Gjest indiangranny Skrevet 17. juni 2002 #1 Del Skrevet 17. juni 2002 Hei dere :-) Ja nå er duken ferdig i ananasmønster.Ligger dampet og klar til og gis bort. Nå skal jeg finne på noe nytt skal innom Panduro i dag og se,kankje jeg begynner å male på krus.Lager mine egne kaffe krus som ingen har maken til. Jeg fikk katalogen fra Eva Rosenstand mye lækkert der gett,får se hva jeg finner på i varmen. Har dere noen ideer til meg ? hilesn en hobbyglad indianlady Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maeve Skrevet 26. juni 2002 #2 Del Skrevet 26. juni 2002 Hei vennen! Gratulerer med at den heklete duken i ananasmønster ble ferdig, og nå er det bare nye ideer som mangler! Hva med silkemaling har du prøvd det? Lage fine silketørkler, lekkert og lettvint å lage! Jeg holder på med den heklete dåpskjolen til barnebarnet mitt, og der er det bare kantene rundt som skal hekles, og da er den ferdig! Koselig med håndarbeid når man sitter ute i solsteiken! Klem til deg fra Maeve :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 26. juni 2002 #3 Del Skrevet 26. juni 2002 Hva med å male på glass da? Det er kjempekoselig! Det enkleste er kanskje å male på ting som finne si skapet.. syltetøyglass, tomflasker, glass som du egentlig skulle ha kastet (flotte telysholdere) osv. Tror at de har slik maling på Panduro. Ellers er det fint å ha et brett med sommermotiv. Kjøp et trehvitt serveringsbrett og mal eller bruk decoupage. Avslutt med et strøk lakk. Eller hva med å kjøpe en vinkasse på polet. Mal den i samme motiv som brettet og ha den ute til terrassevinen. Ellers er jo dette fin-fine gaver! Kos deg med hobbyene dine!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 26. juni 2002 #4 Del Skrevet 26. juni 2002 Eller hva med å lage søte små ting i cernit-leire? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest indiangranny Skrevet 26. juni 2002 #5 Del Skrevet 26. juni 2002 Hei Lea,Maeve :-) takker for tips ,jeg er redd for å gjøre feil når det gjelder å male på silke og glass.Må en ikke da ha en veldig stø hånd jeg skjelver litt på hånden.det er gøy åfinne på noe nytt.En lærer og trives i sitt eget selskap. ,også er jeg veldig pirkede allt skal være perfekt når det skal gis bort.Jeg vil at de nesten ikke skal forstå et det hjemmeleget. Jeg fikk veldig mye ros for duken jeg lagde og den ble satt pris på hos mine indiske familiemedlemmer. Jeg må ha noe i hendene støtt og stadig. cernit har jeg aldri prøvet er det vanskelig. hilsen indianlady Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 26. juni 2002 #6 Del Skrevet 26. juni 2002 Glassmaling kan tørkes vekk mens den er våt.. praktisk! Cernit er kjempegøy, men ganske dyrt. En litt mer holdbar variant av modellkitt. Brennes i ovnen og blir steinhard. Finnes i masse fine farger. Det er ypperlig å lage magneter o.l. med cernit. Anbefales. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 26. juni 2002 #7 Del Skrevet 26. juni 2002 Glassmaling kan tørkes vekk mens den er våt.. praktisk! Cernit er kjempegøy, men ganske dyrt. En litt mer holdbar variant av modellkitt. Brennes i ovnen og blir steinhard. Finnes i masse fine farger. Det er ypperlig å lage magneter o.l. med cernit. Anbefales. Hei Lea :-) Da er det kankje håp for meg da Lea :blunke: Er det bøker å få kjøpt når det gjelder Cernit,tenker på å lage fat eller noe annet?? kankje det ikke går men passer best til små ting.Kjøpte meg et Hobbyblad hvor det stod om "Maling på stein" det så også gøy ut Kansje det er på tide at jeg våger meg ut noen nye områder :-) hilsen indianlady Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 26. juni 2002 #8 Del Skrevet 26. juni 2002 Cernit er best til små ting. fat flir nok litt stort. Men du får kjøpt leire som kan brukes til sånt. Det finnes masse bøker om slike hobbyer. Panduro han masse slike også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KK Skrevet 27. juni 2002 #9 Del Skrevet 27. juni 2002 Eller kanskje du kan ta en liten titt på hobbysidne jeg har laget meg og hente noen tips derfra? Der burde det være litt forskjellig som du kanskje kan få noen ideer fra... http://www.geocities.com/kristinkol/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå