Gå til innhold

Bruker du briller

f  

67 stemmer

1. 1. ff

• Ja
      29
    • Ja men ikke helle tiden
      33
    • Nei
      5

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er litt misunnelig på dere som må bruke briller innimellom. Synes briller er dritfint, og skulle ønske jeg kunne bruke det selv, men det føles litt teit å kjøpe briller uten styrke bare fordi man vil se stilig ut. Hipster-alert!

Og sånn for å ikke være helt på siden av temaet kan jeg jo svare at alle unge jeg kjenner med dårlig syn bruker briller og linser om hverandre :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare når jeg leser og kjører

Skrevet

Jeg bruker briller hele tiden.

Er både nærsynt og langsynt. :):)

Skrevet

Jepp, har brukt det mesteparten av livet. Dvs. siden jeg var 16 har jeg for det meste brukt linser.

Skrevet

Bruker som regel linser, men slenger på brillene på dager der jeg ikke orker å stelle meg. Har sinnsykt dårlig syn, -5.50 på begge øynene...

Gjest New_Girl
Skrevet

Bruker som regel linser, men slenger på brillene på dager der jeg ikke orker å stelle meg. Har sinnsykt dårlig syn, -5.50 på begge øynene...

-10 jeg ;)

Gjest Hyssingen
Skrevet

Bruker linser jeg kan sove med. Bruker bare briller når jeg absolutt må.

Har -3.75 og -4.25

Skrevet

-10 jeg ;)

Oi! Hvor nært til øynene må du holde f.eks. hånden for å se klart? Jeg må holde ting 10 cm unna for å se, og alle blir helt målløse over hvor dårlig jeg ser. Jeg har kanskje ikke noe å klage på likevel, da? :fnise:

Gjest New_Girl
Skrevet

Oi! Hvor nært til øynene må du holde f.eks. hånden for å se klart? Jeg må holde ting 10 cm unna for å se, og alle blir helt målløse over hvor dårlig jeg ser. Jeg har kanskje ikke noe å klage på likevel, da? :fnise:

Hehe. Har ikke sjekket, men ganske nærme vil jeg tro. Ser ikke så godt med de linsene jeg har nå heller, så spørs om jeg må opp enda mer i styrke. Pappa tror jeg har -11 eller 12.

AnonymBruker
Skrevet

har progressive briller med tilsammen fire styrker

merkelig som tåka forsvinner når jeg tar på brillene :-)

Anonymous poster hash: b3cbb...815
Skrevet

Bruker briller hele tiden.
Forsøkt meg på linser, syns det var ubehagelig, men så har ikke jeg tålmodigheten til å venne meg til sånt :P
Brukte en stund på å venne meg til briller og, hehe.
Har - 1.50 eller 1.75 på venstre øyet (husker ikke helt) og - 4 på høyre.

Skrevet

Ja.

-3,50 på det ene øyet med -1 i sylinder i 90 grader(skjev hornhinne) og -4 på det andre med -0,75 i sylinder i 104 grader.

Gjest Kaffekrus
Skrevet

Bruker briller og linser om en annen. Nå skal jeg gå fast over på briller med progressive glass.

Har -3,75 på venstre og - 3,00 på høyre øye.

Skrevet

Jeg bytter mellom linser og briller. Brillene er mest behagelig, men mest praktisk med linser i forhold til trening, solbrillebruk osv.

Jeg er hverken nærsynt eller langsynt, men har fryktelig skjeve hornhinner. Uten briller ser jeg dobbelt...

Skrevet

Bruker som regel briller hjemme og linser ute.

Linser når jeg skal på jobb, trening eller være ute når det er sol, for jeg har ikke solbriller med styrke.

Linsene går av og brillene på når jeg kommer hjem etter endt arbeidsdag, eller skal slappe av før kvelden kommer.

Skrevet

Ja, men bruker linser til daglig. Bruker stort sett brille bare når jeg er hjemme.

Mvh Yvonne :heiajente:

Gjest Listerine
Skrevet

Bruker briller hele tiden. Har -4,00 og -4,25 i styrke.

Skrevet

Bruker både linser og briller. -3,75 på begge øynene så jeg er avhengig av briller/linser.

Skrevet (endret)

Har lesebriller, men har ikke vært til optikeren på over ti år. Husker ikke styrken, var svakt langsynt og hadde skjeve hornhinner. Har merket i det siste at jeg nok trenger å få meg nye briller, for synet er blitt dårligere de siste årene. Men nå merker jeg at jeg har gått over til å bli nærsynt. Folk i familien som har gått den veien, så det er nok ikke umulig.

Endret av Cordelia

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...