Gjest Corto Maltese Skrevet 21. mars 2014 #1 Skrevet 21. mars 2014 (endret) Det er mitt spørsmål jeg bruker briller men ikke helle tiden Endret 21. mars 2014 av Rhaegar Targaryen
HedvigR Skrevet 21. mars 2014 #2 Skrevet 21. mars 2014 Jepp, bruker briller når jeg ser på tv, kino og av og til i klassesituasjoner og lignende der jeg ikke sitter foran. 1
Gjest Kim Skrevet 21. mars 2014 #3 Skrevet 21. mars 2014 Jeg har briller, men bruker de sjelden, tror jeg har ca -0,5 på hvert øye, så det er ikke noe særlig forskjell. Litt synd egentlig, da jeg selv synes jeg kler briller
JamesHardy Skrevet 21. mars 2014 #5 Skrevet 21. mars 2014 Bruker briller stort sett hele tiden, men tar de av om en skal ærbe eller trene og slike ting.
Gjest Peanut Skrevet 21. mars 2014 #6 Skrevet 21. mars 2014 Har briller på hele tiden. Er både nærsynt og langsynt. >_< En "foureyes". (Blir egentlig regnet som en fornærmelse å kalle noen det da).
fresia Skrevet 21. mars 2014 #7 Skrevet 21. mars 2014 Jepp, bruker briller når jeg ser på tv, kino og av og til i klassesituasjoner og lignende der jeg ikke sitter foran. samme her
Gjest Eurodice Skrevet 21. mars 2014 #8 Skrevet 21. mars 2014 Har briller på hele tiden. Er både nærsynt og langsynt. >_< En "foureyes". (Blir egentlig regnet som en fornærmelse å kalle noen det da). Må bare spørre, hva betyr dette, og hvorfor skulle det være en fornærmelse? Selv bruker jeg progressive linser og briller, alt ettersom, ikke samtidig da. Jeg er nærsynt og har også hatt operasjon for katarakt, såkalt "grå stær".
Gjest lillelarve Skrevet 21. mars 2014 #10 Skrevet 21. mars 2014 Ja, og dessverre må jeg bruke det hver dag. Argh... Altså, det er ikke det at briller er stygt. Jeg liker utseendet på mange briller, men de er så sørgelig ubehagelig å ha på. De presser på nesa, de sklir av om jeg svetter litt, når jeg kommer inn etter en kald gåtur kan jeg ikke se noe som helst, osvosv. Lista er lang. Jeg har -3,50 på ene øyet og -1.25 på andre, som er nok til at jeg ser uklart og ikke klarer meg så fint uten brillene mine. I tillegg er jeg skjeløyd på grunn av en sykdom jeg tydeligvis har - jeg har vinkelfeilsyn (problemer med samsynet) som fører til hode- og øyesmerter og konsentrasjonsvansker. Hadde den dumme øyelegen jeg var hos som barn funnet ut at dette faktisk kunne bli permanent, så hadde jeg ikke hatt denne sykdommen nå. Husker ikke navnet på det, men... jaja. Bruker jeg linser, kommer ikke samsynet mitt til å forbedre seg.
Gjest Peanut Skrevet 21. mars 2014 #11 Skrevet 21. mars 2014 (endret) Må bare spørre, hva betyr dette, og hvorfor skulle det være en fornærmelse? http://www.yourdictionary.com/four-eyes http://www.urbandictionary.com/define.php?term=four%20eyes Jeg kom over det da jeg hørte om noen som snakket om "sixeyes"- hvilket vil si man er når man er på kino og bruker 3D-briller. O_o Endret 21. mars 2014 av Peanut
Gjest Eurodice Skrevet 21. mars 2014 #12 Skrevet 21. mars 2014 http://www.yourdictionary.com/four-eyes http://www.urbandictionary.com/define.php?term=four%20eyes Jeg kom over det da jeg hørte om noen som snakket om "sixeyes"- hvilket vil si man er når man er på kino og bruker 3D-briller. O_o Fantasifullt, men ikke særlig hyggelig å høre . Tidligere hadde vi jo "brilleslange" på norsk.
Gjest Peanut Skrevet 21. mars 2014 #13 Skrevet 21. mars 2014 Tidligere hadde vi jo "brilleslange" på norsk. Egentlig bra teit, ettersom brilleslange jo er en giftig slange. <_<
Gjest Eurodice Skrevet 21. mars 2014 #14 Skrevet 21. mars 2014 Egentlig bra teit, ettersom brilleslange jo er en giftig slange. <_< Det kan du si. Det florerer med nedsettende betegnelser på både det ene og det andre.
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2014 #17 Skrevet 21. mars 2014 Har ikke alle briller nå etter det kom på mote? Hører tilogmed om mennesker som har briller med kun glass i, bare fordi det er mote med briller. Anonymous poster hash: 2b8de...77b
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2014 #18 Skrevet 21. mars 2014 Nei. Ifølge moren min har jeg visst vært veldig heldig med synet mitt, med tanke på at både hun og faren min ser VELDIG dårlig Anonymous poster hash: f0e8c...dfd
Jolene Skrevet 21. mars 2014 #19 Skrevet 21. mars 2014 Egentlig, men bruker mest linser jeg kan sove med Også må jeg bruke lesebriller i tillegg til linser når jeg leser/sitter på pc også videre
Gjest New_Girl Skrevet 21. mars 2014 #20 Skrevet 21. mars 2014 Bruker briller så lite som mulig. Har heller på linser. Går ikke ut av huset med brillene. Kan til nød ha de på på kvelden, men som regel er det bare fra badet og til senga.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå