AnonymBruker Skrevet 27. mars 2014 #21 Skrevet 27. mars 2014 Jeg har gått på loette 28 i litt over 3 måneder nå og er veldig fornøyd har ikke opplevd noen bivirkninger bortsett fra at puppene mine har vokst men det har jeg personlig egentlig ikke noe i mot ! Anonymous poster hash: a5011...3ab
fresia Skrevet 27. mars 2014 #22 Skrevet 27. mars 2014 jeg har tidligere gått på Mercilon som jeg var veldig fornøyd med, men bytta pga at det er verstingmerket når det gjelder risiko for blodpropp. nå har jeg gått på Loette i 3 uker så er litt tidlig å si noe om bivirkninger, men har i hvertfall ikke hatt noen blødninger eller smerter. det er det merket de fleste leger vil anbefale hvertfall
nasseliten Skrevet 28. mars 2014 #23 Skrevet 28. mars 2014 Bivirkninger er jo veldig forskjell fra person tll person og man må erfare selv hvem som passer best. Jeg har tidligere gått på diane, som funket veldig bra på kviser, gikk ikke opp i kg bortsett fra bh-størrelser, men fikk veldig redusert sexlyst og storr hormoninnhold. Bytta så til yasminelle 28 som også funker på kviser men med lavere hormoninnhold enn diane, merket ingen bivirkninger bortsett fra mellomblødninger veldig ofte som i seg selv var ganske plagsomt. Nå går jeg på Microgynon, har bare brukt de i en 3 ukers tid, men har ikke erfart noen bivirkninger enda.
HR94 Skrevet 28. mars 2014 #24 Skrevet 28. mars 2014 Går på Loette. Jeg har ingen problemer med sex-lysten. Hadde litt uregelmessig blødninger i starten, men er nå kvitt det problemet. Gikk litt opp i vekt, men ikke noe som merkes. Bonus nr 1. Gikk opp i bh-str
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2014 #25 Skrevet 28. mars 2014 Jeg går på yasmine. GIkk på loette, men blødde hele tiden. Så vil ikke anbefale den Anonymous poster hash: eff42...c49
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2014 #26 Skrevet 28. mars 2014 Går på Yasmin, og har gjort det i mange år. Har ingen bivirkninger, bortsett fra litt nedsatt sexlyst. Men går på en annen medisin som kan være skyld i dette. Jeg skipper mensen ganske ofte, men når jeg først har den blør jeg veldig lite, og har ingen menssmerter. Anonymous poster hash: e165d...f48
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2014 #27 Skrevet 28. mars 2014 TS, har du vurdert spiral? Anonymous poster hash: e1f0b...46b
Gjest Riskjeks Skrevet 28. mars 2014 #28 Skrevet 28. mars 2014 Har brukt Mercilon i litt over ett år. Har ikke merket noen bivirkninger i det hele tatt. Men jeg reagerer generelt veldig lite på hormonelle endringer i kroppen da - har aldri hatt PMS, hadde problemfrie svangerskap osv. Kanskje en sammenheng? Virker jo som om noen reagerer veldig på endringer i hormonbalansen mens andre ikke gjør det.
Gjest Riskjeks Skrevet 28. mars 2014 #29 Skrevet 28. mars 2014 jeg har tidligere gått på Mercilon som jeg var veldig fornøyd med, men bytta pga at det er verstingmerket når det gjelder risiko for blodpropp. nå har jeg gått på Loette i 3 uker så er litt tidlig å si noe om bivirkninger, men har i hvertfall ikke hatt noen blødninger eller smerter. det er det merket de fleste leger vil anbefale hvertfall Mercilon er ikke noe "versting-merke" - det er en nype p-pille som sammen med en rekke andre p-piller + p-ring er de som har størst risiko for blodpropp. Men det er litt misvisende å snakke om "størst risiko" når risikoen uansett er ekstremt liten. http://www.legemiddelverket.no/Nyheter/Bivirkninger/Sider/Skriver-du-resept-p%C3%A5-Marvelon,Mercilon,Yasmin,Yasminelle,Yaz,Evra-eller-NuvaRing-n%C3%A5r-kvinner-%C3%B8nsker-prevensjon.aspx
Gjest Teta Skrevet 28. mars 2014 #30 Skrevet 28. mars 2014 Det nytter egentlig ikke å følge noens råd, siden vi reagerer forskjellig. Hvis jeg var deg ville jeg uansett valgt en så "skånsom" pille som mulig, som f. eks en minipille (uten østrogen). Selv har jeg prøvd alt som finnes, men får bivirkninger av alt, så jeg droppet hele pillestyret. Hadde det likevel best med p-ring, som virker mer lokalt.
SiljeMarieK92 Skrevet 28. mars 2014 #31 Skrevet 28. mars 2014 Microgynon! Ingen bivirkninger. Brystene økte fra D til DD så klager ikke Gikk først på Loette, men slet utrolig mye med mellomblødninger.
fresia Skrevet 29. mars 2014 #32 Skrevet 29. mars 2014 Mercilon er ikke noe "versting-merke" - det er en nype p-pille som sammen med en rekke andre p-piller + p-ring er de som har størst risiko for blodpropp. Men det er litt misvisende å snakke om "størst risiko" når risikoen uansett er ekstremt liten. http://www.legemiddelverket.no/Nyheter/Bivirkninger/Sider/Skriver-du-resept-p%C3%A5-Marvelon,Mercilon,Yasmin,Yasminelle,Yaz,Evra-eller-NuvaRing-n%C3%A5r-kvinner-%C3%B8nsker-prevensjon.aspx det var kanskje litt feil av meg å kalle det verstingmerket, men det har jo kommet nye retningslinjer for forskrivelse av p-piller og Mercilon anbefales ikke. ja, risikoen er fortsatt svært lav selv om Mercilon har høyest risiko, men fortsatt greit å bruke det som anbefales
Gjest Riskjeks Skrevet 29. mars 2014 #33 Skrevet 29. mars 2014 det var kanskje litt feil av meg å kalle det verstingmerket, men det har jo kommet nye retningslinjer for forskrivelse av p-piller og Mercilon anbefales ikke. ja, risikoen er fortsatt svært lav selv om Mercilon har høyest risiko, men fortsatt greit å bruke det som anbefales Sammen med Marvelon, Yasmin, Yasminelle, Yaz, Evra og NuvaRing - ingen forskjell på disse. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå