Gjest *Andrea* Skrevet 21. mars 2014 #1 Skrevet 21. mars 2014 Hvorfor får ofte blonde jenter mest blikk fra menn? Er det noen flere som har merket dette? Når man feks går sammen i en vennegjeng synes jeg ofte de blonde jentene får flest blikk fra menn på gata enn brunettene selv om de med brunt hår en like pene eller penere. Brunettene blir like ofte sjekket opp ute på byen osv, men akkurat når det kommer til blikk når man kommer inn i et rom sammen, går på gata etc. synes jeg blondinene oftest får flest blikk. Når det kommer til kjæreste og hva man foretrekker virker det som det er like mange menn som liker brunetter som blondiner. Har mange venner som elsker brunetter, andre liker best blondiner, mens de fleste ikke bryr seg så mye om hårfargen. Derfor synes jeg det er litt rart at menns blikk ofte automatisk går mot jentene med blondt hår selv om brunettene kanskje faktisk har et penere ansikt når man ser nøyere etter.
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2014 #2 Skrevet 21. mars 2014 Sikkert fordi mange menn forbinder jenter med veldig lyst hår med "sexy" eller noe. Jeg har blondt hår nå, og får mye fler blikk enn jeg fikk da jeg var brunette.. Det tiltrekker seg kanskje mer oppmerksomhet! Anonymous poster hash: deabf...00b
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2014 #3 Skrevet 21. mars 2014 Blondt hår reflekterer lyset mer og skiller seg mer ut og vil derfor få mer oppmerksomhet, uavhengig av hvor attraktiv vedkommende er. Det samme gjelder hud (spesielt lys hud) - folks blikk vil trekkes dithen, uavhengig av hvordan kvinnen ser ut. Det gjelder ikke bare menn, kvinner reagerer på bar hud de også. Anonymous poster hash: ad478...b02
Tarsan97 Skrevet 21. mars 2014 #4 Skrevet 21. mars 2014 Det er jo ikke hårfarven i seg selv som gjør en forskjell, det er jo at vi bevisst og ubevisst oppfatter dem som to litt forskjellige skapninger genetisk. Brunetter er ofte litt mørkere,brune øyne osv. det peker på gener med litt mer innblanding og det oppfattes som styrke, gode overlevelselinjer og den type ting. Det summer ut i det vi i hjernen tenker på som attraktivt. Alt handler om gener og kvalitet på disse, hva som er attraktivt handler bare om hvordan vi tolker det. http://minmote.no/2011/10/brunetter-mest-attraktive-i-menns-%C3%B8yne-if%C3%B8lge-ny-unders%C3%B8kelse/
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2014 #5 Skrevet 21. mars 2014 Jeg har brunt hår som bare går ned til halsen/så vidt rører skuldrene og jeg blir nedstirra og får hvem jeg vil så og si, så stemmer ikke for min del i alle fall. Anonymous poster hash: de8a3...3b0
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2014 #6 Skrevet 21. mars 2014 Jeg har brunt hår som bare går ned til halsen/så vidt rører skuldrene og jeg blir nedstirra og får hvem jeg vil så og si, så stemmer ikke for min del i alle fall. Anonymous poster hash: de8a3...3b0 Det kan gis et objektivt svar fra noen som har gått fra blond til brunette eller omvendt. Ellers er det jo ikke sammenlikningsgrunnlag. Anonymous poster hash: ad478...b02
Gjest Mr. Toad Skrevet 21. mars 2014 #7 Skrevet 21. mars 2014 Jeg har brunt hår som bare går ned til halsen/så vidt rører skuldrene og jeg blir nedstirra og får hvem jeg vil så og si, så stemmer ikke for min del i alle fall. Anonymous poster hash: de8a3...3b0 Har du en veskehund, hvem heier du på i paradise hotel og hva heter bloggen din? 3
Gjest crazycatlady Skrevet 21. mars 2014 #8 Skrevet 21. mars 2014 Jeg er naturlig lyseblond med mørkebrune øyne og lys hud. Jeg har hatt både brunt og rødt hår, men får helt klart flest blikk som blond. Hvorfor vet jeg ikke, men sånn er det nå bare.
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2014 #9 Skrevet 21. mars 2014 Jeg *titter* kun på brunetter. Har alltid vært sånn. De er lekre. Og kanskje, hvis TS har rett, så titter jeg på de helt i fred? Brunetter med blå øyne er et ekstra pluss, jeg blir helt som en tenåring. Men må ikke ha blå øyne for at jeg skal snu meg og se tullete ut. Må nok gifte meg med en. Anonymous poster hash: 82f2b...5d8 2
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2014 #10 Skrevet 21. mars 2014 Det kan gis et objektivt svar fra noen som har gått fra blond til brunette eller omvendt. Ellers er det jo ikke sammenlikningsgrunnlag. Anonymous poster hash: ad478...b02 Jeg har faktisk vært blond (har og hatt rødt hår). Da fikk jeg ikke akkurat så mye oppmerksomhet. Så helt forferdelig ut. Passet ikke til meg i det hele tatt! Anonymous poster hash: de8a3...3b0
Cathrine88 Skrevet 21. mars 2014 #11 Skrevet 21. mars 2014 Det kan gis et objektivt svar fra noen som har gått fra blond til brunette eller omvendt. Ellers er det jo ikke sammenlikningsgrunnlag. Anonymous poster hash: ad478...b02 Jeg har vært både blondine og brunette, men får desidert mest oppmerksomhet med min egen hårfarge. Ikke fordi menn liker min hårfarge best, men fordi det er den som kler meg best. Derfor synes jeg også at det er tåpelig med undersøkelser som den det linkes til i tråden, hvor den samme dama sendes inn med forskjellige parykker og det konkluderes med at "menn liker denne fargen best." Kanskje hun rett og slett ikke kledde de to andre like godt. 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2014 #12 Skrevet 21. mars 2014 Sikkert fordi mange menn forbinder jenter med veldig lyst hår med "sexy" eller noe. Jeg har blondt hår nå, og får mye fler blikk enn jeg fikk da jeg var brunette.. Det tiltrekker seg kanskje mer oppmerksomhet! Anonymous poster hash: deabf...00b Jeg synes brunetter oftere er mørke og sexy, mens blondiner ser mer søte og uskyldige ut. Anonymous poster hash: d54e2...789
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2014 #13 Skrevet 21. mars 2014 Jeg er brunette. Og hvor mange blikk jeg får kommer ann på hvor dyp utringningen min er. Anonymous poster hash: 56d38...53d 3
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2014 #14 Skrevet 21. mars 2014 Har du en veskehund, hvem heier du på i paradise hotel og hva heter bloggen din? Nei. Ser ikke paradise. Har ikke blogg. Er det virkelig så merkelig for deg at en relativt intelligent kvinne som heller ikke har svære silikonpupper eller går lettkledd får oppmerksomhet? Anonymous poster hash: de8a3...3b0
Gjest *Andrea* Skrevet 21. mars 2014 #15 Skrevet 21. mars 2014 Jeg *titter* kun på brunetter. Har alltid vært sånn. De er lekre. Og kanskje, hvis TS har rett, så titter jeg på de helt i fred? Brunetter med blå øyne er et ekstra pluss, jeg blir helt som en tenåring. Men må ikke ha blå øyne for at jeg skal snu meg og se tullete ut. Må nok gifte meg med en. Anonymous poster hash: 82f2b...5d8 Tror brunetter generelt får like mye oppmerksomhet og er like attraktive som feks kjærestemateriale for menn, men at det er noe med at mange fester blikket på de med blondt hår først, for så å kanskje oppdage den penere venninna med brunt hår
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2014 #16 Skrevet 21. mars 2014 Jeg har vært både blondine og brunette, men får desidert mest oppmerksomhet med min egen hårfarge. Ikke fordi menn liker min hårfarge best, men fordi det er den som kler meg best. Derfor synes jeg også at det er tåpelig med undersøkelser som den det linkes til i tråden, hvor den samme dama sendes inn med forskjellige parykker og det konkluderes med at "menn liker denne fargen best." Kanskje hun rett og slett ikke kledde de to andre like godt. Det har du helt rett i! Anonymous poster hash: de8a3...3b0
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2014 #17 Skrevet 21. mars 2014 Tror brunetter generelt får like mye oppmerksomhet og er like attraktive som feks kjærestemateriale for menn, men at det er noe med at mange fester blikket på de med blondt hår først, for så å kanskje oppdage den penere venninna med brunt hår Ja, det har nok skjedd at jeg har sett kamerater som regarer sånn. Men da har jeg kommet de i forkjøpet med å ha etablert kontakt med brunetten allerede. Anonymous poster hash: 82f2b...5d8
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2014 #18 Skrevet 21. mars 2014 Jeg er brunette. Og hvor mange blikk jeg får kommer ann på hvor dyp utringningen min er. Anonymous poster hash: 56d38...53d Undersøkelser har faktisk vist at damer ser like mye på andres pupper/utringning som menn, og jeg merker det selv også Om det kommer ei med den utringingen er det vanskelig å ikke se i den retningen, uten at det er noe positivt/fint/sexy da jeg er interessert i menn, men at det rett og slett er noe som "stikker fram" eller hvordan jeg skal forklare det : p Anonymous poster hash: d54e2...789
bella_ Skrevet 21. mars 2014 #19 Skrevet 21. mars 2014 Jeg har vært både blondine og brunette, og får helt klart mest blikk som brunette. Men jeg er penere som brunette enn som blondine, så jeg tror det er derfor. Passet ikke blondt hår.
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2014 #20 Skrevet 21. mars 2014 Undersøkelser har faktisk vist at damer ser like mye på andres pupper/utringning som menn, og jeg merker det selv også Om det kommer ei med den utringingen er det vanskelig å ikke se i den retningen, uten at det er noe positivt/fint/sexy da jeg er interessert i menn, men at det rett og slett er noe som "stikker fram" eller hvordan jeg skal forklare det : p Anonymous poster hash: d54e2...789 Og forresten. Jeg er brunette. Og hvor mange blikk jeg får kommer ann på hvor dyp utringningen min er. Anonymous poster hash: 56d38...53d De peneste jentene får blikk fra menn uten at de må kle seg slutty/med stor utrigning e.l., men for de mindre pene jentene er det sikkert et flott triks for å få seg en ONS Anonymous poster hash: d54e2...789
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå