studenter har mindre penger til mat enn dette.

Anonymous poster hash: 6fa77...627

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan virkelig ikke sammenligne asylsøkere med studenter. Herregud.

Han gjorde ikke det

Anonymous poster hash: cd62a...f5f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan virkelig ikke sammenligne asylsøkere med studenter. Herregud.

Nå snakket jeg om matbudsjett, de færreste studenter har 1500-3000 til overs for mat når ymse regninger er betalt.

Anonymous poster hash: 6fa77...627

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

So? alle får ikke likt, alle tjener ikke like mye som jens fordi vi er norske

Anonymous poster hash: cd62a...f5f

So? Har ikke jeg påstått heller.

Anonymous poster hash: 509f3...f94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse pengene går til mat. Bosted, etc. er dekt. Så det er egentlig ikke så ille. Flere studenter har mindre penger til mat enn dette.

Anonymous poster hash: 6fa77...627

Les bedre. Mat. klær. legeutgifter (her er det ingen rettigheter til frikort). medisiner. telefon. og andre uforutsette ting. 3000 er ingenting, 1500,- er enda mindre.

Anonymous poster hash: 509f3...f94

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bibliotekene var en gang et sted for kunnskap og læring, nå er det blitt et oppholdssted for sosialtilfeller. Fyfaen....

Anonymous poster hash: 6a0e0...3b9

Signerer den. Et stort flertall av de som oppholder seg på bibliotek mellom kl 08-16 er sosialklienter eller asylsøkere. Med unntak av noen studenter som sitter å leser.

Å låne disse pcene på biblioteket må være rimelig flaut. Da vil folk tenke...der sitter jammen meg den taperen som ikke har råd til egen pc.

Jeg setter meg ihvertfall aldri foran disse pcene. Og skal jeg på biblioteket så er det fort inn og ut, for å låne den boken jeg trener å låne. De som oppholder seg lenger enn 30 min på biblioteket er med stor sannsynlighet tapere som ikke har noe annet å gjøre og som benytter seg av gratis aviser og pc.

Anonymous poster hash: 3cce0...d42

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signerer den. Et stort flertall av de som oppholder seg på bibliotek mellom kl 08-16 er sosialklienter eller asylsøkere. Med unntak av noen studenter som sitter å leser.

Å låne disse pcene på biblioteket må være rimelig flaut. Da vil folk tenke...der sitter jammen meg den taperen som ikke har råd til egen pc.

Jeg setter meg ihvertfall aldri foran disse pcene. Og skal jeg på biblioteket så er det fort inn og ut, for å låne den boken jeg trener å låne. De som oppholder seg lenger enn 30 min på biblioteket er med stor sannsynlighet tapere som ikke har noe annet å gjøre og som benytter seg av gratis aviser og pc.

Anonymous poster hash: 3cce0...d42

Hvordan kan du påstå dette? Bærer de et skilt rundt halsen der det står: Hei jeg er asylsøker/sosialklient ? Du vet ikke hva du snakker om.

Anonymous poster hash: 509f3...f94

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir oppgitt over hva folk klarer å lire av seg her. Jeg jobber selv på biblioteket, og jeg synes det er flott at tjenestene våre blir brukt. Om det er asylsøkere, sosialklienter eller andre som sitter foran datamaskinene, spiller ingen rolle for meg. I dagens samfunn er det ikke mange møteplasser som er like åpne som biblioteket. Vi er ikke kun til for å låne ut bøker, det er bare én del av vår rolle. Det handler like mye om å være et sted der folk kan møtes.

Syns også det blir feil å klage på at de gjør "unyttige" ting på pcen. Det er langt fra alle som har tilgang på pc, spesielt blant asylsøkere. La de få gjøre det de vil, sikkert godt for dem å koble av ved å surfe på internett eller spille spill. Hvem vet hva de har opplevd av grusomheter? Det er viktig å påpeke at mange av dem også bruker pcen til å skrive jobbsøknader, de går gjerne på norskkurs/voksenopplæring og gjør derfor skolearbeid, osv. Mange klager over at asylsøkere ikke blir integrert i samfunnet. Da burde de i hvert fall være velkomne på en plass som biblioteket. Tenk dere litt om da!



Anonymous poster hash: b0e2b...8ff
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir oppgitt over hva folk klarer å lire av seg her. Jeg jobber selv på biblioteket, og jeg synes det er flott at tjenestene våre blir brukt. Om det er asylsøkere, sosialklienter eller andre som sitter foran datamaskinene, spiller ingen rolle for meg. I dagens samfunn er det ikke mange møteplasser som er like åpne som biblioteket. Vi er ikke kun til for å låne ut bøker, det er bare én del av vår rolle. Det handler like mye om å være et sted der folk kan møtes.

Syns også det blir feil å klage på at de gjør "unyttige" ting på pcen. Det er langt fra alle som har tilgang på pc, spesielt blant asylsøkere. La de få gjøre det de vil, sikkert godt for dem å koble av ved å surfe på internett eller spille spill. Hvem vet hva de har opplevd av grusomheter? Det er viktig å påpeke at mange av dem også bruker pcen til å skrive jobbsøknader, de går gjerne på norskkurs/voksenopplæring og gjør derfor skolearbeid, osv. Mange klager over at asylsøkere ikke blir integrert i samfunnet. Da burde de i hvert fall være velkomne på en plass som biblioteket. Tenk dere litt om da!

Anonymous poster hash: b0e2b...8ff

Signerer.

Utrolig hva enkelte her kan lire av srg iblandt..

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er vanligvis ikke helt tilhenger av innvandringspolitikken som føres i Norge. Men jeg tror bare de kjeder seg litt og har ikke PC og bredbånd hjemme, så det er ikke rart de bruker biblioteket.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir oppgitt over hva folk klarer å lire av seg her. Jeg jobber selv på biblioteket, og jeg synes det er flott at tjenestene våre blir brukt. Om det er asylsøkere, sosialklienter eller andre som sitter foran datamaskinene, spiller ingen rolle for meg. I dagens samfunn er det ikke mange møteplasser som er like åpne som biblioteket. Vi er ikke kun til for å låne ut bøker, det er bare én del av vår rolle. Det handler like mye om å være et sted der folk kan møtes.

Syns også det blir feil å klage på at de gjør "unyttige" ting på pcen. Det er langt fra alle som har tilgang på pc, spesielt blant asylsøkere. La de få gjøre det de vil, sikkert godt for dem å koble av ved å surfe på internett eller spille spill. Hvem vet hva de har opplevd av grusomheter? Det er viktig å påpeke at mange av dem også bruker pcen til å skrive jobbsøknader, de går gjerne på norskkurs/voksenopplæring og gjør derfor skolearbeid, osv. Mange klager over at asylsøkere ikke blir integrert i samfunnet. Da burde de i hvert fall være velkomne på en plass som biblioteket. Tenk dere litt om da!

Anonymous poster hash: b0e2b...8ff

Bra sagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

  • 7 måneder senere...

Glemte av å svare i denne tråden

So? Har ikke jeg påstått heller.



Anonymous poster hash: 509f3...f94

Um jo

Jo, kjære AB, pengesammenligning. Jeg syns det blir feil fordi en student kan blant annet ta seg deltidsjobb, noe en asylsøker ikke har muligheten til. Derfor kan man ikke sammenligne de pengene disse gruppene har til overs

Nope



Anonymous poster hash: cd62a...f5f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lest alle kommentarene, meen...

Av det jeg har lest blir jeg helt kvalm av mange av dere!! Hvorfor er det noe som bryr dere om disse buker pcene. Tenk nå, jeg tipper alle dere er så heldige å ha råd til egen pc. Det er nok ikke disse. Så om de gjør noe foruftig eller ikke, spiller det noen rolle? De fleste innfødte her trenger vanligvis ikke bruke pc på bibliotekene, så det er nok derfor man ikke ser så mange "hvithudede" der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lest alle kommentarene, meen...

Av det jeg har lest blir jeg helt kvalm av mange av dere!! Hvorfor er det noe som bryr dere om disse buker pcene. Tenk nå, jeg tipper alle dere er så heldige å ha råd til egen pc. Det er nok ikke disse. Så om de gjør noe foruftig eller ikke, spiller det noen rolle? De fleste innfødte her trenger vanligvis ikke bruke pc på bibliotekene, så det er nok derfor man ikke ser så mange "hvithudede" der.

Helt enig, folk må jo få lov til å sitte på pc på biblioteket visst dem vil uten å bli kritisert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...