Gå til innhold

Er det egentlig noe vits i å få barn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Å få barn bare for å få besøk på gamlehjem er en veldig dum ide.

Uff, ja. Tenk at noen, mange har jeg hørt, har det i det hele tatt med i en av sine begrunnelser til å få barn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei det er ikke bare et ork med barn. Det er 100% verdt det. Her så er jeg ikke sammen med bf, men vi samarbeider bra og er vennlige med hverandre. Og kroppen min ser bedre ut enn før jeg fikk barn. Så alt er ikke bare kjipt å negativt. Kommer ann på hva man gjør utav situasjonen man er i.

Anonymous poster hash: 142ed...2ce

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det veldig mange demente på sykehjem da, er jo ikke så moro for de pårørende å være vitne til akkurat.

I tillegg må du huske på at det er de pårørende som har hatt jobben med å pleie den gamle før de havner på hjemmet, mange er helt tomme for krefter. En i familien vår mistet håret når mannen fikk Alzheimers og hun måtte pleie han hjemme hun var så sliten og psykisk nedbrutt av å se mannen sin i den tilstanden. Det er ikke bare bare. (Sånn til ettertanke)

Anonymous poster hash: 627e3...9d1

Men du må også tenke på at mange som ikke er demente heller ikke får besøk.

Og uansett hva grunnen er til at barna ikke kommer på besøk, så er resultatet at de ikke får besøk. Så om å få besøk på gamlehjem er en av grunnene til å få barn, så går det til grunne uansett.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er ikke bare et ork med barn. Det er 100% verdt det.

Anonymous poster hash: 142ed...2ce

Ja, det er ofte 100% verdt å ha barn, og det er ofte 100% verdt å ikke ha barn.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du må også tenke på at mange som ikke er demente heller ikke får besøk.

Og uansett hva grunnen er til at barna ikke kommer på besøk, så er resultatet at de ikke får besøk. Så om å få besøk på gamlehjem er en av grunnene til å få barn, så går det til grunne uansett.

ja det vet jeg, har jobbet på sykehjem.

Enig i at det ikke er en god begrunnelse for å få barn.

Anonymous poster hash: 627e3...9d1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men du må også tenke på at mange som ikke er demente heller ikke får besøk.

Og uansett hva grunnen er til at barna ikke kommer på besøk, så er resultatet at de ikke får besøk. Så om å få besøk på gamlehjem er en av grunnene til å få barn, så går det til grunne uansett.

Har man vært gode og omsorgsfulle foreldre får man som regel besøk på gamlehjemmet vil jeg tro, det er min erfaring hvertfall.

Anonymous poster hash: 86fac...413

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har man vært gode og omsorgsfulle foreldre får man som regel besøk på gamlehjemmet vil jeg tro, det er min erfaring hvertfall.

Anonymous poster hash: 86fac...413

Så rundt 96% av foreldrene på gamlehjemmet var dårlige foreldre? Har jeg ikke noen tro på.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så rundt 96% av foreldrene på gamlehjemmet var dårlige foreldre? Har jeg ikke noen tro på.

Jeg har ikke no tro på statistikken din heller.

Anonymous poster hash: 86fac...413

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke no tro på statistikken din heller.

Anonymous poster hash: 86fac...413

Det er helt greit det. Jeg driver ikke med tvang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor tror du at du ikke ville være den som slo opp? Hva er greia med at en kvinne vil være et offer liksom tenker jeg? Hva tror du om det selv?

Anonymous poster hash: 627e3...9d1

Fordi jeg ikke ønsket å være den som splittet opp familien og var den som sørget for at barnet mitt ble et skillsmisse barn veldig tidlig. Og fordømmelsene som følger med. Jeg vet ikke. Egoisme. Så lenge det ikke var meg så kan ingen skylde på meg.

Anonymous poster hash: 390e6...346

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde alle hadde den innstillingen om det egentlig var noe vits i å få barn og alle hadde tilgang på sikker prevansjon, så hadde jo ikke menneskeheten gått videre. Men for all del, det er jo ikke tilfelle, så ingen grunn til å få unger hvis du ikke føler for det. Bare ikke klag når du sitter på gamlehjemmet, mutters aleine fordi alle familiemedlemmer har dødd, de andre er på besøk hos oldebarna og du sitter i et hjørne og strikker sokker til deg selv.



Anonymous poster hash: 243f1...d64
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde alle hadde den innstillingen om det egentlig var noe vits i å få barn og alle hadde tilgang på sikker prevansjon, så hadde jo ikke menneskeheten gått videre. Men for all del, det er jo ikke tilfelle, så ingen grunn til å få unger hvis du ikke føler for det. Bare ikke klag når du sitter på gamlehjemmet, mutters aleine fordi alle familiemedlemmer har dødd, de andre er på besøk hos oldebarna og du sitter i et hjørne og strikker sokker til deg selv.

Anonymous poster hash: 243f1...d64

Som nevnt før, det gamlehjems argumentet er egentlig ubrukelig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde alle hadde den innstillingen om det egentlig var noe vits i å få barn og alle hadde tilgang på sikker prevansjon, så hadde jo ikke menneskeheten gått videre. Men for all del, det er jo ikke tilfelle, så ingen grunn til å få unger hvis du ikke føler for det. Bare ikke klag når du sitter på gamlehjemmet, mutters aleine fordi alle familiemedlemmer har dødd, de andre er på besøk hos oldebarna og du sitter i et hjørne og strikker sokker til deg selv.

Anonymous poster hash: 243f1...d64

Det hadde strengt tatt ikke gjort noe :)

Anonymous poster hash: f45de...e71

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare ikke klag når du sitter på gamlehjemmet, mutters aleine fordi alle familiemedlemmer har dødd, de andre er på besøk hos oldebarna og du sitter i et hjørne og strikker sokker til deg selv.

Anonymous poster hash: 243f1...d64

Joda, pliktbesøk to-tre ganger i året er jo bedre enn ingen i det hele tatt. Jeg har selv en bestemor på gamlehjemmet med langt framskreden Alzheimer. Mine onkler og tanter besøker kun for å kunne si til slekt og venner at joda, de besøker henne når de får tid i en hektisk hverdag. Min mor, som driver enmannsforetak og har lange dager for å tjene til salt i grøten, er selskapsdame for sin snakkesalige og ensomme far, og er kontaktperson for helsepersonell angående sin syke mor, med alt som hører med der. Ved det minste snakk om hjelp med bestemors situasjon, flykter de hals over hode. Er det snakk om helgedugnad på jobben til min mor, stiller de opp ... Det er nesten så jeg gruer meg til den dagen jeg og mine søsken kommer i den situasjonen med våre foreldre.

Anonymous poster hash: 80f52...aa2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Winza

For all del. Det går an å ha mye gøy med hamstre, undulater og Lego også.

Lego er bra, det er blekning også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lego er bra, det er blekning også...

trenger ikke bleking jeg ;)

Anonymous poster hash: 627e3...9d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Winza

trenger ikke bleking jeg ;)

Anonymous poster hash: 627e3...9d1

Det var ment som en spøk til han, han hadde en tråd hvor han slo opp med dama fordi hun ikke ville bleke rumpehullet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...