Gå til innhold

Brunetter og blondiner


Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært både blondine og brunette, og får helt klart mest blikk som brunette. Men jeg er penere som brunette enn som blondine, så jeg tror det er derfor. Passet ikke blondt hår.

Ja, har selvfølgelig mye å si hva man kler best :) Det jeg tror Ts mener er at hadde du gått på gata med ei venninne som er like pen som deg, men som har blondt hår (når du selv er brunette), så får sannsynligvis venninnen din flest blikk fra det motsatte kjønn (sånn jeg føler det noen ganger i hvert fall). Selv om du får flere blikk generelt som brunette (når du går sammen med blondiner som er mindre pene enn deg, andre brunetter, alene osv). H

Anonymous poster hash: d54e2...789

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei.

Ser ikke paradise.

Har ikke blogg.

Er det virkelig så merkelig for deg at en relativt intelligent kvinne som heller ikke har svære silikonpupper eller går lettkledd får oppmerksomhet?

Anonymous poster hash: de8a3...3b0

:fnise:

Anonymous poster hash: 43354...def

Skrevet

Hva med oss mørke kommuneblonde da, hvor på spekteret faller vi? :popcorn:

Skrevet

Kan ikke si at jeg har merka noe forskjell på når jeg har hatt lyst og mørkt hår.

Gjest Heartbeat
Skrevet

Sikkert fordi mange menn forbinder jenter med veldig lyst hår med "sexy" eller noe. Jeg har blondt hår nå, og får mye fler blikk enn jeg fikk da jeg var brunette.. Det tiltrekker seg kanskje mer oppmerksomhet!

Anonymous poster hash: deabf...00b

Det der testet venninnene mine og jeg en gang , Alle farget vi håret brunt og kunne konkludere med at vi fikk mest oppmerksomhet som blonde :):fnise:

Gjest *Andrea*
Skrevet

Kan ikke si at jeg har merka noe forskjell på når jeg har hatt lyst og mørkt hår.

Det har ikke noe med det å gjøre. Snakker bare om det første blikket på gata når man går sammen med både blondiner og brunetter, - ikke hvor ofte man blir sjekket opp e.l som brunette vs. blondine. Det kan hende du får like mye oppmerksomhet med både lyst og mørkt hår, men når du som brunette går sammen med venninner som som er like attraktive/pene som deg, så får venninnen med blondt hår flest blikk. Tenker ikke når man er på et utested, men når man feks går i byen midt på dagen. Det betyr ikke at blondiner er mest attraktive, tror det bare er instinktet til mange menn, at de ser først bort på de med blondt hår, selv om de ikke er de peneste. :P

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er naturlig lyseblond med mørkebrune øyne og lys hud. Jeg har hatt både brunt og rødt hår, men får helt klart flest blikk som blond. Hvorfor vet jeg ikke, men sånn er det nå bare.

ååå blonde jenter med brune øyne...smelt...det er det peneste som finnes.

Anonymous poster hash: 50862...f3e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er mann og foretrekker blondiner. :) Brunetter er også pene, men som oftest mer kjedelige/trauste i utseendet. Blondiner er sexy og trekker mer oppmerksomhet.



Anonymous poster hash: 24843...5a7
Skrevet

Enkelt svar på dette: De blonde vises rett og slett bedre pga lysrefleksjon.

Skrevet

Blondt hår reflekterer lyset mer og skiller seg mer ut og vil derfor få mer oppmerksomhet, uavhengig av hvor attraktiv vedkommende er. Det samme gjelder hud (spesielt lys hud) - folks blikk vil trekkes dithen, uavhengig av hvordan kvinnen ser ut.

Det gjelder ikke bare menn, kvinner reagerer på bar hud de også.

Anonymous poster hash: ad478...b02

Det er ikke helt riktig, men tror jeg forstår hva du mener. Lyst hår absorberer nemlig lyset, mens mørkt hår reflekterer lys. Men, når solen skinner på blondt hår så "popper" det mer, og blir et automatisk blikkfang. Det gjelder også uten sollys. Man legger rett og slett mer merke til det fordi det lyser mer opp, og vi har en automatisk tilbøyelighet til å se mot lys.

Skrevet

Det er ikke helt riktig, men tror jeg forstår hva du mener. Lyst hår absorberer nemlig lyset, mens mørkt hår reflekterer lys. Men, når solen skinner på blondt hår så "popper" det mer, og blir et automatisk blikkfang. Det gjelder også uten sollys. Man legger rett og slett mer merke til det fordi det lyser mer opp, og vi har en automatisk tilbøyelighet til å se mot lys.

Dette er helt omvendt av hvordan farger blir påvirket av lys... Hvitt reflekterer alle bølgene i lyset, og svart absorberer alle. Dette lærer man i 1. klasse på barneskolen.

  • Liker 1
Gjest Lille-pus
Skrevet

Stemmer godt at blondt hår synes bedre ja.

Og når veldig mange her til lands synes å 'bo' i sort så vil de blonde helt naturlig synes enda bedre ved første øyekast.

Send inn en kvinne med signalrød kjole, og se hvor blikkene ved første øyekast går.

Skrevet

Har vært både brunette og blondine, og har fått mest blikk når jeg har vært blond! Men det kan jo være fordi jeg kler blondt hår mye bedre enn brunt hår.

Skrevet

Dette er helt omvendt av hvordan farger blir påvirket av lys... Hvitt reflekterer alle bølgene i lyset, og svart absorberer alle. Dette lærer man i 1. klasse på barneskolen.

Gjør man? Tviler litt på at alle 6-7-åringer kan dette. Jeg hentet opplysningene fra en KK-artikkel, hvor en frisør ved Toni & Guy uttaler: "Lyst hår absorberer lys, mens mørkt hår reflekterer lys. Det gjør mørkere hår mer glansfullt." Jeg synes dette gir mening, men det er jo ikke sikkert at det stemmer selv om en frisør mener det. :)

Skrevet

Rødtopper med grønne øyne. Ingen over, ingen ved siden.

  • Liker 1
Skrevet (endret)

Gjør man? Tviler litt på at alle 6-7-åringer kan dette. Jeg hentet opplysningene fra en KK-artikkel, hvor en frisør ved Toni & Guy uttaler: "Lyst hår absorberer lys, mens mørkt hår reflekterer lys. Det gjør mørkere hår mer glansfullt." Jeg synes dette gir mening, men det er jo ikke sikkert at det stemmer selv om en frisør mener det. :)

Du bør ikke ta noe fra en KK-artikkel som seriøs fakta i alle fall.

"Et objekt har farge fordi det samvirker med lys og gir selektiv utvelgende refleksjon. Kastes mindre enn 1% av lyset tilbake blir objektet svart. Reflekteres 90% av alt lyset er det hvitt"

http://www.mn.uio.no/ibv/tjenester/kunnskap/plantefys/leksikon/f/farger.html

Edit: Har du f.eks aldri lagt merke til forskjellen ved å ha på seg en svart t-skjorte i solen, kontra en hvit? Eller hvordan en hvit vegg kan føles skjærende i synet i skikkelig knallsol, mens en svart ikke gjør noe?

Endret av Tidus
Skrevet

Du bør ikke ta noe fra en KK-artikkel som seriøs fakta i alle fall.

"Et objekt har farge fordi det samvirker med lys og gir selektiv utvelgende refleksjon. Kastes mindre enn 1% av lyset tilbake blir objektet svart. Reflekteres 90% av alt lyset er det hvitt"

http://www.mn.uio.no/ibv/tjenester/kunnskap/plantefys/leksikon/f/farger.html

Edit: Har du f.eks aldri lagt merke til forskjellen ved å ha på seg en svart t-skjorte i solen, kontra en hvit? Eller hvordan en hvit vegg kan føles skjærende i synet i skikkelig knallsol, mens en svart ikke gjør noe?

Da misforstod du, hvis du trodde jeg tok det som seriøs fakta. :P Som jeg skrev, det er jo ikke sikkert det stemmer, selv om en frisør mener det. Du har mer peiling på dette, så jeg rygger ut av tråden. :)

Skrevet

Jeg er blond, og tror definitivt det er noe i det. Det er bare sånn, lyst hår fungerer kanskje bedre som "blikkfang". Menn er enkle, ser de lyst hår/store pupper havner ansikt litt i andre rekke :P Men tror dette har mye med alder å gjøre/situasjon osv. Dette smerter meg å skrive siden jeg er blond selv, men tror kanskje blonde jenter blir sett på som å være lettere å ha med å gjøre/er mer opptatt av at gutter skal like dem.

Jeg er veldig glad i å se på pene jenter (haha) og har ofte merket når jeg har snakket med kompiser at de synes andre jenter enn meg er pene. Ta f.eks Kate Upton da (som for all del er veldig fin, men som ærlig talt er avhengig av blondt hår og gigantiske knockers for å ha blitt så populær) versus Kiera Knightley, tror Kate hadde fått en del mer oppmerksomhet ute på byen :P

Jeg hadde brunt hår i to dager og kledde det egentlig ganske godt, øynene mine kom mye bedre frem og alt det der, men det var omtrent bare jenter som likte det. Gutta ville jeg skulle farge det tilbake :P

Skrevet

Det er fordi det lyser opp, som mange allerede har sagt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...