Gå til innhold

Bruker du briller

f  

67 stemmer

1. 1. ff

• Ja
      29
    • Ja men ikke helle tiden
      33
    • Nei
      5

Fremhevede innlegg

Gjest Corto Maltese
Skrevet (endret)

Det er mitt spørsmål

jeg bruker briller men ikke helle tiden

Endret av Rhaegar Targaryen
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp, bruker briller når jeg ser på tv, kino og av og til i klassesituasjoner og lignende der jeg ikke sitter foran.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har briller, men bruker de sjelden, tror jeg har ca -0,5 på hvert øye, så det er ikke noe særlig forskjell.

Litt synd egentlig, da jeg selv synes jeg kler briller :)

Skrevet

Ja. Eller, linser til daglig da.

Skrevet

Bruker briller stort sett hele tiden, men tar de av om en skal ærbe eller trene og slike ting.

Gjest Peanut
Skrevet

Har briller på hele tiden. Er både nærsynt og langsynt. >_<

En "foureyes". :P(Blir egentlig regnet som en fornærmelse å kalle noen det da).

Skrevet

Jepp, bruker briller når jeg ser på tv, kino og av og til i klassesituasjoner og lignende der jeg ikke sitter foran.

samme her :)

Gjest Eurodice
Skrevet

Har briller på hele tiden. Er både nærsynt og langsynt. >_<

En "foureyes". :P (Blir egentlig regnet som en fornærmelse å kalle noen det da).

Må bare spørre, hva betyr dette, og hvorfor skulle det være en fornærmelse?

Selv bruker jeg progressive linser og briller, alt ettersom, ikke samtidig da. Jeg er nærsynt og har også hatt operasjon for katarakt, såkalt "grå stær".

Gjest lillelarve
Skrevet

Ja, og dessverre må jeg bruke det hver dag. Argh... Altså, det er ikke det at briller er stygt. Jeg liker utseendet på mange briller, men de er så sørgelig ubehagelig å ha på. De presser på nesa, de sklir av om jeg svetter litt, når jeg kommer inn etter en kald gåtur kan jeg ikke se noe som helst, osvosv. Lista er lang.

Jeg har -3,50 på ene øyet og -1.25 på andre, som er nok til at jeg ser uklart og ikke klarer meg så fint uten brillene mine. I tillegg er jeg skjeløyd på grunn av en sykdom jeg tydeligvis har - jeg har vinkelfeilsyn (problemer med samsynet) som fører til hode- og øyesmerter og konsentrasjonsvansker. Hadde den dumme øyelegen jeg var hos som barn funnet ut at dette faktisk kunne bli permanent, så hadde jeg ikke hatt denne sykdommen nå. Husker ikke navnet på det, men... jaja.

Bruker jeg linser, kommer ikke samsynet mitt til å forbedre seg. :(

Gjest Peanut
Skrevet

Tidligere hadde vi jo "brilleslange" på norsk.

Egentlig bra teit, ettersom brilleslange jo er en giftig slange. <_<

Gjest Eurodice
Skrevet

Egentlig bra teit, ettersom brilleslange jo er en giftig slange. <_<

Det kan du si. Det florerer med nedsettende betegnelser på både det ene og det andre.

Skrevet

Jepp, er brilleslange! :Nikke:

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke alle briller nå etter det kom på mote? Hører tilogmed om mennesker som har briller med kun glass i, bare fordi det er mote med briller.

Anonymous poster hash: 2b8de...77b
AnonymBruker
Skrevet

Nei.

Ifølge moren min har jeg visst vært veldig heldig med synet mitt, med tanke på at både hun og faren min ser VELDIG dårlig :P

Anonymous poster hash: f0e8c...dfd
Skrevet

Egentlig, men bruker mest linser jeg kan sove med :) Også må jeg bruke lesebriller i tillegg til linser når jeg leser/sitter på pc også videre :(

Gjest New_Girl
Skrevet

Bruker briller så lite som mulig. Har heller på linser. Går ikke ut av huset med brillene. Kan til nød ha de på på kvelden, men som regel er det bare fra badet og til senga.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...