Gjest Gjesta Skrevet 3. juni 2004 #1 Del Skrevet 3. juni 2004 Hvor mye penger bruker dere i måneden, på hva og hvor mange bor dere sammen med? Jeg og darlingen har begynt å føre budsjett etter at jeg flyttet inn for at vi skulle betale 50% hver. Ble litt overrasket over det lave forbruket...(jeg synes hvertfall det er lavt...) Totalt for husleie, mat, internett og strøm kommer vi på ca, mer eller mindre, kr 7000kr i måneden. Altså bare 3500kr på hver av oss i faste utgifter. Er ikke dette lite? Hva er normalt? Clea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 3. juni 2004 #2 Del Skrevet 3. juni 2004 Jeg vet ærlig talt ikke nøyaktig hvor mye vi bruker, vi lager ikke budsjett. Vi (to voksne) bruker ca 5000 i mnd på mat, 5000 i mnd på lån, 1800 i husleie, 350 til ADSL, telefon er gratis (jobben betaler), strøm husker jeg ikke. Ja, og så er det bilen da, ca 1000 kr mnd i bensin (for ikke å snakke om 5000 kr året i forsikring, årsavgift, service ++) Og en hel del annet jeg ikke har oversikt over, vi har som sagt ikke budsjett. Men dere lever ganske billig, skjønner ikke at dere får det til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Carmelita Skrevet 3. juni 2004 #3 Del Skrevet 3. juni 2004 Husk også forsikringer, tv-lisens, månedskort, studielån, klær, kosmetikk, tannlege, lege, etc... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Carmelita Skrevet 3. juni 2004 #4 Del Skrevet 3. juni 2004 For ikke å glemme bilutgifter! Årsavgift, service, bensin... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 3. juni 2004 #5 Del Skrevet 3. juni 2004 Husk også forsikringer' date=' tv-lisens, månedskort, studielån, klær, kosmetikk, tannlege, lege, etc...[/quote'] Lege kan jeg ikke huske sist jeg var til..forsikring har vi ikke. Handler ikke mye klær eller kosmetikk, det blir heller sjelden...Har ingen studielån å betale ned (ennå). Og vi har heller ikke bil... Tror vi ganske enkelt er ganske heldige her vi bor. (4000kr i husleie og ikke så dyr strøm synes hvertfall jeg er en god deal..) Clea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 4. juni 2004 #6 Del Skrevet 4. juni 2004 Det der hørtes jo fint ut.... Er selv samboer, vi har tilsammen 4 barn, men hans sine bor hos moren sin. Vi har eget hus, 2 biler. Jeg lager budsjett og stort sett kommer det oppi 17-19000 i måneden med barnehage og sfo, mat og alt mulig annet en familie behøver. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lady-M Skrevet 4. juni 2004 #7 Del Skrevet 4. juni 2004 Vi har utgifter på ca. kr. 25.000 i mnd. Og det er alle faste utgifter (ikke mat). Vi er to personer, har omtrent lik lønn så da overfører vi halvparten hver til en regningskonto hver måned. Har summert alle utgifter pr år og delt på 12. Noen ganger er det mye penger på regningskontoen, andre ganger lite. Synes dette er en grei måte å gjøre det på, da vet vi alltid hvor mye penger vi kan bruke til andre ting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lizbet Skrevet 4. juni 2004 #8 Del Skrevet 4. juni 2004 Aner ikke hvordan vårt ser ut. Men så lenge jeg studerer går mesteparten på sambo, jeg betaler det jeg kan og min del av lån og leie. Men jeg ville virkelig skaffet meg en forsikring var jeg deg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ethereal Skrevet 4. juni 2004 #9 Del Skrevet 4. juni 2004 Vi har gjort det på samme måte som Lady-M, det funker smertefritt, og det beste: kontoen går med overskudd så det suser, så vi har brukt litt penger derfra til innkjøp av ting til leiligheten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iselilja Skrevet 4. juni 2004 #10 Del Skrevet 4. juni 2004 Vi er 2. Det går 4500 til husleie, 5000 til lån, 400 til adsl, 405 til kabel tv, ca 250 til mobil, 159 til fasttlf, 800 i strøm. Etter det har vi ca 8000 til mat og bil og andre ting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mrs. Potter Skrevet 4. juni 2004 #11 Del Skrevet 4. juni 2004 -11000 til lån -3000 til bil(lån+forsikring) -ca 3000 til mat -800-900 kr i mobilregning Utenom dette kommer årsavgift og bensin til bilen,forsikring på huset+reiseforsikring og ulykkesforsikring(ca 9000 i året), strøm,klær mm. Vi er 2 sammen om regningene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 7. juni 2004 #12 Del Skrevet 7. juni 2004 Er det regnskap du mener? Budsjett er en plan over hva man tror man kommer til å bruke, regnskap er en oversikt over hva man faktisk har brukt. Begge deler er lurt for å få oversikt over økonomien. Uforutsette regninger er noe herk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 7. juni 2004 #13 Del Skrevet 7. juni 2004 Jeg har bare vært lærling mens vi har bodd sammen (to år på fredag;) ) Samboern betaler lån. Det er hans hus. Mulig vi ordner noe felles når/hvis jeg får meg fast jobb. Jeg betaler husleie på 2100kr i mnd til samboern. I tillegg deler vi på matinnkjøp og div innkjøp til leiligheten. Han betaler forsikring og andre faste utgifter til hus og bil(forsikring, bensin til bil(hvis vi ikke reiser på ferie, for da deler vi bensinutgifter) osv.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 7. juni 2004 #14 Del Skrevet 7. juni 2004 Er det regnskap du mener? Budsjett er en plan over hva man tror man kommer til å bruke' date=' regnskap er en oversikt over hva man faktisk har brukt. Begge deler er lurt for å få oversikt over økonomien. Uforutsette regninger er noe herk![/quote'] Begge deler Clea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 9. juni 2004 #15 Del Skrevet 9. juni 2004 Huslån 7500 sparing 1000 strøm 700 tlf/data/kabel 600 komumale avg 300 forsikribg 400 bilhold 600 mat 5000 helårs reisefors 100 fritid/gaver osv 2000 Ca 19000 pr mnd. Lege /tannlege og om en tar en helg og reiser kommer utenom. Ferie er heller ikke inne i dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Turi Skrevet 9. juni 2004 #16 Del Skrevet 9. juni 2004 VÆR SÅ SNILL å tegne en innboforsikring i dag - eller om det er umulig i morgen - Clea. Jeg har sett resultatet for dem som har spart de 1100 kronene i året dette koster. Du ANER ikke hvilke verdier du har i innbo før huset brenner det - det er meeget billig. Forøvrig syns jeg også dere har lave utgifter - det er nok fordi dere har lav husleie og lever forholdsvis rimelig (uten bil feks). Vi har utgifter på 30-35000 i måneden... Og det er før gaver og legeutgifter, men inklusive mat, 2 biler, sparing (BSU) og huslån, billån, studielån... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 9. juni 2004 #17 Del Skrevet 9. juni 2004 VÆR SÅ SNILL å tegne en innboforsikring i dag - eller om det er umulig i morgen - Clea. Jeg har sett resultatet for dem som har spart de 1100 kronene i året dette koster. Du ANER ikke hvilke verdier du har i innbo før huset brenner det - det er meeget billig. Jeg snakket med sambo om dette her en dag. Han fortalte at han hadde fått full forsikring gjennom jobben! (Just in case, skal han be sjefen om å få det skriftelig, så han har ett slags "bevis" i tilfelle uhellet er ute.) Clea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Turi Skrevet 10. juni 2004 #18 Del Skrevet 10. juni 2004 Ja, be om det. Det er ikke vanlig med innboforsikring gjennom jobb om man ikke er fagorganisert da. Det er personforsikring som i de fleste tilfeller går gjennom jobben... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 13. juni 2004 #19 Del Skrevet 13. juni 2004 Dere lever VELDIG billig!! Tror det skyldes at dere er unge (?), ikke har hus/bil etc, og ikke minst dere har (sikkert ikke) BARN??? Benytt sjansen til å spare opp så mye som mulig i denne fasen, du skal se pengene får bein å gå på etterhvert... Veldig deilig å slippe store lån med høye (de er ikke lave for evig!) renter!! Vi er 2 voksne og 3 barn under 5 år, vi har 13000,- i avdrag på huset (får 6000 i leieinntekter på hybler da ), forsikring hus/innbo 250,- , 1000,- i strøm, 350,- i ADSL, 600,- i telefon, 2700,- i barnehage, 6000,- i mat (kun husholdning, ikke mat ute, godteri, øl,+++), 1000,- i bensin (forsikring/arsavgift i tillegg på 7000,- i året=580,- pr mnd) + utgifter til klær, møbler og alt annet... Det skulle bli ca 20.000,- i forbruk pr måned, og vi forsøker å leve BILLIG, dette er en gjennomsnittsmnd uten noe ekstra!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå