Gå til innhold

MissAlba's Dagbok


MissAlba

Anbefalte innlegg

:velkommen:

Jeg var medlem på Kvinneguiden tidligere, men jeg sluttet å være her av en eller grunn jeg ikke husker, så jeg lagde ny bruker. Dagboken min vil nok først og fremst bestå av shopping (hvor ble det av shoppingdagbøkene?), men jeg skal prøve å skrive om litt andre ting som skjer i livet mitt også.

Jeg er 27 år gammel, har kjæreste, marsvin og hund. Jeg bor alene, men jeg og kjæresten skal flytte sammen så snart vi finner leilighet. Etter over ti visninger har vi enda ikke funnet noe vi har lyst på!

I dag har jeg ikke gjort annet enn å spise vafler (vaffeldagen vet dere) og sett to filmer. Spennende.

Da er dagboken min herved open for business :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var visning på en leilighet jeg har kjempelyst på i dag, men siden kjæresten jobbet får vi dra på visning som er satt opp i morgen. Den har en kjempelekker balkong! Sikle, sikle. Jeg elsker å invitere venner på middag/grilling, så jeg tror den kunne blitt brukt flittig. Hageflekk er forøvrig også på ønskelisten (fint for hunden), men det er svært få i vår prisklasse som har det i tillegg til de andre kravene mine. Vi har sett på et par på Lindeberg, men alt går langt over takst. Krav:

- To soverom (minimum)

- Garasjeplass, evt. parkeringsplass

- Badet MÅ være fresht, orker ikke å starte med storoppussing

- Må være lov med hund

- Balkong, helst med liten hage

Jeg har sagt at vi ikke skal kjøpe noe for over 100k over takst av prinsipp. Vi skal tross alt selge igjen en vakker dag og det er slettes ikke sikkert at det blir budrunde da. Jeg har lite lyst til å tape penger på leilighet. Jeg kan godt pusse opp kjøkkenet, men jeg tror bad blir for dyrt og .. uoverkommelig? Jeg har aldri eid før og aner egentlig ikke hvordan man pusser opp noe som helst. Jeg har malt to ting i mitt voksne liv: baksiden på bokhyllen min og en soveromsvegg. Stakkars kjæresten :fnise:

Jeg håper vi finner noe snart. Han har solgt sin, og den nye eieren overtar nøklene 1. april, og da blir vi to mennesker og to dyr på mine 50 kvadrat. Grøss og gru ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fant vi ENDELIG en leilighet og vi vant budrunden! Hurra! :danse:

Jeg håper vi får overta i mai. Leiligheten er i utgangspunktet fin, men vi kan med fordel fornye balkongen, gangen, badet og kjøkkenet. Badet må nok totalrenoveres etterhvert, det er relativt slitent. Den er på 70 kvm og er innenfor bomringen, har garasjeplass, stor balkong og to soverom. Hva mer kan man ønske seg? Parkettgulv fikk jeg også. Vi har satt opp time hos advokat for å sette opp samboerkontrakt og sånne ting.

Vi vil bruke et av soverommene til enten kontor/gjesterom eller walk-in-closet. Jeg vet imidlertid ikke hvor salgbar leiligheten blir hvis vi bygger om hele soverommet til et klesskap .. De fleste har jo barn/planer om barn. Jeg fant et bilde av hvordan drømmebalkongen ser ut:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæresten flytter nå de siste møblene i leiligheten sin og skal levere nøkkelen i morgen. Endelig begynner det å skje noe :-)

I dag har vi spist bakt potet, nam, og være på hundesletta med hunden. Stor stas, og hun er helt utslitt :) Bra dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...